بنده کارشناس الکترونیک هواپیمایی هستم و باید عرض کنم که در هواپیما و به طور کلی تمامی صنایع پرنده قطعاتی هستند که تایمی میباشند و باید در تایم تعیین شده توسط شرکت سازنده قطعات تعویض شوند حال انکه ممکن است کاملا هم سالم باشند...نقص فنی در بروز چنین حوادثی نقش عمده ای دارد که اغلب نه به خاطر نبود دانش فنی بلکه به دلیل فرسودگی ناوگان هوایی و عدم تعویض قطعات می باشد.یکی از دلایل عدم تعویض قطعات تحریم ایران می باشد که خوشبختانه اکثر این قطعات در سال های اخیر در ایران تولید شده و به تولید انبوه هم خواهد رسید.
مشخص است که لاستیک فرسوده و از یک سمت دچار کچلی شده است.حیف است که با ضعف مدیریت و عدم رعایت استانداردها و دستورالعملها موجبات هلاکت هموطنان فراهم آید.