این کشور درست نمیشه ، هیچ چیزی در ایران روال نظم ندارم. تا زمانی که فرغون سازان، فرغون های بدرد نخورشون رو بصورت قطره کانی وارد بازار کنند هیچ سیاستی کارا نخواهد بود
از اول هم مشخص بود که می خواهند قیمت کارخانه را به قیمت بازار برسانند نه اینکه قیمت بازار را کاهش دهند. قیمت بازار نیز توسط دلالان شرکتهای ایرانخودرو و سایپا تعیین می شود . هیج خودروسازی زیانده نیست، بلکه زیاندیده اصلی مصرف کننده واقعی یعنی قشر کارگر و کارمند و مستضعف هستند.
مراجعی مانند مجلس و شورای رقابت و وزارت صمت و ... هیچ نظارتی ندارند ...
تنها راه کنترل قیمت مسکن و خودرو ، محدودیت قائل شدن برای مالکیت آن است ...
و تنها راه آن اعمال مالیات های سنگین و تصاعدی بر روی دارائی های منقول مثل خودرو و غیر منقول مثل مسکن و ملک و زمین و غیره است ...
به عنوان مثال اگر برای هر کارت ملی فقط تا مبلغ 5 میلیارد تومن ارزش ملکی از مالیات معاف باشد و از 5 تا 10 میلیارد تومن باید 1 درصد ارزش واقعی و بازار مالیات سالیانه بدهد و از 10 تا 15 میلیارد 3 درصد و 15 تا 20 میلیارد 10 درصد ... و الا آخر ...
به این ترتیب که افراد از مالک شدن و مالک ماندن فراری باشند ، نه اینکه مال اندوزی کنند ..
برای خودرو هم همینطور
هر کارت ملی با گواهینامه معتبر فقط یک پلاک خودرو تعلق بگیرد ..
آن خودرو هم تا 500 میلیون از مالیات معاف و از 500 میلیون تا 1 میلیارد سالی 1 درصدر قیمت خودرو مالیات بدهد و از 1 تا 1و نیم میلیارد سالی 3 درصد و از 1.5 تا 2 میلیارد سالی 5 درصد و .....
اینجوری دیگه ماشینهای لاکچری و ارز بر ( دلار مفت 25 هزار تومنی ) از سطح کشور جمع شده و کم میشوند ...
آقای خودرو ساز شما هر وقت خودروهای پیش فروش رو سر موقع تحویل دادید و به اندازه مازاد تولید کردید بعد بیایید از آزاد سازی قیمت حرف بزنید .
این نشون از دلال بازی خود خودرو ساز داره نه چیز دیگه
من مهندس صنایع هستم که یه بار از خودروسازی بازدید کردم جالب که بدونید که ساخت خودرو با فرآیند پیچیده و دستگاه های پیشرفته انجام میشه که قیمت دستگاهها بسیار گران هست و محصول نهایی که خودرو هست با کلی فرآیند پیچیده تولید میشود اگه قیمت این قطعات خودرو و استهلاک دستگاههایی که تولید میکنند کارهایی که روی خودرو انجام میشه رو در نظر بگیریم قیمت محصول نهایی دو برابر قیمت خودرو در بازار هست مثلا یه پژو 405 که تو بازار 185 ملیون هست ارزش واقعی اون بیش از 350 ملیون می باشه اما درک این موضوع برای مردم سخته و دولت هم برای راضی نگه پایین نگه داشتن قیمت خودرو یارانه های زیادی رو تو خودرو سازی مصرف میکنه
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
فکر می کنم دلال بازار خودرو هستی که از بنگاه بازدید کردی
ناشناس
||
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
شما که کلی در مورد فرایند خودروسازی گفتید که خیلی گرانه اصلا فکر کردی به اینکه برای شرکتهای خارجی هم باید همینطور باشه پس چرا قیمتهاشون اینقدر به نسبت کیفیت ارزانتر از داخل است؟
سینا
||
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
تو مهندس دلالی هستی
ناشناس
||
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
من هم رفتم بازدید از اینجا که شما می فرمایید کاملا درسته اتفاقا من هم همین سئوال به ذهنم اومد که چطور با توجه به قیمت دستگاهها و این همه نیرو و پرسنل و قطعات زیادی که به کار میره تو خودروسازی قیمت خودرو باید خیلی ازاین ها بالاتر باشه که مدیرشون گفت که دولت یارانه و کمک های مالی می کنه تا خودرو سازی رو سر پا نگه داره ولی عملا خودرو سازی ور شکسته هست
دکتر
||
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
دوست عزیری که می گه شرکتهای خارجی خودرو با کیفیت بهتر تولید میکنند لازم می دونم بگم اولا ما تو کشور ایران هستیم و ایران هم در خاورمیانه هست تو این قسمت از هیچ کشوری مثل ایران تو خودروسازی فعال نیست و همشون واردات خودرو دارند ثانیا کشور ما چندین سال هست که تو تحریم هست اگه حتی یه کشور اروپایی که شرکتها ی قدر خودروسازی دارن مثل ما این همه سال تحریم بودن از ساختن قطعه خودرو هم عاجز می شدن چه برسه به این که خودرو سازی کنندتاره خود خودروسازی های اروپایی که این همه پشتیبانی دارند قیمت خودروهاشونقیمت خودروهاشون بالا 12 هزار دلار یعنی بالای 300 ملیون تومان هست
اینها نتوانستند قیمت بازار را پائینتر بیارن قیمت کارخانه را بالا آوردن وحالا با بدبخت کردن امثال من به خود افتخار میکنن قیمت کوییک را با قیمت ماشینها ی ایران خودرو مقایسه کنید بخدا انصاف نیست اه ناله امسال من دامان شمارا خواهدگرفت پارس TU5 توبازار۳۰۰ولی کارخانه ۱۲۶میلیون کوییک۱۳۰کارخانه ۱۲۰بازارمیدن ... قیمت کارخانه کوییک منطقی نیست اینها دیدن قیمت بازار از کارخانه خیلی کم هست میخواهن با اینکار قیمت بازار را بالاتر ببرن چون همه دارن انصراف میدن و پولشون رو میخوان