اولاً-بعضی به ويژه غربيهاگمان می کنند خداشناسی آن است که در ميان اسباب و علل، سهمی هم بايد برای خدا کنار گذارد به ويژه در مواردی که علتی مادی يافت نشود لذا در ميان مجهولات به دنبال خدا می گردند و هرگاه توجيه طبيعی وجود داشته باشد نيازی به خدا احساس نمی کنندو با پيشرفت قلمرو علم ، حوزة خدای آنان نيز محدود مي شود. اين در حالی است که در ديدگاه اسلامی قضيه برعکس است هرگاه سلسه اسباب و شرايط به نحو عالمانه و دقيق يکجا جمع شوند حکايت از سازندة عالم و توانمند و بااراده می کند و لذا همة آن اسباب و شرايط، و خلاصه توليد نهايي کار خداست وسهم خدا در کنار ساير سهمها نيست همه اش از اول تا اخر سهم و کار اوست. يک اتومبيل پيشرفته يا يک کامپيوتر توانمند بيشتر از يک تکه آجر حکايت از توليد کننده اي دانشمند و توانمند و بااراده می کند و آين بدان معنا نيست که مثلاً به جای قطعلات ماشين، دست مهندس دخالت ميکند.
ناشناس
|
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۴
3
4
پاسخ
اين که کاملاً معلوم است! کجايش تعجب دارد؟! اينکه بر اساس توهمات شما خدايي برايش فرض کنند؟! اگر توانستيد خدا را با دليل اثبات کنيد، بنويسيد تا همه بدانند. ولي هيچگاه نمي توانيد. پس توهمات شما منطقي تر است يا نظريات علمي؟!
ناشناس
|
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۴
4
5
پاسخ
چون نيوتن مي گويد: کائنات حاصل بی نظمی نبوده و توسط خدایی آفریده شده است. در نتيجه حتماً بايد براي هستي خدايي فرض کرد؟!!!! آفرين به استدلالي که دل شما متوهمين را خنک کرده است؟! آخر نادان! مگر هر چيز که منظم بود، بايد يک خالق و آفريننده به دنبال داشته باشد؟!!!!!
etemad
|
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۴
0
3
پاسخ
تابناك اين مطلب ضاله رو بردار جایش در سایت خبری نیست البته از کسانی که مدتها لینک سایتهای موهن به معصومین مثل بالاترین را ارایه می کردند بعید نیست
ناشناس
|
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۴
1
1
پاسخ
كفرآميز؟
خدا رو كه انكار نكرده
ناشناس
|
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۴
0
0
پاسخ
خخخخ
ناشناس
|
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۴
1
1
پاسخ
شاید بیماری صبر از کف این آدم برده. ازش بپرسید جاذبه از کجا آمده ؟