بازدید 44426

تصاویر جالب: ونیز شهری رویایی بر روی آب

کد خبر: ۹۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۶ 11 May 2010

ونیـــز شهری است در ایتالیا که به شهر کانال‌ها مشهور است و با جمعیتی بالغ بر ۲۷۱،۶۶۳ نفر در شمال ایتالیا و در میان دریای آدریاتیک قرار گرفته است. این شهر یكی از شهرهای توریست پذیر جهان است و سالانه میلیون‌ها توریست به این شهر می‌روند. از دیدنی های این شهر می توان به میدان سن ماركو محل دفن ماركوپولو اشاره كرد. ونیز به صورت جزیره‌های کوچکی است و خشکی‌ها به وسیله کانال‌ها از هم جدا شده‌اند و تردد در شهر به وسیله قایق صورت می‌گیرد که این ویژگی ها باعث شده تا آن را شهری بر روی آب بنامند و منحصر به فرد ترین شهر دنیا به شمار رود. از دیدنی های جالب و محسوس ونیز بارانهای سیل آسا، بالا آمدن آب در سراسر شهر و کنار آمدن مردمانش با خیابانهای پر از آب است ...












































تصاویر از وبلاگستان
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۰
خيلي جالبه
خیلی زیبا و دیدنی بود . متشکرم
واقعاچقدرشادهستند!
سلام به اين ميگويند تبديل تهديد به فرصت. يكي از مكانهاي خواستني و جالب براي توريست ها.حالا اگر ايران بودكلي زباله و پسماند بر روي آب شناور بود!!!
مرسي از اينهمه تصاير قشنگ
این شهر را بدهید به شهرداری تهران بعد از چند سال ساختمانهایی را که با پروانه شهرداری تهران ساخته میشود بیبینید!!!!!!!!!
کجایش جالب است مرتب پاهای آدم خیس باشد جالبی دارد من که فکرش را می کنم حالم خراب می شود
به اين مي گن زندگي آبكي
بسیار دیدنی است
شهرشون را روي آب اداره ميكنند ما روي نفت مملكتمونو به آب داديم
وای . چقدر سخته با این وضع از خونه بیرون اومدن .
پس از سیل نباید ترسید
وجعلنا من الماء کل شیئ حی.
بسیار زیباست ممنون بازم از این کارها بکنید
خداقسمت کنه
تهران هم دست كمي از ونيز ندارد
اگر ایران بود همه از وضعیت بد آب و کوتاهی شهرداری و مسئولین صحبت می کردند. شاید هم می گفتیم برای حل این معضل باید در ورودی شهر به دریا سدی عظیم ساخته شود، ولی حالا چون آنها با این وضع کنار آمده اند و تازه به خاطر این که شما هنگام راه رفتن در خیابان خیس می شوید کلی توریست و گردشگر جلب می کنند ما هم می گوییم چقدر ونیز زیباست!!!!!!!!!!
خيلي جالبه دستتان درد نكند
بسیار جالب ، ای کاش توضیحات مختصری در ارتباط با فعالیتهای اقتصادی ،اداری و زندگی روزمره همراه با مشکلات مردم منطقه ارائه می شد.
با سلام برای دومین بار از شما خواهش میکنم که کامنت بنده را حتما برای بازدید کنندگاه قرار دهید که (فاضلاب شهری این شهر چگونه طراحی شده و دفع زباله چگونه در این شهر انجام میگیره؟لطفا اگه بازدیدکنندگان محترم پاسخی داشتند خواهشمندم (در نظرات کاربران قرار دهید) با تشکر
بسیار زیباست. در میدان سن مارکو کاخ موزه ای بنام دوج میباشد که نقشه های قدیمی از جهان در ان بوده که مربوط به هشتصد سال پیش میباشد و در ان خلیج فارس با همین نام میدرخشد.
]چقدر وحشتناکه که هر روز با فکر خیس نشدن از خونت بزنی بیرون!
برای تماشا و گردشگری خوب است ولی برای زندگی نه. هیج جای دنیا ایران نمی شود.زنده باد وطن.
