ما اصولاً ملت غرغرویی هستیم. از پیشرفتهای کشورهای دیگه دائم به نیکی دم می زنیم و یاد می کنیم اما وقتی قرار می شه گامی در جهت اصلاح برداشته بشه دائم غرغر می کنیم.
بنده در استرالیا هستم که از نظر گیفیت زندگی امثال رتبه دوم رو در جهان داشت. در اینجا هم نظم رانندگی با سخت گیری شدید به راننده ها ایجاد شده. اینجا راننده مست ممکن هست تا 5 سال به زندان بره.
برای گرفتن گواهینامه باید کلی آموزش دید و چهار سال تحت مراقبت و مشروط رانندگی کرد. به ازای هر جریمه تعدادی امتیاز منفی دریافت می شه و اگر تعداد اونها به حد خاصی (که خیلی کم هم هست) برسه، گواهینامه باطل می شه.
در اینجا پلیس برای سرعت غیرمجاز خیلی سخت گیر هست و فقط 4-5 کیلومتر بالای حد مجاز رانندگی کنید، حتماً جریمه خواهید شد. بنده یکبار در محدوده ای که سرعت مجاز 40 بود، ندانسته 56 کیلومتر می رفتم. 300 دلار جریمه شدم. اگر سرعتم کمی بالاتر بود این جریمه می توانست تا 500 دلار هم برسد.
در کنار همه این مسایل، نه وضعیت خیابانهای اینجا با تهران و ایران فرق قابل ملاحظه ای دارد و نه کیفیت آسفالت.
حالا عده ای غرغرو بجای واقع بینی، همش بهانه راه و جاده و کیفیت ماشین رو دلیل قرار دادند برای فرار از تمکین به قانون.
به نظر من این مبالغ هنوز هم برای کشوری که شاید بدترین وضعیت رانندگی رو در دنیا داشته باشه خیلی کم هست.
در بیمارستان هم وقتی مریضی حالشخیلی بد باشه، انتی بیوتیک خیلی قوی بهش میدهند و بعد که بهتر شد داروهای ضعیف تر. فکر می کنم برای رانندگی ایران هم باید همین راهکار رو در نظر گرفت
من یه سوال دارم اگر ماشین پلیس راهنمایی و رانندگی خودش در اتوبان دنده عقب بره اون وقت کی باید او رو جریمه کنه؟
چند روز پیش ماشین راهنمایی و رانندگی متاسفانه خودش در اتوبان همت دنده عقب میرفت.
تا نظارت پلیس شدید نشه هرچقدرمیخوان جرائم افزایش بدن تو اتوبان تهران کرج به چشم خودم دیدم کامیون از جلوی گشت پلیس رد شد هیچ اقدامی صورت نگرفت حالا هی جرائم افرایش بدید
تو همین اتوبان تهران کرج روزانه بسیاری از این تخلفات صورت می گیره ولی هیچ مسی نیست که جلوی ماشین ها رو بگیره جریمه شون کنه
حالا جرائم رانندگی رو بکنید 100 برابر
اینجانب روز 19 آبان که آخرین روز تسویه جرایم بود. جهت تسویه جرایم به بانک ملی مراجعه کردم . متاسفانه بعلت عدم کارکرد سیستم بانک نتوانستم جریمه هایم را پرداخت کنم .
می خواستم بدانم بانک ملی مقصر بود یا ...
حالا چه باید کرد
بنده در استرالیا هستم که از نظر گیفیت زندگی امثال رتبه دوم رو در جهان داشت. در اینجا هم نظم رانندگی با سخت گیری شدید به راننده ها ایجاد شده. اینجا راننده مست ممکن هست تا 5 سال به زندان بره.
برای گرفتن گواهینامه باید کلی آموزش دید و چهار سال تحت مراقبت و مشروط رانندگی کرد. به ازای هر جریمه تعدادی امتیاز منفی دریافت می شه و اگر تعداد اونها به حد خاصی (که خیلی کم هم هست) برسه، گواهینامه باطل می شه.
در اینجا پلیس برای سرعت غیرمجاز خیلی سخت گیر هست و فقط 4-5 کیلومتر بالای حد مجاز رانندگی کنید، حتماً جریمه خواهید شد. بنده یکبار در محدوده ای که سرعت مجاز 40 بود، ندانسته 56 کیلومتر می رفتم. 300 دلار جریمه شدم. اگر سرعتم کمی بالاتر بود این جریمه می توانست تا 500 دلار هم برسد.
در کنار همه این مسایل، نه وضعیت خیابانهای اینجا با تهران و ایران فرق قابل ملاحظه ای دارد و نه کیفیت آسفالت.
حالا عده ای غرغرو بجای واقع بینی، همش بهانه راه و جاده و کیفیت ماشین رو دلیل قرار دادند برای فرار از تمکین به قانون.
به نظر من این مبالغ هنوز هم برای کشوری که شاید بدترین وضعیت رانندگی رو در دنیا داشته باشه خیلی کم هست.
در بیمارستان هم وقتی مریضی حالشخیلی بد باشه، انتی بیوتیک خیلی قوی بهش میدهند و بعد که بهتر شد داروهای ضعیف تر. فکر می کنم برای رانندگی ایران هم باید همین راهکار رو در نظر گرفت