بازدید 22747

شرايط استخدام معلمان حق التدريس

وزير آموزش و پرورش تصريح کرد: از مجموع 40 هزار نيرويي که بر اساس آزمون سراسري به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد، افراد متخصص براي رشته هاي خاص و به ويژه در ورزش و مشاوره در مناطق محروم مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۹۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۲ 27 April 2010
رييس مرکز آموزش نيروي انساني، آمار و فناوري وزارت آموزش و پرورش گفت: به دنبال اجرايي شدن قانون تعيين تکليف استخدام معلمان حق‌التدريس و آموزشياران نهضت سوادآموزي در وزارت آموزش و پرورش، شرايط لازم براي استخدام اين افراد اعلام شد.
   
به گزارش روز سه شنبه ايرنا، اسدا... اسدي گرمارودي افزود: معلمان حق‌التدريس کد دار با مدرک کارشناسي و بالاتر با حداقل چهار سال سابقه تدريس مستمر، شاغل بودن تا پايان سال تحصيلي 1388-1387 و داشتن ميانگين حداقل 12 ساعت تدريس در هفته در چهار سال گذشته مي توانند استخدام شوند.
وي ادامه داد: معلمان حق‌التدريس کد دار با مدرک کارداني و حداقل پنج سال سابقه تدريس مستمر، شاغل بودن تا پايان سال تحصيلي 1388-1387 و داشتن ميانگين حداقل 12 ساعت تدريس در هفته در پنج سال گذشته و معلمان حق التدريسي کد دار با مدرک ديپلم (اولويت با معلمان کوچ ‌رو و مناطق محروم است) با حداقل هفت سال سابقه تدريس مستمر، شاغل بودن تا پايان سال تحصيلي 1388-1387 و داشتن ميانگين حداقل 24 ساعت تدريس در هفته در هفت سال گذشته مي توانند استخدام شوند.
رييس مرکز آموزش نيروي انساني، آمار و فناوري وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزشياران نهضت سوادآموزي که بعد از تاريخ هشتم آبان ماه 1380 در نهضت سوادآموزي داراي بيش از 60 ماه سابقه خدمت باشند به شرط شاغل بودن در نهضت سوادآموزي و داشتن حداقل مدرک کارداني با اولويت رشته‌هاي مرتبط و مدرک تحصيلي بالاتر و سنوات خدمت در صورت داشتن مدرک کارشناسي و بالاتر استخدام مي شوند.
اسدي گرمارودي اضافه کرد: در اجراي قانون ياد شده، وزارت آموزش و پرورش از بين واجدان شرايط بر حسب بالاترين سنوات خدمت و ميانگين تدريس هفتگي، 26 هزار نفر- 400 نفر شاغلين کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان ، سه هزار نفر آموزشيار نهضت سوادآموزي و 22 هزار و 600 نفر از معلمان حق‌التدريس کددار - را براي خدمت در دوره ابتدايي به استخدام درمي‌آورد.
وي ادامه داد: به دستور وزير آموزش و پرورش در راستاي شفاف سازي و جلوگيري از تضييع حقوق معلمان حق‌التدريس، اسامي تمامي معلمان حق التدريس کد دار واجد شرايط براي انتخاب اولويت‌هاي استخدامي در سال جاري به تفکيک استان‌، منطقه خدمت و سنوات تدريس در پايگاه اطلاع رساني آموزش و پرورش به آدرس اينترنتي ww.medu.ir/meduDocs/tadris درج شده است.
به گفته اسدي گرمارودي، اسامي آموزشياران واجد شرايط استخدام از طريق نهضت سوادآموزي اعلام مي‌ شود.
رييس مرکز آموزش نيروي انساني، آمار و فناوري وزارت آموزش و پرورش گفت: افراد ذينفع ضمن دقت در فهرست اعلام شده، در صورت مشاهده هرگونه مغايرت و اعلام آن در پايگاه اطلاع رساني، لازم است مراتب را به صورت مکتوب به امور اداري اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه اطلاع دهند و تا حصول نتيجه، کار را دنبال کنند.
اسدي گرمارودي اضافه کرد: امور اداري ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها نيز موظفند ضمن رسيدگي سريع به اعتراضات احتمالي به نحوي که هيچ اعتراضي باقي نماند، در اولين فرصت نتايج را در پايگاه اطلاعات آماري وزارت آموزش و پرورش ثبت کنند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، نيروهاي حق التدريس کد دار به افرادي گفته مي شود که يا بعنوان نيروي رسمي و در قالب مازاد ساعت در مدارس بصورت حق التدريسي فعاليت دارند و يا نيروهايي که از چند سال گذشته با داشتن شرايطي و همچنين با توجه به کمبود نيروي انساني استانها با مجوز ادارات و سازمان هاي آموزش و پرورش بصورت حق التدريسي مشغول به خدمت شده اند.
وزارت آموزش و پرورش، هم اکنون داراي بيش از 44 هزار نيروي حق التدريسي کددار است.
سنوات خدمت نيروهاي حق التدريسي در استخدام آنها در اولويت است.
"حميدرضا حاجي بابايي" ، وزير آموزش و پرورش نيز امروز - سه شنبه- در جمع خبرنگاران اعلام کرد: نام نويسي در آزمون استخدامي فرهنگيان 12 ارديبهشت ماه جاري آغاز مي شود.
به گفته وي، اين آزمون استخدامي، هفتم خرداد ماه سال 89 در سراسر کشور برگزار مي شود.
وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: توجه به نيروهاي بومي و سهميه بندي استان ها از ويژگي برگزاري اين آزمون است.
حاجي بابايي اضافه کرد: سعي کرده ايم تا مناطق محروم در استخدام نيروهاي متخصص، بهرمندي بيشتري داشته باشند.
وزير آموزش و پرورش تصريح کرد: از مجموع 40 هزار نيرويي که بر اساس آزمون سراسري به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد، افراد متخصص براي رشته هاي خاص و به ويژه در ورزش و مشاوره در مناطق محروم مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
وي با اشاره به اينکه آزمون در دو مرحله علمي و تخصصي برگزار مي شود، گفت: در مرحله اول 120 هزار نفر انتخاب مي شود. در مرحله دوم، آزمون اختصاصي، مصاحبه و آزمون هاي عملي بخصوص در رشته هاي ورزشي انجام مي شود.

به گفته حاجي بابايي، در اين آزمون تمام معيارها براي شرکت کنندگان به صورت يکسان خواهد بود و بهترين ها از بين شرکت کنندگان انتخاب مي شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۰
سلام،تکلیف اونی که دبیری علوم پایه خواندن چه می شه!
تکلیف مربیان قراردادی نهضت وپیش دبستانی ها چه می شود
وزیردلسوز من به عنوان یک مشاور که امسال هشتمین سال کاری ام در منطقه ورامین است از خبر رسمی شدنم در مقطعی که نه علاقه و نه تجربه هشت ساله دارم خوشحال نیستم با توجه به کمبود مشاور در این منطقه استدعا دارم مشاوران را در مقطع خودشان رسمی کنید تا بعد از هشت سال سختیهای فراوان یک نفر ی باشد که حق به حقدار برساند متشکرم
سلام، خسته نباشید من خیلی ممنون می شوم که به سوالم پاسخ دهید آیا کسی که چهار سال معلم حق التدریس بوده تا سال 87-86 ، به خاطر مشکلاتی نتوانسته دیگر ادامه دهد ولی در مدرسه معلم نمونه بوده و چهار سال خدمت کرده وضعیت ایشان چه می شود مگه شرط مهم برای رسمی شدن سابقه بیشتر از چهار سال نیست؟ متشکرم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل