شما واردات خودرو رو آزاد کنید من ببینم که این لگنایه داخلی رو میخره حیف لگن سگش به این تابوتا شرف داره
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
لگن یک کارایی داره و صدمه ای هم نمی زنه . واقعا درست نیست اسم لگن این کالای شربف رو به ماشین هایی که سالانه جان عده زیادی را میگیرد بدهید
nader
|
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
7
292
پاسخ
باسلام،
این سوال را من مجددا می پرسم، عوامل موثر در قیمت خودرو را میتوان به صورت ذیل دسته بندی کرد:
1- هزینه دستمزد کارگران شرکتهای خودرو سازی
2- قیمت و هزینه های مربوط به تولید قطعات مختلف خودرو
3- سود متعارف و معقول
در قسمت 1- دستمزد کارگران زحمتکش شرکتهای خودرو سازی است که در ایران این دستمزد خیلی کمتر از این کارکنان در دیگر کشورها می باشد.
بند 2 نیز قیمت قطعات مختلف خودرو نیز از سایر کشورها کمتر ( به گفته آقایان البته در مقاطعی که میخواهد ابراز فضل نمایند ) و ارز بری خیلی کمتر ( بدلیل داخلی سازی ) می باشد .
بند 3 نیز با توجه به وجود سازمانی بعنوان حمایت از مصرف کننده در کشور بنظر نمی رسد که شرکتهای خودرو سازی بتوانند از سود معقول و منطقی چیز بیشتری را طلب نمایند،
پس علل گرانی بیش از حد و پائین بودن بیش از حد کیفیت خودرو در کجاست؟
با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
چون نون سنگک گرون شده اینا هم باید گرون کنند دلیل خاص دیگه ای نداره
ناشناس
|
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
8
459
پاسخ
گره اینکار فقط بدست خود مردم است.
از تولیدات داخلی نخریم. باور بفرمائید یکی دو ماه تحریم کنیم قیمت پراید میشه 5 میلیون....
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
بخدا تنها راهش همینه!!!
ناشناس
|
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
8
526
پاسخ
۶ ماه ماشین نخرید ببینید به چه فلاکتی میوفتند این خودروسازها
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
بابا همه با هم متحد بشیم تا خودروسازها حساب کار دستشون بیاد
محمد
|
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
4
268
پاسخ
من فورد Ford Fiesta رو می خریدم ، افسوس که...
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
میتونستی حتی فولک واگن جتا بخری که خیلی بهتر اونه و اگر الان با همین شرایط در ایران باشه حداقل صد وبیست تا قیمت میخوره چون از نظر کیفیت حتی از سوناتا بالاتره !
آتشفشان
|
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
4
334
پاسخ
دولت عدالت، دولت مهر، دولت امید و ...، به راستی که چقدر حرف زدن راحت است و شعار دادن چه ارزان.
میدانیم تابناک، میدانیم! همه دلایل این وضع را میدانیم، اما نمیگوییم که باز تو را هم از ما نگیرن.
فقط آه میکشیم...تا شاید روزی بیاید که بتوانیم... .
ناشناس
|
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
3
473
پاسخ
به خدا خيلي بدبختيم! من شخصا آرزوي ورشکستگي اين دو آبگرمکن ساز را دارم
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
منم خیلی احساس بدبختی دارم . چرا بابت پراید داغون باید این همه پول داد؟؟؟
ناشناس
|
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
3
384
پاسخ
مثلاً پرایدی که تا همین سال قبل ، 10 میلیون فروخته می شد ، الان در بازار به حدود 20 میلیون تومان رسیده است و آقایان دولتی ، زحمت کشیده اند و برای از بین بردن فاصله قیمت نمایندگی و بازار آزاد ، به خودروساز اجازه داده اند پراید را نزدیک به همان 20 میلیون تومان بفروشد. اسمش را هم گذاشته اند از بین بردن رانت و دلالی!
کسی هم متعرض آقایان نمی شود که اسم این کار ، "از بین بردن رانت" نیست ، "انتقال رانت" است از دلالان به خود کارخانه. و الّا برای مردمی که برای یک پراید ناقابل باید 18 الی20 میلیون بدهند ، چه فرقی می کند که پول زبان بسته شان را به دلال بدهند یا به نمایندگی؟!
بهلول
|
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
3
404
پاسخ
از گهواره تا گور با پراید .آسان و مطمئن . دیگر نگران هزینه های سنگین بیمارستان پس از تصادف نباشید. با پراید یکراست به عالم باقی برویم. "بخشی از تیزر یک شرکت مطرح خودرو سازی داخلی (نام محفوظ)"
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
عمردست خداست ، پراید فقط یک وسیله است .
کارگر
|
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
5
372
پاسخ
انحصار طلبی تنها در خودرو سازها نیست بلکه در تمام اقتصاد هست بلکه در تمام سیاست هست ووو.........!!!!!
همه چیز در ایران انحصاری است. بدبخت ما مردم و بدبخت تر از اون ما کارگرها هستیم. مرگ بر انحصار.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
دقیقا
ناشناس
||
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
بدبختانه لوازم خانگی ها هم خواستار انحصار شدن . آخه الان زمونه انحصار نیست
کالای خوب تولید کنید تا مردم بخرند نه با زور