آمیش ها تو آمریکا هم همین طور هستن و همین جوری زندگی می کنن
با گوگل سرچ کنید
ناشناس
|
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
0
پاسخ
زیبا زندگی می کنند .دور از همه ی دورغ هایی دنیا . دور از سیاست کثیف و دور از قدرت طلبان فرومایه و پلید و نجاست . رسانه و تلویزیون هم ندارند برق هم ندارند واقعا دارند زندگی می کنند .
محمود
|
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
1
پاسخ
اهل توقف طالقان
گروهی تارک دنیا هستند که در شهرستان طالقان از توابع استان البرز زندگی میکنند. آنان پیروان میرزا صادق مجتهد تبریزی و ساده زیستی هستند و محل سکونتشان معروف به روستای ایستا است
ویژگیها
آنها از مردم فاصله میگیرند و کمتر کسی را به خانه خود راه میدهند. آنها از هر نوع مظاهر مدرنیته و تکنولوژیدوری میکنند و با این عزلت گزینی و انتخاب زندگی رهبانی، هالهای از شایعات و سخنان عجیب را در اطراف خود پراکندهاند. اهالی بومی طالقان که به درستی نمیدانند اینان از کجا آمدهاند و چه مرام و مسلکی دارند، گاه آنان را اسماعیلی مذهب و زمانی دراویش ترک دنیا گفته قلمداد میکنند که در انتظار ظهور امام مهدی (آخرین پیشوای شیعیان) میباشند.
در واقع این طایفه از پیروان آیتالله میرزا صادق مجتهد تبریزی (از روحانیان دورهٔ مشروطیت) هستند که با الهام از آرای دینی او چنین زندگی عجیبی را در زمانه تسلط مدرنیته سامان دادهاند. آنان جمعی از شیعیان دوازده امامی هستند که به تقلید از یک فقیه سنتی باقی ماندهاند. شاید به همین دلایل عنوان «اهل توقف» نام مناسبی برای آنان باشد. میرزا صادق مجتهد تبریزی (متوفی ۱۳۱۱خورشیدی) از جمله فقیهانی است که تأکید فراوانی به صورت نظری و عملی بر روش «طرد مطلق اندیشه تجدد و دستاوردهایش» داشت و تا پایان عمر به عدم جواز استفاده از ابزار تکنولوژیک و امور جدید و مدرن فتوا میداد. از نظر او حکومت که قانونگذار و مجری قانوناست از آن خداوند است و سپس رسول او و آنگاه به دوازده امام مذهب تشیع انتقال یافتهاست. در دوره غیبت امام دوازدهم شیعیان، حکومتهای عرفی، غاصب بهشمار میروند چرا که غاصب مقام معصوم و حاکم الهی میباشند. او همچنین بر این باور بود که نظام قانونگذاری جدید و عرفی مورد نظر مشروطه خواهان با تمام مبانی و فلسفه اش بهطور اساسی و بنیادین با نظام حقوقی و فقهی دینی در تعارض است و اولی نمیتواند از درون دومی استخراج شود. براساس همین آرا، پیروان میرزا صادق بر این نظر هستند که هماکنون دوره آخرالزمان است و آن از عصر مشروطیت یعنی حدود یک قرن پیش آغاز شدهاست.
حسین قلی ضیایی (پیر فعلی اهل توقف) در سالهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به هنگام جوانی به منطقهٔ طالقان میآمد و به قول خودش در جست و جوی مردان طالقانی مورد نظر روایات و احادیث اسلامی بود که از یاران نامدار مهدی بهشمار میروند؛ اما وقتی کسی را نیافت، خودش زمینهایی را خرید و از سال ۱۳۶۹ خورشیدی چنین زندگی موعودگرایانهای را در شهرستان طالقان پیریزی کرد. قوم تحت سرپرستی او، شناسنامه ندارند و جزء آمار جمعیت ایران بهشمار نمیروند و از امکانات رفاهی جدید همانند آب لولهکشی، گاز، برق، تلفن، مطبوعات، تلویزیون، بهداشت، آموزش و پرورش، و دیگرها استفاده نمیکنند. آنها زندگی کاملاً سنتی دارند و در روشنایی فانوس، شب را میگذرانند.
اهـالـی روسـتـای ایـسـتـا تأکید میکنند که سبب اصلی پرهیزشان از زندگی امروزی به علت تشبه آن به زندگی کفار و بدعت بودن آنهاست. بهطور مثال، تزریق خون را به کسی که برای ادامه زندگی اش به آن نیازمند است به سبب بدعت روا نمیدانند و سلامتی و عمر حاصل از این شیوه را نیز بی برکت توصیف میکنند. به زیارت امامان شیعه نمیروند؛ زیرا استفاده از وسایل نقلیه امروزی را جایز نمیدانند. آنها خود را مستطیع نمیدانند و به حج نمیروند؛ چون عزیمت به حج به آن شکلی که می خواهند، برایشان موانعی همانند گذر از مرز را در پی دارد. اوقات شرعی نماز را با با شاخصههای خود استخراج کرده و آغاز و پایان ماه مبارک رمضان را نیز با روِیت خویش تعیین میکنند. به روِیای صادق معتقدند و در تأیید روش زندگی خود به خوابهای معنوی استناد میکنند. اهل توقف به شدت منتظر واقعه ظهور امام مهدی هستند و بر این نظر هستند که اکنون آخر آخرالزمان است و آخرالزمان از دوره مشروطیت آغاز شدهاست.
