ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
چه پیشنهاد مزخرفی ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
باز از "پشيز" بهتره!
saleh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
والا هم اسمش هم نمادش بدم نیست .
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
ما که خارج از کشوریم ایرانی نیستیم که حق رای به کامنتها را از ما گرفته اید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
خوب نیست حس حخوبی القا نمیکنه تلفظش هم راحت نیست ضمنا نمادش اصلا خوب نیست
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
دو نظر دارم
اول: تومان بهتر است. چون به شدت رايج است و مفهوم عددي هم دارد.
دوم: واژه هلال چطوره. فکر مي کنم کشورهاي اسلامي دارن به سمت وحدت مي رن و اصلا يه همچين بحثايي در مورد واحد پول مشترک اسلامي مطرح شده. مي شه اصلاً کلمه هلال رو بين کشورهاي اسلامي مطرح کرد تا بازخوردش رو ديد.
هلال نماد اسلامه
پاسخ ها
مهدي
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
بعله. مي‌ري بقالي پنج تا نماد اسلام مي‌دي يه پفك مي‌گيري درورد بر عقلت!
b-m
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
دارا لفظ خوبی باری اسم پول ماایرانیهاست
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
نکته اول : نویسنده از ابزاری که در دست داشته سوء استفاده کرده . به نام مطلب دقت کنید «دارا نامي جديدي و ايراني براي پول ملي» این نام باید توسط بانک مرکزی تایید شود تا اینکه به عنوان رقیب اعلام شود. نویسنده خواسته با تحریک افکار عمومی نام پیشنهادی خود را معتبرتر جلوه دهد و یا بعث شود که سایرین این نام را پیشنهاد بدهند

۲ - بر خلاف تصور عموم ایرانی بودن در واحد پول پس از اسلام در ایران اهمیتی نداشته خودتان به ریال و تومان و دینار و غیره دقت کنید

۳ - دریک هم برخلاف آنچه تصور می شود ایرانی نیست بلکه یونانی است. یونانی ها برای اینکه به پولی که داریوش (اول) در ایران ایجاد کرد نامی بدهند آن را (دریک) نامیدند به معنی «متعلق به داریوش» یا همان «داریوشی»

نام واحد پول باید حداکثر دو بخش داشته باشد به دلار - یورو - دینار - مارک - ین - پوند - و غیره دقت کنید همه آنها یک یا دو بخض دارند

واحد پول باید به اعداد ریاضی قابل تعمیم باشد مثلا یک تومان برابر با هزار ریال و به همین ترتیب.

نکته مهم : پارسی با اینکه به قوم خاصی اشاره دارد ولی اقوام آذری - عرب - ترکمن - بلوچ و غیره را جدای از ایرانیت نمی بیند. نویسنده درک صحیحی از سه قوم آرایی ( ماد - پارت - پارس ) نداشته

توجه کنید که مادها توسط پارس ها کلا از بین رفتند و یا با آنها ادغام شدند

پارتن ها هم بعدها توسط پارس ها نابود شدند و یا با پارس ها در آمیختند

اقوام فعلی همگی ریشه پارسی دارند


پیشنهاد
با توجه به مطالب بالا من نام

آریو به معنی (آریایی)

را برای واحد کلان و نام

کورو (فرم کوتاه شده کوروش)

را برای واحد خرد پیشنهاد می دهم

نکته خوب این است که این نامها در دنیا هم دارای اعتبار هستند و از گوش شنونده دور نیستند. براحتی تلفط می شوند و احتیاج به اعراب گذاری هم ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
واژه آریایی یک نوع حس قوم گرایی در خود دارد برخلاف چیزی که عنوان کردی همه اقوام ایرانی خود را آرایی نمی دانند مثلا آذری ها و ترکمن ها از نژاد ترک هستند نه آریایی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
كاملا موافقم. عاليه
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
ناصرخان عزيز مادها وپارتها توسط پارسها از بين نرفتند بلکه با هم متحد شدند .کوروش سالها دردربار ماد زندگي مي کرد وبعد از پيروزي برپادشاه ماد آنها را با پارسها متحد کرد.درضمن آذري ها وبلوچها اريايي نژاد واز تيره ماد وازقوم ايراني هستند(توجه کنيد واژه قوم براي جمعيتهاي با نژادهاي مختلف بکار ميرود نه يک نژاد.طوايف يک نژاد را تيره مينامندمثل تيره کرد وبلوچ وآذري قوم ايراني که همه آريايي هستند.
ناصر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
به ناشناسان و عباس

منظور من از از بین رفتن پارتها و مادها توسط پارسها این نیست که بطور کلی از بین رفتند. بلکه همونطور که گفتم بعلت حکمفرمایی پوارسها بیشتر با اونها ترکیب شدند

در ضمن ما در ایران ترک نداریم بلکه آذری داریم اینم مورد رو به اشتباه نگیردی. جمعیت آذری زبان ما بعلت نزیدیکی و ارتباط با ترک‌های ترکیه و همچنین داد و ستد با کشور آذربایجان که قبلا جزویی از ایران بود و همچنین ورود بیش از اندازه غلامان و برده های ترک از روسیه به این منطقه و ترکیبشون با نژاد مغول رفته رفته به چنین زبانی صحبت کردن و صحبت کردن دلایلی بر نژاد نیست.

درست مثل کشور مصر که با اینکه عربی صحبت می کنه و تحت تاثیر اسلام کلا زبان کشور عوض شد ولی اصلا عرب نیستن و همه هم این مورد رو می دونن

لذا زبان رو از نژاد جدا کنید

در ضمن همونطور که گفتم نام «کورو» با کلمه «کرور» و «کورون» مشابهت داره و از ذهن شنونده اصلا دور نیست و در جوامع بین المللی هم قابل ارايه است

آریو هم با اینکه حس ناسیونالیستی داره لیکن از پارسی که صرفا به قوم پارس اشاره داره بهتره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
تومان وريال سابقه دارد ومناسبتر است
پاسخ ها
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
من با تومن موافقم ولی به جای ریال همون قرون یا زار استفاده بشه. مثلا 2 تومن و 5 زار
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
برای کسی که داره، اصل همون دلار و یوروه! برای کسی هم نداره، دارا و پلرسی و تومان و ریال و دریک و ... فرقی با پاپاسی نداره. تو را خدا اینو نشون بدین...
نظرات بیشتر