نظافت این شهر از همه دیدنی تر بود دیوارها بااینکه مدام در جریان آب هستند بسیار تمیز و سفید میباشند
خیلی خیلی ا حال و زیبا و جالب بود...
می دونستم ونیز یه همچین جاییه اما نه دیگه تا این حد...
مرسی
واااااااي چقدر سخت. من كه احساس بدي پيدا كردم. بالاخره هر چقدر هم كه مواظب باشي بازم خيس مي‌شي. مگه ماهي هستيم كه دائما در آب باشيم. حتما بوي لجن هم مي‌ده. وااااااي چه وحشتناك
واقعا" تبدیل تهدید به فرصت !!!
خیلی زیبا بود !!
فقط برای دیدن خوبه نه زندگی کردن
آدمهايي كه اهل نق زدن نيستن و همه جور با روزگار كنار ميان ميتونن دنيا رو بسازن و بچرخونن. بسيار ممنون و سپاسگزارم از اين حسن انتخابتون و از دوستاني هم كه زحمت كشيدن و شما رو ( بحق) تشويق كردن متشكرم.
چه جالب دیگه نباید پول آسفالت و مزاییک و سرامیک و ماشین و ... رو بدن!!!!
بسیار زیباست ای کاش درباره وضعیت اقتصادی،اداری ومشکلاتی که مردم منطقه با آن روبرو هستند توضیحاتی داده می شد.
اینجا خیلی قشنگه ولی من می تونم خیلی جا تو ایران بهتون نشون بدم که از لحاظ قشنگی چیزی کمتر ونیز نباشه!
جدا" زیباست.
خاطرات یک روز وشب بیادماندنی را برایم زنده کردید.ولی بدون بالابودن آب.جهت اطلاع آن میدان بزرگ که یک طرف آن کلیسای بسیارزیبایی وجوددارد بنام میدان "سن مارکو " معرف است.
تهران هم دست كمي از ونيز ندارد منتهی از نوع ناجورش
خیلی قشنگه .زیباوسخت
اینجوری نیست... من چند بار رفتم... عکس اول و دوم میدان اصلی ونیز است و آب در آن نیست!!! خیلی عجیب است که سطح آب اینقدر بالا آمده... هیج مغازه ای هم درون آب نیست... سعی میکنم تحقیق کنم و خبرشو اینجا بنویسم...
با این اوصاف اگه قایق چراغ خطرو رد کنه چی میشه!!!!!!!!!
معروف به شهر آب زیست
در اردیبهشت سال 1386 چند روزی در ونیز بودم . با اینکه هوا بارونی بود ولی خبر ی از آب گرفتگی نبود و همه پیاده روها و میدان سن مارکو کاملا خشک بود و واقعا چه شهر رویایی بود . امیدوارم که همه شانس دیدن این شهر رو داشته باشند .
وقتي تميزي آب اين شهر رو كه چند صد هزار نفر توش زندگي ميكنن با زباله هاي روي آب سد لتيان كه فقط چند صد نفر اطرافش هستند مقايسه ميكنم ميفهمم كه ماها حالا حالا ها بايد بوق بزنيم
خيلي جالبه! تو شمال اگه آب بالا بياد اولين اتفاقي كه مي افته اينه كه فاضلاب كه سيستم سنتي داره بالا مياد و ميزنه بيرون. حالا فكرشو بكنيد اون آب بياد توي خونه. فكر مي كنيد تو ونيز هم اينطوريه. نه داداش! يكي ميخواد از سيستم اگوي شهري ونيز و تصفيه خونه ي اون عكس بگيره بياره نشون بده تا ببينيد اونا چرا اينهمه در اون شرايط سيل و حجوم آب به داخل خونشون اينهمه خوشحالن تازه اسكي روي آبم ميرن!
حرف نداشت .
وای چقدرجالبه حیف که پول ندارم!
البته اين تصاوير مربوط به زماني است كه آب دريا بالا آمده والا هميشه اينطور نيست كه با تخته،‌ راه آب رو به خونه هاشون سد كنن و توي فروشگاه هم پر از آب باشه.
من نمي دونم چرا همه چيزو نصفه منتقل مي كنيد اين تصاوير زماني اتفاق مي افته كه بارندگي شديد دارند اونم تو زمستون!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل