تنها راه و البته بهترین راه کشیدن آب دریای خزر از طریق مسیر ارس و بعد شیرین کردن و ریختنش به دریاچه هست.فقط همین
البته این کار پر هزینه هست،اما بعد ها حتی می تونیم با پر کردن چاله های آذربایجان که بین کوهها هستن،آب مورد نیاز کشاورزی رو هم فراهم کنیم.
ناشناس
|
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
2
26
پاسخ
سونامی نمک به مجلس هم میرسه ...!!!!!!!
حامد اسعدی
|
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
3
24
پاسخ
جای بسی تاسف است پس نقشه بارور کردن ابرها به کجا رسید؟حیف نیست یکی از جالبترین جاذبه های گردشگری منطقه به این وضع دچار بشود؟
امين
|
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
3
28
پاسخ
با سلام
بنده فارغ التحصيل آب هاي زيرزميني هستم مشكل درياچه اروميه از چند بعد قابل بررسي هست بعد اولش كمبود بارش و به اصطلاح عام خشكسالي هاي پي در پي هست بعد دومش ساخت و ساز بي رويه سد و كاهش حق آبه درياچه چون درياچه اروميه حوضه آبريز منطقه آذربايجان و بخشي از كردستان هست كه ردوخانه هاشون به اين درياچه مي ريزن و اما بعد سوم و اصليش كه متاسفانه هميشه مورد غفلت واقع شده برداشت بي رويه آب از آب هاي زيرزميني هست كه با توجه به بحران حاضر جاي تعجب هست كه درياچه اروميه جزء مناطق آزاد برداشت آب هست كه برداشت بي رويه از سفره ها باعث پيش روي آب شور دا مناطق اطراف هستيم كه اين هم جزء عوامل خشك يدرياچه اروميه هست
ناشناس
|
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
9
12
پاسخ
تنها راهکار موجود اینه که بزرگترین کارخانه نمک جهان را احداث کنید تا هم خودکفایی رسمی در نمک کشور ایجاد شود و قیمت ان کاهش یابد و هم به جهان صادر و اقتصاد غیر نفتی را محقق کنیم.
ناشناس
|
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
2
9
پاسخ
از سویی چند صد میلیارد تومان هزینه کردید بابت مطالعه اجرای جاده از وسط دریاچه و ارزیابی محیط زیست (آبدوغ خیاری) اینکه پل روگذر و میانگذر بسازید و حال اینکه اگر میدانستید دریاچه به زودی خشک خواهد شد با 2 لودر و کامیون از وسط دریاچه جاده میساختید.
و این همه هزینه بیهوده نمودید.
البته این کار پر هزینه هست،اما بعد ها حتی می تونیم با پر کردن چاله های آذربایجان که بین کوهها هستن،آب مورد نیاز کشاورزی رو هم فراهم کنیم.