اخوی شما حقوقی رو که یک کارمند ساده در کانادا میگیره رو با حقوق یک کارمند ساده تو ایران مقایسه کنی گوشی دست میاد
علــــــــی
|
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
2
9
پاسخ
1- من دکترهایی میشناسم که بالای 35 سال هست که به این حرفه هنری درمانی مشغولند و در صورت لزوم لیستی از آن تهیه کرده و در اختیار میگذارم
2-قیمت لباس بالا و پایین داره یعنی شما از بی لباسی نمیمیرید میتونید یه تیشرت 5 هزار تومنی هم تهیه کنید ولی برای عصب کشی ریشه به گفته خود شما 130 تا 300هزار تومن باید هزینه کرد که با حقوق 350هزار تومنی جور درنمیاد پس مقایسه اشتباهه
3- هنرمند هیچ وقت برای پول شروع بکار نمیکنه و اگر نیاز به پول نداشت هرگز اثر خود را نمیفروخت . هنرمند عاشق کارشه و کار هنر اون کار عشقه پس قیمتیه ولی کار دندانپزشکی مخلوطی از اجبار و پول و شغل سخت هست . (هیچ کس دوست نداره سرشو بکنه تو دهن مردم) پس این هنر نیست بلکه تخصصه
4-جواب رو خودتون دادید که مربوط میشه به سطح پایین درآمد
5- این دیگه تبلیغه که باید حق و حقوق تابناک پرداخته بشه
ناشناس
|
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
2
11
پاسخ
من همین الان دارم از دندون درد میمیرم ولی در توانم نیست که برم دندانپزشکی
آقای دکتر شما قسطی هم کار میکنید؟
ناشناس
|
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
1
6
پاسخ
همه شغل ها متناسب با نوع فعالیت دارای مسائل و مشکلاتی حتی بیشتر از موارد ذکر شده هستند ولی همچنان تبعیض برای دندانپزشکان وجود دارد و نرخ های بالایی که دارند بیمه ها قادر به تقبل بخشی از آنها هم نیستند. چرا؟
فرهاد
|
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
3
7
پاسخ
جناب آقای دکتر مهدی الف.
1- اگر شما در کانادا به امر طبابت می پرداختید می توانستید بر اساس قوانین آن کشور از شهروندان کانادایی دستمزد طلب می کردید. اما واقع بین باشید و در کشور خود و شهر خود بر اساس تعرفه مصوب دولت هزینه از بیمار طلب کنید.
2- شما در کشور ایران درس خوانده اید و پزشک شده اید. در کشور هزینه تحصیل یک دندانپزشک در دانشگاه چقدر است؟ اگر دانشگاه دولتی باشد که تقریبا صفر اگر آزاد باشد که باز هم به مراتب از هزینه تحصیل در کشور کانادا که تمام دانشگاه های آن با شهریه دانشجویان اداره می شود ارزانتر است. پس هزینه دندانپزشک شدن شما خیلی کمتر از یک دندانپزشک کانادایی است.
3- به فرض اینکه در دانشگاه آزاد نیز درس خوانده باشید که مردم و بیماران نباید تاوان نمره ها و رتبه پایین شما در کنکور را بدهند.
4- آیا فقط دندانپزشکی است که فشار زیادی را به مهره های گردنی، دست ، پا و غیره می آورد ؟ اگر معیار مقایسه ما در درآمد ریسک بدنی و جانی باشد کاندیدهای جلوتر از شما نیز حضور دارند که درآمد به مراتب کمتر از شما دارند برای مثال آتش نشانان و خیلی دیگر .
5- سوال دیگری دارم که مدت هاست ذهن خودم با آن درگیر است. این که فرمول های محاسبه مالیات بر درآمد را می دانید یا خیر؟ اگر نمی دانید بسیار ساده قابل دستیابی است. آیا مالیاتی که شما به عنوان مالیات بر درآمد پرداخت می کنید مطابق یک کارمد معمولی و ساده است ؟ به نظر من خیر. شما تا رسیدن به دندانپزشکی از بسیاری از خدمات رایگان دولتی استفاده کرده اید که قانونا باید با رسیدن به درآمد سهم دولت و مردم که همان مالیات است را پرداخت کنید. اما پزشکان درآمد واقعی خود را از اداره دارایی پنهان می کنند و به طبع آن سهم بسیار نا چیزی از مالیات واقعی خود را پرداخت می کنند.
خیلی موارد دیگر نیز وجود دارد که الان مجال نوشتن ندارم.
