کم مصرف ترین خودروی ایران ( آرین موتور )      لوازم غیر ضروری منزلتان را در  zangbar.com به فروش برسانید      مدیر فروش Yahoo در تخصصی ترین کنفرانس بازاریابی و فروش      
به‌روز شده در: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
تعداد بازدید: ۲۰۴۲۱
تعداد نظرات:
۵۵ نظر
آمارهای شگفت انگیز و واقعیت‌های تامل برانگیز؛
وزارت كار و امور اجتماعي در راستاي كاهش آمار بيكاري، هر فردي را كه هفته‌ای يك ساعت كار كند، شاغل دانسته است، حال آن كه بايد از مسئولان پرسيد، چه كساني و با چه درآمدهايي مي‌توانند از پس هزينه‌هاي سرسام‌آور زندگي خود آن هم با هفته‌ای يك ساعت كار برآيد؟
کد خبر: ۲۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۳ - 21 December 2008
آمار منتشره از سوي بانك مركزي و مركز آمار ايران، در حالي كاهش نرخ بيكاري را نشان مي‌دهد كه واقعيت‌هاي موجود در جامعه، افزايش بيكاري را نمايش مي‌دهد.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، بين سال‌هاي 84 تا 87 به طور متوسط سالانه در حدود 250 هزار فرصت شغلي ايجاد شده است، در صورتي كه بين سال‌هاي 75 تا 84، بيش از سيصد هزار شغل در هر سال پديد آمده كه با در نظر گرفتن افزايش جمعيت فعال كشور از 5/21 ميليون نفر در پايان سال 83 به بيش از 25 ميليون نفر در سال جاری، هر منطق آگاهي به اين نتيجه مي‌رسد كه به رغم انتشار آمارهاي شگفت‌انگيز،‌ ميزان بيكاري در جامعه افزايش يافته است.

افزایش بیکاری در نمای پنهان آمارسازی هااما راهكار جالبي كه برخي نهادهاي مسئول براي كاهش بيكاري انديشه كرده‌اند، نيز خود شگفتي كارشناسان را برانگيخته است. در همین زمینه وزارت كار و امور اجتماعي در راستاي كاهش آمار بيكاري، هر فردي را كه هفته‌ای يك ساعت كار كند، شاغل دانسته است، حال آن كه بايد از مسئولان پرسيد، چه كساني و با چه درآمدهايي مي‌توانند از پس هزينه‌هاي سرسام‌آور زندگي خود آن هم با هفته‌ای يك ساعت كار برآيد؟

با توجه به اینکه وزارت کار و امور اجتماعی حداقل دستمزد برای سال جاری را ماهانه 220 هزار تومان اعلام کرده است و با احتساب اینکه هر ماه حداکثر 5 هفته باشد پس حداقل دستمزد هر نفر ساعت 44 هزار تومان باشد که ناگفته پیداست این درآمد برای کمتر کسی در جامعه ایران متصور است و با کمی تامل و خردورزی به غیر منطقی بودن این شاخص اشتغال پی برده خواهد شد.

اما از سوی دیگر با توجه به افزایش تعداد دانشجویان و عبور تعداد دانشجویان جدیدالورود از سال گذشته از مرز یک میلیون نفر، برخی مسئولان بر این باورند که برای ایجاد اشتغال متناسب با جمعیت قشر تحصیل کرده سالانه در حدود یک میلیون و دویست هزار اشتغال باید ایجاد شود که همین میزان اشتغال مورد نیاز در حدود 5 برابر میانگین اشتغال ایجاد شده در هر سال است.

در حالی که در سال 83 از 21 میلیون و پانصد هزار نیروی فعال جامعه 5/12 درصد از آنها بیکار بوده‌اند و بر پايه آمار های ضد و نقیض منتشره، هم‌اكنون از 25 میلیون جمعیت فعال کشور 5/10 درصد بیکار هستند به عبارت دیگر این آمار گویای این است که در سال 83، هجده میلیون و هشتصد هزار نفر و در سال جاری بیست و دو میلیون و سی صد هزار شاغل بوده‌اند که از مقایسه این دو عدد درمی‌یابیم که در سه سال گذشته باید سه و نیم میلیون فرصت شغلی ایجاد شده باشد که این آمار عملا با تعداد فرصت‌های شغلی ایجاد شده توسط دولت تفاوت فاحشی دارد.

