ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
مشکل نه ماشینه نه جاده .مشکل خود مردم هستند. وقتی با پراید 140 کیلومتر در ساعت میرن. وقتی از راست سبقت میگیرن. وقتی همه عجله دارن . همینه که هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
دقيقا
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
صدالبته راهنمایی رانندگی و پزشکی قانونی بهتر می تواند در خصوص ارقام و درصدها ، آمار دقیق بدهند تا بشود بر اساس آنها نتیجه گیری کرد ابتدا باید جواب این سوالات مشخص و دلایل تحلیل بشه ؟
آمار تصادفات و کشته و مجروحان در وسائط نقلیه ساخت داخل بیشتره یا وارداتی ؟
رانندگان متخلفی که باعث سانحه شده اند به کدام گروه سنی تعلق دارند؟
تفاوت آماری تلفات انسانی بین جاده های امن و نسبتا استاندارد و جاده های موسوم به مرگ با میزان تردد مشابه در چه حدی است ؟
دلایل اصلی تفاوت کیفیت و کمیت و قیمت خودروها و قطعات داخلی و خارجی در چیست ؟ این مابه التفاوت قیمت کجا می رود ؟
نقش محصولات چینی در این بین چیست ؟ وارد کنندگان این محصولات چه کسانی هستند؟
پیشنهاد دهندگان و موسسین اصلی آموزشگاههای آموزش رانندگی چه کسانی هستند ؟
تعداد چاله های بزرگتر از تایر پراید در جاده های کشور زیادتره یا تعداد تایرهای پرایدهای مقیم ایران ؟
چه تعداد از رانندگان متخلف، الکلی ، معتاد ، بنگی و شیشه ای تشریف دارند ؟
ساعات فرهنگ سازی و آموزش قوانین رانندگی در صداوسیما چه نسبتی با ساعات مصروفه برای برنامه های .... دارد؟ .....
این جوانان و علاقمندان ماشین باز باید انرژی و عقده هاشون رو کجا خالی کنند ؟ چند کلانشهر و شهر در کشور پیست اتومبیلرانی دارد؟
و غیره ؟
مهدی خان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
به نظر من این موضوع چیزی نیست که بخواهیم یکساله یا چند ساله حل شود این درست است که ما ایرانیان فرهنگ رانندگی درستی نداریم چون اصلا در این زمینه آموزش ندیده ایم و دولت تنها به آموزش مقطعی و گذرا بسنده کرده و بیشتر به فکر صدور برگهای جریمه ای است برای رانندگانی که به خوبی فرهنگ رانندگی را نه یاد گرفته اند و نه آموزش دیده اند.
کاری هم به کیفیت خودروها و خیابانها و جاده ها ندارم !!!!
بحث من روی موضوع مهم و حلقه مفقوده ای است به نام آموزش!
نهادهای آموزشی و فرهنگی کشور به خصوص آموزش و پرورش کشور با یک برنامه ریزی دقیق و علمی باید اصول درست زندگی اجتماعی را از دوران ابتدایی به دانش آموزان آموزش دهند خوب قطعا یکی از این اصول آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی و درست رانندگی کردن است. اینکه به حقوق دیگران احترام گذاشت و.....
به هر حال این امر باید به صورت علمی و توسط یک نهاد آموزشی متناسب با فرهنگ
ایرانی از پایه شروع شود!
در کنار آموزش و پرورش هم باید آموزشهای لازم به خانواده ها داده شود تا آنها نیز در کنار نهاد مدرسه به آموزش و نهادینه کردن این مقررات اهتمام ورزند.
شاید این قضیه سالهای طولانی وقت بگیرد ولی به هرحال موضوع آموزش و رعایت مقررات رانندگی نهادینه شده از دور باطل خارج میشود و ما پس از چند سال شاهد نسلی هستیم با یک فرهنگ جدید و انسانی در رانندگی.
