منم بودم با وجود غول عظیم و بی کیفیتی به نام ایران خودرو نمی تونستم از خودروی با کیفیت و عالی به نام مزدا تعریف کنم. چون ایران خودرو یک شرکت کاملا دولتی است و تولید کننده ی خودرو های بی کیفیتی همانند 206 و پارس و 405 است که تاریخ انقضاآنها در جهان پندین سال است که به پایان رسیده، اما در ایران هنوز با کیفیت خیلی پایین و قیمتی معادل چنئین برابر نرخ جهانیی به فروش می رسد.
مردم هم به دلیل گرانی بیش از حد خودروهای وارداتی باکیفیت ناچارند این خودرو های بی کیفیت+خودروی ملی سمند(بی کیفیت ترین خودرو گروه ایران خودرو) را خریداری کنند و سوار شوند.
جالب تر آنکه خودرو های گروه ایران خودرو از لحاط تولید آلودگی و مصرف بالای سوخت در رده ی اول جدول تولید کنندگان و وارد کنندگان خودرو قرار دارند!!!!!!!!!!
صحبت هاي اوليه جناب آقاي لاريجاني كاملا علمي و منطقي است . ولي مخالفت ايشان با كاهش تعرفه، درحالي كه معترفند فضاي انحصاري موجود در داخل ،علت معيوب بودن قطعات خودرو شناخته شده ،با صحبت هاي اوليه در تعارض است ومتاسفانه اينگونه تناقض ها در تصميم گيريري ها ، به مقدار زيادي مشاهده ميشود.
واقعا خجالت داره با این تعرفه ها و اینکه ملت ایران با درآمد کم باید ماشن رو به قیمت 2-3 برابر بیشتر از کشورای دیگه بخرند اسمشو هم گذاشتین حمایت از تولید کنندگان داخلی!