حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
من خودم خلبان هستم ... take off abort در این مورد بعید هستش .... چی بگم البته باید به نظر خلبان احترام گذاشت . . .
پاسخ ها
هواپیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
آره منم هواپیمای سانحه دیده هستم!!باور کنید تقصیر من نبود نفهمیدم چرا لاستکام ترکید!!!
ناشناس
| United States |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
من خلبان نیستم ولی با خلبان حمید موافقم، وقتی از سرعت معینی عبور کرده و داره به انتهای باند نزدیک میشه ترمز زدن ریسکش بالاست، شاید می تونست بپره و مجدد یک فرود اظطراری انجام بده ... مگه اینکه مشکل خیلی مهم تری پیش اومده که مجبور شده در آن سرعت ترمز کنه
خلاصه ببخشید در کار خلبانان فضولی کردم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
بنده هم خلبان هستم و با نظر آقا حمید موافقم
با توجه به توصیفات گزارش به نظر میاد خلبان از سرعت v2 هم گذشته بوده و در این موقعیت باید تیک آف می کرده و بعدش هم اعلام فرود اضطراری می کرده و با رعایت طرح اپروچ فرودگاه دوباره می نشسته ... ضمنا انقدر جو سازی الکی نکنید . پرواز با هواپیما اینقدر هم نا امن نیست و این مسائل در دنیا بسیار مرسومه فقط چون توی ایران ما با این بزرگنمایی ها حال می کنیم این چیزها رو بزرگ می کنیم . کافیه یه سر به سایت هایی که سوانح هوایی رو گزارش می کنند بزنید تا متوجه بشید چه خبره در دنیا ... !!!
مسافر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
اخی! منم مسافر هستم ندونسته ترمز اضطراری هواپیما رو کشیدم!
مهدي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
اتفاقا من هم خلبانم طبق شواهد سرعت هواپيما نزديك v5 بوده و اين خيلي خطناكه حسن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
احتمالا اگه take off می کرد و بعد سقوط می کرد می گفتی که من خودم خلبان هستم نباید بلند می شد و باید ترمز می گرفت.حالا که هر کی به هر کی هست منم کا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
خلبان چی هستی؟ بازی پلی استیشن؟!
ناشناس
| Canada |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
با توجه به گفته مسافران نمی شه گفت که V1 و v2 را رد کرده بود .
در صورت رد کردن V1 از تیک آف انصراف نمی داد.
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
این همه خلبان . یعنی میشهههههههه؟؟؟؟
منم خلبانم و با نظر سایر حضرات خلبانان موافقم
مهران كاري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
چطور سيستم ناوبري هواپيما قبل از تيك آف چك نشده بود! به نظر مي رسه خلبان در اين جريان بي تقصير نيست.
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
حتما چک کردن ولی پیش میاد دیگه...در موقع takeoff به دلیل load بالایی که روی موتور هست احتمال nav failed هست و به همین خاطر در اکثر پروازها نور کابین مسافران کم میشه تا ژنراتور جوابگو باشه... اگر سرعت کم بود باید همین کار صورت میگرفت ولی در این سرعت که قطعا v1 رو رد کرده همچین کاری از دوست من بعید بود به خودشم گفتم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
دلیل نمیشه وقتی چک لیست مثبت بوده اشکالی در سیستمهای ناوبری به وجود نیاد باید از خلبان تشکر کرد که تونسته با موفقیت هواپیما را متوقف کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
بابامنطقه محروم بودن يعني همين.بايد هوا پيماهاش هم محروم باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
فهمیدیم که ایرباس 300 هم محروم است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
لاستيك چيني قطعات چيني و دسته دو و.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
جو گیر! قطعات هواپیما که چینی نیست! یا دست ساز وطنه یا اوریجینال!
سید مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
خدا رو شکر تلفات جانی نداشته ، بهر حال باید از خلبان و یا هر مقصر دیگه ای بازخواست بشه !
مروان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
من که هر وقت سوار هواپیما میشم به محض نشستن روی صندلی میگم:" اشهد ان لا الله الا الله و اشهد ان محمد الرسول الله "
ناشناس
|
France
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
مواظب باشيد يوقت قطر هواپيماهاش نيان تو ايران چندتا كشته كه اهميت نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
طرف صحبتم با اونهائی هست که منفی میدن! شما اگر پدر و مادرت هم سوار این هواپیما بودن و تا سر حد مرگ میترسیدن باز هم منفی میدادی؟!! یک کمی انصاف هم خوب چیزی هست!

تابناک خواهشا منعکس کن
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
باباااااااااااااااااااااااااا!!!!!!

دستی کشیده خط بندازه روی آسفالت !!
خودتو خودمو نو عشقه !!
جوونی کرده سخت نگیرید ؟؟
saeed
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
چرا ما عادت کردیم همیشه اعتراض کنیم
به خیر گذشته دیگه
خلبان دیده هواپیما مشکل داره ترمز کرده کاملا هم طبیعیه من نمیدونم این همه اعتراض برای چیه؟
پاسخ ها
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
در چنين شرايطي قبل از ترمز انجام emergency engine shutdown بايد صورت پذيرد. شانس آوردند. ذكر اين نتكته ضروري است كه حدود بيست سال پيش در ورودي بخش علوم موزه بريتانيا سيستم چرخ ايرباس بعنوان تكنولژي برتر به معرض ديد قرار داده شده بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
داداش یعنی چی یاد گرفتیم اعتراض کنیم؟! جون مردم جونه بادمجون که نیست. اگه مردم یه طوریشون می شد مسئولین می گفتند در اسرع وقت بررسی می کنیم و دو تا دو سال دیگه هم علت حادثه معلوم نمی شد آخرش هم مردم یادشون می رفت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
نکنه تو هم خلبانی حتما زده کنار ببینه پنچری داره یا نه
لبب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
تو ميدوني هواپيما چيه تا به حال عزيزانت سوار هواپيما شدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
این نظر شماست و در واقع بواسطه همین نظرات است که امروز همه با هم داریم حالشو می بریم آره بابا بی خیال کی به کیه
نظرات بیشتر