ما در هند واسع ٣ماه اينده بليط ميخريم از طريق اينترنت و به هر روستاي اين كشور هم كه بخوايم بريم خط رآه أهن هست و ميشه با هزينه بسيار كمي سفر كرد
متاسفم كه در ايران ما برنامه ريزي واسه قطار كه شايد حجم ترددش ١ سي ام هند باشه، وجود نداره
متاسفانه از زمانی که پای بحش خصوصی به راه اهن کشیده شده فقط افزایش نرخ حرف اول را می زنه نه تعداد قطارها افزایش یافته نه کیفیت انها بهتر شده بلکه اگر یک روز قبل بخواهی بلیط تهیه کنی با مشکل مواحه هستی وباید حداقل یک هفنه الی 10روز قبل از سفر به فکر بلیط باشی که این موضوع فقط برای مسافرتهای تفریحی میسر است که می توانی برنامه ریزی بکنید ولی برای مسافرتهای کاری واضطراری اصلا نمی توانی روی مسافرت با قطار تکیه کنی
من تابستون مي خواستم برم مسافرت داخلي وقتي حساب كتاب كردم ديدم كه مسافرت به شيراز دو ميليلون خرج داره همين دو ميليون رو دادم ورفتم تركيه .مسئولان بدانند كه توريسم ايران را نابود كردند وكشورهاي همسايه را اباد بهتر است انها اصلا" در امور توريستي دخالت نكنند تا شايد توريسم ايران پيشرفت كرد .
با سلام
من حدود بیست و پنج ساله که با قطارهای تهران جنوب (اندیمشک و اهواز) سفر میکنم و هیچگاه از زمانبندی مدت مسیر و مناسب بودن دمای داخل قطار راضی نبوده ام
با توجه به مسیر جدید جاده ای از تهران تا اندیمشک حداکثر 8 ساعت میباشد در حالی که قطار مسیر تهران اندیمشک معمولا 14 ساعته این مسیر را طی میکند یعنی سرعت متوسط حدود 50 کیلومتر
يه سوال چند سال پيش شركت رجاء با ماهيت خصوصي تشكيل شد كه خصوصي سازي شود و حالا خود رجاء كارهاشو به شركت ديگري داده و خودش ماهييت سازمان پيدا كرده
و نتيجه اين شركت تو شركت شدن
اينكه 1- خود شركت رجاء بايد ميزاني از سود فروش را جذب بكند 2- شركت هاي رابط بايد بخشي از سود را به خود جذب كنند 3- اين سود دو برابر يعني خدمات را كم كنيد و قيمت را زياد كنيد
جالبه بگم باقطاردلیجان می رفتم مشهد انقدرکوپه کثیف بود که ریسه قطارکه برای پانچ بلیط اومداعتراض کردم بهش میدونیدچی گفت؟
گفت خودتوناراحت نکن ترتیبه اثرنمی دن ما هم هرچی بگیم کسی به حرفمون گوش نمیده.واقعا رجا شورشو درآورده هیچ نظارتی نداره،امروزدنیا رواصول مشتری مداری تاکیدمی کنه ولی تنهاچیزی که واسه رجا مهم نیست مشتریه.
البته اگه بخش خصوصی حضورش پررنگ بشه رقابتی می شه بعضی ازقطارا بایدغازبچرونن.
البته خداییش سیمرغ واقعا عالیه
در فروردین سال جاری جهت عمل قلب کودک 9ماهه خود با قطار رجا عازم طهران شدیم که در بین راه کودک بخت برگشته ما بخاطر هوای نامطبوع و دود سیگار داخل قطار نفس کم می آورد که برای رفع این مورد به پزشک بیمارستان مراجعه نموده و از ایشان کمک خواستیم که متاسفانه پزشک مربوطه با دستپاچگی جهت آمده نموده کپسول اکسیژن که 5کیلویی بود شروع به جنب جوش نمود و بعد از شاید 5دقیقه آنرا آماده نمود اتاق پزشک یک بوفه بود که هیچ امکاناتی نداشت و دکتر ما گفت که این اکسیژن فقط قادر است 2 ساعت به کودک شما نفس برساند و شما باید حدود ساعت 2 شب در درود پیاده شوید آیا آن قطار نباید حداق چند تخت و چند کپسول اکسیژن داشته باشد پس تکریم مسافران کجاست ؟هیچکس بفکر مسافران نیست فقط پول حرف اول و آخر را می زند.
من 6 ساله با قطار مسافرت ميكنم .دوستان نكته به نكته مطالبو درست گفتن.اون آقاي دانشجو هم دقيقا زد توي وسط خال.يك مطلبيم بزاريد من بگم:تامین اجتماعی سهام دار شركت پتروشيمي اراك هم هست-تازه راه آهنم بهش اضافه كنيد-اين همه پولا كجا ميره؟؟؟؟چرا كارخونه واگن سازي اراك ورشكست شد؟چرا حتي يك ريل آهنم كشيده نميشه؟چرا ما جوونا همش؟؟؟؟؟؟؟؟؟(خدا.................)