اگر چه کاهش نرخ بیکاری به 4/8 درصد در سال 1388 در برنامه چهارم توسعه مد نظر بوده، با همه تدابير انديشيده شده از سوي مسئولان، هنوز نرخ بيكاري با اهداف برنامه‌ چهارم توسعه كشور فاصله بسيار دارد و جاي اين پرسش است كه آيا مي‌توان گروه فراوان بيكاران جامعه را با آمارهاي دور از واقعيت شاغل نمود؟
بازگشت به ابتدای صفحه
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 2
انتشار یافته: 55
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:59 - 1387/10/01
0
3
مديران ارشد مملكت با يك ساعت كار درآمد ميليوني دارند و اين نشان از اشتغال هفته اي يك ساعت ميباشد.
ناشناس
|
-
|
19:18 - 1387/10/01
0
2
پس معلوم شد چطور آمار بیکاری رو به زیر 10 درصد رسوندن! احسنت بر این خلاقیت مسولان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
19:39 - 1387/10/01
0
1
همزمان وضعيت ديگري هم پيش آمده كه كار را از معنا انداخته است. هدف كار تامين شدن است و پيشرفت اينها امروز فقط با موج سواري اقتصادي حاصل ميشود نه كار. اين يعني خدا حافظي با توليد كشاورزي و خدمات مفيد يعني فاجعه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
19:39 - 1387/10/01
0
2
ای کاش مرجعی داشتیم تا آمار فوق لیسانس های بیکار کشور را جمع آوری وارئه می کرد تا عمق فاجعه بیکاری مشخص می شد وشما نگران فارغ التحصیل های آینده لیسانس نبودید چون عمق مسئله در همین امروز بسیار جدی تر از این حرف هاست .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
19:51 - 1387/10/01
0
3
آمارهای که ارائه بشه باید به مذاق مسئولان بالاتر خوش بیاد . کشور گل و بلبل همینه
ناشناس
|
-
|
19:53 - 1387/10/01
0
0
متاسفانه تبليغات سياسي به نفع دولت اجازه صدور آمار دقيق و روشن را نميدهد.
كار در ايران گاهي روزانه گاهي ماهانه و چندي هم سالانه است من نمي دانم جوانان امروز و سالمندان فردا چگونه در سنين بازنشستگي اين اوضاع را تحمل مي كنند
بجز افرادي كه امين دولتند و در ادارات دولتي كار ميكنند البته به طور رسمي جواني نيست كه در پرداخت بيمه تاخيرهاي ماهيانه و سالانه نداشته باشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
20:07 - 1387/10/01
0
0
تنها راه اشتغال در ايران خصوصي سازي واقعي است. نه اين خصوصي سازي نامرئي
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
20:19 - 1387/10/01
0
0
کاملا حق با شماست. هم به لحاظ تحلیل شاخص ها و هم بر اساس نمود های اجتماعی حجم بیکاران تاسف بار است . ولی نمی دانم افزایش یافته یاخیر. البته با عنایت به سختی قوانین کسب و کار و نبود نقدینگی ( بهتر است بگویم عدم توزیع صحیح نقدینگی ) بنظر میرسد اوضاع وخیم تر شده است. شما ببینید همینکه مبنای کار شاغلین را یکساعت در روز میگذارند تو خود حدیث مفصل خوان از این مجمل. در عین حال این نوع امار نوعی تف سر بالاست و چیزی اعلام میشود که شاخص تلاش و کوششی شاغلین ( در حقیقت نیروی مولد وعملی یک ملت ) است. این قضیه درس ضد اخلاقی را نیز در جامعه رواج میدهد. من برایم این نکته مطرح است که یعنی برای بالابردن امار شاغلین بایستی به هر وسیله ای چنگ زد؟
ناشناس
|
UNITED STATES
|
20:23 - 1387/10/01
0
1
بنده در یک شرکت کشت و صنعت دوره کارورزی میگزرونم با ماهی70000 تومان به مدت 11 ماه تو این مدت بدتر از یک گارگر کار کار مکنم کار عار نیست ولی با ماهی 70000 تومان شاغل حساب بشم دیگه نوبر فرزندان مسولان با این ّّپول کار میکنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
20:37 - 1387/10/01
0
1
لطفا اینقدر به دولت محترم گیر ندهید. مگر نگفتند که مفهوم بیکاری در کشور ما با همه دنیا متفاوت است؟ (مثل همه چیزمان که با همه دنیا متفاوت است) و در ایران به آن مفهوم بیکاری نداریم و پدر جور پسر بیکارش را می کشد و ...