ایمان در نگاه آنان از جنس تعبد است. از همین منظر، عقل را وظیفه ساز نمیدانند و وجود آن را فقط برای وظیفهشناسی ضروری می پندارند. در اعیاد و سوگواریها نیز مراسم خاصی برگزار نمیکنند. هیچ کس تاکنون زنان و دختران آنان را ندیده است. فرزندانشان پس از رسیدن به سن تکلیف مختار هستند که با آنان زندگی کنند یا به شهر تبریز بازگردند. هیچ گونه فعالیت سیاسی و اجتماعی نداشته و باورهای خود را تبلیغ نـمـی کـنند. کم عیبتترین حکومت دوره غیبت کبری را تا حدودی سلسله قاجاریه میدانند، بر همین مبنا برخی از آنان تلاش میکنند که نسب خود را به قاجاریه برسانند. رویدادهای تـاریخی سقیفه بنی ساعده (واقعه انتخاب جانشین پیامبر اکــرم در سـال یـازدهم هـجـری قـمـری)، جـنـبـش مشروطه خواهی ایرانیان و انقلاب کبیر فرانسه در قرن هجدهم میلادی را نقـطـه عـطـف رواج بی دینی و انحراف عقیدتی می پندارند.
برای خرید احتیاجات خود همانند پارچه، برخی میوهها مانند خرما، میخ و مقدار بسیار کمی آهن، شیشه و مانند اینها به شهر طالقان میروند و خودشان آهنگری و نجاری دارند. چندان مالکیتی برای اموالشان در میان خود نمیبینند و بر سر اموال، با کسی نزاع نمیکنند و اگر کسی در دارایی آنان تصرف کند، با او درگیر نمیشوند و از مال خود چشم پوشی میکنند. کسانی را در آن دهکده میتوان سراغ گرفت که تنها ۲ یا ۳ بار به بیرون از محل سکونتشان رفتهاند. امرار معاش آنها از فروش املاک مـوروثی شان در شهر تبریز و فروش گاو و گوسفند صورت میگیرد. اهل توقف افراد غیر از خود را «اهل بیرون» می نامند.
غذای این قوم، محلی و طبیعی بوده و مطابق حلال و حرام فقه شیعه است. خوراکی را که خاستگاه و چگونگی تولیدش را ندانند، مصرف نمیکنند و از تناول گندم و میوههایی که با کود شیمیایی و سموم دفع آفات به عمل آمده باشد، به شدت پرهیز میکنند. فراوان از لبنیات تولیدی خودشان استفاده میکنند. گوشت کم می خورند آن هم از گوشت حیوانات نر حلال گوشت. از میهمانان خود با چای پذیرایی میکنند، اما خود نمینوشند. مردان در آنجا علاوه بر شلوار نخی یا پشمی دست باف، پیراهن بلندی بر تن میکنند که تا زانو را می پوشاند و اغلب کلاهی پشمینه بر سر دارند.[۱] اطلاعات روستای ایستا که روستای توقف و روستای بدون تمدن نیز نامیده میشود، واقع در شهرستان طالقان شاید مرموزترین روستای ایران باشد، روستایی در خاک البرز که مردمانش در زمان متوقف شدهاند.
ناشناس
|
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
1
1
پاسخ
اینجا حتما قطعه ای از خاک کره شمالی ست...!!!؟؟؟
اقدس خانونم
|
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
3
پاسخ
بسیار عالی این روستا تبلیغ شد فردا یه امامزاده میزنند میشه شهر توریستی زیارتی و سیاحتی. بقیه شهرها مگه چه جوری رشد کردن . همین طوری یکی خواب می بینه یکی حدیث درست میکنه همین طوری رشد می کنند
ناشناس
|
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
1
پاسخ
سقف خونه هاشون ایزوگامه . چطور از تکنولوژی استفتده نکردن؟
ناشناس
|
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
1
1
پاسخ
به نظر داستان جالب ولی چرت و پرت است
ناشناس
|
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
2
پاسخ
چرا واقعا نوشتید دروغه؟ البته گزارش شما اغراق آمیزه و این هجمه رو علیه مردم خوب این منطقه به وجود آورده. عکس ها واقعی هستند. خیلی خیلی مردم منظم و خوش رویی هستند. شخصا تا یک بخشی از منطقه اشون رفتم. اجازه ورود ندادند و خیلی مودبانه از ما خواستند که برگردیم. کمی هم عکاسی کردیم. به افراد قابل اعتماد اجازه ورود به روستا رو می دن و از یکی از افرادی که وارد روستا شده بود پرسیدیم گفتند خیلی انسانهای خوبی هستند.
از روی جاده هم شما می تونید روستا رو ببینید.
مدل هیزمی چینی اینها اینقدر جالب بود که از نظم آن متحیر شدم.... واقعا نباید بدون تحقیق درست قضاوت کرد.
arash
|
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
1
پاسخ
یاد فیلم دهکده از آقای دکتر ام نایت شیامالان افتادم. مردمان آن دهکده نیز بواسطه فساد از شهر و تمدن و مظاهر آن فرار کردند.
ناشناس
|
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
3
پاسخ
وقتی شناسنامه ندارند چطوری ملکشون رو میفروشن؟ سند ها به اسم چه کسی هست وفتی شناسنامه ندارند؟ شناسنامه ندارند شماره حساب هم ندارند پول چی همه پول زمین رو اسکناس میگیرن اگر بتونن یه طوری بفروشن
با گوگل سرچ کنید