علاوه بر کیفیت پایین خودروها، هجوم میلیونها اتباع بیگانه تاثیر بسیار بالایی در ایجاد ناگهانی کمبود بنزین و سایر موارد مثل نان و گاز و... دارد.
ناشناس
|
|
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
0
3
پاسخ
ردپای خودروهای بی کیفیت و پرمصرف داخلی در ناترازی بنزین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یعنی شما تازه به این نتیجه رسیدی که فقط رد پایی از خودروهای پر مصرف در ناترازی بنزین ببینی ؟ شاید فکر کردی مردم از سر دلخوشی نصف بنزین را سر می کشند ؟
ناشناس
|
|
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
1
2
پاسخ
.از بی لیاقتی خودتونه این وضعیت ....خودرو استاندارد تولید کنید به جای این فرقون ها ......کیفیت بنزین وراه هارا هم بهتر کنید .........خودرو برقی وارد یا تولید کنید ...اگه عرضه شو دارین
ناشناس
|
|
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
2
4
پاسخ
اینکه خودروهای داخل مشکل دارند جای هیچ بحثی نیست. لیکن مسئله فرهنگ مصرفی را هم نباید نادیده گرفت.من خیلی ها را می شناسم برای رساندن فرزند خود به مدرسه که نهایتا چهار تا کوچه فاصله دارند و شاید یک کیلومتر هم نباشه ولی از ماشن استفاده می کند. و اصلا دور زدن بی هدف با ماشین برای خیلی از خانواده ها نوعی تفریح است. و کسی تمایل به استفاده از دوچرخه حتی در جاهایی مثل بلوار کشاورز که مسیرش هم با هزینه خیلی زیاد توسط شهرداری درست شده، ندارد. من در دانشگاه تهران کار می کنم اینجا بیشتر همکاران حتی خدمات با ماشین خودشان رفت و آمد می کنند درحالی خیلی ها شاید مانند من بتوانند از مترو استفاده کنند ولی با کمی پیاده روی. یکی از استادان دانشگاه علوم پزشکی تهران که اغلب اوقات مسیرها را یا پیاده یا با دوچرخه طی می کنند، می گوید مردم تنبل شده اند برای کمترین مسیرها از خودرو استفاده می کنند و بعدا برای کاهش وزن و رژیم درمانی به دنبال پزشک می گردند.لذا مسئله فرهنگ مصرف خود کم اهمیت تر از کیفیت پایین خودورهای داخلی نیست.
محسن
|
|
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
0
1
پاسخ
آقای زنگنه شما که مشکلات رو عنوان کردین و خودتون میگین یکیش خودروسازی هست خب دیگه چرا دنبال روشن کردن جوانب واسه مردم هستین که بنزین رو گرون کنین؛ جلوی خودروسازی ها واستین؛ خودروهای خارجی با کیفیت وارد کنین ؛ قیمت خودرو رو بیارین پایین که مردم هز ۷ سال خودرو رو اسقاط کنن؛
ناشناس
|
|
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
0
1
پاسخ
پناه می بریم بخدا از مافیای خودروی داخلی ج.ا.ایران!
ناشناس
|
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
1
0
پاسخ
خودرو سازان به اندازه کافی زمان را سوخته اند و مجددا" دادن زمان برای بالا بردن کیفیت عاقلانه نیست.
بهتر است یا خودرویی مثل تویوتا جایگزین تولید دو خودرو ساز کنند و یا عوارض را به صفر برسانند تا واردات خودروی با کیفیت با مصرف پایین افزایش و جایگزین خودروهای بی کیفیت داخلی شود. هم از مصرف بی رویه بنزین جلوگیری شود و هم جان مردم با کیفیت پایین این خودرو ها به خطر نیفتد. البته این تصمیم با وجود رانت ها بسیار سخت است.
ناشناس
|
|
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
0
0
پاسخ
افزایش قیمت بنزین پایانی ندارد، چرا که متاسفانه ارزش ریال بشدت با افزایش قیمت دلار کاهش می یابد و این کاهش ریال پایان ندارد. مگر سالی که دلار هزار تومان بود، اگر دلار افزایش داده نمی شد، الآن که بنزین لیتری سه هزار تومان است، یعنی لیتری سه دلار و بیشترین قیمت بنزین در دنیا می شد.