۱۵۴۲۶۵بازدید
دکتر میر مهرداد میرسنجری
کد خبر: ۱۲۰۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۹ 16 September 2010
امتیاز خبر: 98 از 100 تعداد رای دهندگان 154265
همزمان با ورود منشور كوروش کبیر به ایران زمین ـ به عنوان نخستین اعلامیه حقوق بشر در دنیا ـ و اعلام قریب الوقوع نمایش همگانی آن ـ هر چند به مدت کوتاه (چهار ماه) ـ در میهن دوستان ايرانی، شور و شوقی وصف ناپذیری را موجب شده است.

منشور کوروش، نه تنها به عنوان یک میراث ارزشمند ملی برای همه ایرانیان و یک میراث جهانی برای جهانیان، که به عنوان یک میراث گرانبار اسلامی، می تواند موجب مباهات باشد، چرا که با تحقیقات روان شاد علامه آیت الله استاد طباطبایی، استاد شهید مرتضی مطهری اثبات شده که ذوالقرنین، همان کوروش هخامنشی است.

در قرآن مجید، آيه هاي 83 تا 99 سوره كهف، از کوروش کبیر با نام ذوالقرنین به عنوان فردی یکتاپرست، صالح، دادگر و انسان دوست و به عنوان یکی از بندگان شایسته و برگزیده خداوند به نیکی یاد می کند.

این در حالی است که نام بنیانگذار نخستین و بزرگترین امپراتوری دنیا، نه تنها در قرآن مجید بلکه حتی در کتاب های عهد عتیق (از جمله تورات) نیز به عنوان یک انسان برگزیده و بلند مرتبه ثبت و ضبط شده است.

اما متأسفانه، دشمنان فرهنگ و تمدن ایرانی به هر راهی متوسل می شوند تا یا پیشینه تمدنی ایرانیان را نفی کنند، یا دستاوردهای فرهنگی تاریخی، فرهنگ کهن ایرانی و میراث کهن همه ایرانیان از آذری و کرد گرفته تا بلوچ و تاجیک را به یک دسته قومی خاص نسبت دهند!

این گونه است که به رغم این که ظهور زرتشت پیامبر ایرانی بنا بر نوشته های ارسطو و بطلمیوس (بیش از دو هزار سال پیش ) به شش هزار سال پیش از آنها، یعنی هشت هزار سال پیش بازمی گردد، پیشینه ظهور او را تعمدا به سه هزار سال پیش کاهش می دهند!

این ضد ایرانیان بیگانه پرست، چشمان خود را بر همه شواهد و استنادات انکارناشدنی تاریخی می بندند و بیهوده می کوشند ذوالقرنین را با آتیلا و چنگیز، بزرگترین فرمانروایان ظالم و خونریز مغول تبار و زرد پوست آسیای میانه یا اسکندر گجستک جوان متجاوز، بی اخلاق، چند خدا، ظالم و خون ریز یونانی تطبیق دهند.

این در حالی است که انسان های فرهیخته و دانشمندان بزرگی چون علامه آیت الله طباطبایی و پروفسور عبدالکلام آزاد (دانشمند شهیر هندی) با دلایل متقن به اثبات رسانده اند که ذوالقرنین، همان کوروش کبیر، بنیانگذار امپراتوری بزرگ هخامنشی در ایران بوده است.

نظر قطعی علامه طباطبایی در المیزان بنا بر شواهد تاریخی محکم این است؛ «ذوالقرنین قرآن همان کوروش کبیر هخامنشی است.»

استاد علامه طباطبايی می گويد: اگر ذوالقرنین قرآن، مردی مومن به خدا و به دين توحيد بوده، کوروش نيز اين چنين بوده و اگر ذوالقرنين، پادشاهی عادل و رعيت پرور بوده، کوروش نيز چنين بود؛ اگر او نسبت به ستمگران و دشمنان مردی سياستمدار بوده او نيز بود؛ اگر دين، عقل، فضايل اخلاقی و ثروت و شوکت داشت، کوروش هم داشت؛ همان گونه که قرآن فرموده کوروش نيز سفری به سوی مغرب کرد، بر لیدی و پيرامون آن مسلط شد و بار ديگر به سوی مشرق سفر کرد. آنجا مردمی ديد صحرانشين و وحشی که در بيابان زندگی می کردند. برای همین، به آنها کمک کرد، سدی ساخت در مقابل قبيله و قومی که آنها را آزار می دادند؛ در تنگه داريال ميان کوه های قفقاز و نزديک به شهر تفليس (تفسير الميزان، علامه طباطبايی).

 در زیر اصلی ترین مستندات تطبیق ذوالقرنین با کوروش کبیر به اجمال بیان می شود:

1- یکتاپرستی، نیکو کرداری، رأفت و انسان دوستی از صفات گفته شده ذوالقرنین در کتاب آسمانی مسلمانان است.
بنا بر فرموده قرآن مجید، ذوالقرنین، پادشاهي دادگر بود و نسبت به رعيت عطوفت داشت و هنگام كشورگشايي و غلبه قتل و كينه ورزي را اجازه نمي داد. از اين روی، هنگامي كه بر قومي در غرب چيره شد، پنداشتند، او هم مانند ديگر كشورگشايان خونريزي آغاز خواهد كرد، ولي او بدين كار دست نبرد، بلكه به آنان گفت: هيچ گونه بيمي پاكان شما در دل راه ندهند و هر يك از شما كه عملي نيكو كند، پاداش آن را خواهد ديد.
با آن كه آن قوم بي ياور و دادرسي در چنگال قدرت او بودند، با ايشان شفقت كرد و به دادگري و نيكوكاري دل آنان را به دست آورد.

بر پایه شواهد انکار ناپذیر تاریخی، همگی این ویژگی ها بر کوروش هخامنشی منطبق است که نمونه بارز خوی انسانی و رأفت و مدارای کوروش را در رفتار او با مردم بابل پس از فتح این سرزمین، در تاریخ می بینیم.

با این حال، برخی تلاش می کنند چنگیز و آتیلا و یا اسکندر مقدونی را ذوالقرنین معرفی نمایند، در حالی که هیچ یک از صفات آمده در قرآن مجید بر این جهانگشایان ظالم خونریز قابل انطباق نیست.

ذکر این نکته لازم است، بنا بر نوشته مورخان یونانی، کوروش کبیر از چنان جایگاه بزرگی برخوردار بوده که حتی اسکندر گجستک با وجود یورش وحشیانه به ایران و تسخیر و آتش زدن تخت جمشید به پاسارگاد مقبره کوروش رفته، در برابر مزار آن بزرگ مرد زانو زده و مراتب احترام خود را به کوروش کبیر بجا آورده است.

بنا بر فرموده قرآن مجید، ذوالقرنین مي گويد: «هذا فتح من ربي»؛ یعنی «همه فتوحات من نتيجه لطف خداست» و ما هیچ گاه در تاریخ، نه از اسكندر و نه از خاقان بت پرست مغول تبار زرد پوست، چنين گفتاري سراغ نداريم و سلاطين حميري يمن نيز در حد فاتحان بزرگ نبوده اند.

با توجه به این که بر خلاف بیهوده گویی های دشمنان کینه ورز، ملیت و هویت ایرانی بهترین معیار قضاوت واقعی درباره شخصیت های تاریخی هر ملت سخنان ثبت شده و مکتوب آنان است، در زیر، بخشی از سخنان تاریخی کوروش بزرگ پس از فتح بابل را برای شناخت ویژگی های شخصیتی و یکتاپرستی این بزرگ مرد تاریخ ایران و جهان مرور می کنیم:

«به نام ایزد جان و خرد؛
ایزد یکتایی که لحظه به لحظه او را بیشتر درک می کنم
ای مردم بابل، ما همه بندگان اهورا مزدا، خدای یگانه هستیم... ما نه پیروزیم و نه شکست خورده! ما امروز در سراسر این سرزمین پهناور، همگی با هم برابریم... همگی آزادیم...و همگی پاکیم. ما همگی دوستیم. ما تنها یک دشمن داریم و دشمن همه ما اهریمن است و جز او دیگر سایه ای نیست. ما همگی نوریم... سربازان اهورا مزداییم. از این لحظه من پادشاهی ام را بر این مبنا در تمام کره خاکی در سراسر این خاک پهناور که به فرمان من است، اعلام می کنم. از این پس، نام شاهنشاهی ما هخامنشی خواهد بود و این را به یاد پدر بزرگ عزیزم ـ که بخشی از اندیشه های نیک او به من به ارث رسید ـ به عاریه برمی دارم. ما از این لحظه، اندیشه و دین هر کس را محترم خواهیم دانست. هر کس به دین خودش خواهد پرداخت، هر کس نتیجه انتخاب خود را خواهد دید. هیچ کس حق تجاوز به حقوق دیگری را ندارد. از این لحظه، تمام بردگان آزادند. من تمامی گناهکاران را از این لحظه بخشیدم. هیچ کس مغضوب من نیست. هیچ بابلی از آنچه بوده، نترسد. این یک بخشایش عمومی است و زنان «بالشاسر» که در حرمسرای بابل بوده اند، از این لحظه آزادند. مال و اموالی در حد بازرگانی ثروتمند به هر یک از شما داده می شود و بعد شما می توانید به هر جای ایران پهناور از هند تا مصر و از توران تا یونان که خواستید بروید. شوهر شما مرده و شما وارثان او هستید. داشته های شخصی خودتان را بردارید و از کاخ خارج شوید. تمامی خزانه بالشاسر در میان مردم همین شهر به مساوات تقسیم خواهد شد. میان مرد و زن پیر و جوان و کودک تمایزی نیست. هر کس در قلمروی من به لطف اهورا مزدا زندگی می کند، از حقی مساوی با همه برخوردار است. تمامی تبعیدیان با هزینه حکومت هخامنشی به شهر و کشورشان بازخواهند گشت و با هزینه هخامنشی شهر ها و معابدشان دوباره راه خواهد افتاد. من تا زمانی که به تمام سخنانم جامه عمل بپوشانم، در این شهر خواهم ماند. آری زمین مقدس است... ما نیز یک به یک مقدسیم... این اهورا مزداست که ما را مقدس آفریده... و ما جهان زیبا را زیباتر خواهیم کرد. برای چنین هدفی همگان کار خواهند کرد... همه به دین و زبان خویش خواهند پرداخت و همه آزاد خواهند بود...»


