خواب به خیر.موسسه استاندارد در شهریور پس ازمایش این خودرو توسط VCA انگلستان که بزرگترین مرجع صدور emark در دنیاست تاییدیه صادر کرده .ملاک عمل استاندارد برای تایید خودروها emarkاست.emark یعنی استاندارد های تایید خودرو در اروپا.یعنی فراز یا هوو جدید تاییدیه استاندارد اروپا را تحت نظر خود اروپایی ها گرفته.پس چرا تایید نشه.منتهی پس از تایید استاندارد پلیس بر خلاف قانون خودرو فراز را بی دلیل تا الان شماره نکرده.در خصوص اسم فراز هم بگم که این یه کار رایجه و هیچ تاثیری در کیفیت نداره و قانونیه .تازه چرا فقط به فراز گیر دادین.چند ساله این اتفاق داره می افته و صدای کسی در نیومده:
1-دانگفنگ با اسم البرز
2-کاماز به اسم آراز
3-405 فیس لیفت به اسم پرشیاپ
4-پراید فیس لیفت با اسم 141
و....
یکی نیست بپرسه دلیل پلیس برای غیر استاندارد اعلام کردن فراز چیه؟آزمایش من در آوردی 10000کیلومتر در هیچ جای دنیا وجود نداره و ما باید استاندارد های اروپایی را ول کنیم و معیار ما این آزمون های من در آوردی باشه.شعار سازمان جهانی استاندارد این بود:"یک استاندارد-یک آزمون-قابل پذیرش در همه جا" ایران ظاهرا بر عکس شده"یک پلیس- صاحب نظر در همه چیز-بقیه سازمانها برن کشک بسابن"
یه سوال هم از سردار مومنی باید پرسید: چرا وقتی استاندارد اعلام کرده که 91%ترلی های تولیدی غیر استانداردن و نباید شماره بشن باز هم پلیس اونهارو شماره میکنه؟اون موقع نگران سلامتی مردم نیست؟
دلیل اتفاقات و حوادث هوو ناشی از تریلی غیر استاندارد نه کشنده.چون تصادف های دانگ فنگ از هوو بیشتره.چرا به دانگ فنگ گیر نمیده.
تاکنون تعداد شانزده هزار کشنده هوو در ایران حدود 5 ساله گذشته فروخته شده کل تصادفاتی که این کشنده داشته بیشتر ناشی از تریلر غیر استاندارد بوده مثلا" در تصادف همدان عیب از ترمزهای تریلر بود نه کشنده که پلیس هم تائید کرده در ضمن تا آنجا که من میدانم سری اول هوو حدود دو هزار عدد بعلت مخزن باد 60 لیتری دارای عیب اساسی بود که البته با فرخوان توسط مدیر عامل فعلی اصلاح شده نکته دیگر اینکه اگر یک محصول کمپانی ای دارای اشکال باشد دلیل نمیشود که همه محصولات آن کارخانه ایراد دارد مثلا" تویوتا در حال حاضر بعلت ایراد در سیستم ترمز چند محصولش را فراخوان کرده (که البته در ایران هم تردد میکنند) آیا باید کل محصولات تویوتا را متوقف کرد؟ مطلب دیگر اینکه در روزنامه دنیای اقتصاد مورخ 21/1/ 90 نوشته است قیمت کشنده تا 50% افزایش قیمت داشته که این مهم تاثیر زیادی بر روی قیمت حمل و نقل خواهد گذاشت در پایان باید گفت شرکت مرسدس بنز اقدام به تحریم ایران خودرو دیزل کرده و این شرکت بالاجبار باید محصولی انتخاب کند که در تحریم نباشد و از همه مهمتر اینکه در حال حاضر ایران خودرو دیزل توانسته تا حدود 40% کشنده فراز را ساخت داخل کند. با تشکر از توجه