حالا چه فرقی می کند این نرخ 10 درصد باشد یا 90% مهم این است که با این آمارسازی ها در خصوص نرخ بیکاری، تورم، سرمایه گذاری، حساب ذخیره ارزی، صادرات غیر نفتی، واردات، مالیات، فروش نفت، میزان وابستگی بودجه به نفت و سایر شاخصهای اقتصادی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
21:02 - 1387/10/01
0
0
بنده لیساس مدیریت بازرگانی از داشنگاه دولتی شیراز - سه سال متقاضی کار هستم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
22:07 - 1387/10/01
0
0
سردبير محترم تابناك با سلام "
الان با 6 نفر از علماي بلاد ياسوج و اصفهان در حال خواندن اين مطلب هستيم .با ديدن عكس تزئيني صفحه اول براي اين مطلب (جيب خالي اون بدبخت) انقدر اين علماي بزرگوار خنديدند كه گويا يادشان رفت خودشان هم در پرداخت اجاره خانه و... دست كمي از اين بنده خدا ندارند
به حال بسيار عكس جذابي بود از حسن سليقه ممنون
به قول دوستان اگر اين عكس را به جاي اون هندوانه شب يلدا مي گذاشتيد با مسما تر بود با اين تفاوت كه بايد زير عكس كمي توضيح مي داديد كه اين عكس چيست

هميشه شاد باشيد و شادكام نگه داريد
با تشكر
نويسنده بيكارو بي جيره و مواجب وفادار تابناك
ناشناس
|
INDIA
|
22:11 - 1387/10/01
0
0
این گون آمار ها که این روزها کم هم نیست سر به زیر برف کردن است و در واقع به جای حل مشکل پاک کردن صورت مسئله است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
22:14 - 1387/10/01
0
0
از انجا که در فیزیک کار تعریف خاصی دارد و برای انجام کار نیرو و انرژی صرف می شود پیشنهاد می کنم هر کسی که به نحوی در هفته مقدار مشخصی انرژی مصرف می کند صرفه نظر از اینکه کار انجام شده به مسیر بستگی دارد یا نه ! بعنوان شاغل معرفی شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
22:14 - 1387/10/01
0
0
اون وقت می گن که ازدواج کنین، آخه با کدوم کار؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
22:49 - 1387/10/01
0
0
اين هم نتيجه وام هاي زودبازده کسب و کار، البته تورم 25% هم فراموش نشود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
22:59 - 1387/10/01
0
0
بیکاری ناشی از عدم برنامه ریزی بلند مدت است و دولت اصلاحات باید پاخگو باشد که چرا به جاع برنامه ریزی به منظور اشتغال زایی به فعالیت های بیهوده نمایشی از جمله طرح گفتگوی تمدن ها پرداخته است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
23:36 - 1387/10/01
0
0
دست آوردهاي دولتي كه شبانه‌روز در حال تلاشست را نبايد فراموش كرد. اين دولت توانسته‌است با صرف 200 ميليارد دلار در طي سه سال نرخ بيكاري را ثابت نگه دارد!!! آيا اين كار كوچكيست!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
00:25 - 1387/10/02
0
0
با سلام متاسفانه در این مملکت رسمه کههمیشه می گویند فلان چیز دردنیا اینقدر قیمت داره اما هیچکسی نمیگه یک متخصص در دنیا بین 15 تا 50 دلار درهفته در روز درآمدداره. با این حساب اگر قیمت هر ساعت پرواز 40 دلار هم باشه مهم نیست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
00:48 - 1387/10/02
0
0
پيشنهاد مي شود كه مسئولان به جاي اعلام نرخ بيكاري در كشور، نرخ نيروهاي شاغل را اعلام نمايند. خيلي هم سخت نيست. براي مثال حدود 5 ميليون نفر فارغ از فعال يا غير فعال بودنشان در استخدام دولت مي باشند. نرخ افراد شاغل در كارخانجات و بخش هاي خصوصي نيز براحتي توسط وزارت كار و از طريق ليست بيمه ها قابل استخراج است. بعيد به نظر مي ايد كه نرخ افراد شاغل در ايران بالغ بر 20-15 درصد باشد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
01:17 - 1387/10/02
0
0
به پرسشنامه که برای طرح تحول اقتصادی پر کرده اید اگر توجه کنید اگر کسی مثلا 500000 تومان در بانک پول به صورت سپرده گذاشته و ماهی حدود 7200 تومان می گیرد بیکار به حساب نخواهد آمد چون دارای یک درآمد ماهیانه هست !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
01:30 - 1387/10/02
0
0
چه عجب به موضوع "هر فردي را كه هفته ای يك ساعت كار كند، شاغل است" اشاره کردید بالاخره!

بخدا قسم می خورم که من چندین سال است با لیسانس کشاورزی بیکارم ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
02:03 - 1387/10/02
0
0
تا وقتی همه چیز کشور باید فدای واردات شود وضعمان روز به روز وخیمتر خواهد شد.
ناشناس
|
CANADA
|
04:43 - 1387/10/02
0
0
با سلام
امار بیکاری احتمالا از تعداد مراجعه
کنندگان جویای کار ویابیکارشدگان مراجعه کننده جهت دریافت بیمه بیکاری محاسبه میگردد.
امارواقعی حتی٣٠% هم هست.کافیست یک اگهی استخدام با نصف حقوق مصوب بدهیدتا
عمق قاجعه را بفهمید.در شهرستانها وضع از این هم بدتر است.یک سینی با چند کیلو سیب
زمینی فروختن هم شغل است؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
07:18 - 1387/10/02
0
0
من به عنوان يك كارگر به آقاي وزير كار با اينهمه خلاقيت احسنت مي گويم و به دولتمردان بعدي هم پيشنهاد مي دهم حتما دوباره ايشان را به عنوان وزير كار انتخاب كنند!