2- واژه ذوالقرنین در قرآن مجید به معنای فردی است که دو شاخ در بالای سر او قرار دارد. همان گونه که در تصویر حجاری شده کوروش کبیر در پاسارگاد دیده می شود؛ کلاهی با دو شاخ در بالای سر او به خوبی نمایان است.

در ترجمه تفسير الميزان جلد 13صفحه 539آمده است:
«در كتاب دانيال هم خوابى كه وى براى كورش نقل كرده، به صورت قوچى كه دو شاخ داشته ديده است».

در آن كتاب چنين آمده: در سالسوم از سلطنت بيلشاصر پادشاه، براى من كه دانيال هستم بعد از آن رؤيا كه بار اولديدم رؤيايى دست داد كه گويا من در شوش هستم؛ يعنى در آن قصرى كه در ولايت عيلام است، مى باشم و در خواب مى بينم كه من در كنار نهر «اولاى» هستم. چشم خود را به طرف بالا گشودم. ناگهان قوچى ديدم كه دو شاخ دارد و در كنار نهر ايستاده و دو شاخش بلند است؛ اما يكى از ديگرى بلندتر است كه در عقبقرار دارد. قوچ را ديدم به طرف مغرب و شمال و جنوب حمله مى كند و هيچ حيوانى در برابرش مقاومت نمى آورد و راه فرارى از دست او نداشت و او هر چه دلش مى خواهد، مى كند و بزرگ مى شود.

در اين بين كه من مشغول فكر بودم، ديدم نر بزى از طرف مغرب نمايان شد. همه ناحيه مغرب را پشت سر گذاشت و پاهايش از زمين بريده است و اين حيوان تنها يك شاخ دارد كه ميان دو چشمش قرار دارد. آمد تا رسيد به قوچى كه گفتم دو شاخ داشت و در كنار نهر بود.

سپس با شدت و نيروى هر چه بيشتر دويده، خود را به قوچ رسانيد. با او درآويخت و او را زد و هر دو شاخش را شكست و ديگر تاب و توانى براى قوچ نماند. بى اختيار در برابر نر بز ايستاد. نر بز قوچ را به زمين زد و او را لگدمال كرد و آن حيوان نمى توانست از دست او بگريزد، و نر بز بسيار بزرگ شد.

آنگاه مى گويد: جبرئيل را ديدم و او رؤياى مرا تعبير كرده، به طورى كه قوچ داراى دو شاخ با كورش و دو شاخش با دو مملكت فارس و ماد منطبق شد و نر بز كه داراى يك شاخ بود با اسكندر مقدونى منطبق شد.

و اما سير كورش به طرف مغرب و مشرق: اما سيرش به طرف مغرب همان سفرى بود كه براى سركوبى و دفع «ليديا» كرد كه با لشکرش  به طرف كورش می آمد و آمدنش به ظلم و طغيان و بدون هيچ عذر و مجوزى بود. كورش به طرف او لشکر كشيد و او را فرارى داد و تا پايتخت كشورش تعقيبش كرد و پايتختش را فتح نموده او را اسير نمود و در آخر، او و ساير ياورانش را عفو نموده، اكرام و احسانشان كرد؛ با اين كه حق داشت، سياستشان كند و به كلى، نابودشان سازد و انطباق اين داستان با آيه شريفه «حتى اذا بلغ مغرب الشمس وجدها تغرب فى عين حمئة».

3- در قرآن مجید آمده که ذوالقرنین در آغاز فرمانروایی خود، به منطقه ای که آفتاب غروب می کند، حمله کرده و پیروزی های بزرگی به دست آورده است. سپس به سوی شرق شتافت و در آن سامان، هم به پیروزی دست یافت و پس از آن، به مكاني رفت كه افتاب از ان طلوع مي كرد؛ يعني شرق و آنان پوششي براي محافظت خود نداشتند.
مقابل آفتاب سوزان اشاره به اين كه منطقه بياباني بوده و سكنه چادرنشين و كوچ رو براي آب و غذا و اشارت به سكنه مغولي و سكايي آسياي ميانه دارد.

همان گونه که می دانیم، نخستین حمله بزرگ کوروش کبیر به غرب ایران و سرزمین لیدی (در باختر آسیای کوچک یا ترکیه امروزی) بوده که به پیروزی کوروش و تابعیت لیدی به امپراتوری ایران انجامید. فرمانروایان لیدی که با بابل و مصر و حکومت های آسیای صغیر متحد شده بودند ،برای تصرف بخشی از ایران، در صدد ضربه زدن به کوروش برآمدند. کوروش پس از آگاهی از این توطئه، سپاهیانش را به طرف سارد، پایتخت لیدی گسیل داشت.

وی در این نبرد نیز پیروز بود. در نتیجه این حمله در 547ق.م سارد و شهرهای آسیای صغیر، یکی پس از دیگری به دستان پر توان کوروش کبیر سقوط کرد.

در تاریخ به این نکته اشاره شده که کوروش کبیر، پس از نبرد موفقیت آمیز در غرب ایران زمین (لیدی) برای سر و سامان دادن به شورش اقوام بیابانگردی که متجاوز، وحشی و خونریز بودند، به شمال شرق ایران بزرگ لشکرکشی کرد و موفق به فرو نشاندن آنان و تأمین امنیت مرزهای شرق و شمال شرق ایران شد.

4- سد یأجوج و مأجوج و مکان آن:
یکی دیگر از مشخصات ذوالقرنین در قرآن، عزیمت او به مناطق شمالی و رویارویی با قوم یأجوج و مأجوج بوده است و علاوه بر این، ایجاد سد یأجوج و مأجوج که در ساخت آن از آهن استفاده شده نیز در قرآن به ذوالقرنین نسبت داده شده است. جالب این که در تورات هم به ساختن سدی از جنس آهن اشاره شده است؛ آنجا که از قول کوروش خطاب به خداوند یکتا می گوید: «من اي كوروش، پيش روي تو خواهم خراميد ... جاي ناهموار را برايت هموار مي كنم، درهاي برنجين را مي شكنم، پشت بندهاي اهنين را خواهم بريد...»

در تعیین محل استقرار این سد، گمانه زنی های متعددی شده و حتی برخی آن را همان دیوار بزرگ چین تصور کرده اند، در حالی که کلید حل این معما در خود قرآن نهفته که کاربرد آهن در ساخت این سد مورد تأکید قرار گرفته که با توجه به این که در ساخت دیوار بزرگ چین هیچ گونه مواد آهنی به کار گرفته نشده، این نظریه مردود است.

در سرزمین میان دریای کاسپین و دریای سیاه، سلسله کوه های قفقاز به صورت دیواری راه های میان شمال و جنوب را بسته است؛ مگر یک راه که باز گذاشته و آن تنگه ای است که در میان رشته کوه هایی واقع شده و شمال و جنوب را به هم متصل می سازد و این تنگه در عصر حاضر، تنگه داریال نامیده می شود و در نقشه های موجود میان شهر ولادی قفقاز ـ پایتخت جمهوری اوستیای شمالی، شمالی ترین منطقه ایرانی نشین و فارسی زبان قفقاز که هم اکنون یکی از جمهوری های روسیه است ـ و تفلیس نشان داده می شود در همان جا که تاکنون دیوار آهنین باستانی موجود است و شک نیست که این دیوار همان سدی است که کوروش بنا کرده، زیرا اوصافی که قرآن بیان کرده، درباره سد ذوالقرنین کاملا بر آن منطبق است و همان گونه که قرآن یادآور شده، الواح آهنین در ساختمان آن به کار رفته و مس گداخته برای بستن مفاصل و رخنه های آن استعمال شده و در میان دو دیوار کوهستانی بنا شده است.

با در نظر گرفتن بازمانده سدی که هم اکنون در گذرگاه داریال قفقاز موجود است و شهادت کتب ارمنی ـ که این ناحیه را (بهاک کورائی) و (کابان کورائی) می گویند و به معنی گذرگاه و یا دره کوروش است ـ شکی نمی ماند که کوروش به سمت شمال غربی ایران رفته و از نواحی ای که امروز به نام دربند و معبر داریال معروف است، گذشته و در آنجا سدی بنا کرده تا مانع هجوم سکاهای متجاوز بشود.

در آنجا به دستور کوروش آهن و فلز فراوان آوردند و سدی از آهن بسان دیواری در معبر میان دو کوه که تنها راه عبور و مرور اقوام وحشی سکایی بود، بنا شد؛ این سد تنگه باریک میان دو کوه را می بست و مانع گذشتن سواران یغماگر سکایی بود و به همین جهت این دره به نام دره کوروش نامیده شده است.

تصویر نقاشی یک جهانگرد اروپایی از سنگ نگاره کوروش هخامنشی در پاسارگاد سندی است مبنی بر این که کتیبه بالای سر این سنگ نگاره  که به سه زبان ایران باستان نوشته شده بود و بخشی از بال حجاری شده در پشت سر کوروش کبیر به دلایل و توسط افراد نامعلوم تخریب شده  و هم اکنون وجود ندارد.