از ما که گذشت بلکه فرزندان ما یادبگیرند و رعایت کنند.
دوستان!! حرف زیاد است منتها خسته شدم تایپ کردم.!!!!! ببخشید
مرتضی
|
Germany
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
همه این نظرات محترم ولی طمع و زرنگی، آرامش را از ما ایرانی ها صلب کرده است که منجر به این مسایل می گردد.
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
درود بر شما.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
قانون گريزي از طرف رانندگان و انجام وظيفه غير مسئولانه پليس راه كه گوئي جز اخذ جريمه آنهم به ناحق از مردم وظيفه اي ندارد. براي مثال قبضهاي جريمه اي امسال به مردم تحميل شده كه هيچ سنديتي ندارد مگر ميشود خودروئي را كه در اهواز تردد داشته به جرم نبستن كمربند در تهران جريمه كرد .جواب خدا را چه مي دهيد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
مشکل اینست که در جامعه ما بی فرهنگی دارد خودش تبدیل به فرهنگی جدید می‌شود. بحث رانندگی فقط یکی از مصادیق آن است. شما کافی است رفتارها را در جامعه مورد توجه قرار دهید. مردم ما با افتخار در خیابان آشغال می‌ریزند، کوهها و جنگلها را زباله دانی می‌کنند، برای خودنمایی سیگار می‌کشند.... و هزاان مورد دیگر که تایید کننده این معضل بزرگ جامعه ما هستند که در جامعه ما بی فرهنگی فرهنگ شده است.
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
معضل اول کیفیت اتومبیلهاست. اقتصاد دولتی و خودروهای بی کیفیت بزن در رویی ایران را اگر اصلاح کردید مطمئن باشید تصادفات دستکم نصف می شود. ماشینهای خارجی با 18 ایربگ معلومه که مجرح و مصدوم هم نخواهند داشت چه برسد به متوفی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
18؟؟؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
بله 18 و بعضا بیشتر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
سوال سختی مطرح کردید واقعا مشکل از کجاست؟
رانندگان با این درجه مهارت و رعایت و مسئولیت
قوانین و علائم کامل و ابر پیشرفته و دیجیتالی
جاده های فوق استاندارد
خودروهای پیشرفته
پلیس بی نقص
یافتن پاسخ بسیاری از سوالات در کشورهای پیشرفته معمولا کار مشکلی است اما در کشورهای عقب مانده یافتن پاسخ سوالات کار به مراتب راحتی است بعضی وقتها آرزو میکنم کاش کشور ما هم کشور عقب مانده ای بود تا اینچنین در یافتن پاسخ سوالات درمانده نمیشدیم.
حالا باید خندید یا گریه کرد؟
حسین
|
Switzerland
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
به نظرم عومل زیادی تاثیرگذارندکه بایدهریک رابصورت کاملا تخصصی وریشه ای حل نمود
1)مواردفرهنگی: ساده ترین وموثرترین راه می باشدبرای ساده ترین راه ، دلیل واضح ومبرهن وضعیت رانندگی درکیش می باشد که بسیار خوب رانندگی میکنند
2) ساخت اتوبان وبزرگراه بجای جاده های دوطرفه
3) اصلاح نقاط پرخطر،ضمنا می توان بیمه راموظف نمودکه تابلوهایی بزرگ ازصحنه های تصادف منجربه فوت درمحل تصادفات نصب نمودتارانندگان عبوری عبرت بگیرند.
4) افزایش جرایم رانندگی جرایم پرخطر وبدون کوچکترین اغماض وارسال برگه جریمه درکمتراز24ساعت به آدرس یاموبایل راننده خاطی
5) سهیم نمودن خودروسازها درخسارات واردشده اعم ازجانی ومالی
qwerty
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
همین خودروهای ..... را بامنت وچند برابرقیمت واقعی به مردم ..... در نتیجه باعث سوءرفتار مردم همین خودروسازهاهستند
نظرات بیشتر