ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
فقط و فقط بنزینهای آلوده!!! تنها چیزی که در ایران ارزش ندارد جان انسانهاست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
1-مهم ترين عامل الودگي هوا استفاده از بنزين نامرغوب است كه عدد اكتان ان درحال طبيعي حدود 70 است. با افزودن MTBE عدد اكتان را افزايش داده و به حدود 85 مي رسانند. اما چون MTBE در كشور كم و وارداتي است كمبود ان را با اضافه كردن بنزن جبران مي كنند. شكسته نشدن حلقه هاي بنزن و ازاد شدن ان در هوا بشدت خطرناك است كه كمترين خطر ان انواع سرطان هاست.
2- سوخت هاي داخلي ما چه بنزين و چه گازوئيل و گاز CNG داراي مقدار زيادي گوگرد هستند كه بسيار خطرناك و الوده كننده است.
3- در گازوئيل ما علاوه بر گوگرد بالا سرب نيز وجود دارد كه عنصر خطرناكي است.
4- در توليدلنت ترمز خودروهاي سنگين هنوز از ازبست استفاده مي شود كه مرگ افرين است. مقصر هم خودروسازها نيستند.
5- ميزان الايندگي خودروهاي سنگين ما كه از گازوئيل بسيار نامرغوب استفاده مي كنند و اغلب نيز بسيار قديمي هستند صدها برابر سواري هاست. و شهر ما پر است از اتوبوس ها و ميني بوس هاي قديمي و شب تا صبح نيز تركتازي كاميون هاي قديمي و از رده خارج در خيابانهاي شهر.
6-سوختن ناقص سوختهاي فسيلي در اثر احتراق ناقص و كمبود هوا و يا كمبود اكسيژن در هوا و قديمي بودن تكنولوژي توليد وسايلي كه از سوخت فسيلي استفاده مي كنند نيز مزيد بر علت است.
7- كمبود وسايل نقليه عمومي تميز و سالم نيز مردم را مجبور به استفاده از خودروهاي شخصي مي كند.
8- كم بودن معابر و عدم اصلاح هندسي تقاطع ها و تعدد چراغ قرمز سر چهار راهها و زمانهاي طولاني قرمزي چراغها كه باعث عاصي شدن رانندگان مي شود و كمبود زيرگذر و روگذر نيز از مشكلات شهرهاي بزرگ است.
9- بزرگ شدن غير معقول ساختار پرسنلي وساخت و ساز بي رويه نهادها و ارگانهاي انقلابي و دولتي و شبه دولتي و...در مركز شهر تهران نيز كه باعث افزايش تردد به مركز شهر مي شود در افزايش الودگي هوا و صدا موثر است. ودهها دليل ديگر كه در اكثر موارد بالا ،دولت و نهادهاي حاكم مقصر هستند نه مردم محكوم و مظلوم كه هميشه بايد هزينه حماقات دولت را بپردازند.
واما راه حل ها:
1- اولين و مهم ترين كار خارج كردن ضربتي و بدون اغماض كليه ادارات و سازمانهاي دولتي و شبه دولتي و نهادها و همچنين بازار از محدوده مركزي شهر و انتقال انها به حاشيه شهرهاست. و كليه زمين هايي كه ازاد مي شوند بايد صرف فضاي سبز شود.
2- تقويت سريع كمي و كيفي سيستم حمل و نقل عمومي بخصوص مترو و ناوگان سالم در كليه خيابانها و مناطق شهر بصورت 24 ساعته.
3-الكترونيكي كردن كليه فعاليتهاي ممكن جهت كاهش تردد در سطح شهر.
4-ايجاد مراكز تجاري و فرهنگي در كليه محلات جهت كاهش تردد براي خريد و تعليم و تعلم و...به مناطق دوردست.
4- ممنوع كردن برگزاري كليه تجمعات سياسي- فرهنگي- اجتماعي ورزشي- تبلليغاتي مثل سمينار و نمايشگاه و مسابقات ورزشي و امپيادهاي ورزشس و علمي و تظاهرات و راهپيمايي و ... در داخل شهر. بدون استثنا.
5-از رده خارج كردن كليه خودروهاي قديمي و پر مصرف بخصوص خودروهاي سنگين در كمترين زمان ممكن.در ازاي ان دولت بايد دهها هزار خودروي روز و كم مصرف و ارزانقيمت را شخصا وارد كرده و بدون عوارض و ماليات در اختيار مردم قرار دهد. خدمات بعد از فروش انها راهم به خودروسازهاي بزرگ بدهد
6- ورود خودروهاي با حجم موتور بالا مطلقا ممنوع شود.
7- كليه ادارات و نهادهاي دولتي و شبه دولتي و بانكها و مراكز خدماتي موظف شوند بدون استثنا خدمات خود را الكترونيكي كنند. لازمه اين كار اينترنت پر سرعت است كه بايد ارزان در دسترس همگان قرار گيرد.
7- طرح انتقال پايتخت بايد قويا و در هر شرايطي اجرا شود.
8- سوخت ( بنزين و گازوئيل و...) سالم با عدد اكتان بالا و استاندارد و بدون گوگرد و بنزن و سرب و ساير الاينده ها بايد در دسترس همگان قرار گيرد.
9- اداره استاندارد بايد غير دولتي شود و مردم حق داشته باشند از كيفيت كليه محصولات توليدي اطلاع صحيح داشته و كيفيت محصولات توليدي را كنترل كنند.
9- دروغگويي ممنوع شده و مجازات هاي بسيار سنگين براي دروغگويي مسئولان تعيين شده و قاطعانه اجراشود.
10- تهيه و اطلاع رساني امارهاي حياتي مردم به نهادهاي مردمي سپرده شود.
11- طرح هاي فوق ممكن است در ابتدا پر هزينه بنظر برسد ولي با صرفه جويي ناشي از كاهش مصرف سوخت و كاهش بيماري و مرگ و مير و كاهش تولد فرزندان ناقص و معلول و ناتوان و... و كاهش مصرف دارو و كاهش بيماري ها و رفتارهاي خطرافرين و كاهش هزينه هاي درمان و... در عرض چند سال بازگشت سرمايه انجام خواهد شد.
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
به نظر من اين معظلات هيچ وقت درست نميشه كه نميشه حالا هي داد وبيداد كنين !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
اینم از تولید ملی افتخار ملی 95 درصد ماشینها ساخت داخل هست دیگه البته با قطعات درجه 1 چینی پس درجه الایندگیش پایینه این الودگی مربوط به خودروهای وارداتی هست
alireza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
همش از ماشین میاد.
tiz
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
چطور ما قله اورست دارو رو فتح کردیم کیک زرد هم ساختیم پس چرا نمیتونیم بنزین بسازیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
بله وقتی یه خودرو آشغالی رو با قیمت یه خودرو لوکس توی سطح یه کشور به فروش می رسونند گور بابای مردم می خواد هوا آلود شده می خواد نشه می خواد مردم تلف شن می خواد نشن
آرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
واقعا باوركردني نيست، اييييييييييين همه كارشناس خبره و كارشناس ارشد و نظرات و ... اي ول همگي دوستان!!!!
عاشق ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
به جای اینکه علت (مسئولین) جریمه دهند، معلول (مردم) جریمه می شوند!!
Mahmoud
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
ميگن تحريمها هيچ هزينه اي براي دولت ندارد. راست ميگن چون هزينه آن را ما مردم بي پناه پرداخت ميكنيم. من از ناچاري از ماشينم به عنوان سرويس مدرسه استفاده ميكنم. هوا كه بخاطر بنزينهاي نامرغوب آلوده ميشه سريع يك قانون وضع ميكنن و به امثال من من ميگن بايد يك روز در ميان از خونه بياي بيرون. من با تعهدي كه براي حمل و نقل بچه ها دارم چه بايد بكنم؟
نظرات بیشتر