به‌روز شده در: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸
تعداد بازدید: ۲۳۱۲۷
تعداد نظرات:
۱۴ نظر
اكثر تخلفات مربوط به سرعت غير مجاز در ساعات پاياني شب و نيمه شب‌هاست،‌ تاكنون به وسيله دوربين‌هاي مخصوص در بزرگراه نيايش، با خودروهاي متخلف برخورد كرده‌ايم، رانندگي با سرعت 207 كيلومتر بر ساعت بيشترين سرعت غير مجازي است كه اخيرا ثبت شده است.
کد خبر: ۲۷۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۹ - 27 November 2008
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از افزايش مجدد و يك ساعته اجراي طرح زوج و فرد در پايتخت خبر داد.

به گزارش فارس، سرهنگ سيد هادي هاشمي در نشست خبري امروز كه با حضور خبرنگاران برگزار شد، با اشاره به تغيير يك ساعته ساعت رسمي كشور گفت: «با توجه به تحليل ترافيك در تهران، ‌پيش از اين يك ساعت از اجراي طرح «زوج و فرد» كم شده و از ساعت 19 به 18 كاهش يافته بود، اما پس از بررسي‌هاي انجام شده و افزايش طول پيك ترافيك در شامگاه و محدود بودن ظرفيت معابر شهر تهران به اين نتيجه رسيديم كه زمان طرح زوج و فرد به ساعت 19 افزايش يابد.
هاشمي در ادامه با اشاره به اينكه اين افزايش زمان طرح به منظور كاهش ترافيك معابر شهر تهران انجام مي‌شود، گفت: ‌از روز شنبه طرح زوج و فرد از ساعت 30:6 دقيقه صبح آغاز و در ساعت 19 به پايان مي‌رسد. همچنين طرح ترافيك نيز از ساعت 30:6 صبح آغاز و تا ساعت 17 ادامه خواهد داشت.
رئيس راهور تهران،‌ با اعلام اينكه معابر تهران گنجايش حجم بالاي اين تعداد خودرو را ندارد، گفت: با توجه به تردد 4 برابري خودروها با سرعت 30 كيلومتري در معابر شهر، شاهد كندي ترافيك هستيم و كوچك‌ترين حادثه‌اي ترافيك را مختل مي‌كند.
وي يكي از خط مشي‌هاي ناجا را مديريت بر ترافيك شهرها و جاده‌ها از طريق نرم افزاري و ITS عنوان و اظهار داشت: امكانات فعلي پاسخ‌گو ‌نيست و نمي‌توانيم در تمامي معابر و تقاطع‌ها حضور فعال داشته باشيم.بر اساس هماهنگي انجام شده با شهرداري تهران تمامي بزرگراه‌هاي پايتخت تا پايان سال مجهز به دوربين‌هاي كنترل سرعت مي‌شوند.
هاشمي گفت: براي حضور فعال در تمامي معابر بايد نيروهاي‌مان 4 برابر شود، كه اين مشكل با دستور فرمانده ناجا مبني بر استفاده از توان و استعداد ساير واحدهاي انتظامي برطرف مي‌شود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به برگزاري طرح انضباط اجتماعي افزود: از روز يك‌شنبه 10 آذر ، طرح انضباط اجتماعي در عبور و مرور را در منطقه 3 راهنمايي و رانندگي، حدفاصل ميدان ونك،‌ بزگراه حقاني، پارك وي،‌ آفريقا و... برگزار خواهيم كرد. در اين منطقه به دليل دسترسي به شبكه بزرگراهي شهر، در ساعات پاياني شب شاهد سرعت غيرمجاز رانندگان خودروها هستيم. از مقدورات و نيروي انساني ديگر يگان‌هاي ناجا به ويژه يگان پليس امنيت، پليس امداد، يگان ويژه، پليس پيشگيري و ديگر يگان‌ها در اين طرح استفاده خواهيم كرد.
