ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
قیمت خودروهای داخلی هیچ ربطی به خودروهای خارجی ندارد و اصلا در یک رنج نیستند ضمن انکه به دلیل مضیغه ارزی تعداد واردات بسیار محدود خواهد بود بی ام و ایکس ۴ از ۶ میلیارد میشه ۳ میلیارد و سانتافه از ۲/۵ میلیارد میشه ۱/۲ میلیارد همین
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
این طرح اشکالات فراوانی دارد، مگر همه ی مردم تولید کننده و صادر کننده هستند که بتوانند بدون انتقال ارز خودرو وارد کنند.
این طرح باعث رانت بزرگی به نفع بذخی افراد می شود،
در دوران آقای احمدی نژاد واردات خودرو توسط افراد حقیقی و حقوقی به شرط داشتن نمایندگی آزاد بود ، در دوران آقای روحانی ، آقای نعمت زاده گفت فقط خودرو باید توسط نمایندگی وارد بشه و این کار باعث ایجاد رانت و سود بسیار بسیار زیادی نسیب نمایندگی های ورشکسته کرد.
حالا شرط نمایندگی حذف شد و بجاش صادر کننده یا عدم انتقال ارز آورده شد که خوده این موضوع دوباره بگونه ای دیگر ایجاد کننده رانت هست
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
ای برادر طبقه ی ضعیف را چه به خودروی میلیاردی فقط بذارید به درد خودشان بمیرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
به نظر بنده دولت آقاي رئيسي اولويت بندي كارها رو از دست داده.
اول بايد ١. مديران بازنشسته و متخلف دولت قبلي را بفرسته خونشون ٢.برجام و اف اي تي اف را به نتيجه برسونن ٣. نظام بانكي را به عنوان پاشنه آشيل اقتصاد كشور ساماندهي مجدد نمايد( هم مديران و هم ساختار مالي و اداري) ٤. زيرساخت هاي اقتصادي كشور را در تمام حوزه ها نوسازي كند ٥. نيروهاي تحصيل كرده و با دانش و با تجربه را در سازمان ها شناسايي و بكارگيرد ٦. نظام آموزشي كشور را به روز رساني كند ٧. هزينه هاي غير ضروري را احصاء و حذف نمايد ٨.بازار سرمايه را همزمان با بازار پول تعميق، تحكيم و توسعه دهد ٩. مزيت هاي پايدار مناطق اقتصادي مختلف را شناسايي و توسعه و تقويت نمايد ١٠. از رويكرد سليقه اي براي بكارگيري ظرفيت هاي انساني داخل و خارج از كشور دست بردارد ١١. با ايجاد راهكارهاي قانوني مثل طرح ميگا سرمايه گذاري خارجي و بخش خصوصي را حمايت و توسعه دهد.
تکرار اشتباه
|
France
|
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
ضمن اینکه باید واردات خودروهای با کیفیت آزاد بشه تا مردم طبقه متوسط ‌و رو به پایین از این نظام برده داری مافیای ایران خودرو و سایپا رها بشوند باید کارخانجات خودرو سازی تبدیل به کارخانه ساخت اتوبوس و قطالر شهری بشه تا همون کارگران ‌‌و مهندسان اونا بیکار نشوند هم‌ مردم از ترافیک و آلودگی هوا خلاص بشوند هم بساط این دلال بازی ها که یک ریال هم مالیات نمیدهند جمع شود!
البته این مافیا به این راحتی تن به واردات خودرو‌نمیده!
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
عالی شد
دست مجلس درد نکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
شما فکر می‌کنید الان تولید خودرو داخلیه؟ که نگران ورود خارجی‌ها هستید.شما یک نمونه خودرو داخلی معرفی کنید که بطور کامل در داخل تولید میشه.مگر آمریکا والمان وفرانسه و..‌..‌تولید کننده‌ای بزرگ خودروساز جهان واردات خودرو را ممنوع کردن؟ شما با منافع خودتون مشکل دارید که دست از سر این انحصار برنمی‌دارند.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
همینکه پوزه لگنسازهای داخلی به خاک مالیده بشه عالیه
زکی تیتابی
|
France
|
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
خودمان درب های دنیا رو به رو خودمان بستیم اگر با شرکت های خوب خودرو ساز وارد معماله شدا بودیم نیازی به واردات نبود بسیاری از ان محصولات در ایران تولید میشد
مسعودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
هیچ تاثیری توی بازار نداره. مگه مردم عادی صادرات دارن که بتونن با دلارش ماشین وارد کنن؟ این فقط برای وارو کردن خودروها با رانت و قیمت بالا برای خودشون و آقازاده‌هاست.
نظرات بیشتر