من خودم خلبان هستم ... take off abort در این مورد بعید هستش .... چی بگم البته باید به نظر خلبان احترام گذاشت . . .
پاسخ ها
هواپیما
||
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
آره منم هواپیمای سانحه دیده هستم!!باور کنید تقصیر من نبود نفهمیدم چرا لاستکام ترکید!!!
ناشناس
||
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
من خلبان نیستم ولی با خلبان حمید موافقم، وقتی از سرعت معینی عبور کرده و داره به انتهای باند نزدیک میشه ترمز زدن ریسکش بالاست، شاید می تونست بپره و مجدد یک فرود اظطراری انجام بده ... مگه اینکه مشکل خیلی مهم تری پیش اومده که مجبور شده در آن سرعت ترمز کنه
خلاصه ببخشید در کار خلبانان فضولی کردم
ناشناس
||
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
بنده هم خلبان هستم و با نظر آقا حمید موافقم
با توجه به توصیفات گزارش به نظر میاد خلبان از سرعت v2 هم گذشته بوده و در این موقعیت باید تیک آف می کرده و بعدش هم اعلام فرود اضطراری می کرده و با رعایت طرح اپروچ فرودگاه دوباره می نشسته ... ضمنا انقدر جو سازی الکی نکنید . پرواز با هواپیما اینقدر هم نا امن نیست و این مسائل در دنیا بسیار مرسومه فقط چون توی ایران ما با این بزرگنمایی ها حال می کنیم این چیزها رو بزرگ می کنیم . کافیه یه سر به سایت هایی که سوانح هوایی رو گزارش می کنند بزنید تا متوجه بشید چه خبره در دنیا ... !!!
مسافر
||
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
اخی! منم مسافر هستم ندونسته ترمز اضطراری هواپیما رو کشیدم!
مهدي
||
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
اتفاقا من هم خلبانم طبق شواهد سرعت هواپيما نزديك v5 بوده و اين خيلي خطناكه حسن
ناشناس
||
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
احتمالا اگه take off می کرد و بعد سقوط می کرد می گفتی که من خودم خلبان هستم نباید بلند می شد و باید ترمز می گرفت.حالا که هر کی به هر کی هست منم کا
ناشناس
||
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
خلبان چی هستی؟ بازی پلی استیشن؟!
ناشناس
||
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
با توجه به گفته مسافران نمی شه گفت که V1 و v2 را رد کرده بود .
در صورت رد کردن V1 از تیک آف انصراف نمی داد.
محسن
||
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
این همه خلبان . یعنی میشهههههههه؟؟؟؟
منم خلبانم و با نظر سایر حضرات خلبانان موافقم
چطور سيستم ناوبري هواپيما قبل از تيك آف چك نشده بود! به نظر مي رسه خلبان در اين جريان بي تقصير نيست.
پاسخ ها
حمید
||
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
حتما چک کردن ولی پیش میاد دیگه...در موقع takeoff به دلیل load بالایی که روی موتور هست احتمال nav failed هست و به همین خاطر در اکثر پروازها نور کابین مسافران کم میشه تا ژنراتور جوابگو باشه... اگر سرعت کم بود باید همین کار صورت میگرفت ولی در این سرعت که قطعا v1 رو رد کرده همچین کاری از دوست من بعید بود به خودشم گفتم
مواظب باشيد يوقت قطر هواپيماهاش نيان تو ايران چندتا كشته كه اهميت نداره
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
طرف صحبتم با اونهائی هست که منفی میدن! شما اگر پدر و مادرت هم سوار این هواپیما بودن و تا سر حد مرگ میترسیدن باز هم منفی میدادی؟!! یک کمی انصاف هم خوب چیزی هست!
چرا ما عادت کردیم همیشه اعتراض کنیم
به خیر گذشته دیگه
خلبان دیده هواپیما مشکل داره ترمز کرده کاملا هم طبیعیه من نمیدونم این همه اعتراض برای چیه؟
پاسخ ها
علي
||
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
در چنين شرايطي قبل از ترمز انجام emergency engine shutdown بايد صورت پذيرد. شانس آوردند. ذكر اين نتكته ضروري است كه حدود بيست سال پيش در ورودي بخش علوم موزه بريتانيا سيستم چرخ ايرباس بعنوان تكنولژي برتر به معرض ديد قرار داده شده بود.
ناشناس
||
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
داداش یعنی چی یاد گرفتیم اعتراض کنیم؟! جون مردم جونه بادمجون که نیست. اگه مردم یه طوریشون می شد مسئولین می گفتند در اسرع وقت بررسی می کنیم و دو تا دو سال دیگه هم علت حادثه معلوم نمی شد آخرش هم مردم یادشون می رفت
ناشناس
||
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
نکنه تو هم خلبانی حتما زده کنار ببینه پنچری داره یا نه
لبب
||
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
تو ميدوني هواپيما چيه تا به حال عزيزانت سوار هواپيما شدن
ناشناس
||
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
این نظر شماست و در واقع بواسطه همین نظرات است که امروز همه با هم داریم حالشو می بریم آره بابا بی خیال کی به کیه
خلاصه ببخشید در کار خلبانان فضولی کردم
با توجه به توصیفات گزارش به نظر میاد خلبان از سرعت v2 هم گذشته بوده و در این موقعیت باید تیک آف می کرده و بعدش هم اعلام فرود اضطراری می کرده و با رعایت طرح اپروچ فرودگاه دوباره می نشسته ... ضمنا انقدر جو سازی الکی نکنید . پرواز با هواپیما اینقدر هم نا امن نیست و این مسائل در دنیا بسیار مرسومه فقط چون توی ایران ما با این بزرگنمایی ها حال می کنیم این چیزها رو بزرگ می کنیم . کافیه یه سر به سایت هایی که سوانح هوایی رو گزارش می کنند بزنید تا متوجه بشید چه خبره در دنیا ... !!!
در صورت رد کردن V1 از تیک آف انصراف نمی داد.
منم خلبانم و با نظر سایر حضرات خلبانان موافقم