ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
جنابان وزیر و بورس بازان هنوز هم متاسفانه نمی خواهند از خواب خودساخته بیدار شوند و ضمن عذر خواهی ملت را دراز گوش فرض کرده اند. اگر به راستی به فکر ملت هستند اجازه بدهند هر کس می تواند خودرو از کشور های همسایه و بدون گمرکی زیاده از انصاف تا زمان به تعادل رسیدن بازار وارد کنند. گران فروشی را به نام زیبای سود تبلیغ می کنند و بر شیپور فروشی ییشتر می دمند و متاسفانه از این ملت مظلوم حیا نمی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
هر إيراني بايد يك وارد كننده خودرو بشه مثل همه چيزهايي كه از خارج ميخريم بايد بتونيم خودرو را هم بياريم و تعرفه هم حداقل حداقل اينم راهكار
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
سازمان بورس چرا موافق فروش در بورس هست ؟ چون به ازا هر خودرو حدود ۵ میلیون کارمزد میگیره ! خودروساز چرا تمایل به فروش در بورس داره ؟ چون ۲ برابر قیمت تمام شده میفروشه! مردم چرا میخرن؟ چون دلالهای خودروساز در بازار هر روز در حال افزایش قیمت جهت فروش خودرو در بورس با قیمت بالاتر هستن البته در کنار همکاری خبرگزاری ها! خبر گزاری ها تیتر بزرگ و پر هیجان میزنن سود چند صد میلیونی برای خریداران فلان خودرو در بورس! این که قیمت یه کالا رو چند برابر میکنی و به دو برابر با منت تو بورس میفروشی اسمش سود خریدار نیس زیان خریداره! الان اونی که دنا خرید پاش ۴۴۰ تومن دراومد با خواب پول به مدت دو ماه سود بانکیش میشه ۱۵ میلیون یعنی ۴۵۵ میلیون خریده! بعد واقعا شما دنبال حذف کردن دلال هستید یا خودتون سود دلال رو ببرید مشکل نداره؟ راهکار چیه ؟ تمام تولید خودروسازها هر روز تو بورس عرضه بشه و تحویل نهایت یک هفته ای باشه پر واضحه وقتی عرضه کمتر از تقاضاس قیمت افزایش پیدا میکنه شما ۲۰۰۰۰ تا عرضه میکردید بعد میدیدید با قیمت پایه اگر خریدار داشتید شانس اورده بودید! نوبرانه چندتا دونه میارید به اسم حذف دلالها!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
هر فرد ایرانی یک خودرو برای مدت هفت سال فروش کارت ملی جرم اهدای خودرو به کارکنان خودروسازان ممنوع اهدای خودرو به مجلسیان و دولتی‌ها و ارگانها ونهادها ممنوع
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
مسله این نیست که خودرو در بورس ارایه بشه یا مستقیما توسط کارخانه. به علت عدم تعادل در عرضه و تقاضا دلال بازی در ملک و طلا و خودرو رایج شده و راه حل حذف انگیزه دلال بازی است. در خصوص فروش خودرو صفر شرط عدم اجازه فروش برای پنج سال اعمال گردد و هر گونه سند غیر رسمی انتقال خودرو بایست از درجه اعتبار ساقط اعلام شود. دوما اگر کسی نیاز به فروش خود رو در فاصله زمانی پنج ساله دارد، بایستی ۸۰ درصد تفاوت قیمت خرید و فروش را به کارخانه خودرو ساز و یا به شکل مالیات پرداخت کند. شهربانی هیچ خودرو صفری را که از کارخانه و یا نمایندگی های آن خریداری نشده شماره گذاری نکند و یا مالیات ۸۰ درصدی اعمال نماید. انجام این شروط نیاز به تهیه زیرساخت دارد ولی بطور جدی دلال بازی را مهار میکند. این پروسه میتواند تا زمانی که یک تعادل نسبی در عرضه و تقاضا خودرو ایجاد شود ادامه داده شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
دنا پلاس قیمتش ۱۸۹ میلیون هست وبعد دربورس فروختید ۳۸۰ میلیون یعنی ۲برابر قیمت کارخانه.عامل گرونی خود دولته .جای دیکر هم دارید به بهانه فرزند آوری با رانت نمایندگان مجلس خودرو افراد عادی را میدید به این گروه وآها هم حواله آت را فورا میفروشند وبه مشتری واقعی نمیرسه.
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
سلام با شرایط سنی شروع کنید مثلا افراد با لای 40 با کد ملی وداشتن پول در حسابشان یک خودرو با کیفیت بهش بدهید لزومی ندارد در شرایط فعلی کشور یک جوان 18 ساله همه چیز داشته باشد ویک جوان 40 ساله مجرد بی خونه بی ماشین باشد اول باید به این رسیدگی شود این به صلاح مملکت است موفق وپیروز باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
خیلی ساده:
حذف انحصار و آزاد سازی بازار خودرو...
به نظر میرسه حدود یک قرن فرصت برای آزمون کارآمدی سازندگان در این صنعت فرصت کافی باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
خیلی شیک و مجلسی قیمت بازار که در دست خودتون بود را حداقل 200 میلیون زیاد کردین و انوقت توی بورس به دو سه برابر قیمت مصوب میفروشین! تازه سر ملت منت میذارین که از بورس خریدن چند صد میلیون به نفعتونه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
علت عدم آزادسازی واردات اینه که خودروساز داخلی نمی تونه با خودرو ساز بین المللی با تیراژ فروش بسیار بالا رقابت کنه و در نتیجه تعطیل میشه. این موضوع دو اشکال داره یکی اینکه چند هزار نفر بیکار میشوند و دوم اینکه خارجی ها می تونند از این طریق هم ایران را تحریم کرده و تحت فشار بگذارند.
ضمنا هر کالایی از جمله خودرو که تبدیل به کالای سرمایه ای بشود، قطعا تولید به اندازه خریدار نمی تواند باشد چون بیشتر خریداران مصرف کننده نیستند. تقاضای زیاد قیمت را بالا و بالاتر می برد و مصرف کننده مجبور است از واسطه بخرد چون ممکن است در قرعه کشی موفق نشود. بنابراین علت اصلی افزایش قیمت در بازار دلالان عزیز هستند که شامل عده زیادی از ما مردم می شوند.
نظرات بیشتر