بنا بر شواهد تاریخی، کوروش کبیر پس از فرو نشاندن بیابان گردان شرق کشور به شمال ایران و قفقاز می رود و به دادرسی از مردم آن سامان می پردازد و برای جلوگیری از تهاجم متجاوزان بیابانگرد، از شمال کوه های قفقاز به درون خاک ایران، سدی را برای مردم آن سامان در قفقاز بنا می کند که در ساخت آن، از پاره های سنگ و آهن استفاده شد. جالب این که در نزدیکی تفلیس در قفقاز ـ که در همه تاریخ تا کمتر از دویست سال پیش در قلمرو ایران بوده ـ بقایای سدی کشف شده است که بر پایه پژوهش های علمی با کمال شگفتی در ساختمان آن، از ترکیبی از سنگ و آهن استفاده شده و جالب تر این که نام تاریخی رودی که در نزدیکی این سد قرار دارد، نیز «کوروش» است!

چند تن از بزرگانی که بر یکی بودن ذوالقرنین قرآن و مسیح عهد عتیق با کورش هخامنشی گواهی داده‌اند، عبارتند از:

1-مولانا ابوالكلام آزاد، مفسر بزرگ قرآن و وزیر فرهنگ هند در زمان گاندی در تفسیرالبیان،
2- ترجمه تفسیر سوره کهف از باستانی پاریزی
3-علامه طباطبایی در تفسیر المیزان،
4-آیت‌الله العظمی ناصر مكارم شیرازی و ده نفر از مفسران بزرگ قرآن در تفسیر نمونه (مانند قرائتی، امامی، آشتیانی، حسنی، شجاعی، عبدالهی و محمدی)،
5- تابنده گنابادی در کتاب سه داستان عرفانی از قرآن،
6- آیت الله میر محمد کریم علوی در تفسیر کشف الحقایق (با ترجمه عبدالمجید صادق نوبری )،
7- حجت الاسلام سید نورالدین ابطحی در کتاب ایرانیان در قرآن و روایات،
8- دکتر علی شریعتی در کتاب بازشناسی هویت ایرانی اسلامی،
9-صدر بلاغی در قصص قرآن،
10-جلال رفیع در کتاب بهشت شداد،
11-دکتر فاروق صفی زاده در کتاب از کورش هخامنشی تا محمد خاتمی،
12- منوچهر خدایار در کتاب کورش در ادیان آسیای غربی،
13- قاسم آذینی فر در کتاب کورش پیام آور بزرگ،
14- دکتر فریدون بدره ای در کتاب کورش در قرآن و عهد عتیق،
15- محمد کاظم توانگر زمین در کتاب ذوالقرنین و کورش،
16- آیت الله سید محمد فقیه استاد اخلاق، حافظ کل قرآن و نماینده مجلس خبرگان دوم،
17- استاد محیط طباطبایی،
18- حجه الاسلام شهید هاشمی نژاد،
19- سر احمدخان بنیان‌گذار دانشگاه اسلامی علیگر هند،

منشور حقوق بشر کوروش هخامنشی که در موزه بزرگ بریتانیا نگهداری می شود

منشور حقوق بشر کوروش هخامنشی در قرن نوزدهم و حدود 130 سال پیش در میان رودان کشف و سپس به موزه ملی بریتانیا منتقل شد... این منشور كه با نام استوانه‌ كوروش نيز شناخته مي‌شود، از جنس سفال است و در سال 539 پيش از ميلاد ساخته شده است.
دورتادور اين استوانه سفالين كه 23 سانتي‌ متر طول و 11 سانتي‌ متر عرض دارد، در حدود چهل خط به زبان ميخي بابلي، فرمان‌هاي كوروش حك شده است. منشور كوروش به ‌عنوان نخستين منشور حقوق بشر شناخته مي‌شود و در سال 1971 ميلادي، سازمان ملل آن را به شش زبان رسمي منتشر كرد.

بدلي از اين منشور نيز در مقر سازمان ملل متحد در شهر نيويورك نگهداري مي‌شود.


در پایان، امید است که بازگشت منشور کوروش بزرگ به ایران و نمایش عمومی آن بهانه ای باشد، برای آشتی افکار عمومی و رسانه های گروهی کشور با میراث فرهنگی تاریخی ایران زمین و بابی باشد برای نگاهی مثبت و به مفاخر گذشته ما. تأیید قرآن مجید بر شخصیت تاریخی کوروش کبیر نیز می تواند یکی از دلایل اثبات این نکته باشد که برای حفظ و بقای هویت ملی ملت ایران زمین تاریخ پیش از اسلام ایران و تاریخ پس از اسلام ایران، نه نافی یکدیگر؛ بلکه هر دو لازم و ملزوم هم و از یکدیگر جدا ناپذیرند.


سنگ نگاره  یادمان کوروش کبیر، نه در ایران بلکه در میدان مرکزی المپیای شهر سیدنی استرالیا!


خبرهای مرتبط
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۵۱
ناشناس
|
Australia
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۵
ذولقرنین += کوروش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۵
استاد مرتضي مطهري و نه علي مطهري
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۵
خوب.! پس کوروش هم آدم خوبی بوده.!
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۵
با این امید که آنانی که نسبت به تاریخ پر غرور ایران بزرگ و قرآن کتاب همیشه پاینده و ماندگار مسلمین تصورات آنچنانی دارندبه خود آیند و منبعد دیگر لاطئالیات نگویند
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۵
به امید آن روزی که دنیا ارزش ایران و ایرانی را بفهمد. با تشکر
پاسخ ها
احمدرضا زارع
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
دوستی که پیام مخالف به این پیام دادی میشه بگی به عنوان مخالف چرا روی منفی کلیک کردی؟
arya
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۵
با سپاس بسیار از تابناک ایران دوست و نویسنده میهن پرست این مقاله.واقعا کوروش کبیر متعلق به همه ایرانیان و مایه مباهات و غرور ملی ما است و تایید علامه طباطبایی بر مطابقت ذوالقرنین قرآن مجید با کوروش کبیر دهان همه بد خواهان ملیت و هویت ایرانی را می بندد.از آقای میرباقری و سلحشور می خواهم در برابر این همه لطفی که به مفاخر عربی اسلامی دارند کمی هم به هویت ملی ایرانی بیندیشند مگر شما ایرانی نیستید؟چرا در باره کوروش بزرگ هخامنشی فیلم نمی سازند؟.خجالت آور است در حالی که همه دنیا کوروش کبیر را با نام سایروسCyrus the Great به عنوان یکی از بزرگ ترین و نیکوکارترین پادشاهان تاریخ می شناسند و در کتاب هایشان می آورند،جوانان و نوجوانان ایرانی هیچ اطلاعی از این شخصیت ملی ایرانی در رسانه های گروهی،صدا و سیما و کتاب های درسی دریافت نمی کنند. مسوولان محترم توجه داشته باشید ما اول ایرانی و بعد مسلمانیم بنا بر این کمی به هویت ملی ایرانی توجه کنید که عامل اصلی وحدت ملی ایرانیان همین است و بس.
پاینده باد خون پاک شهیدان هشت سال دفاع مقدس
پانده باد غرور میهنی و هویت ملی سرزمین اهوراییمان
پاسخ ها
کوروش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۲
من خودم تنگه داریال گرجستان رفتم....هیچ اثری از سد و دیواره آهنی نبود....چرا با این کارها میخواین کوروش رو ماوایی نشان بدین....اون یک بزرگمرد بود....فقط همین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۶
"...تنها چيزي که مطرح بوده اين است که در تفسير نمونه، در تفسير سوره کهف، در داستان ذوالقرنين، نظريه‌اي از دانشمند معروف هندي «ابو الکلام آزاد» نقل شده که او ذوالقرنین را با قرائني بر کوروش تطبيق کرده، و اين به عنوان يک نظريه در تفسير آمده است ؛ همچنين مرحوم علامه طباطبايي(ره) در تفسير الميزان اين نظريه را ذکر کرده‌اند..."

