کاظم زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
بنده هم جزو اون 39 درصدی بودم که متاسفانه با خودرو در محور مرودشت به شیراز چپ کردم و به عنوان یک راننده همیشه احتمال تصادف در جاده رو می دادم ولی هرگز فکر نمی کردم من در جاده چپ بکنم حادثه تلخی بود اما هیچ خسارت جانی یا بدنی را به همراه نداشت .
مهندس مکانیک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
چرا هیچ کس به نقص فنی خودرو ها توجه نمی کند . وقتی که ماشین صفر دارای ارتفاع دوبرابری ار مدل مشابه تحویل داده می شده تا با طول بالا تر فنر نیروی بیشتری جذب کند تا در دست انداز ها ماشین آسیب نبیتد و به دنبال آن مرکز ثقل ماشین بسیار بالاتر قرار میگیرد و به دنبال آن لنگر واژگونی افزایش چشمگیری خواهد داشت ...تاحالا توجه کردید چقدر پراید و پرشیاهای مدل بالا هم حتی دچار واژگونی شدند به تازگی ؟
آيدين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
علت چپ شدن ها را تنها در خواب آلودگي راننده ندانيد ، چاله هاي وسط جاده ها و اتوبانها هم يكي از بزرگترين عاملهاي اين تصادفات است ، من نمي دانم وزارت راه خبر ندارد با اينهمه رفت و آمد در اتوبان قزوين - زنجان چرا بايد وسط اتوبان بين خرمدره تا زنجان اينهمه چاله اي باشد كه آسفالت آن كنده شده و وصله هم نشده است ، راننده بخت برگشته در حالي كه با سرعت 100 - 120 كيلومتر در حال حركت است چطور مي تواند از دست اين چاله ها فرار كند ؛‌و يا احتمالا شما هم افتتاح جاده نوساز اردبيل - سرچم ( اردبيل منتهي به اتوبان تبريز - زنجان ) را كه فاصله زماني سفر اردبيل تا تهران را نزديك به دو ساعت كوتاه مي كند چند ماه پيش توسط رئيس جمهور احمدي نژاد را شنيده ايد ، من تعجب مي كنم چطور قسمتهايي از آسفالت اين جاده نوساز در قسمت مرتفع ترين بخش آن در حدود سرچم كنده شده و از بين رفته ، بنظرم آمد ضخامت اسفالت آن در اين حدود بيشتر از دو - سه سانتيمتر نيست ، آيا نظارت درستي بر آسفالت ريزي آن شده است ؟‌و يا در ادامه اين جاده از سه راه خلخال تا اردبيل با همان اسفالت قديمي و وصله پينه شده بايد سر كني در حالي كه اسمش افتتاح جاده جديد اردبيل - سرچم است !!
ناشناس
|
Hungary
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
مطمئن هشتم این کارشناسان که در اینجا اینطور نظرات سر دلی میدهند همه خود یکبار یا بیشتر تصادف کرده اند یا میکنند
برای چپ کردن یک ماشین هزارها دلیل میشوداورد اما یک عامل میتواند همه عوامل چپ شدن را کنسل کند "مهارت در رانندگی" .
اگر مهارت در رانندگی با دست فرمان اشتباه گرفته نشود افراد حتی برای صرفه جویی دربنزین و کمک به جیب خودشان هم که شده از سرعت 70 کیلومتر در ساعت تندتر نمیروند با تناسب به مشخصا ت ماشینی که میرانند میپیچند ترمز و سبقت میگیرند و ....
دوستان قبولش سخت است اما با خود کنار بیاییم علت اصلی تصادفات خودمان هستیم الکی به ماشین و هوا جاده و سیاست و تاریخ و ... بندنکینم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
ایکاش می شد صد بار بهت مثبت بدم.
این که بگی شیشه دستم رو برید و باید همه شیشه ها رو شکست درسته یا اینکع حواست رو جمع کنی تا لبه تیز شیشه و دستت به هم نخورن؟
گاز میدیم و 120 تا میریم و تصادف می کنیم و میگیم اگر پراید نبود هیچ چیزیمون نمیشد؛ خوب حالا که پرایده چرا 120 تا میری؟
سر پیچ تند تو جاده ای که نمیشناسیمش با 80 کیلومتر سرعت میپیچیم و از جاده پرت میشیم اما ما مقصر نیستیم و ایراد تابلویی بوده که نزده بودن!
