mkhd
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
البته اگر هزينه‌هاي استهلاك بيشتر موتورهاي دوگانه سوز پايه بنزين و همچنين هزينه اوليه بيشتر اين خودروها را به آن اضافه كنيم هزينه ها مساوي خواهد شد. ميماند شتاب كمتر گاز و البته آلودگي كمتر
در مجموع به نظر اينجانب تفاوتي ندارند و ديگر مانند قبل استفاده از گاز آنچنان توجيهي ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
اما در مورد فرسایش و نابودی سریع تر خودرو های گاز سوز چه نظری داری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
هزينه خريد و تعميرات و نگهداري خودرو دوگانه سوز باتر هست اين را هم در نظر بگيريد.
هزينه استهلاك خودرو گاز سوز هم بيشتر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
اره جون خودت !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
اين را هم بگوئيد كه خودروي دوگانه سوز داراي استهلاكيبيشاز 3 برابر خودروي بنزين سوز است .
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
شاید درست تر این بود که کارشناس محترم در محاسبه هزینه ی خودروهادر سال میزان استهلاک قطعات هر دو نوع (بنزینی و دوگانه سوز )را هم اضافه می کردند وبه این شایعه که دوگانه سوزها در مجموع وبه دلیل استهلاک زیاد در طول زمان گرونترند پاسخ می دادند تا ماوخیلی های دیگه از بلاتکلیفی انتخاب درمی اومدیم.متشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
آخه دانشمند هنوز که قیمت گاز تثبیت نشده!! ممکنه به زودی از انچه که هست خیلی گرانتر بشه
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
اين كارشناس محترم هزينه ساليانه تعويض سر سيلندر و تعمير موتور در خودروهاي دوگانه سوز بدليل استفاده از گاز هاي غير استاندار را در محاسبات خود نياورده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
با سلام ، اين كارشناس محترم در تحليل خود تفاوت قيمت خودرو دوگانه سوز با بنزين سوز را در نظر نگرفته است. اگر تفاوت قيمت را حدود يك ميليون و سيصد هزار تومان در نظر بگيريم با احتساب سود ساليانه حداقل 15 درصد اين مبلغ كه ميتوان سرمايه گذاري كرد و همچنين ساير مزاياي بنزين از جمله عمر بيشتر موتور، عدم اشغال حجم عمده اي از صندوق عقب، عدم بارگذاري بيش از صد كيلوگرم بطور مداوم، اتلاف وقت در جايگاههاي گاز، عدم وجود كافي جايگاه گاز در مسيرهاي برون شهري و ساير استهلاكات و اينكه معمولاً يك اتومبيل صفر را حدود 5 سال استفاده كرده و تعويض مينمايند خريد اتومبيل دوگانه سوز آنچنان هم اقتصادي و به صرفه نيست.
با تشكر از سايت محترم تابناك خواهشمندم اين نظر را درج نماييد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
محاسبات اشتباه است:
1- تا دو سال گذشته متوسط پيمايش ساليانه خودرو25 هزار كيلومتر بوده كه با توجه به سهميه بندي اين ميزان به 20 هزار كيلومتر كاهش يافته است ضمن اين كه با افزايش قيمت سوخت پيمايش باز هم كم خواهد شد.
2- مصرف سوخت خودروهاي دوگانه سوز در مقايسه با تك سوز بالاتر است حداقل 10 درصد
3- با توجه به اين كه خودروهاي گازسوز در كشور ما همان خودروهاي بنزيني تبديلي هستند كارايي اين موتورهاي پايين است حداقل 20 درصد افت توان
4- هزينه تعميرات و نگهدار خودروهاي دوگانه سوز بالاتر است
بنابراين با در نظر گرفتن عوامل بالا استفاده از خودروهاي دوگانه سوز هيچ توجيه اقتصادي نخواهد داشت
نظرات بیشتر