به نقل از سایت خودتان.
میهن دوست
|
United States
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۶
زنده باد اسلام و زنده باد ایران.
میهن دوست
|
Czech Republic
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۶
زنده باد اسلام و زنده باد ایران.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۶
گیرم پدر تو بود فاضل
از فضل پدر تورا چه حاصل!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
آفرررررررررررررررررررررررييييييييييييييننننننننننننننن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۶
با نشان ندادن نظرات من نژاد پرستی خود را ثابت می کنید. مرد که نیستید، حداقل آزاده باشید.
سنجر دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۶
کوروش و اعقابش جباران تاریخند.
majid
|
United Kingdom
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۶
thank you for your good articel and reserch
hamid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۶
عالی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۶
پس بكوشيد تا سرزمين كوروش را آباد كنيد
خواننده
|
United States
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۶
سکاها که قوم ایرانی هستند چطور در این مقاله آنها رو وحشی قلمداد می کنید؟
farzan
|
Norway
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۷
هذا فتح من ربي» in aya dar qoran nist zolqarnain farmod haza mn fazle rabi.... na haza ftho mn rabi lotfan dar mawrde ayate qoran tawajoh kamel ra befarmaid
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۷
خیلی عالی بود تابی
يه ايروني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
اميدوارم همه اثارتاريخي ايران كه درموزه هاي خارجيه به ايران عزيزمهدتمدن باستاني اسلامي برگرده
ناشناس
|
Canada
|
۰۶:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
مطالب بسيار عالي بود البته از لحاظ نژاد پرستي فارسي و نشانه نژادپرستي شما سايت تابناك مي باشد اين اسم جعلي سنجري هميشه مطالب نژادپرستي مي نويسد ولي اميدوارم سر عقل بياييد شما در مقابل ديگران عددي نيستيد چون فقط خودتان را مي بينيد و فكر مي كنيد ديگران هيچي ندارند به ديگران اجازه بدهيد خودتسان را ارايه بدهند ...
ناشناس
|
Australia
|
۰۶:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
کوروش اصلا خود خداست برا شماها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
"کوروش دروغین و جنایتکار"
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
لطفا يك كپي از اين متن را براي آقاي علي مطهري بفرستيد
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
باعث تاسف که نویسنده مطلب نمی دونه تصویر حجاری منتسب به کورش در پاسارگاده نه تخت جمشید
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
موثق ترین و مستدلترین کتاب: محمد کاظم توانگر زمین در کتاب ذوالقرنین و کورش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
پس احمدی نژاد که فاطمه خانم رجبی زن الهام او را معجزه هزاره سوم خواند نیز کرورش است که بقایی گفته ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
پس احمدی نژاد که فاطمه خانم رجبی زن الهام او را معجزه هزاره سوم خواند نیز کرورش است که بقایی گفته ؟
ali@ziba.net
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
ما اول مسلمان هستیم بعد ایرانی.
کوروش هم مسلمان بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
درود بر نویسنده
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۹
کوروش نمی تواند ذوالقرنین باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۹
اين ترجمه متن استوانه كورش از سايت موزه بريتانيا، محل نگهداري آن است.
علی سراج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۹
عجیب است، آقای نویسنده نوشته اند: «نظر قطعی علامه طباطبایی در المیزان "بنا بر شواهد تاریخی محکم(!)" این است که ذوالقرنین قرآن همان کوروش کبیر هخامنشی است.»
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۹
از آقاي دكتر بپرسيد اين آيه اي كه نوشتن (هذا فتح من ربي) كجاي قرآنه؟
ایرانی از نسل کوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۹
مطالبی را لازم دیدم عرض کنم که بعضی از شبهات برطرف شود
اولا باید عرض کنم که منشور منتسب به کوروش نوشته روحانیون بابل است
فرید احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۹
من این مقاله را خواندم. در گذشته نیز در باره کوروش و همین طور ذوالقرنین یا عبد صالح خدا تحقیق کرده ام. دیدگاه نویسنده گرامی و تمامی افرادی که در بالا به عنوان شاهدان و مویدان نام برده اند همه از یک منبع سرچشمه گرفته است. در ضمن اضافه کنم که بزرگترین قرآن پژوه معاصر ایران آیت الله معرفت نیز در شبهات و ردود حول القرآن الکریم. صفحات بسیاری را برای اثبات همین ذوالقرنین بودن کوروش پر کرده است.
علی سراج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۹
شما به جای خدای اسلام، ایران را می پرستید که نظرات مرا نشان نمی دهید؟ واقعا متأسفم برایت تابناک
علي تبريزي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۹
پاينده ايران
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۹
بزرگی او نیاز به شاهد ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۹
انرزی گرفتم
ناشناس
|
United States
|
۰۴:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۰
با تشکر از مقاله پر بار شما
ghanbar
|
Lithuania
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۰
بسيار خرسندم كه به تاريخ پر افتخار خود ارج مي نهيد . هم در قرآن و هم در تورات نام كوروش به نيكي ياد شده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
درود بر مردان خدایی و عدالت گستر مردم دوست بی ریا و بی تزویر
كورش
|
-
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
اگر كورش داراي چنين مقام ومنزلتي بوده وهست پس چرا اززير آب رفتن مقبره اش سخني نمي گويند كورش فرمود : خدايا كشورم را از سيل ،دروغ وخشكسالي محفوظ بدار
كورش
|
-
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
اگر كورش داراي چنين مقام ومنزلتي بوده وهست پس چرا اززير آب رفتن مقبره اش سخني نمي گويند كورش فرمود : خدايا كشورم را از سيل ،دروغ وخشكسالي محفوظ بدار
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
كورش خيلي آقايي:اونقدر كه همه 2500ساله تو كف آقايي خودت و رفيقات موندن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
کوروش در جنگ های بیشماری که کرد حتما یا سربازان مقابل را کشت یا به اسارت در آورد کسی که معتقد به آئین میترائیسم بود چگونه خدا پرست و یا یکتا پرست بوده است و این قتل و غارتها نتیجه اعتقاد به یکتا پرستی و رافت و انسان دوستی و دادگری او بوده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
لطفا یک مناظره بین ناصر پور پیرار و مخالفان ایشان برگزار گردد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
عالي است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
نویسنده محترم که تا به حال پیداست سری هم به تخت جمشید یا پاسارگاد نزده اید البته من در اینکه مشخصات کوروش کبیر بیش از بقیه مدعیان با ذوالقرنین مطابقت دارد با شما هم عقیده ام اما نقش برجسته مردی با دو شاخ در پاسارگاد است نه در تخت جمشید نکند بقیه ادرس دادن هایتان هم در مطلب چنین باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
فعلا تاریخ مملکت ما را نابود می کنند
ali
|
India
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۲
تا ائمه(ع) را داریم چرا باید اینقدر سنگ کورش را به سینه بزنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
سلام
دو تا اشکال داشت این مقاله یکی اینکه اولین امپراطوری هخامنشی نبوده بلکه مادها بودند و دوم اینکه بعد حمله اعراب تا دولت صفویه قفقاز جزو ایران نبود و لی اینجا گفته شده که همیشه اون منطقه جزو ایران بوده
masood
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
من همیشه از اینکه در رسانه های ملی و نیز کتابهای درسی نامی از پادشاهان یکتا پرست و عادل نبوده بسیار ناراحت بودم
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
کاش ماهم مثل اون به حقوق و نظرات هم احترام بزاریم و فقط شعار ندیم
زنده باد ایران و ایرانی
http://www.www.naria.ir/view/12.aspx?id=440
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
آقا اينها همه جعله.
کاوه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
یه زمانی کوروش برای شما نون وآب نداشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
نمي شود كه با خواب و رويا تاريخ نويسي كرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
ول مع طلید.چراقران صریح نگفته.زنده باداسلام
سعید طاوسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
با سلام
لحن این نوشته کمی غیر علمی است.
sayed
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
اقای دکتر سلام
با توجه به همزمانی دانیال نبی (ع) با کورش گفته میشود ایشان مشاور کورش بوده حتی کورش در غار بیشاپور در کازرون چله مینشسته
اگر چنین باشد به امید روزی که فیلم کورش کبیر مانند فیلم یوسف ساخته شود
با تشکر
احد
|
-
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
اگر کوروش کبیر ذوالقرنین بوده پس باید موح باشد ولی در منشور کوروش که در بابل کشف شده آمده :
فرمان دادم تمام نيايشگاه‌هايي كه بسته شده بود را بگشايند. همه خدايان اين نيايشگاه‌ها را به جاهاي خود بازگرداندم. همه مردماني كه پراكنده و آواره شده بودند را به جايگاه‌هاي خود برگرداندم. خانه‌هاي ويران آنان را آباد كردم. همه مردم را به همبستگي فرا خواندم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
عجب با این وجود در حال خراب کردن تخت جمشید و حذف تاریخ هستیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
درود بر ایرانی وجاوید ایران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
درود بر ایرانی وجاوید ایران
سیمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
به عنوان یک دانشجو رشته علوم سیاسی برای خودم متاسفم که این جوری در حال حاظر از کورش وکورشیان فراموش شده وتمام توجه ها به بعد از انقلاب است وبس.انگار ما گذشته نداشتیم وپدران خودمون رو فراموش کردیم.درود بر ایران وایرانی ونام پرشکوه ایران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۵
ای کاش خود شما این مطالب را زود تر می فهمیدید .
i.m.21
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۵
سلام ودرود بر نویسنده میهن پرست و واقعا" ایرانی این مقاله
بسیار عالی بود من که شخصا" دعای خیر فراوانی برای شما کردم
ناصر آل مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۵
حداقل در دو منبع از منابع فوق الاشعار يعني تفسير الميزان و تفسيرنمونه در مورد اينكه ذوالقرنين همان كوروش بوده است؛ بحث به ميان آمده ولي به نتيجه قطعي نرسيده اند.حتي برخي از شواهد خلاف اين امر را نشان مي دهد.
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۵
تنها چیزی که میتونم بگم اینه که فوق العاده بود
سيد محسن برهاني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۵
بنده به نوبه خوداز جناب آقاي دكتر سنجري براي زحمت تهيه مقاله واز سايت تابناك بدليل درج آن سپاسگذاري مي نمايم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۵
]چی بودیم چی شدیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۵
حالا چه حکمتی است که میخواهید جنبه مذهبی به این قضیه بدهید 0 اگر گاندی اسمش در هیچ کتاب مذهبی نیست پس ادم بدی است؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۵
.بخش 32منشور کوروش کبیر:"فرمان دادم تمام نیایشگاه‌هایی که بسته شده بود را بگشایند. همه خدایان این نیایشگاه‌ها را به جاهای خود بازگرداندم. همه مردمانی که پراکنده و آواره شده بودند را به جایگاه‌های خود برگرداندم. خانه‌های ویران آنان را آباد کردم. همه مردم را به همبستگی فرا خواندم"
ali
|
India
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۶
ایم مقاله ای است بدمن هر گونه سند--نام این علما با کدام سند ذکر شده؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۶
اینکه به تاریخ شاهنشاهی ایران(یهو) علاقمند شدید خیلی خوبه . کاش به نصایح او نیز توجه میکردیم . آیا او هم به جای برنامه دروغ تحویل مردم قهرمان و سرافراز ایران میداد .
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۶
پاینده باد ایران من
jalal
|
Pakistan
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۶
؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۶
تنها كوروش نيست كه موحد وآزاده است. اگر در سخن داريوش كبير هم در كتيبه بيستون دقت شود همين يكتاپرستي و آزادگي و مبارزه با دروغ و پليدي از سخنانش هويداست.
ساشا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۶
خیلی خوب بود ممنون از شما
بابک تبریزلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۶
این فیلم بازیهاو کوروش بازیها کار صهیونیست در زمان رضاشاه بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۶
خطاب به دوستی که گفته بودن درباره مفاخر ایران هم سریال بسازید . انگار شما تا حالا سریال های سیما رو دنبال نکردید . آخرین نومنه این سریال ها همین مختارنامه . مگه مختار کجایی بود ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۶
ابران از لحاظ عددی با کلمه مُکبر که یکی از اسماء خداست
سیسش
|
United States
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۶
توهم زده این دکتر ....
محمد سعیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۶
کروش کبیر که پاد پایتختش بخدی یعنی بلخ بوه و مال افغانستان است.حالا شما چرا اینقد میسوزید و کاسه داغتر از آش شدید؟
نیما کاظمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۷
خیلی باعث تاسف است که به اینگونه از میراث باقی مانده از دوران کورش نگهداری میشود
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۷
درجواب دوست عزیز:اگرپدرکسی فاضل باشدپسرکمی ازاوبه ار ث می بردوازپسرپدرفاضل انتظاربیشتری وجودداردتا....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۸
خیلی جالب است و جای تعمق بیشتر دارد
.ty
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۸
.tashakor
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۸
عجب باحال بود
دو بار خواندم
تشکر
یک هموطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۸
به نام خدا

با سلام ، کوروش بزرگ ، همان ذوالقرنین

قران می باشد . چون قران هماهنگ با

تورات و انجیل نوشته شده و نام کوروش در

تورات امده است . ضمنا" تمام پیامبران

تورات و قران ، مشترک می باشند.

محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۹
سلام و خسته نباشید . اگر مقدور است لینک مربوط به این منطقه را از سایت گوگل در این بخش اضافه کنید .
ایرانی از نسل کوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۹
باید عرض کنم که این منشور نوشته روحانیون بابل است برای اطلاع بیشتر رجوع کنید به سایت زیر که مصاحبه با عبدالمجید ارفعی، استاد زبان های باستانی و مترجم منشور کورش انجام داده است
كوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۹
درود بر كوروش
كوروش بزرگ و منشور آزاديش چراغ راه آدميان زنده باد ايران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۹
یکمی مطالعه بدک نیست!!!
"
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۹
دیگر تاریخ پرستی بس است. آنهم تاریخ جعلی...!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
دیگر حرف مفت زدن بس است!
عرب پدر
ب
|
United States
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۰
باید از انگلیسی ها به خاطر نگهداری منشور تشکر کرد چرا که اکه نبرده بودنش درد کتیبه خلیج فارس بهش میخورد
سورنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۰
بابا خيال پردازي رو اي ول
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۰
درود بر دکتر میرسنجری
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۰
الهکم التکاثر حتی زرتم المقابر.(قران کریم - سوره تکاثر آیات 1و2) . بزرگداشت کوروش به عنوان بخشی از پیشینه این سرزمین قابل تقدیر است ولی نه به صورت افراطی. در این سرزمین دودمان های مختلفی حکمرانی کرده اند که هرکدام معایب ومزایایی داشته اند و در پرباری تاریخ وتمدن این کشور نقش داشته اند. و واقعیت این است که سلسله بعد از اسلام سهم بیشتری در فرهنگ امروزی ایران دارند. مثلا" یکی از رسوم هخامنشیان ازدواج با محارم برای پاک ماندن خون ونژاد شان بود که قطعا" در دنیای امروزی پذیرفته نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۹:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۱
باسلام به همه بازدید کنندگان در مورد ازدواج با محارم باید این را گفت که این امر در زمان خود کورش نبوده
سوگل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
این آقایی که میگه اسلام نقش بیشتری داشته راست میگه
مملی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
میخواستم بگم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
حرف حق رو گفتی
آراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۰
بنياد گرايي اسلامي با پان ايراينسيم قاطي شود چه معجوني در خواهد آمد؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۰
عالی بود استاد عالی
واقعا افتخار میکنم که دانشجوی شما هستم شاید مثبت ترین نقطه ی حضور من تو این دانشگاه آشنایی با شما بود
به شدت مقاله تون قابل احترام هست حیف این ترم باهاتون درس ندارم
امید ک.ز.ز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۰
با سلام و خسته نباشید.بنده یکی از محققین عهد عتیق هستم .فکر می کنم در مباحث تاریخی تعصب جایگاهی ندارد،و ابتداء از منظر تاریخی ادله و شواهد باید کامل باشد .به چند دلیل فکر می کنم این فرض که کوروش جناب ذوالقرنین است بجا نیست:
1-جناب ذوالقرنین دورانشان مربوط می شود به زمان حضرت موسی،در حالیکه کوروش متعلق به زمان سلیمان نبی(ع) است که ایشان از پیغمبران موسایی است.
2-نظر اکثر مفسرین مستند به تحقیق آقای ابول کلام آزاد مورخ معاصر (1269ه.ش -1339ه.ش)می باشد.که عمده استناد ایشان،تندیس کوروش در دشت مرغاب می باشد.(که در مورد این تندیس و تاج کوروش توضیح می دهم.)
3-ازعزیزان در خواست می کنم،در سایت ترجمه صحیح منشور را بگذارید،کوروش پیروزیش در بابل را به خدا نسبت نمی دهد بلکه آن را موهبتی از جانب مردوک(الهه جنگ و خونریزی برای یونانیان و در ایران باستان الهه پیروزی)می اند.اگر دوستان کمترین مطالعه ای در مورد ادیان والهه های مصر باستان و دونان داشته باشند ،در به کار بردن لفظ موحد برای کوروش احتیاط می کنند.
4-تاج سر کوروش که همه موافقان این نظریه به آن استناد می کنند،مخصوص کوروش نیست بلکه این تاج اسمش هم هم (hem hem crown می باشد .و شما با یک جستجوی ساده در می یابید که فراعنهء بسیار متاخر تر از کوروش دقیقا از این تاج استفاده می کردند،که متاسفانه از نظر ادیان شناسی مربوط به الهه پرستان ملحد می باشد.
اگر نظرات وتحقیقات علمی این حقیر با دلبستگی های شما دوستان تفاوت داشت ببخشید ولی بنده برای دفاع از نظرم در خدمتم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
ای محقق عهد عتیق لطفا از غار تعصب بیرون بیا!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۷
با اینکه مخالف نظرم نوشتید، ولی بسیار متین و کارشناسی شده به نظر می رسد. امیدوارم از همفکران خودم جواب قانع کننده ای در برابر شما بشنوم
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
من دوست با شما در اين مورد بحثي داشته باشم خيلي برايم جالب است والبته دردناك؟؟؟؟!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
آقاهه ما به اعتقاد کوروش کاری نداریم.به ملیتش و کارهایی که کرده افتخار میکنیم.
mohsen
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
ای وطن فروش
armin
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
سلام.اقای امید شما کاملا در اشتباهی.........
نوید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
اون بالا به یسری افراد اشاره شده بود !یادتونه؟
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۱
درمورد دوست عزیزی که فرموده بودند ذوالقرنین مربوط به زمان حضرت موسی است میخواستم بپرسم دوست عزیز براساس کدام روایت چنین حرفی رامیزنید؟ بعد هم کوروش معتلق به زمان سلیمان نبی نیست وسالها از مرگ سلیمان مبی میگذرد
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۱
ازشما بابت مقاله ی خوبتان تشکر میکنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۱
نمیدانم ان دنیا چگونه به ای تحریفات جواب میدهید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۱
تابناک پان ایرانیست اینترنت جای تو نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۲
به ایرانی بودن افتخار میکنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۲
باسلام در پاسخ به این دوست عزیزم که محقق عهد عتیق میباشد فقط همین را بیان کنم که ایت الله مکارم شیرازی از مجتهدین بزرگ ما این موضوع را تایید نمودند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۲
وقتی که درباره هخامنشیان 300 رو می سازنن تا بگن ایران و ایرانی ضد انسانند !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۲
تاریخ ایران من هویت منه ، ایران دفاع از تو نیت منه !
ايران دخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۲
آدمهاي حزب باد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۳
باعث افتخار ما ایرانیان است.پس به خود می بالیم و افتخار میکنیم که از نوادگان کورش کبیر هستیم
پسر کوروش بزرگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۳
به نام آزادی به نام خداوند آزاد و خداوندگار آزادی کوروش بزرگ.
جاوید ایران و ایرانی با هر قومیت نژاد و دین و تفکر
siavash
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۴
درود خداوند بر ايران و فرزندان ايراندوستش از نويسنده تشكر ميكنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۴
ایت الله مکارم شیرازی که نظردیگری دارند به کدام منبع استناد کرده اید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۴
خوب جواب منتقذان داده شود
کیارش موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۴
پس چرا در کشورمان حتی نام یک خیابان به نام کوروش کبیر مورد تایید قران نیست ؟
نمی فهمم !
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۴
حالا فرضا کوروش همان ذواقرنین باشد ،‌خوب که چی ؟ مثلا می خوای چی را ثابت کنید ؟‌ اگر نباشد آدم بدی است ؟
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۵
تا کور شود هر آنکه نتواند دید.
مطلب جالبی بود
ممنون
ایران سبز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۵
درود بر کورش و ایران سبز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۵
دمتون گرم بابا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۵
ما نمیدونیم دمه خروسو باور کنیم یا قسم ابوالفضلو
Koorosh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۶
اين فرد محترمي كه خود را محقق عهد عتيق معرفي ميكند، متاسفانه بنظر ميرسد كه تعصب ضد ايراني دارد
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۶
با سلام
متن زیر در پاسخ به اون هم وطنی بود که خود را محقق عهد عتیق معرفی کرده بود . من فکر نکنم که این عزیز کتاب عهد عتیق رو یک بار هم نخونده که اگر خونده بود این حرفها رو نمی زد
ایشون گفته بودند:
کوروش پیروزیش در بابل را به خدا نسبت نمی دهد بلکه آن را موهبتی از جانب مردوک(الهه جنگ و خونریزی برای یونانیان و در ایران باستان الهه پیروزی)می اند.اگر دوستان کمترین مطالعه ای در مورد ادیان والهه های مصر باستان و دونان داشته باشند ،در به کار بردن لفظ موحد برای کوروش احتیاط می کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۷
دورود بر همه آزادگان و پاك سيرتان تاريخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۷
درود بر کوروش که هم مومن بود و هم ایرانی
شهرام یوسفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۷
اول از روی ادب سلام.در خصوص از بین رفتن مقبره کورش کبیر در اثر رطوبت اب سد سیوند اعلام میکنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۷
هان؟
جان؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۸
كوروش براي ما ايرانيان است
Kambiz Diba
|
-
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۸
ضمن سپاس فراوان از نویسنده آزاداندیش و حقیقت گوی ایرانی ، خرسندم از اینکه نسبت کاربران با نظر موافق و دوست داران کوروش به دشمنان او بسیار قابل توجه است. زنده باد ایران پاک
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۸
در پوست خودم نمي گنجم
سعيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۸
عالي بود ممنون-خسته نباشيد
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۹
شايد يكي ازمشكلات هميشگي ما بازي با كلمات و تعبير به نفع باشد حتي اگر تاج كوروش مربوط به الهه پرستان ملحد ميبوده ولي رفتار وتدبيرش كاملا خدا پرستانه و انسان منشانه بوده پس قدري تامل و تدبير دوست عزيز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۹
کاش دولتمردان ما ذره ای به فکر ایران ما بودند ..
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۰
تابناک چرا نظر منو که پاسخی به این عزیزی که ادعا میکنه (.بنده یکی از محققین عهد عتیق هستم) هست را نمایش ندادید
اشکال نداره ازادی بیانتون رو هم دیدیم
یا علی
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۰
یگانه پرست بودن از ایرانی بودن بسیار مهم تر است.
احمد
|
-
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۱
هذا فتح من ربي
در قرآن چنين آيه اي نداريم ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۲
كوروش يك سكولار تمام عيار بود
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۲
تاریخ فراعنه بعلت ارتباط با کابلا و فراماسونری درست بیان نشده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۳
تفو بر تو ای چرخ گردون تفو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۳
سنگ نگاره یادمان کوروش کبیر، نه در ایران بلکه در میدان مرکزی المپیای شهر سیدنی استرالیا!
منوچهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۴
به اميد ظهور دوباره كوروش.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
با سلام وخسته نباشید
1-اینکه کوروش کبیر همان ذوالقرنین است درست است هرچند بعضی بر اساس حب و بغضی که با ایران دارند آن را کتمان می کنند
2- اما جای بسی شرمساری است که سنگ نگاره یادمان کوروش کبیر، نه در ایران بلکه در میدان مرکزی المپیای شهر سیدنی استرالیا می باشد
غلا مرضا حسين زاده
|
-
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
باسلام / ضمن تشكروسپاس فراوان از ارسال اين مطالب درخواستي به ايميل اينجانب و با اميد به روزي كه فرهنگ و تمدن ناب ؛ اصيل و با كرامت ايراني در قالب مفاهيم الهي با ايدولوژي اسلامي بطور جامع و دقيق وكاربردي و بدور از شعار زدگي به ملت قيور و سرافراز وفهيم ايران و همه ملل جهان شناسانده شود . انشا ا...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
پس اسلام ايراني رحيم مشايي بي راه نيست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
برای چی باید منشور کوروش برگرده ایران ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
علامه طباطبايي با استنباط انكه همه كشورهاي ان زمان به ايران حمله كردهاند و هخامنشيان شروع كننده جنگ نبودهاند
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
در جواب به این دوست عزیز باید بگویم که کوروش کبیر خود پیرو دین مزدیسنا بود.
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
بسیار نیکو نگارش نمودید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
زنده باد كوروش ،زنده باد سرزمين پارس
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
جناب محقق عهد عتیق بسیار مسرورم که تابناک شرائطی جهت اظهار فضل حضرتعالی محیا نمود !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
تا دیروز که مجسمه های هخامنشی رو از توی نمایشگاه کتاب جمع میکردین، میگفتین اینا فلانن
حالا چی شده افتادین دنبال هخامنشی
تم جدیده؟
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
داشتن ریشه و چیزی که بواسطه اون بشه به ایرانی بودنمون افتخار کنیم
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
داشتن ریشه و چیزی که بواسطه اون بشه به ایرانی بودنمون افتخار کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
ما ایرانیها اگهی از سرداران ایرانی که جان خود را فدای این خاک نمودن نداریم حتی نام سرداران نمیدانیم.ما حتی اسم بچه یمان را ایرا نی کمتر استفاده میکنیم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
ما ایرانیها اگهی از سرداران ایرانی که جان خود را فدای این خاک نمودن نداریم حتی نام سرداران نمیدانیم.ما حتی اسم بچه یمان را ایرا نی کمتر استفاده میکنیم؟
ايماني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۸
با سلام متاسفانه ما ايراني ها فقط حرف ميزنيم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۸
خیلی خوب بود
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۸
با سلام. فعلا که نه دشمنان خارجی که همین مسوولان داخلی هستند که دارن ریشه فرهنگ ایرانی رو به کلی نابود می کنن.
يك مسلمان ايراني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۹
با تشكر فراوان از نويسنده گرامي ولي بايد گفت كه در تاريخ هاي كل جهان روزي به نام كوروش وداريوش كبير ثبت شده آن هم 29 اكتبر ولي در تاريخ ايراني چنين چيزي نيست .
آيا وقت آن نرسيده كه به خود آييم و واقعيت ها را براي عموم بگوييم حتي واقعيتهاي تلخ را؟
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۳۰
سلام دوست عزیز
منظورم دوست بالایی است که ذوالقرنین بودن کوروش را رد میکند
ای کاش یکم بیشتر تاریخ میخواندید و کاش بهتر کتاب ابولکلام آزاد را میخواندید
شما از کجا کشف کرده اید که ذوالقرنین به زمان حضرت موسی برمیگردد؟؟؟
پیروز باشید دوستی که حتی نمیتواند تصور کند مجسمه کوروش در استخر هم مجسمه کوروش باشد
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۱
سلام
بنا به قولی که دادم خدمت رسیدم
بسیار خواندنی بود و آموزنده
دست مریزاد
عالی عالی و بازه بسیار عالی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۱
با سلام
وقتی روایات روشن و معتبر در این زمینه داریم چه لزومی است که به سراغ تفسیر به رای برویم و بخواهیم بر اساس پاره ای از احساسات قرآن را آنگونه معنی کنیم که خود می پسندیم ، مگر مولای ما امیرالمومنین ع نمی فرمودند : انا ذوالقرنین المذکور فی الصحف الاولی پس دیگر این همه بالا و پایین پریدن ندارد
هیوا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۱
با سلام
لطفا ایمیلی، آدرسی از دکتر میرسنجری بگذارید.
با تشکر
hojat
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۱
با عرض سلام.دررابطه با صحبت این بنده ی خدا دوست دارم باهاشون بحثی داشته باشم.
1-دررابطه با اینکه ایشون گفتند ذوالقرنین متعلق به زمان حضرت موسی است میخواستم بدونم برای این حرفشون سندی دارن؟
احمد محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۲
نظرات استاد امیر توکل کامبوزیا را نیز ببینید
احمد محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۲
نظرات استاد امیر توکل کامبوزیا را نیز ببینید
abd
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۲
با تشکر از نظرات خوب همه دوستداران ایران و اسلام ظاهراً آنچه علامه طباطبایی فرموده اند تإیید کلی موضوع نیست و احتمال است لیکن یافته هایی نیز حاکی است که ایشان به عنوان پادشاه دانایی بوده که مورد تإیید پیامبر عصر خود بوده است.
ناشناس
|
Japan
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۳
امیدوارم این تاریخ کهن و افتخار آمیز تلنگری باشد تا امروز هم جزو کشورهای قدرتمند و تاثیر گذار باشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۳
به آن دوستي كه سنت جعلي "ازدواج با محارم" را به ايرانيان باستان نسبت مي دهد بايد گفت كه لازمست درخصوص موضوعات تاريخي با دقت واحتياط بيشتري صحبت كرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۳
ازآن دوست عزيز كه "مردوك" راخداي "يونانيان" ميداند تقاضا ميكنم تاريخ را بادقت بيشري مطالعه نمايد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۳
كورش كبير بنيانگذار سلسله هخامنشي نبوده است
ارش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۴
احسنت به دوستی که نظرات مخالف رو گفت
sepehr
|
-
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۴
شما چه كرده ايد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۴
لازمست به استحضار محقق عزيز عهد عتيق برسانم كه ايشان بايد در اظهاراتشان تجديد نظر نمايد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۴
درود به روان پاك كوروش كبير! بنيانگذار دولتي عدالت پرور در جهان كه يادآور دولتي بسيار بزرگتر و عدالت پرور در همه گيتي از شرق و غرب عالم است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۴
درود به روان پاك كوروش كبير! بنيانگذار دولتي عدالت پرور
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۴
درود به روان پاك كوروش كبير!
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۴
بالاخره ما حرف كيو باور كنيم؟نظر شما يا جناب محقق رو؟؟؟
matin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۴
بوسه بر مزار کوروش کبیر می زنم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۵
چرا نقطه نظرات من كه در رد اظهارات محقق عهد عتيق بيان شده را درسايت منعكس نمي كنيد؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۵
جالب این است که بعضی از دوستان فارسی زبان نه پارسی نسبتهای به نیاکان ما می دهند که با هیچ عقل سلیم و غیرت ایرانی اسلامی ما تطبیق نمی کند
gama
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۵
در جهان فرمان كوروش اولين منشور بود/سر به تعظيمش فراتر بابل و آشور بود/
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۵
ما از این لحظه، اندیشه و دین هر کس را محترم خواهیم دانست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۵
کوروش!!!!ذوالقرنین!!!!!

