مشکل اصلی عرضه و تقاضا است نیاز اصلی یک میلیون و دویست هزار درسال است، در سه سال گذشته خودروسازها نتوانستند به این تعداد تولید برسند و انباشت تقاضا تا دو میلیون وجود دارد قیمت پراید را اگر کارخانه یک میلیارد بدهد در بازار یک ونیم میلیارد میشود برای اینکه عرضه و تقاضا با هم هماهنگ نیستند اما در رابطه با چرت و پرتهای مدیرعامل!!! ایرانخودرو باید گفت قیمت اعلامی بر اساس قیمت تمام شده واقعی و محاسبات دقیق توسط وزارت صمت و شورای رقابت تعیین شده ،کدام ضرر؟؟؟ قیمت با احتساب سود بوده آقای مدیر عامل تو برو جلوی ریخت و پاشها و پاداشهای غیرقانونی و نداشتن بهره وری را بگیر در کجای دنیا خریدار در صف خرید قرار میگیرد ؟ و هر کالایی به او بدهند مجبور است بگیرد؟! سازمانهای فروش در تمام خودرو سازهای دنیا بعنوان مهمترین قسمت است در این کشور خودرو میفروشید پول را هم شش ماه جلوتر میگیرید و ارز دولتی هم بهره مندید رقیب هم ندارید بدترین کیفیت هم دارید لا اقل افزایش تولید داشته باشید
نکته مهم دیگر میانگین تولید خودرو بازای هر نفر در دنیا 15 دستگاه است براستی در این دو خودرو ساز دولتی بازای هر نفر چند دستگاه خودرو تولید میشود؟؟؟
اگر قصد اجازه ورود خودرو در حد نیاز واقعی نمی دهید لااقل اجازه سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو و احداث کارخانه توسط شرکتهای خارجی با رعایت بالاترین استانداردها را بدهید مطمئن باشید عرضه و تقاضا به تعادل میرسد و قیمتها منطقی خواهدشد و حتی به صادرات هم میرسد
مشکل اینجاست که دولت مثل دولتهای قبل با تمام قوا میخواهد در مسیر اشتباه گذشته بماند همان راه همیشگی اول قیمتها افزایش میابد بعد از مدتی دوباره خودرو سازها میگویند در ضرر هستیم و مجدد افزایش قیمت و دور باطل هر بار تکرار میشود و دولت از این دو خودروساز به هر طریق ممکن حمایت غلط و به مصرف کننده ظلم مضاعف می کند
چرا خریداران از بورس را مصرف کننده و خریداران قرعه کشی کارخانه را دلال معرفی می کنید؟ این روزها اختلاف قیمت بازار با قیمت بورس از اختلاف قیمت بازار چند ماه پیش با قیمت کارخانه بیشتر است! یعنی الان هم دلال ها دارند از بورس می خرند و در بازار آزاد با سود وحشتناک میفروشند. بورس فقط نمودارهای قیمت را به سطح بالاتری شیفت داد و اختلاف قیمت را حفظ و حتی کمی بیشتر کرد .
مشكل خودرو فقط با تسهيل واردات و حذف تعرفه ها و عوارض نجومي حل ميشه ، اقاي مسئول، چرا فقط در ايران اين معضل هست ؟ هر كاري بقيه دنيا ميكنن شما هم همون كار رو بكنين ، داريد دنبال چي ميگردين ؟ ضمن اينكه واردات خوردروهاي كار كرده با قيمت بسيار پايين و كيفيتي به مراتب بهتر از خودروهاي داخلي بايد ازاد بشه
از کجا معلوم دلال ها سراغ بورس کالا نروند و ماشین های عرضه شده را به قیمت پایین بخرند و بالاتر در بازار آزاد بفروشند
تا عرضه زیاد نشود تقاضا کم نمیشه
خودرو باید از کالای سرمایه ای خارج بشه
خودرو یک کالای مصرفی و اسقاط شونده هست که ارزش خودش را از دست میده
گرون فروشی چ از طرف دولت باشه چ از طرف نمایشگاه داران گرون فروشیه فرقی نمیکنه حتی از طرف دولت به معنی دامن زدن به گرونی!!!!!!!!!!! ماشین را به قیمت کارخانه به با غرعه کشی سالم به مصرف کننده واقعی بدید و داخل سند ذکر کنید هیچ دفترخونه ای یا نمایشگاه آری تا سه سال حق انتقال ندارن حتی شماره گذاری حق فک پلاک را ندارد این بازار توسط خود دولت درست شده جمع کنید
سلام
مونتاژ غلط خودرو را رها کنید.مواد اولیه از جمله فولاد و مواد پی وی سی مصرف خودرو را صادر و خودرو کیفی و ایمن وارد کنید. نیروها و امکانات را صرف معدن و ایجاد زیرساخت منابع انرژی و کشاورزی کنید و از کشته شدن 22هزار نفر جلوگیری کنید و هوا را آلوده نکنید. این روش که کشور را درگیر کرده اید غلط است
نکته مهم دیگر میانگین تولید خودرو بازای هر نفر در دنیا 15 دستگاه است براستی در این دو خودرو ساز دولتی بازای هر نفر چند دستگاه خودرو تولید میشود؟؟؟
اگر قصد اجازه ورود خودرو در حد نیاز واقعی نمی دهید لااقل اجازه سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو و احداث کارخانه توسط شرکتهای خارجی با رعایت بالاترین استانداردها را بدهید مطمئن باشید عرضه و تقاضا به تعادل میرسد و قیمتها منطقی خواهدشد و حتی به صادرات هم میرسد
مشکل اینجاست که دولت مثل دولتهای قبل با تمام قوا میخواهد در مسیر اشتباه گذشته بماند همان راه همیشگی اول قیمتها افزایش میابد بعد از مدتی دوباره خودرو سازها میگویند در ضرر هستیم و مجدد افزایش قیمت و دور باطل هر بار تکرار میشود و دولت از این دو خودروساز به هر طریق ممکن حمایت غلط و به مصرف کننده ظلم مضاعف می کند