ناشناس
|
-
|
07:40 - 1387/10/02
0
1
يكي ديگه از راه كارهاي مسئولان، افزايش سهميه جذب فوق ليسانس در دانشگاه هاي كشور است بطوريكه امسال در رشته هاي مختلف سهميه ها تا دو برابر هم افزايش يافت كه ابن كار علاوه بر ساخت بيكاري پنهان باعث كاهش سطح علمي دانشگاه ها نيز شده است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
08:05 - 1387/10/02
0
0
سلام
احتمالا در محله نارمك اينگونه ميباشد
سعي كنيد آنجا برويد
شاد باشيد
ناشناس
|
-
|
08:08 - 1387/10/02
0
0
آره خوب راس ميگي دوست عزيز، همه اين مشکلات ناشي از کاراي قبلي بقيه است. حالا بايد ديد چه بلايي بعد از اين سرمون مياد. اگه يه نفر گفتگوي تمدن‌ها راه انداخت و لااقل تونست چهره ايران رو موجه نشون بده بقيه همون چهره موجه رو هم گرفتن در آينده بايد منتظر خيلي مسايل جدي‌تر باشيم. نميدونم مردم طاقت ميارن يا نه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
08:17 - 1387/10/02
0
0
كجا رفت قول دولت در خصوص قانون پرداخت هماهنگ حقوق كارمندان!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
08:52 - 1387/10/02
0
0
از همه اينها گذشته خيلي از سود همين بخشهاي كوچك خصوصي يا بعبارتي شركت هاي كوچك خصوصي از سر صدقه حقوق كارگر و كارمندان شان است چون اگر حقوق واقعي آنها را بدهند براي خودشان چيزي نمي ماند خانم ها را از 70 تا 100 هزارتومان وآقايان رااز 100 تا 160 170 هزار با كلي اضافه كاري بكار مي گيرند و در واقع نصف حقوق به آنها مي دهند اين يعني استثمار ! پس از ماست برماست!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:24 - 1387/10/02
0
0
بذار دلمون خوش باشه بابا. اصلا بیکاری صفر درصد . خوبه!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:34 - 1387/10/02
0
0
اگر اشتغال سالي يک ساعت را در نظر بگيرند احتمالا بيکاري صفر شود .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:49 - 1387/10/02
0
0
سلام به تمام هموطنانم
منم مدرک لیسانس دارم ولی الان گذاشتمش دم کوزه و دارم کار یک پیک و انجام میدم
البته توی یک شرکت خصوصی پول جابجا میکنم
ماهی 300000 تومان درامدم
ماهی 250000 تومان اجاره خونه میدم
جالب نیست تازه این کارم با پارتی بازی و ... گیر اوردم. باور کنیدیک سال ازدواج کردم و تا 2 ماه پیش بیکار بودم به خاطر بیکاری داشتم از همسرم جدا میشدم جالب که این بدونید چطور درصد بیکاری و تورم توی مملکت ما مهار شده
.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:56 - 1387/10/02
0
0
این دقیقا همان روشی است که در محاسبه تورم و نرخ بهره هم بکار گرفته شده است، قبلا به این روش، پاک کردن صورت مساله میگفتند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:11 - 1387/10/02
0
0
بنده مهندس کشاورزی هستم از دانشگاه سراسری.با معدل 16.8 دو ساله دنباله کارم . باورتون میشه تو رشته ی ما کاری هست با ماهی 80هزار تومان؟!؟ بهترین پیشنهاد به من ماهی 180هزار تومان بود به ازای هفته ای حد اقل 50 ساعت کار
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:28 - 1387/10/02
0
0
تعريف مربوط به شاغل مبني بر انجام يك ساعت كار در هفته ،ازطرف ILOسازمان بين الملي كار ، ارائه شده و يك تعريف استاندارد بين المللي است كه حتي كشور هاي توسعه يافته نيز از آن پيروي مي كنند.علي ايحال :
1- براي اندازه گيري ميزان بيكاري نياز به آمارگيرهاي علمي ادواري است كه مر كز آمار ايران آن را انجام مي دهد.
2 - آمارهاي مورد اشاره و استناد در خصوص بيكاران و شاغلان كه در افواه شايع است منبع و ماخذ علمي و قابل استناد ندارد و بي پايه است.
3- آمار بيكاران با روش علمي مركز آمار ايران براي گروه ها و دسته هاي شاغل مختلف از نظر ساعت كار در هفته و غيره نيز قابل حصول بوده و كاربران و تحليل گران گران بيكاري مي توانند به آن مرجعه كنند.
4- بحث اصلي در ميزان بيكاري ،بيكاري در گروه سني جوانان است كه ظاهرا حدود دو برابر نر خ بيكاري كل و بالاي 22 در صد است و طبق نرم هاي بين المللي ،بحراني محسوب مي شود.
