بازدید 48927

مرگ دلخراش در متروی تهران + عکس

کد خبر: ۹۸۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۵ 13 May 2010
حدود ساعت 20:30روز چهارشنبه یک مسافر در ایستگاه ترمینال جنوب متروی تهران کشته شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از شاهدان عینی یک مسافر که کنار سکوی قطار مترو ایستاده بود بدلیل برخورد با واگن به حفره میان کف زمین و واگن قطار پرتاب و به طرز دلخراشی جان باخت.

به گزارش شاهدان عینی پس از این حادثه، مترو متوقف شد.


http://www.khabaronline.ir/images/2010/5/dsc00010.jpg



http://www.khabaronline.ir/images/2010/5/dsc00006.jpg
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۰
هی میگن آقا پشت خط قرمز وایسید کسی وای نمیسه همینه دیگه
متاسفانه خود مردم فاصله را رعایت نمیکنند!
بلند گوی ایستگاه مترو هنگام نزدیک شدن قطار دائم اعلام می کند که از سکو فاصله بگیرید و پشت خط قرمز بایستید. من بارها دیدم که برخی به این هشدار اصلا توجه نمی کنند و برخی هم با کراهت سرشار از غرور شاید بدن خود را کمی عقب بکشند. اما واقعا تمامی این پیام ها و اخطار ها برای حفظ سلامتی مسافران است. متاسفم که باید شاهد این اتفاق ها باشیم. اما این طور که از عکس پیداست قطار در فاصله 2 متری متوقف شده یعنی عکس العمل راننده خیلی خوب بوده اما نتوانسته به حال مسافر مفید باشه. از محل تصادف هم به نظر میاد که مسافر به احتمال زیاد زن بوده.
یک مسافر هر روز مترو
این مترو مثل همه جای دنیا نیاز به درب های شیشه ای در ایستگاه دارد که همزمان با درب های قطار باز شود!
میگن از خط زرد رنگ عبور نکنین برای همین هست دیگه ، خدا رحمتش کنه
بیچاره مردم ازبس قطاردیرمیاد وهمه عجله دارن.خدابخیرکنه
به علت برخورد با واگن غیر ممکنه، خودکشی یا کسی پرتش کرده.
منظور شما از این عکس معرفی واگن مترو است یا جزئیات حادثه؟
مترو شهر بانكوك داراي يك حفاظ شيشه اي مي باشد كه موقع ايستادن قطار در قطار روبروي در حفاظ شيشه اي قرار مي گيرد كه در هر دو همزمان با هم باز مي شوند لازم است همچين كاري نيز در ايستگاه هاي مترو ما نيز انجام پذيرد
امان از بی احتیاتی
با سلام : از تکرار مجدد این واقعه متاسفم 0 ( پیشنهاد ) در یک برنامه تلویزیونی که از سیمای ایران پخش میشد یک ایستگاه مترو را نشان میداد که در ایستگاه مترو منطقه سوار و پیاده شدن مسافران را با شیشه ضخیم مسدود نموده بودند و با ایستادن کامل قطار دربهای شیشه ای به موازات دربهای قطار باز وبسته میشد و امنیت و سلامت مسافران را تامین نموده بودند 0 لذا از مسولین محترم مترو خواهشمندم در صورت امکان در رابطه با پیشنهاد مطرح شده بررسی نمایند و مقتضی را مبذول فرمایند 0 به امید روزی که شاهد چنین حوادث ناگوار نباشیم با تشکر
می شه با چیزی مثل باد مسافرا رو موقع ورود قطار کمی از قطار دور کرد؟
با این همه ازدحام جمعیت در ایستگاههای مترو و متاسفانه فرهنگ غلط سوار شدن به مترو که با فشار جمعیت و هول دادن همراه است اگر هر ساعت و هر روز شاهد چنین حوادثی نیستیم، باید شکر خدا را بکنیم.
