aryan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
خدمتتون عرض کنم که یک روز صبح در کشور آلمان:
یک روز صبح در کشور آلمان مردمی که برای خرید شیر آمده بودند ، در کمال تعجب دیدند شیری که تا دیروز 1 یورو فروخته میشد ، امروز 1.5 یورو عرضه میشود . هیچ کس سرو صداو اغتشاشی نکرد اما ، هیچ کس هم شیر نخرید.
بطری های شیر به کارخانه مرجوع شد و همان شب آنگلا مرکل از تلویزیون رسمی آلمان بصورت زنده از مردمان کشورش بابت این گرانی عذر خواهی کرد و از فردا شیر دوباره به قیمت 1 یورو توزیع شد ...!!!!
یک روز صبح در کشور ايران:
یک روز صبح در کشور ايران مردمی که برای خرید شیر آمده بودند ، در کمال تعجب دیدند شیری که تا دیروز 350 تومان فروخته میشد ، امروز 750 تومان عرضه میشود . همه کس سرو صداو اغتشاشی كردند اما ، همه هم شیر خریدند و حتي از نياز روزانه نيز بيشتر خريدند !!!
پاكت های شیر به کارخانه مرجوع نشد و همه به فروش رسيد حتي در بازار ناياب نيز شد و فرداي همان روز مجددا قيمت شير افزايش پيدا كرد و به 1350 تومان رسيد و همچنان مردم خريدند و كسي هم عذرخواهي نكرد و شير نيز توزيع شد .....!!!!!!!

عرضِ دیگه ای نیست !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
موضوع اینه که ما تو ایران اگه بخواهیم چنین سیاستی پیش بگیریم، باید هیچی نخریم، چون اونها تو کشورشون ثبات قیمت دارن و اگه یه چیزی گرون شه عجیبه. واما ما:نوسان قیمت داریم واگه چیزی تغییر نکنه عجیبه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
این نحوه رفتار مال مملکتیه که مسئولینش واسه 0.5 یورو اختلاف قیمت عذرخواهی می کنن نه این جا که مسئولین بابت بالا رفتن قیمت که سهله، بابت آتش گرفتن بچه های مردم نه تنها عذرخواهی نمی کنن که ازش سوژه خنده و شوخی هم می سازن!
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
بهترین راهکارها اینکه:
نخست: در این روزها از تردد خودروهایی که عمرشون بالای 5 یا 6 ساله جلوگیری بشه که مجبور به تعویض خودرو بشن
دوم: سازمان استاندارد یا پلیس راهور دقت عمل بیشتری داشته و کمی دل بسوزونن و از ولید و پلاک شدن خودروهای بی کیفیت قاطعانه جلوگیری کنند .
سوم : ادارات دولتی از تمرکز در مرکز کلان شهر ها به حاشیه ها رانده شوند و با ایجاد شعبات متعدد در منطقه های مختلف هم باعث رفاه حال مردم و هم از تردد بیشتر کاسته بشه
چهارم : از تردد خودرو در مراکزی مثل بازار و امثاهم جلوگیری و منطقه بسته اعلام گردد و از وسایل نقلیه برقی و امثالهم استفاده گردد.
وووو خیلی راهکارهای دیگه پس می بینیم که اگه بخواهیم می شه ولی کیه که گوش کنه و دل بسوزونه در ضمن زیاد حرص نخورید با پایان فصل وارونه اینه حرفها و آلودگی هم فراموش میشه عزت زیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
با این قیمتها بعد از سی سال هم بعید میدونم اکثریت مردم بتونن ماشینشونو عوض کنن نفست از جای گرم بلند میشه انگار
متنفر از راستگويي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
عزيزان من چرا با هم دعوا مي كنيد . مشكل خود ملت بزرگ ايران است . خوب اين ملت زياد تنفس مي كند ديگه، بايد تنفس رو محدود كرد به روزي يكبار . وقتي تنفس زياد بشه در نتيجه اسكيژن بيشتري مصرف ميشه و نهايتا هوا آلوده ميشه ديگه جانم!!!!!! ملتفت شدين!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
مردم این وسط چه کاره اند؟!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
فقط می تونم اینو از همه خوانندگان عزیز درخواست کنم به احترام تمام کسانی که بدلیل این آلودگی های ناشی از بنزین بی کیفیت فدا شدند یه دقیقه سکوت کنیم .
حقیقت جو
|
United States
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
گرچه کسی عزم انجامش رو نداره اما راه حل اینهاست:

