با درود
وقتی دولت در زمان افای هاشمی اعلام نمود وزارتخانه ها باید درامد زایی داشته باشند به نوعی به اغاز دستور حمله به سوی جلو بود وقتی دولت و ارتش به فکر درامد زای باشند خب البته می توان تمام مردم ایران به سوی درامد زای و دلالی سوق پیدا می کنند
دكتر محمود سريع القلم در كتاب اقتدارگرايي ايراني در عهد قاجار به صفات و ويژگيهاي رفتاري و معاشرتي ايرانيان به شرح زير اشاره مينمايد
1) ضعف در ايجاد و حفظ روابط پايدار
2) ضعف در حمايت فكري از يكديگر
3) لذت بردن از تخريب يكديگر
4) ارزان فروختن دوست و هموطن
5) تقريباً فقدان مطلق قدرداني و سپ1اس از يكديگر
6) تقريباً تعطيلي كامل خود انتقادي
7) فرافكني گسترده و همه جانبه
8) تند مزاجي و واكنشهاي شديد در برابر اشتباه ديگران
9) انحصارطلبي در بهرهبرداري از قدرت و امكانات
10) ناسازگاري در كار تشكيلاتي، جمعي و حزبي
11) تمايل به تغيير اصول فكري به تناسب امكانات و فرصتها
12) نداشتن حد و مرز در مجازات و تخريب ديگران
13) عمده عملكردها مبتني بر زرنگي كوتاه مدت
14) تمايل ضعيف در يادگيري از يكديگر
15) مسلط بودن رفتارهاي غيرقابل پيشبيني و در نتيجه ضعفدر اعتماد
16) تمايل در به هم زدن توافقها
17) سختي فراوالن در دستيابي به اجماع فكري و رفتاري
18) علاقهمندي به گماردن افراد ضعيف، نادان، بياصول و انعطافپذير در سمتها و مسووليتها
19) سختي در اينكه در كاري، فكري يا موردي با يكديگر سهيم شدن
20) واكنشهاي سريع و قضاوتهاي عجولانه به رفتار و انديشه ديگران
21) تقريباً تعطيلي مطلق در سووال كردن از ديگران و بافتن ذهني و از راه دور رفتار و افكار ديگران و پخش كردن انها
22) با هر قيمتي و رفتاري خفظ كردن خود در مدارهاي قدرت
23) تعريف كردن اغراقآميز از جايگاه فكري و موقعيت ديگران
24) حل نكردن مسايل و به تعويق انداختن آنها
25) اكثر ايرانيان يا كاملاً مصالحه ميكنند و يا به هيچ وجه مصالحه نميكنند. بنابراين مدارهاي خاكستري مصالحه تعطيل است
26) عصباني شدن سريع، هنگاه بروز اختلاف
27) اكثر ايرانيان يا معمولاً ضد خارجي هستند و يا در اختيار خارجي، مدارهاي خاكستري در يادگيري، همكاري، تأثيرپذيري و تأثيرگذارهاي معقول بسيار محدود است
28) تمايل و علاقه شديد به وارونه جلوه دادن واقعيتها به تناسب منافع و فرصتها
29) خدخواهيها و خودمحوريهاي شديد و قايل شدن محدود به حقوق ديگران
30) نگاه كوتاه مدت به ارتياطات، دوستيها و كارها
31) استفاده ابزاري از دين و اخلاق براي ظاهرسازي و تزيينات رفتاري
32) تقريباً تعطيل بودن اخلاق در اكثر مناسبا و مراودات اجتماعي
33) وسعت قابل توجه حسادت نسبت به تواناييها و موقعيت ديگران
34) قايل بودن بسيار ضعيف به تفاوتها و مزيتهاي انسانها در بنا كردن يك جامعه كارآمد
35) عطش قابل توجه به قدرت، سمت، اموال و پول به رغم نفي زباني و رفتارهاي ظاهري اخلاقي
36) علاقهمندي بسيار محدود به تغيير و تحول به علت به خطر افتادن منافع
37) تمايل به تبديل اختلافات ريز و درشت به بحرانهاي وائمي
38) دروغگويي و مجهز بودن به صنعت توجيه في البداهه دروغ
39) جدي نگرفتن قانون، رويه، آييننامه و اصول كار
40) كينهتوزي، عقدهگشايي و انتقامجويي ر مقابله با مخالف و بعضاً افراد متفاوت
41) ملايم و حتي مهربان نسبت به خارجي ولي عمدتاً بيرحم و بدون گذشت نسبت به هموطن
42) وقاحت قابل توجه در ناجوانمردي و به هم زدن تمام مباني دوستي و همكاري
43) خود بزرگبيني و اغراقگويي در توصيف وضع فرد يا پديدهاي
44) هيجان و هياهو و آشوب در كار سياسي و اجتماعي به جاي صبر و حوصله و فرآيندسازي و متانت و آيندهنگري
دكتر محمود سريع القلم در كتاب اقتدارگرايي ايراني در عهد قاجار به صفات و ويژگيهاي رفتاري و معاشرتي ايرانيان به شرح زير اشاره مينمايد
1) ضعف در ايجاد و حفظ روابط پايدار
2) ضعف در حمايت فكري از يكديگر