مسعود
|
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
2
12
پاسخ
با سلام خدمت آقای دکتر مهدی .الف
ضمن ادای احترام به شغل شریف طبابت و شخص جنابعالی به عنوان یک دندانپزشک موارد زیر را جهت مزید اطلاع به استحضار میرسانم.به منظور جلوگیری از اطاله کلام بند به بند توضیح میدهم .
1:اینکه استدلال میفرمایید عمر مفید کاری یک دندانپزشک 15 سال است با حقیقت ناسازگار است.فرض کنید یک دندانپزشک در سن 24سالگی فارغ التحصیل میشود.2 سال هم خدمت سربازی میشود 26 ساله بعدش هم کار در حرفه. با این محاسبات شما باید سن دندانپزشکان فعال در کشور41سال بیشتر نباشد در حالیکه دندانپزشکان فعال در کشور سن خیلی بالاتری دارند.
جناب آقای دکتر! عوارض ناشی از حرفه و تبعات ناشی از آن نمیتواند دلیل درستی برای محسوب نمودن دندانپزشکی به عنوان حرفه سخت تلقی شود زیرا اگر هر حرفه ای بخواهد میزان سختی کار خود را اندازه گیری کند که سنگ روی سنگ بند نمیشود. جناب آقای دکتر ! آیا مرادتان از سختی شغل , زحمت انجام کار است ؟
2: من به عنوان یک شهروند طبقه متوسط هر گز به ان پاساژها که فرمودید نمیروم. خوب تجربه ای که شما دارید احاد مزدم ندارند.ترجیح مردم این است که اجاره مغاز مردم را ندهند.در ثانی فرض کنیم که استدلال شما درست باشد. چه زمانی اجاره بهاء پرداختی مطب و وجوه دریافتی از مردم بابت درمان پایاپای میشوند؟؟؟ یعنی از چندمین مریض به بعد میشود گفت که نباید اجاره بهای مطب را از بیماران دریافت نکرد؟!!
3:صحبت از اثر هنری نیست !! بحث بر سر یک نیاز درمانی است و این خلط مبحث است .از نقطه نظر اقتصادی درمان دندان به منظور پایداری حیات با خرید یک اثر هنری کاملاً متفاوت است .درمان یک خدمت قابل دریافت غیر ضرور نیست در حالیکه یک اثر هنری کاملاً غیر ضروری است .
4:در کانادا هزینه درمان اندو یک دندان 2000دلار است . فرض میکنم که درست است (چون درستی آنرا نمیدانم)میدانید علتش چیست ؟؟ چون جامعه پزشکی آن کشور حتماً و یقیناً مالیات بر درآمد خود را پرداخت میکند.وچون مالیت پرداخت میکنند بنابراین درآمد احاد مردم بالاست . شما خودتان قضاوت کنید به نسبت سود حاصل از کارتان آیا مالیات متعلقه را پرداخت نموده اید ؟
5:با بند 5 کاملاً موافقم . نه من! که همه مردم موافقند فقط مردم توان پرداخت هزینه سنگین درمان یک دندان را ندارند بنابراین مبادرت به کشیدن مینمایند.
ناشناس
|
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
14
7
پاسخ
من با اينكه دندانبزشك نيستم كاملا باهاتون موافقم
ناشناس
|
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
4
8
پاسخ
هیچ کدام از دلایل ذکر شده فقط مختص دندانپزشکان نیست.
یک متخصص کامپیوتر هم که روزانه 8 تا 10 ساعت باید پشت کامپیوتر بشینه، عوارض مشابهی را در آینده دچار میشه.
دستمزد سالانه یک متخصص کامپیوتر هم در کانادا بالای 100 هزار دلار هست.
ولی در ایران پزشکان و دندانپزشکان با استفاده از این واقعیت که سلامتی مردم در دستان آنهاست، تقاضای وجوه بالاتر از توانایی پرداخت مردم دارند. رویه پزشکان ما این شده است که با تحت فشار قرار دادن مردم بی بضاعت به ثروت خود اضافه کنند.
ناشناس
|
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
1
7
پاسخ
واقعا شما دوست داری واسه یک عصب کشی بیشتر از الان پول بگیری؟ اصلا میدونی درآمد متوسط مردم چقدر است؟ طمع را نباید که چندان کنی.....
ناشناس
|
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
2
8
پاسخ
با سلام
واقعا خیلی جسارت می خواهد که کسی از صنف دندانپزشکی طرفداری کند . من هیچ چیز نمی گویم فقط یک جمله که "قریب به چهل درصد از بساز بفروشهای ساختمان شهر تهران" دندانساز هستند .