5 -به نظر منتقدان محترم چند ساعت كار در هفته براي اشتغال مناسب است؟تصور مي شود به تعداد ناقدين حد نصاب متفاوت ارائه خواهد شد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:28 - 1387/10/02
0
0
با سلام به مسئولین سایت؛
از این سایت وزین و بی طرف می خواهیم که پیرامون موضوعات ذیل تحقیق و بررسی شود:
1) چند درصد از افراد بیکار جامعه از فرزندان مسئولین کشور - به اصطلاح نورچشمی ها- هستند؟
2) چند درصد شاغلین از فرزندان و بستگان مسئولین محترم این مرز وبوم را تشکیل می دهند؟
3) چند درصد از مسئولان کشور و نورچشمی های این عزیزان دو شغله و یا بیشتر هستند؟
4)همچنین تحقیق و بررسی شود چند درصد از امکانات رفاهی، آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و..... در اختیار این عزیزان (مسئولین کشور، فرزندان و بستگان آنها) می باشد؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:48 - 1387/10/02
0
0
آقايان هيچ هنري هم در حل مسائل نداشته باشند. در پاك كردن صورت مسائل بسيار هنرمندند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:51 - 1387/10/02
0
0
مشکل بیکاری ظاهرا درتعریف ان بود که وزیر دانشمند کار آن را حل کرده است به همین روش میتوان سایر مشکلات اجتماعی مانند بزهکاری تکدی گری وفحشا را نیز دوباره تعریف کرد وبه این روش آن مشکلات نیز به یکباره حل میشود.
ناشناس
|
-
|
11:20 - 1387/10/02
0
0
اقایی که بیکاری فعلی را ناشی از دولت اصلاحات میداند، لطفا تعداد فرصتهای شغلی که در زمان اصلاحات ایجاد می شد (با آن نفت ارزان) را با فرصتهای ایجاد شده در دولت فعلی (با نفت 140 دلار) مقایسه بفرمایند آنوقت خود جواب حرفهاشان را می گیرند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
11:35 - 1387/10/02
0
0
هميشه در ارائه اينگونه آمار يك سوال بزرك برايم ايجاد ميشود آيا مسئولان ميخواهند مردم را گول بزنند يا دارند از واقعيت فرار ميكنند ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:03 - 1387/10/02
0
0
لطفا این عکس رو از صفحه اول سایتتون بردارید چون خیلی ناجوره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:21 - 1387/10/02
0
0
آنچه بيشتر از بيکاري براي عامه ناخوشايند است تبعيضي است که در جاي جاي جامعه امروز ايران شاهد آن هستيم . از ورود به دانشگاه و تحصيل گرفته تا اشتغال و ديگر امورات مرتبط . آن دسته از فرصت هاي شغلي نيز که ايجاد مي شود ولو در سايه اغوا کننده برگزاري آزمون استخدامي در نهايت امر به نورچشمي ها و ديگر کساني که معرف دوستان هستند واگذار مي شود . جواناني که به رغم شايستگي شاهد آنند که برخي ديگر که نه دانش دارند و نه تجربه کار و نه هيچ امتياز ديگري نسبت به آنها و تنها به واسطه فضل!!! پدر همه نوع برخورداري در جامعه دارند و در نهايت فرصت هاي شغلي مناسب را نيز کسب مي کنند چه روحيه و حالي پيدا مي کنند . مگر کسي که پارتي دم کلفت ندارد و سرش به هيچ جا بند نيست انسان نيست . چرا مرتب بر برخورداري برخورداران افزوده شود و بي بهرگان بي بهره تر .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:43 - 1387/10/02
0
0
به نظر من اونايي كه تو ايران سر كارن خبر ندارن كه واقعا" "سر كارن" اگه باور نداريد ، يك لحظه به اين مسئله فكر كنيد كه كشور آلمان با حدود 10 درصد كل اشتغال خود يعني حدود 5 ميليون نفر حدود 800 ميليارد دلار كالا توليد مي كند.
ناشناس
|
-
|
12:50 - 1387/10/02
0
0
حق با شماست دوست عزيز ، همان يک ساعت کار در هفته از سر مردم زياد است ، حرفي را که دولت محترم بگويد صددرصد درست است. فقط مي ماند با حقوق اين يک ساعت کار در هفته چطور مي شود هزينه هاي سرسام آور زندگي رو تامين کرد که اين مساله هم به دولت ربطی ندارد !!!!!!!!!!!
