با توجه به وجود تكنولوژي جديد و سرعت نقل و انتقالها و شيوه جديد خدمات راهنمائي و رانندگي اين مورد كار اضافي و ايجاد منافع قشر خاصي را به دنبال دارد كه بعيد ميدانيم مجلس چنين موضوعي را موافقت كند .
واقعا از جناب مطهری عزیز همچنین توقعی با این یادداشت نداشتم خدمت نماینده محترم عارضم که اولا اینکه میدونن که هزینهای دفاتر اسناد رسمی شامل حق الثبت ومالیات نقل وانتقال وحق التحریر هست که از اون سه مبلغ دریافتی مبلغ مالیات نقل وانتقال وحق الثبت که قسمت اعظم مبالغ هست به حساب دولت میره واز اون فقط حق التحریرکه مبلغ ناچیزی که در اسناد اتومبیل بین 30 تا 60 هزار تومان متغییره به دفاتر اسناد رسمی تعلق می گیره وهمه ما می دونیم که دولت بیخیال مالیات وحق الثبت نمیشه ودوم اینکه تا 4 سال پیش مردم به راحتی با مراجعه به هر دفتر اسناد رسمی اتومبیل رو به خریدار انتقال می دادن این دنگ وفنگ های الان رو نداشت وسوم اینکه الان دفاتر اسناد رسمی بیشتره یا مراکز تعویض پلاک ؟ که به باور من دفاتر اسناد رسمی از بقالی ها هم بیشتر شده همه به راحتی می تونن برن سند انتقال رو تنظیم کنن؟ و یا مراکز تعویض پلاک ؟که فکر نکنم 4 یا 5 تا تو تهران بیشتر باشه اون هم خارج شهر
مگه الان بنچاق اجباری نیست. من سه بار تا حالا خورو تعویض کردم و هر سه بار مرکز تعویض پلاک بنچاق به اسم صاحب قبلی را خواسته و در اخر هم برگه ای برای ارائه به دفاتر ثبت برای گرفتن بنچاق جدید می دهند.
هـــــــــــمــــــــــــیـــــــــــــن الـــــــــــــــــان هم تنظیم سند و بنچاق دفترخانه برای انتقال خودرو اجـــــــــــــــــــــــــــــــــــباری است .... اگه راست میگید بایـــــــــــــــد بخشنامه کرد وحـــــــــــــــــــــــذفــــــــــــــــــش کرد . چند سال پیش برای مدتی کوتاه که پلاک های ملقب به ایران آمده بود چند ماهی تنظیم سند و بنچاق در دفتر خانه لغو شد اما اگر به روزنامه های سال تابستان یا پاییز 85 مراجعه کنید با زور دفتر خانه ها تنظیم سند و بنچاق در دفترخانه ها دوباره اجباری شد