با توجه به اینکه کودک باید برای ورود به دبستان وشروع خواندن ونوشتن وحساب یک سری آمادگی ها را در زمینه موارد فوق ومهارتهای شناختی وحرکت به دست آورد که این آمادگی ها درقالب بازی ودر طول پروسه رشد وحاصل تجربیات محیطی می باشد محروم کردن کودک از یادگیری های قید شده آن هم در قالب بازی ووارد کردن وی به آموزش رسمی نشناختن ویژگی های رشدی کودکان است وقطعا مشکلات ومعضلاتی را برای کودکان خصوصا کودکانی که از لحاظ رشدی عقب تر از همسالان خود هستند بوجود می آورد
دکتر مسعود برشان، کارشناس آموزش وپرورش وتوانبخشی
همه کارها ظاهری شده است اجبارا کل جامعه را به اون ذهنیت اشتباهی که در مغزمان ساخته ایم میخواهیم برسانیم .وجدانا خود سند تحول اموزش و پرورش را بررسی کنید ببینید چی هست؟
بحث این است که بچه ۵ساله به کدام مدرسه برود؟ مدرسه ای که کوچکترین فضای بازی و سرگرمی ندارد.مدرسه ای که آموزش های نقاشی و تاتر و مکان درست برای ورزش و بازی ندارد.مدرسه ای که به جای آموختن مهارتهای زندگی و حل مسئله فقط بر محفوظات و درسهای خشک تکیه دارد. مدرسه ای که خیلی از معلمانش از روانشناسی بی بهره اند و فقط از گزینش های خاص عبور کرده و معلم شده اند .مدرسه ای که به جای کشف استعداد هر کودک فقط می خواهد همه را مثل هم کند.مدرسه ای که بچه خوب در آن یعنی بچه حرف گوش کن و ساکت و نه بچه پرسشگر و خلاق و...
به جای این کار غیرعلمی، پیشدبستانی را دولتی و اجباری کنند تا اینقدر تکرار پایه در کلاس اول و دوم نداشته باشیم. خیلیها به خاطر هزینه بچهها را نمیفرستند پیشدبستانی و بعداً بچهها توی کلاس اول میمونند
یعنی طرح یعنی در نطفه خفه کردن.
احتمالا فکر می کنند هرچه زودتر کودکان به مدرسه بکشند بهتر و بیشتر می توانند انها را شستشوی مغزی بدهند تا در اینده بیشتر بردگی انها بکنند و غیر از این هیچ مزیت دیگری جزنابودی نسل اینده ندارد.
ابن هم یک نوع سرکوبگری می باشد که اینها سعی می کنند از دوران کودکی شروع نمایند.
سلام وقت بخیر اصلا حاضر نیستم بچه مو مدرسه بفرستم مدرسه هم کنید دوره نه ساله دیپلم بدین اگه دلتون به بچه ها سوخته مهارت در هر رشته ای یادشون بدین این چیه وقتشون الکی هدر بدن بعد هم مدرسه ها رو همه رو کنید شیفت عصر که طرف خوابش بزنه از. و تفریح بره مدرسه یا سه روز مدرسه باشه بقیه روزای هفته تعطیلی باشه
دکتر مسعود برشان، کارشناس آموزش وپرورش وتوانبخشی