ناشناس
|
-
|
13:12 - 1387/10/02
0
0
دوست گرامی شاید در مورد میزان ساعت کاری در هفته بین ناقدین اختلاف باشه اما همه در مورد بیربط بودن یک ساعت اتفاق نظر دارند.
ضمن اینکه بهتر است در همه زمینه ها بین المللی باشیم نه فقط در مواردی که به نفع دولتمردان است.
ناشناس
|
JAPAN
|
14:08 - 1387/10/02
0
0
من توی شرکتی کار میکنم که بیشتر از 200 نفر حاضر به کار در این شرکت بودن که با مدارک بالای فوق دیپلم حاظر به نظافت هم بودن،نمیدونم این مسوولین توی این مدت چه کار مفیدی انجام دادن، چرا توی خبرها به جای پرداختن به این گزارشات مدام از فلسطین و اینجور خبرها دم میزنن ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:22 - 1387/10/02
0
0
با سلا م:
تنها می توانیم تاسف بخوریم و خون گریه کنیم همین,حالا مسئولان ما با هیجان مدام از ورشکستگی اقتصادی دنیا و سرنگونی امریکا سخن بگویند ...
گفتنی بسیار است اما آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:28 - 1387/10/02
0
0
بنده با مدرك مهندسي مكانيك و 9 سال سابقه كار و كارمند پتروشيمي و حقوق ماهيانه حدود 1.200.000 تومان در ماه , باوجود داشتن خانه و ماشين (حداقل نيازهاي يك انساندر جامعه) و بدون داشتن فرزند و هيچگونه هزينه اضافي و قسط هميشه 20تا 25 ماه پول كم ميارم . چه برسه به اون بنده خدا هايي كه با ماهي 300و400 تومان كرايه خونه و قسط و 1000 تا چيزه ديگه دارند تو زندگي .خدا به همه رحم كنه ....
ناشناس
|
-
|
15:13 - 1387/10/02
0
0
ما دانشجویان منابع طبیعی را هم به خیل عظیم بیکاران اضافه کنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:41 - 1387/10/02
0
0
عجب وزیرنخبه ای دارد این مملکت بعداز طرح های فاجعه زود بازده این یکی دیگر واقعا نوبرانه است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:49 - 1387/10/02
0
0
در سال نوآوري و شكوفايي قرار داريم اينم يك نوعي نوآوري
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:13 - 1387/10/02
0
0
در جواب دوست عزیزمان که می گوید دولت اصلاحات پاسخگو باشد و برنامه ریزی بلند مدت نیاز دارد حداقل دولت اصلاحات این دروغهای بی شاخ و دم را نمی گفت ثانیا دولت اصلاحات تنها شعار نمی داد عمل هم میکرد در کدام دوره ی اصلاحات این جوری برقها 4 ساعت قطع می شد آیا برنامه ریزی نداشتند در همین مساله کوچک هم برنامه ریزی داشتند ولی دولت عزیز نهم چه ؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:04 - 1387/10/06
0
0
با سلام
از دوران مدرسه ميگفتند انشاء بنويس موضوع علم بهتر يا ثروت همه مينوشتند علم .
يك جواني كه 20 سال درس ميخواند و بعد از گذراندن دوران خدمت و چندين سال بيكاري بايد چه كار كند و هيچ كس و هيچ ارگاني جوابي براي او ندارد .
حالا اگر باز هم بگويند انشاء بنويس
مي گوييم علم بهتر از ثروت است ...........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:20 - 1387/10/07
0
0
با توجه به نرخ مایحتاج زندگی و اعم آن هزینه مسکن و خوراک و پوشاک ، اغلب شاغلین ما در واقع در آمدی ندارند !
بعبارتی ادای زنده ها را در می آوریم ، زندگی نمی کنیم...
نام:
ایمیل:
* نظر: