بازدید 68760

انتقاد تند صادق زیباکلام از موسوی خویینی ها

صادق زیباکلام گفت: هنر موسوی‌خوئینی‌ها این است که هرچندوقت یک بار انگشت اتهام را به سمت یکی از شخصیت‌های نظام نشانه می‌گیرد و روزی علیه آقای هاشمی سخن می‌گوید و روز دیگر خطاب به رهبری مشکلات را گوشزد می‌کند در صورتی که اگر قرار باشد در دادگاهی متهمان به وجودآمدن وضع کنونی احضار شوند، نخستین فردی که باید در آن دادگاه حاضر و محاکمه شود خود آقای موسوی خوئینی‌هاست.
کد خبر: ۹۸۷۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ 28 June 2020

 به گزارش تابناک به نقل از فردا، نامه موسوی‌خوئینی‌ها به مقام معظم رهبری واکنش‌ها و پرسش‌های زیادی را برانگیخت؛ به‌خصوص آنکه چرا موسوی‌خوئینی‌ها که خود در بخش عمده‌ای از تاریخ انقلاب مسئولیت‌های زیادی برعهده داشته اکنون لباس منتقد وضع موجود را بر تن کرده است؟ و چرا او خود را در ایجاد شرایط کنونی مقصر نمی‌داند؟ البته دیده شده است که موسوی خوئینی‌ها در انتقاد به دیگران و کنارکشیدن خود سابقه‌ای طولانی دارد که شاید در سال‌های اخیر مهم‌ترین حملات او علیه هاشمی‌رفسنجانی بوده است؛ خاصه گفت‌وگوی مفصلی که چندوقت پیش انجام داد و حالا هم پا را فراتر از هاشمی نهاده و نامه‌ای انتقادی به رهبر انقلاب نوشته است.

صادق زیباکلام درباره نامه اخیر موسوی‌خوئینی‌ها به رهبر انقلاب  گفت: «آقای موسوی‌خوئینی‌ها در نامه اخیر خود رهبر انقلاب به مشکلات امروز جامعه نقد کرده است که چنین نقدهایی را خیلی‌های دیگر از جمله من هم کرده‌ایم و حتی من چندروز پیش در روزنامه شرق در یادداشتی نوشتم که وضع کشور از مرحله بحران هم عبور کرده است. گفتن چنین نقدهایی امر عجیب و تازه‌ای نیست اما سوالی که از آقای موسوی خوئینی‌ها باید پرسید این است که چه اسباب و عللی باعث شد که بعد از 42سال از انقلاب شاهد چنین وضعی باشیم؟ وضعیتی که اقشار آسیب‌پذیر حالشان خراب‌تر از همه ادوار است و طبقه متوسط چنان کوچک شده که شاید دیگر نتوان چنین طبقه‌ای را مشاهده کرد. هنر موسوی‌خوئینی‌ها این است که هرچندوقت یک بار انگشت اتهام را به سمت یکی از شخصیت‌های نظام نشانه می‌گیرد و روزی علیه آقای هاشمی سخن می‌گوید و روز دیگر خطاب به رهبری مشکلات را گوشزد می‌کند در صورتی که اگر قرار باشد در دادگاهی متهمان به وجودآمدن وضع کنونی احضار شوند، نخستین فردی که باید در آن دادگاه حاضر و محاکمه شود خود آقای موسوی خوئینی‌هاست. او بخشي از گفتمان انقلاب که برگزاری انتخابات آزاد، نبود زندانیان سیاسی، برگزاری آزاد تجمعات و از این دست معیارهای آزاداندیشانه بود را نابود کرد. من از او می‌پرسم که آقای موسوی خوئینی‌ها آیا شما در به وجود‌آمدن شرایط امروز هیچ نقشی نداشتی؟ او با متهم کردن دیگران سعی می‌کند بار مسئولیت را از گردن خود وانهد و کاری کند که مردم فراموش کنند که عامل تحریف گفتمان انقلاب خود او بوده است».
این استاد دانشگاه ادامه داد: «خطای دیگر او این بود که در قبال مسائل مهم این کشور سکوت کرد. بازهم از آقای موسوی خوئینی‌ها می‌پرسم که شما در سال76 کجا بودی و چرا هیچ موضعی نگرفتی؟ در دی96 و آبان98 چه می‌کردی؟ واقعیت این است که ما همه مقصریم؛ منِ صادق زیباکلام، عباس عبدی، تاجزاده، اصغرزاده، خاتمی و بسیاری دیگر در ایجاد شرایط امروز مقصریم اما تردید نکنید که بیش و پیش از همه ما بزرگ‌ترین مقصر خودِ آقای موسوی خوئینی‌هاست. این‌که طوری رفتار کنیم که انگار همه این مشکلات یک‌شبه ایجاد شده و خودمان به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در بحران‌های کنونی ایران نقش نداشته‌ایم، جز فرافکنی و فرار از مسئولیت چیزی نیست. موسوی خوئینی‌ها آرمان‌های انقلاب را زیرپا له کرد و انقلاب را فدای اهداف و امیال خود کرد و عامل اصلی تحریف گفتمان انقلاب خود او است».