این فرافکنی باید ترک بشه
باید بدونیم که افسار خر دست ماست؛ حالا چه مسیر سنگلاخی باشه و چه خرمون پیر!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
یعنی تو کشور های غربی همه 70 تا میرن چپ نمیکنن ؟! فکر نمیکنید کمی 'جو' گیر شدید ؟ فرق مردم ما با آنها چیست ؟ ژنشان با ما فرق دارد ؟ نه. آموزش درست، جاده درست، خودرو درست.
ایکس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
همه در مورد کیفیت و ایمنی پراید اتفاق نظر دارند ولی نمیدانم چرا علیرغم این آگاهی عمومی بعضی رانندگان پراید دچار توهم "خود لامبورگینی سوار" میشوند و مهارت را در چیزی میدانند که عاقبتش چیزی است که داریم در موردش نظر میدهیم!
زماني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
متاسفانه همه رانندهاي محترم و مسئولين محترمتر در بخشهاي رسانه اي در درجه اول رسانه ملي كه از سالها پيش اقدام به تهيه و پخش برنامه تخصصي در زمينه راهنمايي و رانندگي پرداخته ، بايد قبول كنيم كه اموزش درهر زمينه مفيد است در انصورت برنامه رسانه ملي بجاي شومن بازي ميتوانست تبديل به برنامه اموزش با بهره گيري از فن انيميشن و بسيار جذاب طراحي بشود و اين موارد ونيز زيانهاي سرعت و...... خيلي موارد را آموزش بدهد. بطور مثال با يه حساب " سيا ساكتي " تفهيم شود كه در 100 كيلو متر اختلاف زمان رسيدن با سرعت 90 چقدر با سرعت 120 تفاوت دارد و با فهميدن اين زمان قضاوت كنيد ايا ارزش خطر كردن دارد يا نه . از اين دست اموزش ها بسيار زياد ميتوان طراحي كرد.
1360
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
علت زیادی کشته شدن مردم در ایران از نظر اینجانب کمترین
1عدم گسترش و تعریض اتوبان و بزرگراها طی این سالها
2کیفیت پایین خودروهای داخلی( انحصار بازار فروش و تولید)
3 عدم رعایت کلی قوانین رانندگی و قانون گریزی مردم ایران
4 بازدارنده نبودن جرایم رانندگی
کیفیت بد اسفالت و رد شدن جاده ها از کنار مناطق مسکونی
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
درود
یکی از این مسیر ها مسیر سبزوار - شاهرود بود که حدود 250 کیلومتر مسافت هست و درسته یه قسمتی از حوادث به دلیل خستگی هست اما وقتی که در این مسیر که یک طرفه هست و با سرعت مجاز 110 کیلومتر بازهم ماشین از ماشین کنده نمیشه و کل مسیر ترافیک هست یخورده هم باید از مقصر دانستن راننده ها دست برداشت و حالی به فکر جاده کرد.
امیر
|
United States
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
2سال پیش ماشین من چپ کرد فقط بخاطر اینکه خوابم برده بود، تازه اون موقع فهمیدم چه راحت این حادثه اتفاق میفته به همه دوستان هم میگم فقط رانندگی در زمان خستگی نکنن لطفآ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
اتفاقی که همین چند روز پیش برای فامیل ما افتاد
در جاده شاهرود با خودرو سمند به اتفاق خانم ویک فرزند سه ساله در حرکت بودند بچه از صندلی عقب میخواسته بیاید جلو پیش مامانش پاش میخوره به فلاکس چایی جلوی مادرش پدر حواسش پرت میشه فلاکس رو بگیرد ازجاده منحرف و پس از چند بار پشتک زدن فقط بچه سه ساله در دم میمیرد پدر مادر هم یک عمر در پشیمانی اشتباه
نظرات بیشتر