درباره "حمله با چاقو به امام جماعت در شهرستان ساوه" (خشونت فیزیکی)
این خبر و برخی اخبار دیگر مثل واکنش تند امام جمعه رشت در جشنواره تئاتر کودک ایثار به بدحجابان (خشونت کلامی) و واکنش تند به این واکنش او در سایتها (خشونت کلامی) نشان از فعال بودن نوعی "چرخه بازتولید خشم و خشونت" در جامعه دارد.
امام جمعه رشت از سایتهایی که دایما رفتار او را رصد می کنند و علیه او مطلب میزنند خشمگین است و علیه زنانی که در جلسه بدحجابی و بی حجابی کرده اند خشونت می کند و روز بعد خودش قربانی خشونت کلامی رسانه ها می شود.
در بسیاری موارد دیگر و حتی کیسهایی که امنیتی تفسیر شد، در واقع این چرخه بود که خشونت و حتی مرگ آفرید.
بسیاری از موارد وقوع خشونت و حتی مرگ هایی که در حاشیه اعتراضات و اغتشاشات اخیر یا موضوع حجاب و زنان اتفاق افتاده را با این مدل می توان تفسیر کرد.
خشونتی که علیه آرمان علی وردی اعمال می شود
خشونتی که علیه روح الله عجمیان اعمال می شود
خشونتی که در صحنه درگیری حمیدرضا الداغی از لحظه ورود او به درگیری یک پسر و دختر در حاشیه پارکی در سبزوار تا انتهای درگیری اتفاق می افتد، همه و همه مصادیقی از این چرخه بازتولید خشم و خشونت هستند.
کم کم داریم به جایی میرسیم که هر کسی که طیفی از رسانه های داخلی یا رسانه های معاند را پیگیری کند، خواه ناخواه در این چرخه درگیر خواهد شد. کنش و واکنش این رسانه ها نسبت به اخبار یکدیگر، در مخاطب خشم می آفریند و فرد خشمگین در هر فضا و نقطه ای ممکن است برای تخلیه این خشمِ انباشته شده اقدام کند و یک کلام نامربوط (کیس امام جمعه رشت) یا یک دعوای ساده (دعوای دختر و پسر سبزواری) می تواند صرفاً بهانه ای برای فعال شدن این خشم انباشته و اعمال آن علیه سوژه باشد.
لطفاً به این موضوع توجه کنید. حتی درگیریِ علماییِ در ماجرای اظهارات امام جمعه رشت، چاشنی خشم و خشونتش به مراتب بیشتر از چاشنی بحث علمایی و اصلاح یک رفتار غلط است.
امیدوارم گوش شنوایی برای این حرفها باشد. البته اگر تابناک اجازه انتشار بفرمایند.
اگرترکیه دست روی مشاهیربکذاردحداقل آثارآنان ومقبره آنهاحفاظت میشود اگرمادست بکذاریم همه چیزببادمیرودمهم آنستکه باغیرتی قدم جلوبگذارد مامعمولاًسلیقه ای وشانسی غیرتی میشویم مثلاچین دمارازروزگارمسلمانان ایغورویاروسیه چچن درمیآورد مامعمولاً بروی مبارکمان نمیآوریم ولی ترکیه درست مثل حمایت ازمولوی امثالهم اعتراض میکنه و حداقل کاری که میتواندانجام میدهد مسلمانان باغیرت وپیشرفته باعث افتخارهمه است مهم نیست ترک باشد یاایرانی باشد یاهرقومی که میتواندباشد
این خبر و برخی اخبار دیگر مثل واکنش تند امام جمعه رشت در جشنواره تئاتر کودک ایثار به بدحجابان (خشونت کلامی) و واکنش تند به این واکنش او در سایتها (خشونت کلامی) نشان از فعال بودن نوعی "چرخه بازتولید خشم و خشونت" در جامعه دارد.
امام جمعه رشت از سایتهایی که دایما رفتار او را رصد می کنند و علیه او مطلب میزنند خشمگین است و علیه زنانی که در جلسه بدحجابی و بی حجابی کرده اند خشونت می کند و روز بعد خودش قربانی خشونت کلامی رسانه ها می شود.
در بسیاری موارد دیگر و حتی کیسهایی که امنیتی تفسیر شد، در واقع این چرخه بود که خشونت و حتی مرگ آفرید.
بسیاری از موارد وقوع خشونت و حتی مرگ هایی که در حاشیه اعتراضات و اغتشاشات اخیر یا موضوع حجاب و زنان اتفاق افتاده را با این مدل می توان تفسیر کرد.
خشونتی که علیه آرمان علی وردی اعمال می شود
خشونتی که علیه روح الله عجمیان اعمال می شود
خشونتی که در صحنه درگیری حمیدرضا الداغی از لحظه ورود او به درگیری یک پسر و دختر در حاشیه پارکی در سبزوار تا انتهای درگیری اتفاق می افتد، همه و همه مصادیقی از این چرخه بازتولید خشم و خشونت هستند.
کم کم داریم به جایی میرسیم که هر کسی که طیفی از رسانه های داخلی یا رسانه های معاند را پیگیری کند، خواه ناخواه در این چرخه درگیر خواهد شد. کنش و واکنش این رسانه ها نسبت به اخبار یکدیگر، در مخاطب خشم می آفریند و فرد خشمگین در هر فضا و نقطه ای ممکن است برای تخلیه این خشمِ انباشته شده اقدام کند و یک کلام نامربوط (کیس امام جمعه رشت) یا یک دعوای ساده (دعوای دختر و پسر سبزواری) می تواند صرفاً بهانه ای برای فعال شدن این خشم انباشته و اعمال آن علیه سوژه باشد.
لطفاً به این موضوع توجه کنید. حتی درگیریِ علماییِ در ماجرای اظهارات امام جمعه رشت، چاشنی خشم و خشونتش به مراتب بیشتر از چاشنی بحث علمایی و اصلاح یک رفتار غلط است.
امیدوارم گوش شنوایی برای این حرفها باشد. البته اگر تابناک اجازه انتشار بفرمایند.