زیباکلام در پایان با ذکر خاطره‌ای درباره شخصیت موسوی‌خوئینی‌ها گفت: «در انتها باید بگویم که موسوی خوئینی‌ها متکبرترین فردی است که به عمر خود دیده‌ام. به‌یاد دارم یکی از دانشجویانم بر موضوع تسخیر سفارت آمریکا کار می‌کرد و موفق شد با افرادی چون عباس عبدی، محسن میردامادی، محمود احمدی‌نژاد و معصومه ابتکار درباره آن موضوع گفت‌وگو کند. او گفت که اگر بتوانم با آقای موسوی خوئینی‌ها هم گفت‌وگویی انجام دهم، پروژه‌ام کامل می‌شود؛ به‌همین دلیل از من خواست کرد که برای راضی‌کردن موسوی‌خوئینی‌ها تلاشی بکنم؛ من هم نامه‌نگاری‌های متعدد با او و دفترش انجام دادم و درخواست کردم که به چند پرسش این دانشجو پاسخ دهد و حتی از طریق دانشگاه تهران هم برای او نامه‌ای ارسال شد اما او حتی پاسخ نداد که می‌خواهد مصاحبه کند یا نه؛ یعنی حتی به خودش زحمت نداد که بگوید وقت ندارم و مصاحبه نمی‌کنم. او اگر روزگاری ادعای استکبارستیزی داشته، بهتر است در ابتدا با استکبار درونی خود مبارزه کند».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۹۴
انتشار یافته: ۱۱
جناب آقای زیبا کلام شما دیگه میبینید مملکت چه خبره یا نمیدونید جزو آن قشر بالا هستید حتما یکی هم که پبداشه حرف حق میزنه و میگه که دست اندرکاران از حالتی که خودشونو زدند به خواب بیدار شن شما چیکاره اید . شما هم جزو افراد خواب مملکت هستید .نه مردم مردن که مردن از فقر - بدبختی - نداری چیزایی که درزمان شاه و در کشورهای دیگه جزو حقوق اولیه هر آدمی است ........نه
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
ممکنه آقای خوئینی ها درست گفته باشه، لیکن آقای زیبا کلام هم صحیح میگوید
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
زیبا کلام فقط سفسطه کرده است به جای اینکه محتوی نامه خویینی ها را تحلیل کند به شخصیت خویینی ها حمله کرده است این یکی از مصادیق بارز سفسطه است.خویینی ها هر کسی هست و بوده ربطی به سخن درستی که در نامه اش نوشته ندارد. به قول معروف نگاه نکنید چه کسی می گوید ببینید چه می گوید.
آقای زیبا کلا سفسطه نکنید از شما که استاد دانشگاه هستید بعید است با سفسطه بخواهید حرفتان را به کرسی بنشانید. موسوی خویینی ها به وقتش باید پاسخگوی گذشته اش باشد این هیچ ربطی به نکات درست و دقیق که در این نامه گفته است ندارد خویینی ها در این نامه ریشه مشکلات را گفته است اما امثال شماها فقط مشکلات را بیان می کنید همه می دانند که ریشه مشکلات کشور در نهادهایی مثل مجلس و دولت نیست اما چه کسانی شهامت دارند آن را بیان کنند؟ فرق این نامه با بقیه همین است و به همین دلیل است که جلز و ولزتان بلند شده است خویینی ها هر کسی باشد و هر چه کرده است در این نامه آنچه مردم فکر می کنند را گفته است اما ظاهرا گوش شنوایی برای واقعیاتی که در این نامه گفته شده است وجود ندارد وقتی که با یک سخنرانی برخی متهمان اقتصادی و فساد را تبرئه می کنند جای هیچ امیدی برای شنیدن حرف حق وجود ندارد.
در زمینه اقتصادی چون اقتصاد را سیاسی کردین و ان را با دو قطبی سازی برای رسیدن به خواسته هایتان ان را له کردین مسبب این روزها هستید
هرچند مشاوران صندوق بین المللی پول هم کم مقصر نیستد که به دولت راهکار می دهد و این ها هم با گوش و چشم بسته اجرا می کنند
در ضمن در زمینه ازادی های مورد نظر شما هیچ وقت اجازه داده نخواهد شد چون این نوع ازادی های مورد نظر شما برای کودتا است و نه اعتراض
آقای زیباکلام شما هم با مرتب نوشتن و تحریک مردم کم تقصیر نیستید!
دقت کردید تقریبا" همه با هم درگیریم!
بعد از سالها به نظر میرسه برای آقای زیبا کلام فرصتی طلایی پیش اومد تا پاسخ ندادن به نامه هاش رو با این انتقاد و حمله به موسوی خویینی ها جبران کنه.
البته از زدن این نامه انتقادی منظورها و مقاصد دیگری داشت که بماند.
این حرف شما یعنی اینکه هیچ کس انتقاد نکند زیرا بالاخره افرادی که دیروز در قدرت بودند موضوعاتی را می دانند که شما نمی دانید و امروز منتقد هستند. نامه ایشان کاملا درست است و مشکلات هم هست. ولی شما بگو کی بایت گذشته اش محاکمه شده که آقای خویینی ها دومیش باشه. در این کشور اگر مسئولیت همراه با چاسخگویی و محاکمه بود که خیلی از منتصبین و منتسبین امروز نباید در قدرت می بودند. مگر احمدی نژاد کم خسارت به این کشور زد و امروز شده منتقد.
الکی از طرف آقای زیبا کلام مطلب نگذارید.
هیچکدامتان دلتان برای مردم نسوخته و فقط نگران موقعیت آینده خودتان هستید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار