ناتوانی در پراکندگی درست جمعیت ، همین و بس . سرازیری جمعیت کلانشهرها بسوی شهرها و روستاها بمحض پیش بودن تعطیلات .
ناشناس
|
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
1
0
پاسخ
از پر روئی وبی تربیتی وعدم اموزش درست وعدم احترام به قانون وشیفته گی ومشکلات روانی ورفتاری مردم که ناشی از فقر وبیکاری ومسائل اقصادی ونداشتن تفریحات سالم می باشدبطور خلاصه عدم بلوغ فکری واجتماعی مردم
اسماعیل
|
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
1
3
پاسخ
به ترتیب 1- مشکلات فرهنگی-2 کیفیت پایین خودروهای داخلی -3 مناسب نبودن (عدم استاندارد) جاده ها 4- ضعف پلیس راه
و یک مسئله جالب اینکه نیروهای پلیس در ایران موظف به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نیستند.!!!
راننده
|
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
1
0
پاسخ
چرا اداره راهنمايي راهنمايي راهنمايي راهنمايي و رانندگي از وظيفه مهمي بنام راهنمايي (هدايت ،راهبري ،تعليم ، تغيير فرهنگ رانندگي ، برخورد مناسب با راننده و .....) كه موجب بهتر راندن و رعايت كليه مواردي ميشود كه سلامت را به ارمغان مي آورد لذا چرا بايد در طي سالهاي بعد از انقلاب فقط با اعمال جرايم راهور ميخواهد از تصادفات جلوگيري نمايد ، در ميان مردم چنان جوي ايجاد شده كه پليس را بعنوان فردي در خاطر دارند كه فقط جريمه ميكند و هيچگونه مسئوليت ديگري ندارد ، بعضا اولين برخورد يا ايست دادنها شما با سرباز مواجه ميشويد اينقدر برخورد بد است كانه با متهم مواجه شده است و قس علي هذا .
ناشناس
|
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
1
0
پاسخ
بهتر است موضوع توسط یک گروه محقق و مشاور بصورت علمی بررسی شود
ناشناس
|
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
1
0
پاسخ
ممنون از تابناک این بحث بسیار برای ما ضروری است.
حتی اگر بخشی از سایت را برای بحث رانندگی قرار دهید بسیار کار نیکویی خواهد بود.
افشین
|
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
1
0
پاسخ
خودروها بی کیفیت هستند، پلیس قوانین کامل و منظم ندارد، پلیس روی اعصاب مردم می رود و سختگیر است، جریمه ها بالا هستند و مردم می خواهند نشان دهند که می توانند از قانون و جریمه فرار کنند و ..... آیا همه ی این ها دلیلی است که رانندگان با سرعت بالا و رعایت نکردن قوانین حرکت کنند؟ کسی که جان زن و بچه، دوستان و فامیل، مردم دیگر برایش ارزشی ندارد شما فکر می کنید که رعایت قوانین برایش مهم باشد؟ من نمی گویم که قوانین و مقررات و سازمان های ما ایراداتی ندارند ولی این دلیل قانون شکنی و به کشتن دادن دیگران نیست، از مردن بدتر معلول شدن افراد در تصادفات است که تا آخر زندگی همراه خواهد بود به علاوه ی تاثیراتی که در روحیه و زندگی آن شخص گذاشته و هزینه های مضاعفی که بر دوش آن شخص و اطرافیانش تحمیل می کند.
ناشناس
|
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
1
12
پاسخ
بنده کارم ترافیک و علائم جاده ای هست و محصولات ما را حتما همه جا رویت کردید.
مشکل اصلی را بنده خدمت شما عرض میکنم:
ارزش نداشتن جان انسان و کلا نیروی انسانی که تجلی اون در تعیین دستمزدها و تورم و غیره هم نمود داره.
وقتی ما در جلسات فنی مطرح میکنیم که مثلا با نصب این تابلوی 5 میلیون تومنی سالانه حداقل 10 نفر کمتر فوت میشن جواب اینه که مثلا ما که نباید پول خون اینها را بدیم و بیمه میده!
در انگلیس میانگین خسارت هر تصادف منجر به فوت و جرح را یک میلیون پوند در نظر میگیرن یعنی 5 میلیارد تومن و خب تفاوت نگاه به ارزش انسان ،تفاوت امار را توجیه میکنه.
اینجا با درنظر گرفتن 126 میلیون تومن جان هر انسان کمتر از 30 هزار پوند میشه یعنی ارزش یک به سی که تقریبا معادل همین نسبت را در امار کشته شده ها داریم.
کیان
|
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
1
1
پاسخ
.....................چند روز پیش جلوی یک پلیس راهنمایی از خیابان توی اصفهان رد می شدم، یه ماشین با سرعت زیاد لایی کشید و چیزی نمونده بود بنده را بفرسته اون دنیا. به پلیس میگم چرا هیچ کاری نمیکنی. میگه چیکار کنم. همه همین طور رانندگی میکنن. نمیشه جلوی همه را بگیرم که!!
مشکل اصلی اینجاست....
شهاب
|
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
1
1
پاسخ
کیفیت خودرو و جاده از موارد موثر غیر قابل انکار هست ولی من مهمترین عامل را رفتار بد رانندگان میدونم،که اونهم به دلیل بیخیالی پلیس هست. در چند سفری که به کشورهای مختلف داشتم و تفاوت رانندگی مردم کشور خودمون را با دیگر کشورها دیدم، ترس از پلیس(و نه فرهنگ مردم) در همه اون کشورها اولین و مهمترین بازدادنده مردم از انجام تخلفات هست چون پلیس همه جا غیر محسوس حاضر هست و اصلا رحم ندارد. وقتی در جاده هراز ببینید که خودرویی از خودرویی که در باند کناری درحال سبقت هست سبقت میگیره(یعنی از آخرین لاین سمت چپ!)و هیچ کس عکس العملی نشون نمیده آیا کیفیت بالای خودرو و جاده میتونه از ایجاد فاجعه جلوگیری کنه؟