پلتفرم خودروهای بنزین سوز کم مصرف با امکان ارتقا به مدل الکتریکی را برای 10 سال آینده بخرید و به انحصار خودروسازان داخلی پایان دهید. کنسرسیومی متشکل از داخل و خارج باید مالک این خودروها باشند تا تجربه خودروسازان داخل تکرار نشود. در مورد اپراتور دوم موبایل شاهد مشارکت داخل و خارج بودیم و بازار از انحصار تا حدودی خارج شد.
بهتر است 3 سال خرید تهاتری با نفت کنید و پس از 3سال تحت لیسانس تولید را شروع کنید. خودروها را بصورت استیجاری با سود مناسب بفروشید تا مردم توان خرید داشته باشند.
متاسفانه خودروسازان داخلی از فرصت 42 ساله و بازار انحصاری سوء استفاده کردند و مردم به آنها اعتمادی ندارند.
وقتی که همه چیز شعاری باشد باید هم دلار بالا باشد مثلاً وقتی که ارکان نظام همگی شعار مبارزه با استکبار که نماد آن آمریکا است را می دهند چرا باید در هنگام مجوز زیارت کربلا و نجف و یا حج به جای دینار سهمیه دلار بدهند.
همانطور که کشور نباید مواد خام خودش را صادر کند و آنرا تبدیل به کالاهای با ارزش افزوده بالا کند و بفروشد همچنین نباید بازار مصرف خودش را دو دستی در اختیار کالاهای خارجی قرار دهد ولو اگر مجبور شود سرمایه کذار خارجی جذب کشور کند و یا خط تولید مونتاژ راه اندازی کند. قبل از انقلاب بالاترین تکنولوژی روز تلوزیون و یخچال و لوازم خانگی و خودرو ... بود ولی تا حد ممکن حتی بصورت مونتاژ در داخل تولید می شد ولی متاسفانه در شرایط فعلی با توجه به رشد تکنولوژی که کامپیوتر و موبایل و تبلت و ... است ولی همگی وارداتی هستند و باید اقرار کرد که متاسفانه این بازار را کاملا در اختیار بیگانگان قرار داده ایم و درگیر مسائل پیش و پافتاده ارز هستیم که حتی کشورهای عقب افتاده هم درگیر آن نیستند
صادرات و واردات در واقع یک سوپاپ است و باید بر اساس یک موضوع کارشناسی شده و حساب شده انجام شود که هم جلوی افزایش قیمت خودرو داخلی و بی کیفیتی آنرا بگیرد و هم باعث ضربه خوردن به تولید نشود و بصورت یک فیدبک عمل کند و خروجی را پردازش و نتیجه آنرا در ورودی اعمال شود تا باعث پایداری در خروجی شود. همین موضوع در بانک ها هم صدق می کند ولی متاسفانه بقدری محاسبات و حساب و کتاب ها آشفته است که تصمیمات بصورت سنتی و ناپخته انجام می گیرد.
دلار 25 تومن 30 تومن 15 تومن ولی قیمتها همه با دلار 40 به بالا داره حساب میشه!
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
چون دلار ۲۶ تومان بعلاوه ۴۰ در صد حد اقل حقوق گمرکی و سود بازرگانی و مالیات ارزش افزوده و تحمل و نقل میشه ۳۸ هزار تومان مانده سود تاجر یا تولید کننده و هزینه ها داخلی خود حساب کن خواهید دید بیشتر از ۴۰ هزار تومان تمام میشه
طرح مجلس برای آزادسازی واردات خودرو: با فرض محال اگر انجام بشود بهتر خودروهای دست دوم مدل 2015 به بالا وارد شود ان وقت مردم ایران هم توانند خودروی با کیفیت سوار شوند و هم اینکه سالانه 30000 کشته رانندگی به شدت کاهش می یابد و هم اینکه رقابت بین خودروسازان داخلی می شود
ولی این از محالات است
واقعیت این است که در ایران قیمت دلار را کسانی تعیین می کنند که حجم عظیمی از دلار را ذخیره و با کاهش آن روی قیمت دلار تاثیر می گزارند و از آنجا که معیشت مردم هم متاسفانه به دلار گره خورده است باعث بسیاری از مشکلات داخلی شده است که حتی تحریم ها هم چنین آثار منفی ندارند. دولت نباید اجازه دهد که دلار به عنوان یک کالا در داخل کشور استفاده شود چون دلار اساساً هیچ مصرف داخلی ندارد و باید در مبادی ورودی و خروجی توسط دولت و یا بخش خصوصی که دولت ناظر بر آن است تبدیل آن انجام شود و اگر چنین اتفاقی بیفتد کشور از تسلط دلار بر کشور خارج و بسیاری از مشکلات اساسی کشور حل می شود و اساساً مشکلات کشور ناشی از استراتژی غلط و کندی در اجرا است
دولت نباید بطور مستقیم در قیمت دلار دخالت کند ولی باید با تزریق دلار آنهم در مکان مصرفش دلار را در قیمت واقعی آن نگه دارد و بالا بودن دلار و پایین بودن آن هر دو به ضرر اقتصاد است و بهترین حالت نگه داشتن دلار در وضعیت تعادل و بالانس است و شبیه گشتاور در خودرو باید در مقداری باشد که با کمترین انرژی بیشترین بازدهی را بدهد و اگر مردم می دانستند که در میانه روی و تعادل چه رمزهایی نهفته است به سمت آن می رفتند که علاج تمام مشکلات در همین تعادل و میانه روی است
بهتر است 3 سال خرید تهاتری با نفت کنید و پس از 3سال تحت لیسانس تولید را شروع کنید. خودروها را بصورت استیجاری با سود مناسب بفروشید تا مردم توان خرید داشته باشند.
متاسفانه خودروسازان داخلی از فرصت 42 ساله و بازار انحصاری سوء استفاده کردند و مردم به آنها اعتمادی ندارند.