وي درباره مصاديق طرح انضباط اجتماعي گفت: عبور از چراغ قرمز، ورود به خيابان‌هاي يك طرفه، نبستن كمربند ايمني،‌توقف در حاشيه‌ خيابان‌ها و بزرگراه‌ها،‌ توقف در پياده‌روها و ... از تخلفاتي است كه با برخورد قاطع و جدي پليس مواجه مي‌شود.
رئيس راهور تهران از تشديد برخورد با موتورسواران متخلف خبر داد و اظهار داشت: موتور سيكلت‌ها يكي از دغدغه‌هاي راهنمايي و رانندگي است، به دليل عدم پوشش حفاظتي مناسب موتور سيكلت‌سوران، در تصادفات و سوانح بسيار آسيب پذير هستند.
وي گفت: نداشتن كلاه ايمني،‌حركت در پياده‌رو، عبور از چراغ قرمز،‌حركات آكروباتيك، عبور از خطوط ويژه اتوبوس و خيابان‌هاي ورود ممنوع، از تخلفاتي است كه موتورسواران مرتكب مي‌شوند و در طرح انضباط اجتماعي با اين تخلفات برخورد جدي خواهيم كرد.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبني بر عدم برخورد جدي با موتورسيكلت‌ها و مقطعي بودن طرح ها گفت: اميدواريم موتورسيكلت‌ها هم قانونمندتر شوند، برخورد با موتور سيكلت‌ها مقطعي نيست و طرح‌هايمان در اين زمينه هيچ‌گاه متوقف نمي‌شوند، به طور ميانگين در طي سال 4 هزار موتور سيكلت توقيف مي‌شود و حدود 12 هزار موتور سيكلت نيز در پاركينگ‌ها متوقف شده ‌اند. گاهي مجبوريم تمركزمان را در يك مسئله و مكان خاص بيشتر كنيم.
هاشمي از شهروندان تهراني خواست تا بر اساس قوانين و مقرارت رانندگي كنند و اظهار داشت: اكثر تخلفات مربوط به سرعت غير مجاز در ساعات پاياني شب و نيمه شب‌هاست،‌ تاكنون به وسيله دوربين‌هاي مخصوص در بزرگراه نيايش، با خودروهاي متخلف برخورد كرده‌ايم، رانندگي با سرعت 207 كيلومتر بر ساعت بيشترين سرعت غير مجازي است كه اخيرا ثبت شده است.
وي در ادامه گفت:‌اگر سرعت خودرو بيش از 120 كيلومتر باشد، جريمه خواهد شد و اگر از 140 كيلومتر تجاوز كند، خودرو توقيف شده و راننده تحت آزمايش‌هاي روحي و رواني قرار مي‌گيرد. رانندگان تا تاييديه سلامت روحي و رواني لازم را دريافت نكنند، حق رانندگي ندارند. در حال حاضر رانندگاني را به روانپزشك معرفي كرده‌ايم كه بايد تا 6 ماه تحت نظر پزشك باشند و گواهينامه اين افراد توقيف است.
هاشمي با ارائه آمار هاي 8 ماه گذشته گفت: طي 8 ماه گذشته 98 هزار و 839 دستگاه موتور سيكلت توقيف شده است،‌ همچنين 109 هزار و 207 دستگاه خودرو نيز طي اين مدت توقيف شده كه در مجموع 208 هزار دستگاه خودرو و موتور سيكلت را توقيف كرده‌ايم اين روند نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد رشد داشته است كه جاي تامل دارد.
هاشمي همچنين با ارائه آماري از اعمال قانون انجام شده طي 7 ماه گذشته افزود: طي 7 ماه گذشته، 4 ميليون و 670‌هزار و 886 فقره اعمال قانون داشته‌ايم كه يك ميليون و 154 هزار و 774 فقره آن به دليل عدم استفاده از كمربند ايمني، 269 هزار و 648 فقره مربوط به كلاه ايمني و 135 هزار و 584 فقره هم مربوط به توقف دوبله است.
