ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
خیلی موافقم. گاهی واقعا واقعا 200 هزار تومن رو احتیاج داریم...
دکتر محمد کاظم کوهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
با سلام و احترام: به نظرم اطلاعات شما درست نمیباشد. در دانشگاههای دولتی و خاصه دانشگاه تهران برای یک پایان نامه دکتری یک میلیون تومان پرداخت میشود که معمولا هزینه مواد و ازمایشات به مراتب بالاتر از این مبلغ میشود و اساتید باید از محل گرنت خویش این کمبود را جبران نمایند.
محمد کاظم کوهی
عضو هیات علمی دانشگاه تهران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
آقای دکتر اکثر دانشگاه ها به این شکل که میگویید نیستند و حتی از دادن یک تومان به ما دانشجویان بدبخت دریغ میکنند.هر که زورش بیش پولش بیشتر.دستمون هم به جایی بند نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
ما که نرم افزار میخونیم و هیچ مواد و آزمایشاتی هم نداریم چی میشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
در هر کاری باید رضای خدا را در نظر گرفت. به ویژه هنگامی که می خواهید در خصوص یک قشر صحبت کنید. اینجانب عضو هیات علمی در یکی از دانشگاه های تراز اول ایران هستم که دانشجوی کارشناسی ندارد لذا تمام دانشجویان ما کارشناسی ارشد و دکتری هستند.
هیچ پولی با این عنوان که دو میلیون تومان برای هر پایان نامه بدهند وجود ندارد. ممکن است نظر ایشان تصویب هزینه تحقیق باشد که وقتی تصویب می شود، تنها با ارائه فاکتور هزینه ها قابل پرداخت است که شامل مواردی مانند مواد آزمایشگاهی و غیره می شود.
پرداخت حق الزحمه به پایان نامه نیز روالی دارد. یعنی استاد اگر پایان نامه داشته باشد وهله اول باید مشخص شود که موظفی تدریسش پر شده است یا نه سپس در صورتی که همه اینها منفی باشد طبق اشل حقوقی حق التدریس پرداخت می شود
موفق باشید
پاسخ ها
فرزین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
استاد محترم

من هم به عنوان دانشجو تو یکی از دانشگاههای تراز اول درس میخونم خودم هم در دانشگاه آزاد درس میدم
شما معمولا 2-3 دانشجوی دکتری دارید. 3-4 دانشجوی ارشد.
آیا فکر میکنید همزمان می توانید روی پایان نامه های همه اونها بطور کامل( واقعا کامل) نظارت کنید. تازه ساعت های تدریستون رو کم کنید
ساعتهایی که در اتاق اکثر اساتید قفل هست(ان شاء الله برای مطالعه و نه برای غیبت). ساعت هایی که بقیه دانشجوها ( دانشجوهایی که با شما واحد دارند) باید سوالاتی رو از شما بپرسن. در ایران کلا اساتید فقط و فقط به دانشجو فشار میارن ، که اگر 5 ترم بشه 4 نمره کم میکنم اگر مقاله ندی 2 نمره. تا حالا به جلسات دفاع دقت کردین. اکثرا (بالای 60 درصد) ایرادهایی که اساتید داور از دانشجو میگیرن ایراد نگارشی اعراب گذاری و...... هست.البته حق هم دارین. وقتی میبینن شاگرد کارشناسی تازه فارغ التحصیل شده در بازار آزاد (اگر کمی زرنگ باشد) درآمد میلیونی داره مجبورید از وقت دانشجو کم کرده و این وقت را درصنعت به طراحی پیمانکاری و ......... بپردازید. من نه میتونم به شما اساتید حق بدم نه به دانشجو ها. مشکل از وزارت علوم هست که نتونسته بعد از این همه شعار ارتباطی بین دانشگاه و صنعت برقرار کنه.
من از صنعت تو دانشگاهها فقط دفتر!!!!! ارتباط با صنعت رو دیدم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
با سلام خدمت استاد محترم
برفرض هم که سخنان شما کاملا درست و نیکو!!
چه دلیلی وجود داره که برای کاری که ما دو سال زحمتش رو میکشیم اسم استاد رو اول بزنیم؟؟؟
سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
با سلام
من خودم فارغ التحصیل ارشد دانشگاههای معتبر ایران هستم. با حرف این عزیزمان صد در صد موافقم. متاسفانه هیچ نظارت و قانون خاصی در مورد نحوه هزینه کرد بودجه های پژوهشی که یک طرف آن دانشجو است وجود ندارد و همیشه حق دانشجو ضایع می شود. برای مثال خود من یک پروزه در زمینه فناوری نانو به عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد داشتم. این پایان نامه از طرف استانداری 30 میلیون تومان پشتیبانی مالی داشت. منتها استاد بنده! که درجه استاد تمامی هم داشت! هیچ وقت این را به بنده نگفت و من بعدا از مجاری دیگری به این مساله پی بردم. من هم ادعای زیادی ندارم و انتظار ندارم که استاد پولی به خود من می داد. اما متاسفانه ایشان با وجودی که من روی طرح کار کرده بودم و به ایشان ارائه کرده بودم و لیست تجهیزات و هزینه ها که حدود دو میلیون تومان بود را با جزییات داده بودم اصرار داشت این درست نیست و نصیب من شد راه رفتن در راسته لوازم و تجهیزات فروشیها و دنبال پیدا کردن لوازم نامناسب آن هم اکثرا به خرج خودم. هزینه رفت و امد بماند. آخر هم کار آن طور که باید نشد. حتی یک بار قطعه ای را خریدم و با فاکتور برای ایشان بردم و ایشان با اکراه دست در جیب کرد و حتی باقیمانده را نیز از من گرفت که خیلی به من برخورد. در حالی که اگر ایشان مقداری پول در چارچوب آن طرح و کمی هم به عنوان حق رفت و آمد به صورت تنخواه داده بود که سر جمع یک دهم آن بودجه هم نمیشد به من داده بودند ، هم من عزت نفسم حفظ میشد به عنوان یک دانشجو و به کارم دلگرم میشدم و هم کار خوب از آب در میآمد و فشار هم نمی آمد. حال بماند که برخی اساتید متاسفانه به دنبال مال اندوزی هستند و اکثر دانشجویان بر این واقعیت صحه می گذارند و این واقعیت نه فقط در رفتار اینگونه اساتید که بعضا سر کلاس و در میان عموم کنایه هایی از قبیل "ما زحمت کشیده ایم، ما باید حقمان را از جامعه بگیریم، به ما انطور که باید بها داده نمیشود" عیان است. خواهش میکنم این پست را اطلاع رسانی کنید تا مسئولان وزارت علوم چاره اندیشی کنند و در اختصاص دادن این دست بودجه ها از سوی دانشگاهها شرایطی باشد که امکان سوءاستفاده چه از جانب استاد چه دانشجو نباشد و دانشجو هم با فراغ بال کارش را انجام دهد.
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
این موضوع درست است ومسئولین آموزش عالی باید برای رفع این ظلم اقدامی انجام دهند.
یک استاد دانشگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
مطالب درج شده واقعیت ندارند. هیچ استادی در دانشگاه دولتی برای یک پایان نامه 2 میلیون تومان نمی گیرد. بلکه مبلغی بعنوان گرانت یا پژوهانه بر اساس فعالیت های پژوهشی صورت گرفته در سال قبل دریافت می کند که صرف هزینه های جاری می گردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
واقعاً همینطوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
حالا این پول بماند، دریغ از یک بار راهنمایی ای که به کار بیاید!!!
کل کل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
یادش بخیر استاد راهنمای من . تازه تو جلسه دفاع منو دید . کلی از دیدن هم خوشحال شدیم . ممد هم کلی عکس گرفت که ملت باور کنن استاد راهنما داشتم .
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
من بعد از سه سال از فارغ التحصیلی امروز برای اولین بار شنیدم چنین پولی رو باید میگرفتیم و نگرفتیم.
نظرات بیشتر