3) لذت بردن از تخريب يكديگر
4) ارزان فروختن دوست و هموطن
5) تقريباً فقدان مطلق قدرداني و سپ1اس از يكديگر
6) تقريباً تعطيلي كامل خود انتقادي
7) فرافكني گسترده و همه جانبه
8) تند مزاجي و واكنشهاي شديد در برابر اشتباه ديگران
9) انحصارطلبي در بهرهبرداري از قدرت و امكانات
10) ناسازگاري در كار تشكيلاتي، جمعي و حزبي
11) تمايل به تغيير اصول فكري به تناسب امكانات و فرصتها
12) نداشتن حد و مرز در مجازات و تخريب ديگران
13) عمده عملكردها مبتني بر زرنگي كوتاه مدت
14) تمايل ضعيف در يادگيري از يكديگر
15) مسلط بودن رفتارهاي غيرقابل پيشبيني و در نتيجه ضعفدر اعتماد
16) تمايل در به هم زدن توافقها
17) سختي فراوالن در دستيابي به اجماع فكري و رفتاري
18) علاقهمندي به گماردن افراد ضعيف، نادان، بياصول و انعطافپذير در سمتها و مسووليتها
19) سختي در اينكه در كاري، فكري يا موردي با يكديگر سهيم شدن
20) واكنشهاي سريع و قضاوتهاي عجولانه به رفتار و انديشه ديگران
21) تقريباً تعطيلي مطلق در سووال كردن از ديگران و بافتن ذهني و از راه دور رفتار و افكار ديگران و پخش كردن انها
22) با هر قيمتي و رفتاري خفظ كردن خود در مدارهاي قدرت
23) تعريف كردن اغراقآميز از جايگاه فكري و موقعيت ديگران
24) حل نكردن مسايل و به تعويق انداختن آنها
25) اكثر ايرانيان يا كاملاً مصالحه ميكنند و يا به هيچ وجه مصالحه نميكنند. بنابراين مدارهاي خاكستري مصالحه تعطيل است
26) عصباني شدن سريع، هنگاه بروز اختلاف
27) اكثر ايرانيان يا معمولاً ضد خارجي هستند و يا در اختيار خارجي، مدارهاي خاكستري در يادگيري، همكاري، تأثيرپذيري و تأثيرگذارهاي معقول بسيار محدود است
28) تمايل و علاقه شديد به وارونه جلوه دادن واقعيتها به تناسب منافع و فرصتها
29) خدخواهيها و خودمحوريهاي شديد و قايل شدن محدود به حقوق ديگران
30) نگاه كوتاه مدت به ارتياطات، دوستيها و كارها
31) استفاده ابزاري از دين و اخلاق براي ظاهرسازي و تزيينات رفتاري
32) تقريباً تعطيل بودن اخلاق در اكثر مناسبا و مراودات اجتماعي
33) وسعت قابل توجه حسادت نسبت به تواناييها و موقعيت ديگران
34) قايل بودن بسيار ضعيف به تفاوتها و مزيتهاي انسانها در بنا كردن يك جامعه كارآمد
35) عطش قابل توجه به قدرت، سمت، اموال و پول به رغم نفي زباني و رفتارهاي ظاهري اخلاقي
36) علاقهمندي بسيار محدود به تغيير و تحول به علت به خطر افتادن منافع
37) تمايل به تبديل اختلافات ريز و درشت به بحرانهاي وائمي
38) دروغگويي و مجهز بودن به صنعت توجيه في البداهه دروغ
39) جدي نگرفتن قانون، رويه، آييننامه و اصول كار
40) كينهتوزي، عقدهگشايي و انتقامجويي ر مقابله با مخالف و بعضاً افراد متفاوت
41) ملايم و حتي مهربان نسبت به خارجي ولي عمدتاً بيرحم و بدون گذشت نسبت به هموطن
42) وقاحت قابل توجه در ناجوانمردي و به هم زدن تمام مباني دوستي و همكاري
43) خود بزرگبيني و اغراقگويي در توصيف وضع فرد يا پديدهاي
44) هيجان و هياهو و آشوب در كار سياسي و اجتماعي به جاي صبر و حوصله و فرآيندسازي و متانت و آيندهنگري
از اکثر ماها چیزی به عنوان انسانیت باقی نمانده . از انسان بودن تنها ادعای آن را داریم و در عمل هیچ. با این حال می خواهیم به همه درس اخلاق بدهیم. گذران امور زندگیمون با قسم دروغ، ریا و چاپلوسی انجام میشه. همه به این حالت معترضیم اما در رفتارمان تغییری ایجاد نمی کنیم.اعتماد به برادر تنی نزد ما حماقت است چه رسد به دیگران. سو استفاده گر، چشم چران بی فکر و خود شیفته. با پوشیدن لباس های زیبا سهی در پنهان کردن درونیات زشتمان داریم. خودمان را در همه عمور متخصص می دانیم در حالی که سرانه مطالعه ماها تقریبا منحصر به مطالعات شب امتحانه.استاد در یافتن راه های تقلب در هر زمینه.نمک نشناس. بی هویت و شیفته ثروت و قدرت . حییییف