این مشکل یک راه حل خیلی ساده دارد و اصلا عریض و طویل و نگران کننده هم نیست. اگر قیمت سوخت را بادلارحساب می کنید درصورتیکه میزان درآمدها را هم به دلار و براساس عرف کشورهای ذکر شده محاسبه و پرداخت نمایید تمام نگرانیها رفع میشود. تحلیلگر از نگاه دولت تحلیل کرده و این ارزشی ندارد.
حقوق مردم و قمت خودرو و قطعات ان را به قیمت جهانی برسانید و بنزین را هم به قیمت جهانی و شناور بفروشید. قیمت بنزین در دیگر کشوها با قیمت نفت بالا و پایین میشود. فکر کنم با وجود افزایش امسال همچنان کارگران و حقوق بگیران ایرانی کمتر از یک پنجم متوصط حقوق و دستمزد کشورهای همسایه ما را دارند. در ضمن کسی که خودرو ندارد باید کرایه پرداخت کندو افزایش قیمت بنزین سبب افزایش کرایه هم می شود. ضمنا بنزین اتش زاست و اتش ان خیلی قوی است و ممکن است تصمیم عجولانه در مورد ان مانند سال 98 بیش از 20 هزار میلیارد تومان خسارت برجا بگذارد . مردم امروز از اوضاع سیاسی و اقتصادی به مراتب ناراضی تر از سال 98 هستند و قطعا اتش افزایش قیمت بنزین خسارت بیشتری خواهد داشت و ممکن است همه چیز را بسوزاند. البته یک روش منطقی که در گذشته هم وجو داشت و معلوم نیست چرا کنار گذاشته شد این است که قیمت بنزین هر سال با شیب ملایم مثلا ده درصدی افزایش یابد و مردم هم از قبل بدانند نه ایکه هر دو سه سال به یکباره 50 یا 300 درصد اضافه شود. اگر هر سال اضافه شود هم مردم عادت می کنند هم قیمت بنزین بیشتر از سهم واقعی در افزایش کرایه ها اثر نمی گذارد.
وقتی روزی ۵ دلار حقوق دارم چطور بتوانم ۵۰ لیتر بنزین در پیکان قراضه برنم
وقتی بهترین ماشین ۱۰ هزار دلاری را که میشه ۲۰۰ میلیون باید ۱.۵ میلیارد بخریم یعنی ما تا ۷ نسلمان پول بنزین ازاد را پرداختیم
بنزین چگونه قاچاق می شود وقتی شما بخواهید با کارت خودرو بنزین بزنید ؟خودشان می خواهند قاچاق شود وقتی اجازه می دهند با کارت جایگاه دار تانکری بنزین بزنیدطبیعی است قاچاق شود .وقتی بنزین رادو نرخی کرده اید باید با کارت خودرو هم سهمیهای و هم آزاد سوختگیری کنند. همش بهانه جویی دارند .
چرافقط قیمت بنزین رو با کشورهای دیگه مقایسه میکنید چرا نمیگید قیمت پراید تو کشور عراق زیر 10میلیونه ولی تو کشور خودمون بالای 100میلیونه بعدشم چرا مردم باید تاوان قاچاق رو بدن
بعدشم حقوق کارگر رو با دلار حساب کنید بنزین رو هم خواستید گرون کنید گرون کنید