مصوبات بسیار خوب ومفیدی توسط دولت ها نهایی شده و بعنوان راهکار های جلوگیری از آلودگی که بسیار ثمر بخش می باشند متاسفانه در عمل واجرای آن دچار نقص زیاد هستیم برای مثال :انتقال وزارتخانه و ادارات به استان ها ،بعضی از شرکت ها اصلا در تهران نباید دفتر عریض و طویلی داشته باشند ولیکن مسئله را بنحو دیگری حل نمودند مثلا شرکت مس ( با تعطیل کردن دفتر خیابان ولی عصر ،در نقاط متعدد دفتر باز گشایی نموده و حتی مجریان طرح ها نیز با هماهنگی مشاوران دفتر اختصاصی دارند وشرکت های دیگر هم همینطور ) ویا پتروشیمی که هنوز هم در تهران با دفاتر فراوان حضور دارند وفولاد سازان هم همین طور و.....میتوان چنین نتیجه گرفت طرح انتقال عملا در حد یک شعار باقی ماند و یا مصوبه در خصوص عدم استفاده از آزبست برای ترمز ماشین ها و یا گاز سوز نمودن خودرو ها و یا خارج نمودن ماشین های فرسوده و ......اگر شما این مطلب را نوشته و علاقه مند به پی گیری و کمک در حل مسئله هستید مورد اول را پی گیری و آمار صحیح و اقدام انجام شده را اعلام فر مایید امیدوارم مورد اول را حداقل در خصوص شرکت ها و وزارتخانه ها کمی پی گیری فرمایید نتیجه را بعدا اعلام نمایید .
این نتیجه سالها دور اندیشی خودروسازان و سیاستمداران ماست که موقعی که تو دنیا داشت اتومبیلهایی تولید میشد که مصرفشون حدود 6 لیتر در صد کیلومتر بود اتومبیلهای تولید داخل همه حدود ده لیتر مصرف میکردند و کوتاهی در تکمیل مترو و دهها مورد دیگه