صفحه نخست

آی تابناک

تابناک با تو

تابناک جوان

استان ها

صفحات داخلی

۸۸۵۵بازدید
گویا این اقدامات بحرین در اتهام زدن به دیپلمات های ایرانی و احیانا دستگیری آنان، فرار رو به جلوی مقامات سرکوبگر این کشور برای انحراف افکار عمومی و خارج شدن از فشاری است که در ماه های اخیر به دلیل سركوب انقلاب مردم این کشور بر آن وارد شده است.
سرویس بین الملل ـ روزنامه بحرینی «اخبار الخلیج» گزارش داده است که مقامات این کشور، سه تن را به جرم جاسوسی برای ایران دستگير و به دادگاه معرفي کرده اند.

به گزارش «تابناک»، در اين خبر آمده است که دادگاه عالی بحرین، یک شهروند این کشور و دو تن از دیپلمات های ایران را که در سفارت ایران در کویت مشغول به کار بوده اند، به ده سال زندان محکوم کرده است.

بنا بر این گزارش، دادگاه بحرین ادعا کرد: این سه تن از سال 2002 تا 2010 به فرستادن اطلاعات نظامی و اقتصادی و همچنین موقعیت های ارتش بحرین به ایران مبادرت ورزیده اند.
افزون بر این، ادعا شده است که این سه تن، همچنین اطلاعات نظامی و امنیتی کویت و نیروهای آمریکایی در این کشور را به بیرون از کشور منتقل کرده اند.

از اين سو، اما وزارت خارجه ایران، همه این ادعاها را رد کرده و امیر حسین عبداللهیان، مسئول امور خاورمیانه وزارت خارجه ایران نیز در گفت وگو با مهر اعلام کرده است که هیچ ایرانی در بحرین دستگیر و زندانی نشده است؛ البته در ماه های گذشته، گزارش هایي بود مبنی بر اینکه یک ایرانی در بحرین دستگیر شده که کنسول ایران در منامه ضمن دیدار با وی متوجه شد که این شخص تابعیت ایرانی ندارد.

گفتني است، در چند ماه گذشته، دولت کویت نیز سه دیپلمات ایرانی را به بهانه های مشابه از این کشور بیرون کرده بود که با اقدام متقابل دولت ایران در اخراج دیپلمات های کویتی، این کشور ناچار شد که دوباره با ایران به تبادل سفیر بپردازد.

گویا این اقدامات بحرین در اتهام زدن به دیپلمات های ایرانی و احیانا دستگیری آنان، فرار رو به جلوی مقامات سرکوبگر این کشور برای انحراف افکار عمومی و بیرون آمدن از فشاری است که در ماه های اخیر به دلیل سركوب انقلاب مردم این کشور بر آن وارد شده است.

به هر حال، بايد توجه داشت كه گزارش های دادگاه ها و مطبوعات بحرینی از دو حالت بیرون نیست؛ یا این ادعای آنان مبنی بر دستگیری دیپلمات ها و اتباع ایرانی دروغ است و آنان این ادعاها را در قالب یک جنگ روانی علیه ایران برنامه ریزی کرده اند که با اقدام متقابل دستگاه سیاست خارجی و هوشمندی رسانه های ایرانی، باید جلوی مانورهاي اینچنینی را از مقامات این کشور گرفت و یا ادعای مقامات این کشور در دستگیری دیپلمات ها و شهروندان ایرانی حتی با اتهام های واهی درست است که در این صورت، جای هیچ گونه اهمالی از سوی وزارت خارجه کشور نیست و لازم است این وزارتخانه با همه توان و با کمک از دیگر نهادهای کشور، حیثیت و جان و مال دیپلمات ها و شهروندان ایرانی را نگهداری کند؛ تردیدی نیست که این افراد اگر دیپلمات باشند که اقدام دولت بحرین، گستاخی و تجاوزگری و شکستن کنوانسیون حقوق دیپلماتیک و قابل طرح در دادگاه های بین المللی نیز هست.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
ناشناس
|
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
دنیا چقدر شده خراب که قورباغه می خوره شراب
ناشناس
|
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
ارتش بحرین ...!؟ مگه بحرین ارتش هم داره
ناشناس
|
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
چرا ضعف يك تشر كوچك انهدام يك برج يا حتي يك گروهان بسيج ميتواند اين پشه را از نفس بياندازد
ناشناس
|
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
املات خوبه و لی انشات تعریفی نداره
eli
|
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
همه دروغگو و بدان مافقط خوبيم.........
نظر شما
تعداد کاراکترهای مجاز:1200