هاشمي گفت: نبستن كمربند ايمني نسبت به سال گذشته رشد 2/2 درصدي را نشان مي‌دهد، همچنين عدم استفاده از كلاه ايمني نيز 3/27 درصد رشد داشته است. در مجموع تخلفات نسبت به سال گذشته ، 24 درصد افزايش داشته كه اصلا مناسب نيست و پيام خوبي ندارد.
فرمانده راهور تهران در پاسخ به سؤالي درباره ترافيك شديد چند روز گذشته در اطراف نمايشگاه بين المللي گفت: به دليل استقبال از برخي نمايشگاه‌ها، مشكل ترافيك در بزرگراه چمران تشديد مي‌شود. بالاي 20 هزار خودرو به نمايشگاه مراجعه مي‌كنند كه ‌با توجه به ظرفيت محدود پاركينگ نمايشگاه كه فقط گنجايش 2400 دستگاه خودرو را دارد، رانندگان خودروها را در كنار بزرگراه پارك مي‌كنند، همچنين افرادي كه با خودروهاي عمومي به نمايشگاه مراجعه مي‌كنند ، زمان بازگشت به دليل نبود پايانه مسافربري و ساماندهي مناسب، خطوط اول و دوم بزگراه را اشغال مي‌كنند و براي تردد خودروها مشكل ايجاد مي‌شود، از سوي ديگر تاكسي‌ها نيز به دليل ترافيك بالا و به صرفه نبودن به نمايشگاه نمي‌آيند و اين مسئله در تشديد ترافيك مؤثر است. در اين شرايط ترافيك به ديگر بزرگراه نيز منتقل شده و قفل مي‌شود.
هاشمي با تاكيد بر اينكه از اين به بعد هيچ مسئوليتي را درقبال برگزاري نمايشگاه در اين منطقه برعهده نمي گيريم،‌ اظهار داشت: به برگزاري نمايشگاه در اين مكان معترضيم زيرا شرايط فعلي پاسخگوي حمل و نقل شهروندان نيست، بايد امكانات لازم در اين زمينه مهيا شود، با احداث پاركينگ و پايانه مسافربري مشكلات كمتر خواهد شد. در همين ترافيك اخير در اطراف نمايشگاه، حدود 100 خودرو به دليل نقص فني و تمام شدن كلاچ متوقف شده بودند كه در تشديد ترافيك تاثير داشت. براي حل اين مشكل با شهرداري تهران، وزارت بازرگاني و وزرات كشور مكاتبه كرده‌ايم.
وي در پاسخ به سؤال ديگري درباره تالار وزرات كشور و برگزاري همايش‌ها در اين تالار و ترافيك آن گفت: تالار 4 هزار نفري وزارت كشور، به دليل موقعيت جغرافيايي و مكاني براي بسياري از همايش‌ها مناسب تشخيص داده مي‌شود،‌اما به دليل نبود پاركينگ مشكلات ترافيكي را موجب مي‌شود. اگر در هر همايش 2500 خودرو بخواهند در اطراف اين تالار توقف كنند، با توجه به ميانگين 5 متري طول هر خودرو، 13 كيلومتر، از طول خيابانهاي اطراف تالار توسط اين خودروها اشغال مي‌شود، البته با احتساب فاصله 2 متري هر خودور هنگام پارك اين ميزان به 15 كيلومتر افزايش مي‌يابد.
هاشمي در ادامه گفت:‌ اين خودروها به كوچه‌ها، خيابانها و معابر اطراف وزارت كشور سرازير شده و باعث زمين گير شدن ساكنان اين منطقه مي‌شوند و باعث كند شدن ترافيك در خيابان فاطمي، وليعصر، حجاب، كارگر‌ و خيابان‌هاي شهيد بهشتي و شهيد مطهري مي‌شود. نيروهاي راهور مجبورند تا نيمه‌هاي شب در خيابانهاي اطراف تالار حضور داشته باشند و درگير ترافيك پيچيده اين مسيرها شوند.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ تاكيد كرد:‌ مهندسي ترافيك و مديريت بر تقاضاي سفر بايد در نظام شهرسازي و مديريت شهر جايگاه مهمي داشته باشد.