چرا بین ریل مترو و مردم نرده هایی نصب نمیشود تا پس از ایست کامل قطار درب آن باز شود و مردم عبور کنند.
بسکی مردم حولند! هنوز مترو نرسیده میرن جوری لب سکو وا میستن که دقیقاً نوک کفششون میماله به دیواره ی مترو.
خدا بیامرزتش.
قابل توجه كساني كه به هشدارهاي پي در پي مسئولين ايستگاهها مبني بر ايستادن پشت خطوط معين شده توجهي نمي كنند و آنرا شوخي مي پندارند. اميدوارم چنين اتفاقي هرگز تكرار نشود.
خوب ميشيم ايشالا.....
ياد ميگيريم به اميد خدا!
شايد به دليل كمبود ترن وازدحام جمعيت اين اتفاقات ميافتد
دوستانی که نظر دادند که بین مترو و مردم باید دیوار زخیم شیشه ای کشیه، آیا تا به حال به این نکته توجه کرده اید که واقعا چرا تا وقتی که به طور فیزیکی جلوی ما رو نگیرند حاضر نیستیم کار غلطمون رو ترک کنیم؟ پس فرق گوسفندانی که پشت دیوارهای طویله و یا سیم خاردارهای مزرعه می مانند چون نمی توانند خارج شوند و گرنه این کار را می کردند با ما چیست.
با عرض معذرت از اکثر مسافران محترم مترو!
بس که قطارها کم هستند همه می خواهند زودتر سوار شوند و نتیجه اش این می شود.
من اتفاقا روز سه شنبه صفر متروی داشتم از پس که در فکر بودم و بسمت قطار راه میرفتم یک لحظه احساس کردم که به واگن های قطار خیلی نزدیک شدم و خطر ناک
مردم دغدغه و فکر زیاد دارند
یک کار اداری کوچک بخواهید انجام بدی
دو تا سه ماه می دورون شما را
به دوستانی که میگم فاصله را باید رعایت میکرد: وقتی هل دادن در مترو واسه صندلی خالی عادی شده حالا 20 سانتیمتر تفاوت نداره. این مشکل مسولان مترو هست. در دبی رو خط قرمز ی درب اتوماتیک هست که وقتی مترو اومد باز میشه. ایا به نظر شما هزینه این از از گذاشتن ی نفر که دایم بگه از خط قرمز قطاز فاصله بگیرید سختره؟؟؟؟؟ مسولان ممترو با این شلوغی به راحتی میتونن مرحله به مرحله این درب اتوماتیک نصب کنن. مسولان تابناک لطفا این نکته رو به گوش مسولان برسانند.تا شاهد اتفاقات اینطوری نباشیم . ممنون
مترو ایران حائز تمام استاندارد های جهانی است و این خود ما مردم هستیم که رعایت اصول و مقرراتی که در جهت سلامت ما تدوین شده را نمیکنیم ، البته نمیدانم چرا نه در ایران و نه در خیلی کشورهای دیگر کاری که سنگاپور کرده را انجام نمیدهند ، در مترو سنگاپور بین سکو و قطار یک دیوار شیشه ای با دربهای متعدد وجود دارد و سیستم طوری طراحی شده که بهنگام رسیدن قطار دربهای قطار درست مقابل دربهای شیشه ای قرار میگیرد و هر دو باهم باز و بسته میشوند ، این کار هم به زیبائی ایستگاه افزوده و هم بطور کامل ایمنی جان مسافر تامین شده ضمنا محل ایستادن قطار و محل درب ورودی مشخص است و مسافر بخصوص در زمانهای شلوغ بخاطر پیدا کردن و رسیدن به محل درب به اینطرف و آنطرف نمیدوند و برخورد و فشار بیجهت ایجاد نمیکنند .
از اران وبیدگل ,سعی کنیم یک مقدار از هنر کشورهای اروپایی رادر این گونه مسایل بکار بندیم فقط اب ونونمان را روی مسایل پیش وپا افتاده گذاشتیم وبس
قابل توجه طراحان ایستگاههای مترو/ جهت ایجاد ایمنی لازم به سیستم ساخت ایتگاههای متروی دبی نگاهی بکنند بد نیست.
چند وقت پيش كره جنوبي بودم.
در تمامي ايستگاهها، جلوي مسير ترنها
شيشه هاي فايرگلاس شفاف نصب بود و همانند BRT ما فقط قسمتهاي درب كوپه ها درب باز شو داشت. زمانيكه ترن متوقف مي شد دربها باز مي شد و مردم سوار مي شدند.
نحوه ايستادن هم بر روي زمين با شكل كشيده شده بود به اين ترتيب كه مردم پشت سر هم مي ايستادند و صف بسيار منظمي تشكيل مي دادند.
بايد در ايران هم فرهنگ سازي كرد.
هيج متوجه خلوت بودن مترو تو اين لحظه شديد! يا عكس براي يه زمان ديكس و تزئينيه؟ متاسفم كه هميشه به هشدارها بي توجه هستيم؟
من توی توکیو زندگی میکنم. همه خطهای مترو اینجا حفاظ نداره. تا اونجایی که من دیدم اکثرشون نداره. ولی همه مردم حتی اوج شلوغیا هم با فاصله نسبت به اون معادل خط قرمز خودمون می ایستند. میگن اون خطوطی هم که حفاظ دارن به خاطر بالا بودن احتمال خودکشیه که حفاظ دارن. خب از خط قرمز فاصله بگیریم دیگه. مگه چی میشه؟ بچه ایم مگه که با حفاظ مواظبمون باشن. البته اینجا بجه هاشن تنهایی سوار قطار میشنو و عقلشون میرسه که از اون خطه باید فاصله گرفت.
همه کسانی که از مترو استفاده میکنند به این مسئله اذعان دارند که بعضی ها اصلا فرهنگ سوار شدن در مترو را ندارند . بهتره این حادثه دلخراش به صورت کامل پوشش داده بشه تا متخلفین قانون سر عقل بیان.
فرهنگ عمومی ما مردم ایران (نحوه رانندگی......رعایت حق دیگران در نوبت ها و صف هاو.....) واقعا شرم آور ومایه ننگ ایرانیان است .
مشکل سخت افزاری و وجود در شیشه ای نیست..مردم آرامش و آموزش نیاز دارند و گرنه شکسته شدن اون در شیشه ای و خرد شدن اون تحت فشار جمعیت هم دست کمی از این جور حوادث نداره
وقتي ظرفيت ايستگاه با تعدادمسافر متناسب باشد ، همه پشت خط مي ايستند و كسي به داخل كانال عبور نمي افتد ..به نظر ، علت رخداد اين فاجعه ، دو طرف دارد ،هم مديريت مترو ، هم مشكل فرهنگي مسافر ، كه به مديريت مترو سهم بيشتري ميرسد .
در اینکه اشتباه کرده و از خط زرد رد شده بحثی نیست ولی هرچه فکر میکنم که چطور واگون قطار با برخورد اونو به بیرون پرت نکرده و به عبارتی اون شخصو به درون کشیده چیزی سر در نمیارم مگه اینکه اون خدا بیامرز از جنس آهن ربا بوده باشه و به قسمتهای آهنی مترو کشیده شده باشه!!!پناه بر خدا !
اگر در ايستگاه از دربهاي شيشه اي استفاده بشه كنترل هواي ورودي به مترو هم امكان پذير ميشه و از باد تندي كه هنگام ورود به مترو باعث ناراحتي خيلي از افراد به خصوص كساني كه سينوزيت دارند ديگه اثري باقي نمي مونه
ربطی به محفظه و شیشه نداره ... این به فرهنگ مردم ایران بستگی داره. تو خیلی از کشورهای خارجیم این طرح اجرا نمیشه. مثلا توی انگلیس ... بله هنگام رسیدن مترو در شیشه ای ای هست که هم زمان با در مترو باز میشه ... اما در خیلی از کشور های دیگه مثل آلمان و فرانسه و .... چنین سیستمی وجود نداره. این مردم هستن که باید فرهنگشونو ببرن بالا. بنده که هر موقع وارد مترو میشم ملت دارن تو هم میلولن!
مسلما تقصیر از خود شخص بوده که فاصله را رعایت نکرده است ...
تا سرنوشت چه باشد
فرهنگ ، صبر چيز خوبي است بخاطر خودمان و ارزش نهادن به شخصيت خودمان آن را مراعات كنيم .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل