اونی که اومده زیر همه نظرات گفته از دست پدرت ناراحتی بزار برو.میشه بگی کجا باید بره؟تو حاظری واسمون خونه بخری ما بریم؟
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
داداش خونه نمیخواد اگه کارجایی تونستی پیدا کنی همونجا هماهنگ کن با صاب کارت که بخوابی خونه نری یه پسره کل خانوادش معتاد بودن سر همین موضوع از خونه زده بود بیرون تو یه آشپز خونه کار پیدا کرده بود همونجام میخوابید فقط باید ریسک کنی دیگه طرفو زیر نظر داشته باشی روانی چیزی نباشه
لیلی
||
۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
خوبه پسری برادر غمت چیه ؟؟ هر چی بخای با پسر بودنت راحت به دست میاری هر کاریم نتونی از تنبلی و سستیته که نبودت از بودنت بیشتر فایده دار میشه
حالا که قانون اینطور هستش باید همه اعتراض کنن
چرا آخه باید به ناموس ما ظلم بشه، وقتی قانون طرفداره مرد هستش نباید ما مردها خوشحال باشیم چون ممکنه یه وقت هم حق خواهرمون رو شوهرش بخوره و بهش ظلم کنه که ماهم نمیتونیم دخالت کنیم
از نظر من تمام دختران و زنان جامعه ناموس تمام پسران و مردان جامعه هستن و نباید به این قضایا بی تفاوت باشیم هرکس در حد خودش هرکاری از دستش میاد برای عدالت انجام بده
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
تا جایی که تجربه گفته ناموس براتون وقتی هست که یا مال و ثروتشو رو بالا بکشی
یا بت آبرو مجبورتون کنه و سجاده غیبت هم به تاثیرش اضافه کنه
در وقت حمایت هم مسئله حفظ ناموس چند روز برقراره
و عذاب وجدان آزارتون داده که خیلی از خانواده ها اونو هم ندارن
در کل انسان به دنبال چیزیه که فایدع داشته باشه و وقتی بزرگتر میشه دیگه روح معصومی که تو بچگی داره وجود نداره و همش از گناه آلودس
ببینید مجازات قتل در هر صورتی که باشه ، قصاصه و هیچ گونه ارفاقی قاعدتا نباید باشه و اگرم هست پارتی بازی هایی که صورت میگیره یا اتفاقات عجیب دیگه . اگر شما از دست کسی عصبی هستی ، باز باید بدونی که مجازات قتل بدون شک قصاصه . نمونه عجیبش هم حتی در فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند ، بود و متاسفانه هم باید بگیم . الان مثلا من در خانه ای زندگی می کنم که خودم مرگ را حق حتمی پدرم و برادر بزرگترم می دانم ولی قانون توجه نمیکنه که من چی فکر می کنم . او کار خود را می کند . درست مانند یک کالبدشکاف که بی رحمانه کار خود را می کند ، قانون هم به همین شکل است و خواهد ماند و اتفاقا من مخالفتی با قانون ندارم اگر واقعا دستور شرعه و واقعا بدون شعار داره درست اجرا میشه . چیزی که باعث میشه ما انسان ها مرگ را حق همدیگر بدانیم ، مخالفت هایی است که با هم داریم و اصلا هر دو طرف از موضعی که گرفته اند کوتاه نمی آیند . نکته جالب اینه که نمیشه گفت هر دو دارند درست می گویند چون کاملا مخالف هم حرف می زنند و یکی از این افراد درست می گوید . اگر قانون درست به کار خود عمل نکند ، باز جای نگرانی در کل نیست چون فردی که واقعا اشتباهی کرده باشه و گناهی مرتکب شده باشه که شایسته مجازاته ، در نهایت جزای کار خود را خواهد دید . حالا یا این دنیا و یا آن دنیا . پس در کل قضیه فرقی حاصل نمیشه و اگر کسی خیلی خوب هم سوراخ سمبه های قانونی را پیدا کرده باشد ، ولی باز هم بدین معنی نیست که به طور قطع از این پل عبور کرده است و باید حواس هر کسی باشد که مجازات کار خود را خواهد دید و این اگر بدین شکل نباشد ، کل اصل اسلام زیر سوال می رود . پس اگر به اسلام اعتقاد داشته باشید ، شکی در این نیست که هر کسی به همان اندازه جرم خود قصاص خواهد شد . من از زندگی خودم گفتم تا بدانید فشارهای این چنینی روی همه ما هست . اینم بالاخره بخشی از زندگی ست و نمی توان آن را انکار کرد . بنده خودم حتی سال پیش چاقو در دست داشتم و آماده حمله به برادرم بودم که پدرم جلوی مرا گرفت و تا این اندازه به نابودی زندگی خودم نزدیک بودم . چیزی که باید مدنظر قرار دهیم این است که بسیاری از افراد اگر واقعا شایسته قتل در این دنیا باشند ، مطمئن باشید که شاید در بعضی از مواقع قبل از اینکه شما اقدامی بخواهید صورت دهید ، اتفاقی که منتظرش هستید بیفتد و دیگر شما نیازی نداشته باشید تا خود را به دردسر بیندازید . بارها در فیلم ها یا داستان های واقعی افراد این موارد را به این شکل دیده ایم که اتفاق افتاده و صحت دارد و این خودش نشانه ایست از اینکه صبر را تمرین کنیم با اینکه سخت است و هیچ کار درستی نیست که در عجله کردن باشد . من اکثر کامنت ها را خواندم و ژست بی خیال بودن به هیچ وجه نمی گیرم . چون خودم کاملا صبح تا شب دارم با این موضوع سر و کله می زنم و اصلا هم برایم جدید نیست که بخوام تعجب کنم ولی واقعا جای این را دارد که بگیم متاسفانه این مسائل هست و علت اصلی آن هم میتواند باورهای غلط ما ، مواد مخدر ، دوستان شیطانی و ناباب ، نوشیدنی های الکلی ، سبک های غلط زندگی ، بی توجهی به قانون ، بی دینی و .... اشاره کرد . این را بگویم در آخر که کسی که به خودش اجازه میدهد که دست روی مادرش بلند کند حالا به هر دلیلی ، خود این نشان دهنده شخصیت واقعی این فرد در عرصه های گوناگون زندگی است . طبیعتا همچین آدمی در جامعه ، در خانواده ، در بین دوستان ، در محافل مختلف و سایر مکان ها از جمله مدرسه و دانشگاه ، از وضع بهتری برخوردار نیست و طبیعتا در آنجا هم رفتارهایی مشابه یا حتی بدتر را از خود در قبال دیگران نشان می دهد و این شاید برای همه یا اکثر ما اتفاق افتاده است که با این گونه افراد در جامعه برخورد داشته ایم و حتی شوخی در مورد این افراد ترس را بر اندام آدم می اندازد . چه رسد به جدیت در کار که این خود حاکی از این است که بسیاری از قوانین سختی که دولت اعمال می کنه ، کاملا دلیل منطقی پشتش هست و اگر ما عصبی هستیم و متوجه آن نمی شویم ، دلیل بر نادرستی آن نیست . این یک محاسبه ساده ریاضی نیست که اگرم اشتباهی درش صورت بگیره ، بخوایم سکوت کنیم . صحبت از قتله و جان کسی را گرفتن . پس بهتر است اول با یک مشاور خبره در این مورد مشورت داشته باشیم و سپس اقدام کنیم . من خودم بعد از 3 جلسه مشاوره ، با توجه به شرایط مربوط به کیس و مورد خودم ، نظرم تغییر زیادی نکرد و همچنان مطمئن بر قتل برادر و پدرم هستم و این که بعضی از اوقات آدم آروم میگیره ، دلیلی بر اشتباه بودن تصمیمش نیست . من تنها بعد از مشاوره به این اشتباه خودم پی بردم که فقط بی منطق و زود قضاوت میکردم که این خود میتوانست باعث اشتباه بودن اصل کار شود ولی وقتی بعد از مشاوره و مطالعه چند کتاب متوجه خیلی چیز هایی که نیمشدم ، شدم فهمیدم که فرقی در اصل ماجرا نکرد و تنها در نحوه دید خود تغییر مثبتی ایجاد کردم و این خود خیلی خوب . الان دیگه راهی که سر راهم است این است که مستقل شوم ( حتی با شرایط بد اقتصادی ) تا بار خود را ببندم و برم ولی این بدین معنی نیست که دست از ارزش های خودم بکشم و این اشتباهی است که متاسفانه خیلی ها مرتکب می شوند و همین که آب از آب افتاد ، دیگر اون عطش مسیری که شروع کرده اند را ندارند و این خودش را دوباره در آینده به شما نشان خواهد داد . پس فقط کافی ست یک مرتبه تصمیم خود را بگیرید ولی به شکل درست و با مشورت با فردش و نه تصمیم عجولانه چون اینجوری دیگه خیالتون از این راحته که کاری که فکر می کردید درسته را انجام داده اید و گویی بدین شکل توپ در زمین دیگری میفتد . پس همین که موضع خود را گرفتید و اطمینان لازم را برای درستی اش به دست آوردید ، آن را دنبال کنید و ثابت قدم باشید و تا موقعی چیزی را که می خواستید به دست نیاوردید ، از تلاش دست نکشید . قانون کار درست خود را می کند و ما هم کاری را که فکر می کنیم درست است می کنیم . برای اینکه سوءبرداشتی از جمله آخرم نشود به همین مثال کفایت می کنم که دختری را در نظر بگیرید که در خانواده برای مثال با او بدرفتاری های بدی می شود و قانون هم با اینکه حق با اوست ، حق را تا حدودی به او نمی دهد و مراعات های بیجا میکند . این دختر شاید روزی از شدت فشار پدر خود را مجبور شود که به قتل برساند ولی قانون با او بد رفتار میکند . پس اینکه مورد قصاص قرار بگیرد ، ملاکی بر این نیست که کارش اشتباه بوده . کاملا مثل این است که در خیابان به شما دست برد بزنند و شما هم رفتار مناسب با اون لحظه را انجام دهید . حتی ما قانونی داریم که اگر با فرد خاطی درگیری فیزیکی داشته باشید و او را بزنید ، باید دیه اون زدن را بعدا به فرد دزد بدهید در حالی که اگر شما نمی زدید ، او شما را شاید مورد حمله قرار میداد و یا شاید وسایل شما مثل گوشی تلفنتان را می دزدید . همه این ها را گفتم که بگویم اگر قانون در موارد متعددی با شما نیست ، دلیل بر این نیست که اون اقدام مربوطه را انجام ندهیم و طبیعتا اگر من خودم را جای چنین دختری با این وضع خانوادگی بگذارم ، انکار نمی کنم که شاید حتی قتل پدرم چیز دور از انتظاری باشد . نمونه اش فیلم ملی و راه های نرفته اش که کاملا گویای این مثال من هست .