بازگشت به ابتدای صفحه
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 1
انتشار یافته: 14
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:30 - 1387/09/07
0
7
تاکی میخواید طرح رو 1 ساعت زیاد کنید؟! بعد از اینکه زوج و فرد 24 شد میخواید چیکار کنید؟!

مردم بنزینی که قیمت جهانیش 240 تومنه (تازه برای کشور هایی که نفت ندارن نه ما که رو نفت نشستیم) رو 400 تومن میخرن! ماشینی که 10 هزار دلار هست رو به قیمت 40 میلیون میخرن آخرش هم با انواع و اقسام محدودیت برای استفاده از اون مواجه میشن. این عدالته؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:37 - 1387/09/07
0
5
وقتی ترافیک را نمی توانند مدیریت کنند چرا قبول مسئولیت می کنند استعفا و یا از کار بر کنار شوند تا کسانی که شایستگی دارند بر مسند قرار بگیرند با افزایش 1 ساعت چیز خاصی اتفاق نمی افتد غیر از افزایش ترافیک .در روزهای فرد پلاک زوج زیاد دیده میشود چرا؟مشکلات ترافیک زیر بنایی و ساختاری است و باید علمی حل شود .و هستند کسانی که می توانند ولی چون جزء دسته و گروهی نیستند جائی در سیستم ندارند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:44 - 1387/09/07
0
5
راه حل جدی وتاثیر گذار ترافیک , حذف یارانه بنزین وپرداخت آن به مترو و ایجاد امکانات حمل ونقل عمومی است. بقیه راه ها قرص مسکن است و بیماری دوباره عود می کند. مسوولان بیهوده هزینه نکنند .از تجربیات کشور های دیگر بهره ببرند.البته این کار عزم واراده جدی وجسارت والبته توجیه کافی افکار عمومی را طلب می کند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:26 - 1387/09/07
0
5
بالاخره تكليف سرعت مجاز را در بزرگراه هاي شهر مشخص كنيد. 80 يا 100 يا 120 !("سرعت بيش از 120 جريمه مي شود"!!!!).
همچنين مهمترين طرح انضباط در رانندگي حركت بين خطوط و رعايت آن حتي در ترافيك سنگين است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:37 - 1387/09/07
0
5
كدام يارانه بنزين؟؟؟ ديشب دراروپاقيمت بنزين در پمپ بنزين ،گالني 1/67 دلار بود يعني 4.5 ليتر به قيمت 360 تومان ،از ايران ارزانتر !!! كمي در اظهار نظر دقت كنيد.....درآمد انها چقدر؟ ماشينهاي ما اجبارا به مردم فروخته مي شود و.....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:09 - 1387/09/07
0
3
با این قیمت آزاد بنزین دولت داره ضررش رو از کاهش قیمت نفت با پول مردم جبران میکنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:08 - 1387/09/07
2
4
پارک خودرو را در سرتا سر خیابان ولی عصر و خیابانهای پرتردد دیگر ممنوع کنید .
هم دو باند به دو طرف خیابان اضافه میشود و هم کاسبین و کارمندان ان منطقه و همینطور خیلی از افرادی که برای تفریح و خرید به این خیابانها میایند به ناچار از وسایل تقلیه عمومی و تاکسی یا اژانس استفاده خواهند کرد . علاوه بر ان چند پارکینگ طبقاتی در سرتا سر این خیابانها بسازید .
عبور و مرور ماشین های تک سرنشین را محدود کنید یا انها را جریمه کنید .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
00:41 - 1387/09/08
1
1
بجای افزایش و کاهش ساعت، خدمات عمومی تاکسی، اتوبوس و مترو را آنهم با کیفیتی که حق مردم است افزایش دهید...مسکن برای همیشه جواب نمی دهد...این صورت مسئله را هم نمی شود پاک کرد!
ناشناس
|
-
|
12:55 - 1387/09/08
0
2
چرا قانون را عادلانه وضع نمی کنید؟ ساکنان بخشی ار تهران باید محروم بشوند در حالی که در مناطق دیگر مردم به راحتی می توانند تردد کنند. یا محدودیت زوج و فرد را در تمام نقاط شهر اعمال کنید و یا اینکه به ساکنان مناطق مرکزی مجوز تردد داده شود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
07:25 - 1387/09/09
0
1
1- با توجه به تاریکی هوا و شلوغی گلوگاههای کنترل زوج و فرد ، مامورین محترم همان ساعت 6 را هم نمی توانند کنترل نمایند چه رسد به ساعت 7 شب و تنها می ماند نگاه کردن ما به پلاکهای متعدد غیر مجاز که به راحتی تردد می کنند در حالی که اندکی مثل ما ماشین نیاورده اند.
2- محاسبه خودروهای در رفت و آمد و حجم بسیار ناچیز خودروهای زوج یا فرد در محدوده خاص در این یکساعت ، نشان می دهد که هیچ اتفاق خاصی در کل ترافیک رخ نمی دهد .
3- به راستی چرا سالهاست مسئولین محترم از راهکارهای متعددی برای حل ترافیک سخن گفته و همه متفق القول بر افزایش خدمات حمل و نقل عمومی سخن می گویند ولی هیچ کار مهمی انجام نمی شود. مثلا رئیس جمهور محترم در اواخر تصدی شهرداری تهران از حل سه چهار ماهه ترافیک پایتخت در صورت هماهنگی دولت با شهرداری خبر داد ولی اینک پس از سه سال وضع روز به روز بدتر است.
...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
07:42 - 1387/09/09
0
4
باسلام گاهي فكر ميكنم واز نتيجه هزينه هايي كه پرداخت ميكنم تعجب ميكنم مثلا ماشين خريدم به قيمت 12770000تومان (ارزش صادراتي آن 7200000تومان)+پاركينگ آپارتمان را خريدم بقيمت 5000000تومان (3500000تومان قيمت شهداري بود)+هرساله12000تومان عوارض ساليانه ماشين پرداخت مينمايم +عوارض شهرداري وخيابان و غيره ولي باهمه اين هزينه هايي كه پرداخت مينمايم حق استفاده از ماشين شخصي ام در خيابانهاي تهران ندارم ؟؟؟؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
08:14 - 1387/09/09
2
7
به نظر من طرح زوج و فرد فقط باعث شده که اکثر شهروندان تهرانی مجبور شوند 2تا خودرو با پلاک زوج و فرد بخرند که یکی در روزهای زوج و یکی هم در روز های فرد استفاده شود و نه تنها هیچ تاثیری در کاهش ترافیک ندارد بلکه باعث افزایش ترافیک،افزایش تقاضا برای خرید خودرو در تهران و در نتیجه افزایش قیمت خودرو شده است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
08:50 - 1387/09/09
0
2
دو تا مطلب :
1- سرعت مجاز برای بزرگراههای تهران مشخص شود ... واقعا معلوم نیست که دوربین ها یا پلیس چه سرعتی را غیر مجاز میداند...
2- چرا قیمت تمام شده بنزین در ایران (منظور قیمت فروش بنزین است) نزدیک به قیمت آن در مثلا اروپاست؟ مگر نه اینکه ماده اولیه آن را ما خود در کشورمان داریم؟؟
ناشناس
|
-
|
14:14 - 1387/09/12
0
2
خاصیت خوب قانون بد اینه که عمرش کوتاه است . بنابراین اگر دیدید که عمر این قانون کوتاه بوده بدانید که قانون بدی بوده است و بدون بررسی عمل شده است .
نام:
ایمیل:
* نظر: