الآن تویوتا، فورد، پژو، سیتروئن، ب ام و، ... همهشون دارن با همین استدلال محصولاتشونو ارزونتر میفروشن؟ قیمت چین ملاک نیست؛ قیمت جهانی ملاکه. ضمنا چرا باید نصف قیمت خودرو، قیمت خردهفروشی باشه، بقیهش سهم دولت و شرکت داخلی؟ اگه اینطوره، چرا همون مونتاژشده وارد نمیشه که ما فقط هزینهی خود خودرو و حملش رو بدیم؟
ناشناس
|
|
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
0
9
پاسخ
واردات را آزاد کنید
خودمردم میدانندکه چگونه بیارند که گرون نیفته
ناشناس
|
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
0
8
پاسخ
با این تفاسیر چه اصراری به تولید ماشین در داخل است؟ اگر نمی توانیم محصولی با کیفیت و قیمت مطلوب تولید کنیم برای چی باید اینهمه امکانات و سرمایه مان را صرف آن کنیم؟ سود این جریان به جیب چه کسایی می رود؟ متضرر اصلی چه کسانی هستند؟
ناشناس
|
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
0
8
پاسخ
چرا هزینه مونتاژ رو دو بار حساب می کنید؟ قیمت بازار چین مال خودروی آماده هستش پس نباید اون رو معیار قرار بدید چون در این صورت دو بار هزینه مونتاژ حساب میشه. باید قیمت قطعات رو معیار قرار بدید و این یعنی هزینه مونتاژ در چین و بقیه هزینه های متعلقه باید ازش کم بشه مثل مالیات و غیره که همش رو توی ایران حساب کردید.
ناشناس
|
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
0
9
پاسخ
اگر اینگونه است چرا منتاژ می کنیم بصورت آماده وارد شود و یک بار یک هزینه پرداخت شود معمولا مونتاژ در داخل برای هدف کاهش قیمت نهایی انجام می شود وقتی این رخ نمی دهد بهتر است خودرو آماده وارد شود مثل کشورهای دیگر
ناشناس
|
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
0
4
پاسخ
خیلی زحمت میکشین به نظرم کم دارین روی این ماشین های آشغال چینی پول می خورین یه کم بیشتر قیمت رو ببرین بالا که زحماتتون جبران بشه
ناشناس
|
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
0
10
پاسخ
توجیه الکی. پس چرا ماشین های متوسط روز دنیا قیمتی بین 15 تا بیست هزار دلار دارند اونم با کیفیت بالا. جمع کنین فرغون سازی رو
حسین
|
|
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
0
10
پاسخ
اومدی درستش کنی، زدی چشمش هم کور کردی که
احمد احمدی
|
|
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
0
8
پاسخ
این حرفا همه توجیهن! کانتینر هر واحد 90 دلاره نه 9000 دلار!