1- کنترل مقدار تولید
2- تولید ماشین با کیفیت روز دنیا
3- مرغوبیت کیفیت بنزین
4- تمرکز زدایی جمعیت از تهران (انتقال پایتخت لازم نیست)
5- انسانیت و نوع دوستی!

مسؤلین نسبتا محترم! این نیز بگذرد... اما امیدوارم زمانش که برسد پاسخی معقول داشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
دقیقا کنترل کدوم مقدار تولید ؟
سالك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
به نظر بنده هزينه اين الودگي ها را بايد شركت ها و كارخانجات بپردازند و خيلي ناعادلانه است مثلا براي ارتقا ماشينها به يورو 4 هزينه ان را خريدار بپردازد و ظلم مضاعف است كه شهرستانيها بپردازند . ولي براي مقابله با الودگيها اولا از تجربيات ساير كلانشهرهاي بزرگ دنيا بايد استفاده كردو ثانيا خودروهاي بازنشسته واز رده خارج شده را مديريت نمود و ثالثا تمامي كارخانجاتي كه الاينده هستند نسبت به نصب تجهيزات و مرمت و بازسازي ماشين الات خود اقدام نمايند و رابعا از گسترش جمعيتي تهران جلوگيري و به توسعه فضاي در تهران و حومه تهران اقدام نمود و خامسا در صورت هزينه بر بودن موارد بالا نسبت به انتقال پايتخت از تهران به ساير نقاط اقدام نمود 
پاسخ ها
رهرو
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
وسادسآ ژول ورن یک رقیب جدی وپروپاقرص پیداکردکه اصرارزیادی بر تخیلات خوددارد!
سالك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
به نظر بنده هزينه اين الودگي ها را بايد شركت ها و كارخانجات بپردازند و خيلي ناعادلانه است مثلا براي ارتقا ماشينها به يورو 4 هزينه ان را خريدار بپردازد و ظلم مضاعف است كه شهرستانيها بپردازند . ولي براي مقابله با الودگيها اولا از تجربيات ساير كلانشهرهاي بزرگ دنيا بايد استفاده كردو ثانيا خودروهاي بازنشسته واز رده خارج شده را مديريت نمود و ثالثا تمامي كارخانجاتي كه الاينده هستند نسبت به نصب تجهيزات و مرمت و بازسازي ماشين الات خود اقدام نمايند و رابعا از گسترش جمعيتي تهران جلوگيري و به توسعه فضاي در تهران و حومه تهران اقدام نمود و خامسا در صورت هزينه بر بودن موارد بالا نسبت به انتقال پايتخت از تهران به ساير نقاط اقدام نمود 
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
اول توسعه مترو
ثانیا تاسیس نیروگاههای برق به جای انتقال مستقیم گاز به مناطق مسکونی که هم راندمان بالاتری دارد هم از ورود آلودگی مضاعف به شهرها جلوگیری می کند
کاری که اروپا می کند
البته ما نفت و گاز زیاد داریم این سوسول بازیا به ما نمیاد
مسعود
|
United Kingdom
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
همه جای دنیا مقابله با تولیداتی که پس از سالیان معلوم می شه که برای سلامت همگانی مضره با پیگیری ، فشار و برنامه ریزی دقیق دولتهاست که انجام میشه. و چون تولید کنندگان سود کلانی توی ادامه روشهای قدیمی دارن در مقابل تغییرات شدیدا مقاومت می کنند. بنابراین یک عزم جزم برای اینکار لازمه. و بدا به حال مردم روزی که خود دولت توی این تولیدات ذینفع باشه می شه حال امروز تهران با این همه خودرو و کارخانه آلوده کننده در اطرافش
نظرات بیشتر