فکر نمی کنم منظور قرآن از ذوالقرنین ، فردی مثل کوروش که منجی قوم یهود است باشد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۵
درود
majid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۶
با تشکر از شما .باید از اقایی رییس جمهور هم تشکر کرد چون ایشان هم از کوروش کبیر به نیکی نام برد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۶
از دوست عزيز جناب آقاي مير مهرداد ميرسنجري بخاطر اين مطلب بي نهايت متشكريم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۷
good, thank's a lot
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۷
با سلام
برادری که خود را محقق عهد عتیق میدانی خودت را معرفی نما و استنادات خود را محکم بیاور !!!! فرضیه های بسیار ناقص آورده اید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۷
با سلام
دوست محقق عهد عتیق طبق نظریه پردازی شما حافظ (علیه رحمه) نعوذ بالله نیز چون از شعر یزد (لعنت الله) استفاده نموده
هفتکل..
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۷
با درود وتشکر فراوان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۸
\پس مرگ بر كورش مرگ بر هويتم مرگ بر گذشته ام
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۸
بسیار زیبا و خردمندانه
بهمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۹
اهن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۹
چرا از گفتار نیک .. کردار نیک .. و پندار نیک حرفی نمی زنید... آریایی باید اینگونه باشد؟
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۹
اگر کوروش در کتیبه از مردوک الهه جنگ بابل یاد می کند شما که تحقیقات زیادی کردید باید بهتر بدانید که کوروش به عقاید تمام مردمی که کشور آنها را فتح می کرد احترام می گذاشته برای همین از مردوک نام میبرد تا آنها احساس نکنند که کشور شان توسط بیگانه فتح شده و تمام آئین آنها نابود خواهد شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۹
من یک پیام در مورد اینکه ذوالقرنین قرآن کسی جز امیرالمومنین ع نیستند گذاشتم ... ولی نمایش ندادید..افسوس که نمی دانستم این همه با آنحضرت مشکل دارید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۹
پاينده باد پارس پارسيان و درود بر كوروش كبير
رضا
|
United Kingdom
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۹
سلام آقای نویسنده. بزرگترین نشانه ذوالقرنین ایجاد سدی است ازسنگهای ذوب شده بدست انسان به این صورت که یک ردیف چوب گذاشتند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۰
کوروش اینه ببین پیامبر چی بوده. خواهشا میخونی جو گیر نشو آتیش پرست بشی...!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۰
تابناک سانسورچی
رضا
|
United Kingdom
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۱
سلام میتونم بپرسم چرا نظر من رو نگذاشتین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هادي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۱
باتشكر ازتابناك به خاطر ترويج خبرهاي اينگونه بكر واشناكردن عموم باكوروش بزرگ ايراني
بابک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۱
ذوالقرنین که کوروش نیست اسکندره
حسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
تاريخدانان مي دانند كه چه كسي را مي گويم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
خوب بود به نوبه خود از نویسنده تشکر میکنم با آرزوی توفیق برای ایشان
رضا
|
United Kingdom
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
بازم سلام. واسم خیلی جالبه چطور بخودتون اجازه میدین نظرات رو سانسور کنین؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۴
سیاست کوروش عین سیاست امروز امریکا بود
مهرگان
|
United States
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
تاریخ قضاوت خواهد کرد
zz
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
ای ول کاملا با این نظرات موافقم
asal
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
سلام من دانشجوی رشته حقوق هستم واطلاعات تاریخی بالایی ندارم وبه نظر همه دوستان هم احترام می گذارم ولی با دیده های من در موزه تخت جمشید حداقل ثابت شده است که کوروش کبیر برده داری نمی کردند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۹
آیه
هذا فتح من ربي
را جستجو کردم. وجود ندارد درست آن
"هذا رحمة من ربی" است که آدرس آن آیه 98 سوره کهف است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۹
من فکر میکنم اقای امید ک.ز.ز ایرانی نباشد چون هم واقعیت برایش تلخ است وهم خون ایرانی دررگهایش جریان ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۹
اگر هم مقاله بالا را قبول داشته باشيد ، خدا پرست بودن كوروش را اثبات كرده ايم
نادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۹
سلام خدابرکورش کبیرکه افتخاری بزگ برای ایران و ایرانیان است.
محمودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۹
باسلام به همه نظر دهندگان عزیز:دقت کنید که با جابجا کردن اسامی نمیتوان چیزی را ثابت کرد
کوروش کبیر (من توی تمتم پستها اسمم اینه)
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۱
زنده باد اسلام ایرانی
بیژن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
دورود برشرفتان
احمد
|
Syrian Arab Republic
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
كوروش كبير اسطوره ايست كة انسان با او به انسان بودن خود ايمان مي اورد
ناشناس
|
Uzbekistan
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
اقای امید شما وبلاگ دارید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
بد نیست به کتابهای اقای پورپیرار هم نظری بیندازیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
کورش بخواب که اگر بیدار بودی از دست این تابناک دق میکردی
آریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
واقعا قباهت دارد
ناشناس
|
United States
|
۰۴:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
اون از سریال حضرت یوسفشون اینهم از این مقالشون.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
ایران هر کاری برای آرامش و سربلندی تو همانند کوروش کبیر انجام خواهیم داد.
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
نعوذبلله
ata
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
تشکر می کنم ازنویسنده این موضوع بسیارمهم که بزرگی تمدن ایران را تاحدودی به تصویرکشیدند. به امیداینکه بازهم ازاین دست مطالب نوشته بشه.باعرض معذرت اگه نگارشم خوب نیست
علی ژرفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
عالیست
آتیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۸
من دانشجوی کارشناسی ارشد باستان شناسی دانشگاه تهران
شما میگید همه مردم ایران یکی اند پس چرا به تحقیر و توهین اقلیت ها میپردازید ترک از کدام پیشینه با فارسیان یکی اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
dqwwpchx
|
United States
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۸
20
eqnqislw
|
United States
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۸
20
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
زنده باد ایران ازاد واباد زنده باد شاهان عادل
boy
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۳۰
من تو کتاب ایت الله خلخالی خوندم که کوروش همجنسباز بوده
mohsen
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۳۰
زنده باد ایران و تمدن ایرانی که مایه فخر و مباهات است .
ایرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۳۰
خیلی خوب بود. لطفا به نسل جوان مطالبی اینچنین بشتر برسانید تا با فرهنگ پرافتخار ایران و ایرانی بشتر آشنا شوند.
ahmad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۳۰
very good
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۳۰
حتی اگر بیشتر مطالب نویسنده محترم افراطی و از روی احساسات باشد همین که کوروش در آن دوران که خبری از آزادی و برابری نبود ندای آزادی و صلح سرداد یک معجزه الهی است
erfan
|
United States
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۳۰
vay vay vay vay vay vay vay vay cheghadr ziba bood dame nevisande garm
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۱
درود بر شما عاشقان ایران کهن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۱
اگرراست میگویید نام کورش رادر کتاب درسی دانش آموزان این مرزوبوم برای آشنایی وافتخار
آورده شود لااقل مطالب منشور ذکرگردد..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۱
بايد از انگليسي ها بخاطر تاريخ سازيش تشكر كرد.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۲
متاسفانه تابناک فقط برای خودنمایی و خود بزرگ بینی اینگونه مطالب را چا÷ میکند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۲
فاقبطفیاقبافاقبغفغ
ایلیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۳
جناب امیدخان

این مطالب همانطور که گفتید دال بر قطعیت همپوشانی ذوالقرنین با کوروش نیست ولی از لحاظ شواهد تاریخی، و از بین شخصیت های شناخته شده، کوروش هخامنشی به ذوالقرنین نزدیکتر است.
به هر حال اگر کوروش ، ذوالقرنین هم نباشد بازهم شخصیت بزرگوار و قابل ستایشی است ، مدل یک پادشاه کار درست !!!
ایلیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۳
جناب امیدخان

این مطالب همانطور که گفتید دال بر قطعیت همپوشانی ذوالقرنین با کوروش نیست
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۳
با تشکر از شما
امیر احمد اکبری اسبق از تبریز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۳
کوروش مردی سفاک وحشی و خون ریز بود.
ephubxhy
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۳
20
xajshfny
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۳
20
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۴
ممنون از این مطلب جالب
Reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۴
متاسفم . . .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۵
زمده باد کورش ومرگ بر دیکتاتوری نوین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۵
aaali bud
ahhen
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۵
دگر حنايتان رنگ ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
سخنان کوروش را که نقل کرده اید حاوی کلمات عربی فراوان می باشد!!!!
fhndi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
به نظر من این مقاله به جای اینکه مقاله ایی تاریخی تحلیلی باشد یک مقاله پان ایرانیسم بود
عماد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
بدون شرح
سیاوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۸
تمام دنیا به وجود چنین مردی افتخار میکنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۸
کوروش رو استکبار ساخته تا اسلام رو کم رنگ کنه
حسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۸
ما هر چه داريم از تاريخ داريم
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۴
با سلام ضمن اینکه تطبیق ذوالقرنین با کورش در صورت صحت مایه مباهات است از نویسنده محترم و یا هر صاحب نظری خواهش می کنم مرا راهنمایی کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۵
عالی بود گلم . دستت درد نکنه.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۰
عكس هارو چه جوري دريافت كنم؟
سجاد بهمنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۷
زنده باد ازاد مردان ایران زمین
مسلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
تشكر
سپنتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
بنده ی حقیر معتقد هستم ایران وایرانیان هرچه دارند از جناب کورش کبیر واسلام و قران وجناب محمد دارند
سپنتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
هر چی دیشب گفتم جواب دادی امروزم میدی؟
سید محسن موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
جناب آقای امید ک.ز.ز
با سلام و تشکر از توضیحات شما. البته همانطور که مرقوم فرموده اید در مباحث تاریخی ـ بلکه همه مباحث ـ تعصب جایگاهی ندارد و باید با ادله و شواهد صحیح مسایل را مورد بررسی قرار داد.
mehran
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۶
ooo
parsi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۷
مهم نیست که ذوالقرنین همان کوروش باشه. مهم نیست که اسمش در قرآن و عهد عتیق و تورات باشه
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۶
خوب بود
م.هنرمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۷
سلام
مطلبتون عالي بود.
بیتا جعفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
من خواستم دربارهی سد امیر کبیر برام بگین اون وقت دربارهی امیر کبیر برام میگین
گمنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۱
آخه دیگه برا کوروش هم سانسور میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فرید
|
United States
|
۰۵:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
باید یه تشکر بسیار ویژه بکنم از نویسنده این مطلب بسیار زیبا .
TOOFAN
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
دوست دارم ای ایران
mohsen
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
ایرانییان همیشه باید به گذشته خود افتخار کنند
NANY
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
بسیار جالب بود
بهمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
ذنده باد مردمان اصیل پارسی,نوادگان وپیروان حقیقی کورش کبیر
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۹
درود خدا بر کوروش کبیر
یک ایرانی یک اریایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۶
عالی بوووووووووووووووود عالی
پرویزحیدری دیزیچه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
به امیدروزی که ایران واقعی ادامه یابد
علي اصغر يارياب
|
United States
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
خدا كند كه روزي بيايد كه همه ي دشمنان ايران ، لعنت شوندو دوست داران ايران سربلند
علي اصغر يارياب
|
United States
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
خدا كند كه روزي بيايد كه همه ي دشمنان ايران ، لعنت شوندو دوست داران ايران سربلند
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
درود بر هر ایرانی که به میهن خود و گذشته پر افتخار ایران عشق می ورزد.از تلاش شما سپاس گذارم.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
ما تو رویای این به سر میبریم
هستی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
درودبرکوروش کبیر .مجسمه ای ازکوروش درمیدان شهرهایایران هم نصب کنید
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
دنیا به کورش افتخار میکند تو که ایرانی هستی چرا.
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
محقق عهد عتیق شرم کن
احسان خ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
از نویسنده تشکر میکنم.
دانیال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
ایران اگه الان گربست یه زمانی ببر بوده به هیبت این ببر از شرق به غرب بوده دنیا ابادن
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۲
خیلی نامردید نظرات من را نذاشتید.
باتون قهرم
یه بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
خیلی خوب بود
الی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۷
کورش همیشه در قلب ما زنده است
عرب اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
زنده باد ایران
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
هرکشوری به تمدن وپیشینه خود میبالد.مانیز به تمدن ارزشمند خود وسازندگان آن افتخار می کنیم
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
عالی
هاشم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
امیدوارم به احترام کورش از این پس بیشتر اسم فرزندانمام را کوورش بنامیم
مجيد پورعباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
با سلام وخسته نباشيد.من واقعا به خودم افتخار مي كنم كه يك ايراني هستم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
آقاي اميد ك.ز.ز
در منشور بابل از مردوك نام برده كه خداي بابلي ها بوده و اين به دلايل سياسي بوده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
درود بر کوروش
me
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
البته کوروش ادم بود اما الان ادمی و ادمیتی وجود نداره عمل کردنش مهمهههههههههههه
*
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
کورش را ستایش می کنم به خاطر احترام به آزادی..............................فقط تو میمانی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
عالی بود
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
ما ایرانی ها چرا روش کوروشو ادامه نمیدیم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
به عنوان یک فرد افتخارم به سی قرن گذشته بر می گردد
شیراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
درود بر کورش و درود بر ذات ایرانی
و درود بر کسانی که به ایرانی بودن افتخار میکنند
پرند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
مرسي فيض برديم
NeverTime7
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
این واقا عالی بود دوستان گیر ندین لطفا همین قدر که این دوست عزیز زحمت کشید ، اینقدر مطلب به این طولانی را تایپ کرد!!!
شاید هم کپی/پیست کرد...مهم نیست چون زحمت کشید تا این مقاله را بنویسد یا پیدا کند ... حد اقل اول نظراتتون یک دست درد نکنید اظافه کنید ... از همتون ممنونم زنده باد ایران و ایرانی...
از نویسنده این مقاله نیز تشکر میکنم!!!
ستوده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
من به ایرانی بودنم افتخارمیکنم.من به کوروش کبیرافتخار میکنم اما چرابایددوره هخامنشی وکوروش رو از کتاب تاریخ حظف کنند دوره ای که بیانگراصالت و سربلندی ماایرانی هاست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
عالی
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
خیلی خوب بود کاش ما ایرانیان هنوز هم از دین کورش کبیر پیروی می کردیم.با تشکر
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
من در ضمینه تاریخ ایران باستان مطالعاتی نداشتم فقط یه چیز
به نام خدای ایران
به نام ایران
به نام کوروش کبیر
مرجان
|
United States
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
سلام
واقعا مطالب جالبی بود
مقداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
افرین.
مريم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
زنده باد كوروش بزرگ
يك ايراني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
خيلي عالي بود اميد وارم كشورمان هميشه پيروز باشد.
ف-ز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
ايا كوروش كبير واقعي است ؟؟؟ تا حالا شده شك كنيد ؟؟؟؟؟؟؟ بد نيست بهش فكر كنيد.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
کورش کبیر از بزرگترین شخصیتهای تاریخ ساز دنیاست.
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
خوب بود كوروش واقعا انسان بزرگيه.حيف كه بعضي ها درك نمي كنن
عليرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
سلام دوست عزيز
بسياروبلاگ زيبايي داري.حتما هم به من سربزن.نظريادت نره
بابک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
نژاد آریایی وجود نداشته دانشگاه کمبریج تو تحقیقاتش 1ماه پیش ثابت کرد.
مهدی شالویی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
به امید برگشت ایران به دوران اوج قدرت دست به دست یک دیگر میدهیم .بریم خونه.
رضا ولی ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
درود بر شرفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
ازاینهمه بی انصافی درموردکوروش کبیر تعجب می کنم
maziyar
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
همزمان با ورود منشور كوروش کبیر به ایران زمین ـ به عنوان نخستین اعلامیه حقوق بشر در دنیا ـ و اعلام قریب الوقوع نمایش همگانی آن ـ هر چند به مدت کوتاه (چهار ماه) ـ در میهن دوستان ايرانی، شور و شوقی وصف ناپذیری را موجب شده است.
سید ابوالفضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
با سلام مرسی خیلی عالی بود.
عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
انشاالله به اميد روزي كه تمام بشريت در دنيا زيرسايه حكومت ما در آرامش وآسايش زندگي كنند.
سعادت(ایرانی)
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
با سلام به همه ایرانیان علی الخصوص دوست عزیزی که زحمت کشیدن از کورش بزرگ نوشتن! کورش بزرگ یک پدیده جهانی بود. او نه تنها برای ایرانیان شناخته و مقدس است بلکه برای همه جهان هست
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
عالی بود
بهراد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
ما ایرانی هسیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
متاسفانه ما از گذشته نه تنها عبرت نمی گیریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
خیلی عالی بود لطفادررسانه های ملی درمورد کوروش فیلم تاریخی بسازید
هما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
خیلی عالی بود
اذر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
واقعا عالی بود
گیسو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
از شما به خاطر وب خوبتون ممنون.خوب بود.
علی .ج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
مابایدتاریخ اصلی خودرادرنظربگیریم
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
من مریم فوق لیسانس تاریخ ایران باستان هستم...
مطلب شما رو خوندم بد نبود
ولی بهتر بود منابع رو آخر این نوشته پر ارزشتون میوردید..
موفق باشد....
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
ایدون و ایدون تر باد.
فریاد بیتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
یه روزی نشسته بودم هه هه بازم نشستم که
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
کاش زیراب نمیرفتی
هادی
|
Switzerland
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
بسیار زیبا بود مطلبت دمت گرم مشتی درود بر همه ایرانیها
سپيده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
مطلب جالبي بود
a
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
خیلی مطالبتون جالبه
abolfazl
|
United States
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
عشق است وطنم .زنده باد ایران و ایرانی
کوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
درود بر کوروش کبیر.
ترانه جوادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
سلام باتشکر از مطالب ارزنده شما از نظر من کوروش کبیر ذولقرنین میباشد ایشان از یکتا پرستی بارها صحبت کرده ان و در چند هزار سال پیش صحبت هایی کرده اند
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
برای این مردم واینده واقعا تاسف میخورم
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
برای این مردم واینده واقعا تاسف میخورم
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
کورش کجاییییییییییییییییییییییییییی
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
برای این مردم واینده واقعا تاسف میخورم
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