به امید اینکه حتی اگرم روز خوب خودشو به ما نشان نداد ، ولی اقدام درست را متناسب با اون چیزایی که در اختیارمون قانون گذاشته ، انجام دهیم .
در فامیلامون خانمش با همدستی مرد غریبه شوهرش رو با چاقو و سم کشتند فرد اجیر شده اعدام شد و زن فقط دو سال و نیم به زندان افتاد و جالبه اومد همه جهازیه خودشو از دو بچه یتیم گرفت و اونها رو به امان خدا ول کرد الانم حقوق بازنشستگی اون مرحوم رو میگیره و کیف میکنه طلبکارم هست بابت دو سال زندانی شدن
پاسخ ها
افرین
||
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
درسته در کشور امریکا اگر شخصی کس دیگری را برای قتل اجیر کند فرد اجیر کننده قاتل است و فرد اجیر شده معاون محسوب می شود در ایران برعکس است . علت این قانون در امریکا این است که اگر شخص اجیر کننده پول یا وعده نمی داد شخص اجیر شده این کار را صورت نمی داد ولی در ایران قانون گذار می گوید هر کس که قتل را انجام داده است مقصر است به نظر من هم قانون امریکا در این خصوص به عدالت نزدیکتر است فرد اجیر کننده در واقع مستوجب فراهم شدن شرایط برای وقوع قتل را انجام داده است اگر این کار نمی کرد قتلی هم صورت نمی گرفت
امیر
||
۰۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
دو چیز به ذهتم میاد
مرد باید در چه حد احمق باشه قصد و غرض زنش رو از ازدواج باهاش نفهمه اگه اینطوری که میگی باشه و زن بجه هاشو ول کرده اگه قصدش ثروت باشه که نعلومه از اول قصدش رو داشته
و اما نظر دیگم اینه که اگه فرضیه اول درست نباشه مرد چه بیشعوری بوده که حتی زن بچه های اون فرد رو رها کرده و در چع حد از اون فر متنفر شدع که دست به کشتن و دور کردن خودش از زندگی و بجه های اون کرده یه قضیه هزاران زاویه دید داره نمیشه قضاوت رو بر حصب حرفی که خودتون بعد چهل کلاغ به دست میارین بشه
سلام منم راجبه اقدام ب قتل خانوادگی سوال دارم
اگه برادری اقدام ب کشتن خواهرش کنه و ب زور از خواهره دیگه ای بخواد برای قتل کمکش کنه ، بعد از ضرب وشتم و ناقص کردن، ولی طرف زنده بمونه ،
و در نهایت زمانی که ب بیمارستان منتقل بشه ولی حرفی از اقدام جنایته خواهروبرادرش نزنه و چشم پوشی کنه و اقدام ب خودکشی ثبت کنه ، اگه بعد از گذشت ۱۳ سال قانون ب هر دلیلی متوجه بشه ، ولی طرف شکایت نداشته باشه باز پیگیری و مجازات میکنن؟
اینجور که شما نوشتی اگر مرد زن و بکشه حتما زن مقصره!زن هم مرد و بکشه بازم زن انحراف داشته؟این همه مرد معتاد و خلافکار و لاابالی که زنشونو هرروز کتک میزنن و زندگیو به زنشون زهر میکنن و حاضر به طلاقم نیستن چی؟بازم مرده هروقت زنش اذیتش کنه طلاقش میده و تمام . زنا که حتی حق طلاقم ندارن!!!!!