بنده هم با نظر شما موافقم اگر قراره این بی بندباریها جامعه را حل و فصل نمایند باید ازدواج موقت اسلامی و شرعی که دیرباز تحت نظر دین خدا و پیامبرش ایجاد شده که کسی از آقایان روشنفکر اسلامی داخل مجلس ازدرک آن عاجزند را در جامعه رواج داده تا حداقل جلوی مسائل غیر شرعی را بگیرند . غرایز جنسی زن مطلقه یا مرد محتاج رفع غرایز جنسی و یا رفع حل مسائل و مشکلات دیگران را نمی توانند سرکوب نمایند .
در نهایت اگر قراره یک منکر را از بین جمع جامعه پاکسازی نمایند باید یک معروف را انتشار دهند .
ناشناس
|
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۶
0
0
پاسخ
از ایشان ممنونیم که بدون تعلق به جناحی خاص از موضع بی طرفی به مسائل نگاه می کنند
دكتر شهين ايرواني. هيات علمي دانشگاه تهران
|
|
۰۴:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۶
0
0
پاسخ
احتراما جناب آقاي مطهري قصد مواجه اي واقع بينانه با موضوع مورد بحث را دارند. اما بفرمايند كه
1) ضرورت با چه معياري تشخيص داده خواهد شد؟ آيا به جز وسع مالي معيار ديگري لحاظ مي شود؟
2) با چه معياري سوء استفاده ها تشخيص داده مي شود؟
3) و چگونه كنترل خواهد شد؟ و اصولا لزومي به كنترل اين سوء استفاده ها احساس مي شود؟
4) با توجه به مشكلات و محدوديت هاي عديده اي كه دادگاه ها و مراجع قضايي در پاسخ گويي به پرونده هاي قضايي به طور كلي دارند، آيا ظرفيت رسيدگي و كنترل اين چنين موضوعي كه اصولا - امري مشروع و با فرهنگ مردانه پذيرفته شمرده مي شود- چقدر براي دستگاه قضايي امكان پذير است؟ 5) پيامدهاي آسيب زاي تربيتي و رواني مشروعيت بخشي و قانوني كردن ازدواج موقت و ازدواج مجدد راسا توسط دادگاه و در اكثر موارد بدون پذيرش همسر اول، بر محيط خانواده، زن و به ويژه فرزندان چگونه در اين طرح لحاظ مي شود؟
6) از حقوق همسر اول يا حتي همسران قبلي و فرزندان خانواده چگونه محافظت مي شود؟
7) بهتر نيست ابتدا تحقيقي درباره ي خانواده هايي كه در آنها مرد خانواده داراي بيش از يك همسر شده و يا كساني كه ازدواج موقت داشته اند بررسي به عمل آيد. و مرجع قانونگزاري با علم به شرايط و مقتضيات اجتماعي صورت و نحوه ي اجراي آن را تصويب كند؟
فرستنده : يك استاد دانشگاه و يك مشاور خانواده كه در معرض مراجعات دائمي زنان، مردان و حتي همسران صيغه اي و دوم بوده و شاهد پيامدهاي آسيب زاي اين پديده ها مي باشد. شخصا حتي 1% موارد مورد مشاهده را نيز انتخابي از سر ضرورت نيافته ام.- با احترام
علی
|
|
۰۵:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۶
0
0
پاسخ
سلام
با اینکه در اکثر موارد با جناب مطهری مخالفم ولی در این یک مورد بدجور موافقم ! البته باید در نظر گرفت این لایحه به محملی برای هوسرانی مردان متاهل تبدیل نشود ! و اهداف اصلی از دست برود ! در ضمن بد نیست فکری به حال محریه های نجومی و ...کنند !
ناشناس
|
|
۰۶:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۶
0
0
پاسخ
"نومن ببعض و تکفر ببعض" مبتلا به خیلیاس!
محب صداقت
|
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۶
0
0
پاسخ
با سلام
من استاد دانشگاه در خارج بوده ام
یک دهه در کشورهای پیشرفته زندگی کرده ام
اکثر کشورهای پیشرفته را بازدید نموده ام
حرفهای ایشان کاملا درست است و صدق می کند
مشکلات جامعه در این رابطه تنها با آنچه در اسلام آمده است قابل حل بنظر میرسد. البته هرکاری درستی را درست هم باید اجرا نمود.
