باید بکسانی که گواهی نامه می خواهند خوب آموزش داد . و افسران راهنمائی . متخلفین را با مبالق بالا جریمه کنند . وبعد از سه مرتبه خلاف گواهی نامه را باطل نمود. چون راننده بد با جون راننده کناری بازی می کند پس باید جدی گرفت و قاطع .
محمد
|
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
0
1
پاسخ
فقط و فقط القاء احترام به قوانین و اجراء آئین نامه رانندگی است که میتواند جلوی این حوادث و کشتارو بگیرد و همانطوری که به این جماعت یاددادید که کمربند رو ببندن باید آموزش داد تمامی قوانین رو رعایت کنند نا با اعمال جریمه چون گرفتن جریمه دردی دوا نمیکنه بلکه با شرکت دادن خود مردم در امر کنترل و اجراء مقررات
محمد م
|
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
0
2
پاسخ
یکروز من و همسرم از اتوبان پردیس تهران داشتیم به سمت منزلمان در تهران حرکت می کردیم ، به نزدیک عوارضی رسیدیم با کمال تعجب با امری عادی روبرو شدیم ! تعجب می کنید نه ؟ امر عادی و تعجب ! بله ، خانمی از پشت ماشین عوارض را پرداخت و بلافاصله قبض را گرفت و ول کرد روی اتوبان . گویی حتی نگاه هم بر روی قبض و اینکه چه چیزی روی آن نوشته ننمود . زمین اطراف عوارضی پر بود از قبض های رها شده گویی پر کبوتران با باد وزان خزان به جای جای جاده پراکنده شده . خلاصه آن خانم را دنبال کردیم تصمیم گرفتیم به او تذکر بدهیم اما رویمان نشد . انگار مقصر ما بودیم که می خواهیم به کار وی گله کنیم . گویا وضع ، برعکس شده ، دعوت به رعایت فرهنگ و حقوق شهرنشینی جرم است نه قانون شکنی و بی فرهنگی . و آن خانم همچنان با خیالی آسوده رانندگی می کرد و آرام آرام وارد پایتخت تمدن عظیم ایرانی اسلامی شد صدها قبض رها در عوارضی ، حاکی از ورود صدها نفر دیگر مثل آن خانم به درون پایتخت میهنمان داشت ...
ناشناس
|
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
0
0
پاسخ
مطلب زیر را در باره یکی از موضوعات در ج شده در یکی از شماره های روزنامه جام جم در مورد اینکه ،پرداخت خسارت توسط شرکتهای بیمه منوط به تسویه خلافی باشد ،نوشته ام ،برای شما ارسال مینمایم که شاید بی ربط نباشد . وقتی جریمه شدن به ناحق باشد،پرداخت آن هم زور دارد .روزانه هزاران حرکت خطر ساز از متخلفان واقعی در خیابانها و جاده ها سر میزند و از پلیس خبری نیست و ان وقت زمانی که شانسی از جائی عبور میکنند که مثلا خودروئی از سر اجبار دوبله پارک نموده و یا..... ،به یاد انجام وطیفه میافتند و اگر کوچکترین اعتراضی هم بکنی ،انگار است که کفر زمین و اسمان را گفته ای . چنا ن به حضرات برمیخورد و شروع میکنند به لج کردن که بیا و ببین
ناشناس
|
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
0
1
پاسخ
به نظر من در رخ دادن حادثه راننده مقصر است اما در جان باختن افراد خودرو مقصر است..نماینده ورزقان همین هفته پیش با خودروی ساخت داخل چپ کرد و خانواده اش را از دست داد اما وزیر راه آقای نیکزاد با تویوتا لندکروز و علی دایی با پرادو چپ کردند و بعلت استحکام خودرو و کیسه هوا و ... الان سالمند...
مصطفي
|
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
0
1
پاسخ
با استفاده از كشورهاي اروپائي
1-كنترل با استفاده از دوربين در سراسر ايران
2- ايجاد پرونده شخصي راهنمائي و راننگي براي هر ايراني (مؤ ثر در تصميم گيريها)
فرهاد
|
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
1
1
پاسخ
به ادعای خودمان وتایید قریب به اکثریت تمام دنیا مردم ایران از ضریب هوشی بالایی برخوردارند پس اگر این همه تصادف درجاده های ایران رخ میده از دوحالت خارج نیست یا مشکل جاده ای داریم یا مشکل ماشین ونقایص فنی خودروهای داخلی که هر دو مشکل از طرف مردم نیستند چون مردم ایران همانگونه که دربالا ذکر شد هم فهیم هستند هم زیرک پس دولت ودستگاههای اجرایی باید به فکر چاره باشند.
حمید
|
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
0
1
پاسخ
متاسفانه پلییس فقط نظارگر تخلفات است اصول صحیح رانندگی از شهر شروع میشود در اتوبان کمربندی کامیون در خط سوم در دید پلیس تردد میکند با وجود تابلو ممنوع در تمام دنیا بالاترین جریمه را دارد یا در اتوبان بسیج از گذر اتوبوس در نبود پلیس تردد میکنن یا حدفاصله را با ماشین جلو رعایت نمیکنن با وجود بودن فیزکی پلیس در دیگر کشور ها هر تخلف کوچکی از نظر ما بزگترین تخلفهاس که حوادث بزرگی در جادها
ناشناس
|
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
0
1
پاسخ
اتفاقا اونایی که تو لاین سبقت آروم میرن ترافیک ایجاد میکنن از همه مقصر ترن
طرف با 50 تا تو لاین سبقت میره اتوبان رو میبنده، شاکیه چرا بوق میزنن و لایی میکشن
دیدم میگما، تو ماشینش بودم، چقدرم از بی فرهنگی میگفت
محمدی
|
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
0
1
پاسخ
تا وقتی هر کی بگه بالا چشم پراید ابرو هست امنیت ملی رو به خطر انداخته آش همین آش هست و کاسه همون.