رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
توجیح گران شدن دلار است. مواد اولیه وارداتی است در نتیجه محصول نهایی گران می شود.
جميد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
مقاله تان كاملا گويا بود.خودروي پژو وپرايد بيش از 20 سال است كه درون ايران توليد مي شود وهرروز شاهد هياهو وجنجال خودروسازان بر تامين كليه قطعات در داخل بوديم وآمارهاي ارائه شده توسط ايشان گوياست .اما چه شده كه اكنون اين امر انكار مي شود.چه شده كه ايران خودرو بعد از بيست سال توليدخودروي دمده شده پژو 405 حال چندين ميليون بر قيمت آْن افزوده ! چرا فقط فرمول افزايش قيمت تنها راه چاره است .بله خيال خودروسازان از فشار وگرفتن نتيجه افزايش قيمت راحت است .هرچه توليد كنند خريدار دارد!آيا فلان كمپاني معتبر توليد خودرو در كشورش نمي خواهد قيمت را بالا ببرد تا از ورشكستگي نجات پيدا كند؟ آقايان بجاي افزايش قيمت چه راهكاري انديشيده اند.چرا هزينه ها را پايين نمي آوريد،چرا بهره وري را ارتقا نمي دهيد ؟ تا كي حمايت ،در اين ميان مردم چه گناهي دارند.تهرفه واردات بالاست وخيال خودروسازان راحت ! پرايد 5 ميليوني را 12 ميليون مي فروشند وحالش رو مي برند.هنوز ادعايشان گوش فلك رو پر كرده .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
چرا با افزايش چند مرتبه اي محصولات حقوق كارگران بيشتر نميشه آيا به احتمال اينكه قيمت ارز كاهش يابد دوباره قيمت خودروها كاهش ميابد كه اين امر تا به حال ديده نشده پس مردم بدبخت چه كار كنند!
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
شما اگر درب موتور یک خودروی ملی مانند سمند را باز کنید، قطعات مختلفی از کشورهای متفاوت در آن می بینید، قطعاتی که یا صرف نمی کرده قطعه ساز داخلی بسازد یا نمی توانسته اما خودروسازان و شیپور تبلیغات همواره چنان از خودروی ملی و تولید بومی گفته اند که گویی اولا همه خودرو داخلیست و ثانیا خودرویی مناسب آب و هوای و شرایط کشور و با کیفیت عالی ساخته شده. این در حالی است که اگر می پذیرفتند ما خودروساز نیستیم یا به صرفمان نیست، صاف و صادق از شرکت های خودروساز بین المللی قطعه می آوردیم و مثل ترکیه مونتاژ می کردیم، هم وضع مصرف سوختمان بهتر بود، هم ایمنی و حفظ جان انسانها. معلوم نیست این خودفریبی با قیمت جان انسانها تا کی وبال گردنمان خواهد بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
واقعاً دست مریزاد جانا که حرف از زبان نه بلکه از دل ما می گویی. پیگیری های شما دست مریزاد داره. خدا قوت
ابوالفضل شادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
با سلام
توجه به این نکته که هر قطعه حتی صد در صد داخلی نظیر مس و انواع مواد پتروشیمی که امکان صادرات نیز دارد با نرخهای جهانی قیمت گذاری میشود و نتیجه آنکه قطعه ساز داخلی مثل ما که حدود 40 درصد قیمت محصولمان را مس تشکیل می دهد و حتی قطعات داخلی شده ما نیز عمدتا مصرف کننده مواد پتروشیمی PP و PA و گرانول هستند نیز تابع قیمتهای جهانی و نرخ ارز آزاد هستند. در نتیجه شرکت های قطعه ساز با روند فعلی قطعا متوقف و تعطیل خواهند شد. چون در حاشیه زیان
هستند.
اینکه خودرو بایستی در طراحی ارزان سازی شود و نه در فرآیند و حجم تولید نیز یک ضرورت دیگر است.
نیازی به حمایت از خودرو سازی نیست بهتر است قیمت گذاری خودرو داخلی متوقف شود.
قطعا در مدتی نه چندان دور بازار به تعادل میرسد و خودرو ساز مجبور به تولید خودرو قابل صادرات خواهد بود چون نرخ ارز جدید امکان صادرات خودرو باکیفیت و قبل از آن قطعه با استاندارد های جهانی را فراهم کرده است.
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
تکلیف کسانی که قبلا خودرو ثبت نام کردن و هنوز ماشین خود رو تحوی نگرفته اند چیست؟در صورتیکه خرید بصورت نقدی بوده و کلیه مبلغ خودرو پرداخت شده است ؟
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
گل گفتی.
رضا خان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
اين افزايش به خاطر ارتقاي سطح کيفي و ايمني خودروها ست.در ضمن فقط ارز و سکه گرون شده بقيه کالاها و خدمات که ارزون شدند وما با افت قيمتها روبرو هستيم. دست مريزاد!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
واقعا با چه توجیهی ؟!؟!؟

یه زمانی با 30 میلیون طرف مزدا3 سوار میشد !
نظرات بیشتر