کم مصرف ترین خودروی ایران ( آرین موتور )      لوازم غیر ضروری منزلتان را در  zangbar.com به فروش برسانید      مدیر فروش Yahoo در تخصصی ترین کنفرانس بازاریابی و فروش      
به‌روز شده در: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
تعداد بازدید: ۷۱۷۷
قاليباف با اشاره به بليت‌هاي الكترونيك گفت: «به وسيله اين كارت مي‌توان از اتوبوس, مترو و به دنبال آن تاكسي استفاده كرده و مشكل پول خرد و قيمت‌گذاري را هم در تاكسي‌ها برطرف كرد.»
کد خبر: ۳۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۲:۴۸ - 25 February 2009
شهردار تهران با بيان اين‌كه اگر دولت قبول كرده كه بايد 20 كيلومتر مترو در تهران احداث شود، لطف كند و 600 ميليارد تومان از بدهي‌اش را به مترو پرداخت كند، تاكيد كرد كه وزارت كشور هنوز اعتقادي به احداث مترو ندارد و در مونوريل مانده است.

به گزارش "ايلنا"، «محمدباقر قاليباف» در حاشيه مراسم افتتاح پنجاه‌ و سه پروژه شهري, خدماتي, عمراني و ... منطقه 21 شهرداري تهران، در جمع خبرنگاران تاكيد كرد: «طرح تفصيلي منطقه در اولويت قرار دارد تا به اين وسيله جلوي ساخت‌و‌سازهاي غيرمجاز گرفته شده و براي مشكلات مربوط به شهرك‌هاي قديمي تعيين تكليف شود.»
وي افزود: «مشكلات مربوط به شهرك دانشگاه تهران, شهرك فرهنگيان يا ساير شهرك‌ها با كمك طرح‌هاي تفصيلي قابل حل است.»
شهردار تهران با اشاره به پروژه‌هاي عمراني و خدماتي منطقه 21 تصريح كرد: «اين پروژه‌هاي مشابه پروژه‌هاي شمال شهر بوده و با همان كيفيت در دستور كار است.»
قاليباف در پاسخ به پرسش خبرنگار ايلنا مبني بر اين كه در حالي از بليت‌هاي الكترونيكي در شهر صحبت مي‌شود كه هنوز تاكسي‌مترهاي تهران خاموش بوده, چرا وقتي اخذ كرايه از شهروندان مطرح است همه چيز ضابطه‌مند بوده اما تعيين اخذ كرايه‌اي عادلانه از شهروندان ضابطه‌مند نيست، تاكيد كرد: «در حال حاضر هر دو طرف ضابطه‌مند هستند؛ علت آن‌كه تاكسي‌مترها در شهرها نبوده و نقص‌هايي دارند اين است كه پياده‌سازي تاكسي‌متر در شهر ما هنوز امكان‌پذير نشده است.»
وي افزود: «بارها اعلام كرده‌ام كه با سيستم فعلي تاكسيراني‏، «رانندگان خودراننده»، به تعداد هر تاكسي يك نفر وجود دارد و يك سازماني براي اعمال مديريت و كنترل بر آن‌ها وجود ندارد, امكان اجرا شدن تاكسي‌متر در شهر وجود ندارد.»

مشكل پول خرد در تاكسي‌ها حل مي‌شود
شهردار تهران يادآور شد: «اگر در بعضي از نقاط تاكسي‌مترها به درستي فعاليت مي‌كنند به اين دليل است كه يك سنت قديمي بين راننده و مردم وجود داشته در غير اين صورت چنين امكاني وجود ندارد.»
قاليباف با اشاره به بليت‌هاي الكترونيك گفت: «به وسيله اين كارت مي‌توان از اتوبوس, مترو و به دنبال آن تاكسي استفاده كرده و مشكل پول خرد و قيمت‌گذاري را هم در تاكسي‌ها برطرف كرد.»

قبول احداث 20 كيلومتر مترو توسط وزارت كشور جاي شكر دارد
قاليباف در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار ايلنا كه نيكزاد، معاون امور عمراني وزارت كشور اعلام كرده براساس كمك 600 ميليارد توماني شهرداري تهران و 200 ميليارد توماني دولت، مترو تاكنون بايد 20 كيلومتر مترو در تهران احداث مي‌كرده، تصريح كرد: «جاي شكرش باقي است كه بالاخره وزارت كشور قبول كرده كه مي‌توان 20 كيلومتر مترو احداث كرد چرا كه در گذشته تنها 2 يا 3 كيلومتر مترو تحويل مي‌دادند.»
وي ادامه داد: «وقتي اعلام مي‌كرديد كه مي‌توان در تهران 20 كلومتر مترو احداث كرد مسوولان در قبل از دوره نيكزاد به ما مي‌خنديدند اما در حال حاضر به اين منطق رسيدند كه مي‌توان مشكلات ترافيك تهران را حل كرد.»
شهردار تهران گفت: «خود را مكلف مي‌دانم كه به ازاي هر 40 ميليارد توماني كه به شهرداري داده مي‌شود يك كيلومتر مترو به شهر اضافه كنم و ظرفيت احداث تا 30 كيلومتر در شهر وجود دارد.»
وي افزود: «اگر 1200 كيلومتر به شهرداري داده شود قادر هستيم تا ساليانه به طور متوسط 30 كيلومتر مترو در تهران احداث كنيم.»

دولت 100 ميليارد تومان مترو را تامين كند بعدا حرف از 20 كيلومتر بزند
قاليباف با اشاره به لزوم كمك‌هاي دولتي تاكيد كرد: «اگر قرار است كه 50 درصد هزينه مترو را دولت و 50 درصد بقيه را شهرداري بدهد و دولت اين را قبول دارد، پس لطف كند براساس كمك 600 ميليارد توماني شهرداري به مترو، دولت هم 600 ميليارد تومان خودش را بدهد و بعدا اظهارنظر كند چرا كه آن‌ها حق ندارند يك قران از 290 ميليارد توماني كه به صورت قطعي به متروي تهران تخصيص يافته را پرداخت نكند.»
وي افزود: «اين اظهارنظرها در حالي است كه هنوز 100 ميليارد تومان از مطالبات مترو مانده اما آن‌ها اعلام مي‌كنند كه تهران بايد 20 كيلومتر مترو تحويل دهد.»
شهردار تهران يادآور شد: «دولت اصلا اعتقادي به ساخت مترو در تهران نداشته و هنوز به دنبال مونوريل هستند.»

خبرنگاران با لفاظي‌هاي وزارت كشور كاري نداشته باشند
شهردار تهران در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار ايلنا كه چه طور نيكزاد، معاون امور عمراني وزارت كشور اعلام كرده كه پول ترخيص واگن‌هاي تهران- كرج را از محل 600 ميليارد تومان شهرداري بدهند، تصريح كرد: «آن‌ها به اين كارها چه كار دارند؟ شوراي شهر و شهرداري كار خود را دلسوزانه انجام مي‌دهند.»
وي افزود: «دولت هنوز پول ورود اتوبوس‌هاي BRT را پرداخت نكرده و صد در صد اعتبار خريد داخلي و خارجي را شهرداري تامين مي‌كند.»

قاليباف به ايلنا گفت: «اين‌ها لفاظي‌هايي است كه شما خبرنگاران نبايد آن‌ها را يگري كنيد.»
وزارت بازرگاني براي راه‌اندازي فروشگاه‌هاي بهاره با شهرداري توافق نكرده است
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا وزارت بازرگاني براي راه‌اندازي نمايشگاه‌هاي فروش بهاره با شهرداري هماهنگي داشته افزود: «هنوز به طور رسمي و روشن توافقي با شهرداري نشده است. قاليباف و شوراي شهر با نمايشگاه‌هاي بهاره كه در تردد و ترافيك مشكل ايجاد مي‌كند، مخالف است اما در خدمت دادن به مردم موافق است اما نه اينكه كيفيت اجناس و كالاها نامناسب باشد.»
شش دانگ ورزش همگاني را نمي‌خواهيم, مديريت واحد شهري را واگذار كنند
شهردار تهران در پاسخ به اين پرسش كه رئيس دستگاه ورزش اعلام كرده كه شش دانگ سند ورزش همگاني را به شهرداري تهران ارائه مي‌دهد، گفت: «از ورزش همگاني تقدير مي‌كنيم اما همه شاهد هستند كه شهرداري تهران در مسايل فرهنگي,‌ آموزشي, ورزشي, تربيتي, اوقات فراغت و ... اقدامات موثري داشته است.»
وي افزود: «اگر قصد واگذاري شش دانگ سند ورزش همگاني را دارند ابتدا مديريت واحد شهري را واگذار كنند.»
به گزارش خبرنگار ايلنا، شهردار تهران در مراسم سخنراني نيز با اشاره به بحث محله‌محوري در شهر تهران خاطرنشان كرد: «مشكلات شهر تهران آن‌چنان وسيع و متعدد است كه با نگاه كلي نمي‌توان براي اداره شهر اقدامي كرد بلكه نياز به رويكرد محله‌محوري و توجه به مشاركت مردم و تقويت شوراياري‌ها دارد.»
وي افزود: «اگر رويكرد محله‌محوري نبود امكان افتتاح يك سالن ورزشي در شهر استقلال امكان‌پذير نبود چرا كه افراد ذي‌نفوذ زيادي وجود دارند كه ممكن است توجه شهرداري را به ساير نقاط شهر معطوف كند تا در اين شهرك يا ساير شهرك‌هاي محروم اتفاقات عمراني رخ ندهد.»
قاليباف در مورد احداث پلي در شهرك استقلال تاكيد كرد: «قبل از مهر ماه سال 88 در خيابان عبيدي و شهيد بهشتي پل مربوطه احداث خواهد شد.»
وي با اشاره به وضعيت حمل‌و‌نقل عمومي منطقه 21 تاكيد كرد: «با واگذاري حمل‌و‌نقل عمومي به تمام مناطق اين مشكلات برطرف خواهد شد و وضعيت عبور و مرور هم ساماندهي و تقويت مي‌شود.»
قاليباف يادآور شد: «به وسيله بليت‌هاي الكترونيك اتوبوس, مترو و تاكسي سوبسيدهاي لازم به شهروندان در اين بخش داده مي‌شود.»

حاشيه نگاري خبرنگار ايلنا از مراسم افتتاحيه
به گزارش خبرنگار ايلنا، ورود شهردار تهران به مراسم افتتاحيه در حالي صورت گرفت كه يك گوسفند از ميان سه گوسفندي كه ربان‌هاي قرمزي به گردن‌هايشان آويخته شده بود در ميان نگاه‌هاي كنجكاو حاضرين كه چشم انتظار ورود قاليباف به مراسم بودند با وحشت هر چه تمام‌تر پا به فرار گذاشت.
همچنين موسوي شهردار منطقه 21 نيز كه براي سخنراني در پشت تريبون حاضر شده بود زيارت امين‌الله را قرائت كرده و حتي با وجود اصرار «عيسي شريفي»، معاون امور مناطق شهرداري تهران و شخص قاليباف و نگاه‌هاي مكرر آن‌ها هم سخن را كوتاه نكرده و همچنان خاطرات مربوط به دوران دفاع مقدس و شهر مشهد را براي حاضران تعريف مي‌كرد.
بازگشت به ابتدای صفحه
نام:
ایمیل:
* نظر: