به یک نکته اشاره نشده است. در ایران به نحو عجیبی رسم است که برای راه دادن به رانندۀ پشت سر، به سمت چپ راهنما می زنند!! درحالیکه باید به سمت راست راهنما زد.
در مورد 7 باید اضافه شود: در پشت چراغ قرمز اگر ماشین شما دنده اتوماتیک است هرگز ماشین را خلاص نکنید بلکه فقط ترمز را بگیرید اما در ماشین های غیر دنده اتوماتیک (باصطلاح دستی) حتما ماشین را خلاص کنید.
در مورد روغن گیربکس: سالی یکبار عوض کنید گیربکس ماشین شما تا ابد بدون مشکل کار خواهد کرد
که گفته است در کلاسهای رانندگی بلژیک گفته اند ماشین را در پشت چراغ قرمز خلاص نکنید ... احتمالا چون به صورت پیش فرض ماشین شما را دنده اتوماتیک فرض کرده اند و این توصیه کاملا درست است و برای سلامت گیربکس بهتر است اما در ماشینهای دنده دستی برعکس حتما در پشت چراغ قرمز خلاص کنید.
_ در مورد شماره 2 کاملا مطمئن هستم نگه داشتن دکمه ترمز دستی در هنگام بالاکشیدن آن لازم نیست چون جهت چرخ دنده ها فقط در هنگام پایین کشیدن ترمز دستی در خلاف جهت هم قرار می گیرد.
گرچه نگه داشتن دکمه ضرری نمی زند.
_ مورد آب رادیاتور و شیشه شور: اگر در جایی زندگی می کنید که احتمال یخبندان هست مطلقا از آب، چه از آب لوله کشی چه آب مقطر (یا جوشیده) استفاده نکنید چون با یخ زدن آن به لوله ها و محفظه ها حتما صدمه می زند. پس بهتر است از مایع مخصوص استفاده کنید. اما اگر در مناطق گرمسیر زندگی می کنید می توانید از آب جوشیده سرد شده ته نشین شده استفاده کنید ولی هرگز از آب لوله کشی استفاده نکنید هرگز.
مورد 24 کاملا اشتباهه .دلم میخواست یه باک شیشه ای درست کنم با متعلقات کخه پمپ بنزین باشه ببرم تلویزیون یه آزمایش ترتیب بدم که همه مردم بدونن که این مورد اشتیاهه و هی سر 10 لیتر 15 لیتر نرن پمپ بنزین اون موقع نتیجشو میدیدین که هر موقع برید پمپ بنزین نهایت یک ماشین جلوتونه و اونم داره بنزین میزنه
پاسخ ها
حمود
||
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
داداش، منظور از پمپ بنزین قطعه ی ماشینه، نه جایگاه بنزین
:D
علاوه بر اجازه ندادن به روشن شدن چراغ اخطار اتمام سوخت برای کار کرد بهتر سیستم سوخت رسانی در ماشینهای بنزینی سوزن انژکتور را سالی یک بار با دستگاه مخصوص اینکار خوب تمیز کنید
در خودروهای گیربکس و دیفرانسیل عقب برای روشن شدن بهتر ماشین در هوای سرد کلاچ را زیر پا نگه دارید
روغن موتور .فیلتر هوا .فیلتر روغن . داخل گیر بکس را به موقع تعویض کنید
من عادتم اینه که اصلا به این چیزا فکر نکنم و اینقدر ماشین را برونم تا وقتی که کنار خیابان خراب شود و با جرثقیل ببرندش. این طوری خیلی به صرفه تر هست. قبلا به حرف مکانیکها خیلی گوش می دادم و کلی خرج غیرضروری رو دستم می گذاشتند حالا راحت ترم.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
شما فعلا با این روش راحتی، اونی که بعد از چند سال
ماشینت رو بهش میفروشی خیلی ناراحته