علی
|
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۶
0
0
پاسخ
چون بچه مذهبی ها از محیط فساد ایران دور می باشند از عمق فساد بی اطلاع هستند ولیکن فساد پنهان بیداد می کند یکی تعریف می کرد که با یک دختر رابطه داشته است ولیکن این دختر فقط از ... وقتی که علت را می پرسد می گوید ... و من فقط برای جمع آوری هزینه جهاز مجبور به خود فروشی هستم چون یک پدر پیر و یک خواهر دارد و توانایی تهیه جهاز را ندارد و از کرج به تهران می آید و دست به این کار می زند و وقتی که به کرج بر می گردد موبایل را خاموش می کند شما فکر کنید بنیان خانواده ای که می خواهد از این راه تامین هزینه جهاز کند در آینده چگونه خواهد بود از این موارد بسیار است ولیکن فساد پنهان از هویدا شدن آن جلوگیری می کند باید بگویم که در این موضوع حق کاملا با آقای مطهری است ما با نداشتن قانون در این زمینه ها نمی توانیم جلوی این رابطه را بگیریم و مثل کبک سرمان را زیر برف کنیم
ابوالقاسم معینی
|
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۶
0
0
پاسخ
شهید مطهری قبل از انقلاب نوعی مناظره کتبی در مجله زنانه ای، که فکر میکنم نامش "زن روز " بود، با شخصی بنام مهدوی داشتند که مهدوی در بحبوحه مناقشه مقاله ای وفات یافت و مناظره متاسفانه ناتمام ماند، شاید هم خداوند بقیمت مابقی حیاتش بقیه آبروی اورا باو بخشید. بهرحال، درست یادم نیست که شهید مطهری تا چه میزان موضوع را ادامه دادند. در آن فضائی که مجلات عمومی کار زیادی با دین نداشتند موضوع بقدری جذاب و مورد علاقه اهلش بود که مثل سریالهای پربیننده تلویزیون مردم علاقمند و تشنه شناخت احکام اجتماعی اسلام برای بیرون آمدن شماره جدید مجله روز شماری میکردند.
پیشنهاد میکنم به بهانه مناسب فعلی آن سلسله مقالات مناظره ای را یکبار دیگر - البته با بازنگری و عنداللزوم حک و اصلاح محتوا از بابت تناسب با عقاید واخلاقیاتی که امروزه بر جامعه حاکم است، چاپ بفرمائید. جناب دکتر مطهری طبیعتا آنها را دارند. خواهید دید که این کار چه جنبه های مثبتی خواهد داشت. آن زمان فقط خواص معدودی شهید مطهری را میشناختند.
ناشناس
|
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۶
0
0
پاسخ
منتظر نظرها و البته یاری و همکاری دوستان تابناکی در جهت جواب دادن سوالات و شبهات مردم هستیم...........................................
ناشناس
|
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۶
0
0
پاسخ
درست است که اسلام تعدد زوجات را مجاز دانسته لیکن برای آن شرایطی نیز لحاظ کرده از جمله اجرای عدالت و ... که این شرایط در بستری از اجرای سایر قواعد اسلامی و وجود فرهنگ عمیق دینی قابل دسترسی است به بیان دیگر مسئله تعدد زوجات در درجه چندم اهمیت در قیاس با اجرای سایر قواعد اسلامی و بستر ساز قرار دارد. به نظر بنده در جامعه کنونی ایران بهتر است ابتدا به مسائل اقتصادی و اجتماعی مانند بیکاری، تورم، اعتیاد و ... پرداخته و سپس مسائل اخلاقی از دیدگاه اسلام از جمله قبح دروغ، حجاب، وظایف زوجین و ... توجه شود تا بستری برای تصویب این گونه قوانین (تعدد زوجات)فراهم آید در غیر اینصورت طرح و تصویب این مباحث نه تنها باعث جلوگیری از فساد نمیشود بلکه آن را شدیدتر نیز مینمایدو در نهایت موجب بد جلوه دادن قوانین اسلام میگردد پس بهتر است همیشه اهم و مهم را در نظر داشته باشیم.
در نهایت اگر قراره یک منکر را از بین جمع جامعه پاکسازی نمایند باید یک معروف را انتشار دهند .