بازدید 19865

جزئیات دلایل کندی سرعت اینترنت در كشور

بخشی از ارتباطات شبکه اینترنت کشور که از کابل دریایی (smw4 (sea-me-we4 گرفته می شود با مشکل قطعی مواجه شده که این مشکل داخلی نبوده بلکه منشا آن در کشور ایتالیا است. به همین دلیل قطعی ارتباط و اختلال نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهایی که از این کابل دریایی سرویس می گیرند بروز پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۳۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۰ 18 April 2010
مدیرکل مهندسی عملیات و هماهنگی شبکه دیتا شرکت ارتباطات زیرساخت از بروز قطعی کابل دریایی شبکه اینترنت بین الملل smw4 خبر داد و گفت: حدود 20 درصد ارتباطات کشور که از این مسیر تامین می شد دچار قطعی شده است.

حسن کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد بروز اختلال در شبکه اینترنت کشور که از اواخر هفته گذشته پیش آمده است گفت: بخشی از ارتباطات شبکه اینترنت کشور که از کابل دریایی (smw4 (sea-me-we4 گرفته می شود با مشکل قطعی مواجه شده که این مشکل داخلی نبوده بلکه منشا آن در کشور ایتالیا است. به همین دلیل قطعی ارتباط و اختلال نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهایی که از این کابل دریایی سرویس می گیرند بروز پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه مذاکرات با شرکت سرویس دهنده در حال جریان است و قول رفع خرابی در اسرع وقت داده شده است گفت: تا زمانی که این قطعی برطرف نشود کندی سرعت اینترنت در کشور را خواهیم داشت.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد که با رایزنی های انجام شده هر چه سریعتر مشکل بوجود آمده مرتفع شود و گفت: از آنجایی که اینترنت دریافتی ما در کل کشور توزیع می شود بروز چنین اختلالاتی کاهش ترافیک در کل کشور را به همراه خواهد داشت و مربوط به منطقه خاصی نمی شود.

کریمی با بیان اینکه منشا قطعی پیش آمده یکی از فیبرهای اصلی است که ما از آن اینترنت دریافت می کنیم و به همین دلیل نمی توان مسیر پشتیبان و جایگزین برای آن در نظر گرفت به مهر گفت: در سال جاری در صدد افزایش ظرفیت ارتباطی در داخل کشور هستیم تا از این پس مشکلات اینچنینی تا این حد ملموس نباشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۰
این چه کابلیه که همیشه قطعه؟
بله، احتمالا بعد از این هم، یک کابل به دلیل برخورد یک فروند پری دریایی در سواحل قناری قطع میشه و جیمیل دیگه بالا نمیاد!
بزارین قطع باشه بابا دیگه 128 زوری چیه که بخواهین این همه هزینه تعمیر و نگهداری کابل بدین .
پول ضرر ما را كي مدهد؟؟؟!!! كاربر اينترنتي
ضرر و زيان شركتهاي اينترنتي كشور (isp و ICP ها را چه كسي جبران مي كند؟؟؟ كدام عدالت؟؟؟)))
جواب تکراری مثل همیشه.
آنفولانزای خوکی و پرندگان و ایدز و... درمونش پیدا شد ولی فکری به حال قطع دریایی اینترنت نشد
اینترنت که همیشه سرعت پایینه چیز جدیدی نیست تو هیچ جای دنیا محدودیت سرعت اینترنت ندارند ما داریم افت سرعت که دیگه چیز عجیب نیست .
ما خودمون هم توسر خودمون می زنیم.
ای بابا بگین یه گره محکم بزنن دیگه باز نشه!!! 
ما هم باور کزدیم.
چرا فقط کابل دریایی ایران پاره میشه؟هر چند وقت یک بار کم کاری خودشان را گردن لنگر کشتیها انداختن چه معنی دارد|؟
خيلي خوبه هميشه مشكلاتمون رو روي دوش بقيه عوامل بگذاريم ، فكر كنم ديگه مردم اين توهين به شعورشون رو تحمل نكنند !!!!!!! آخه تا كي اين همه دروغ پردازي ؟
متاسفانه این خبر به دلیل کندی سرعت اینترنت به سختی باز شد !!!
متاسفانه این خبر به دلیل کندی سرعت اینترنت به سختی باز شد !!!
سوالی که به ذهن هر کس می رسه اینه که هر چند این لینک یکی از شاهراه های اینترنت در سطح جهانه، چرا 20% یعنی یک پنجم ظرفیت ارتباطی کشور ما از این طریق تأمین می شه؟ و سوالی بعدی که به ذهن من می رسه اینه که بنا به گفته وزیر مخابرات ظرفیت فعلی پهنای باند اینترنت فراتر از ظرفیت مورد نیازه و قصد داشتند زیرساخت ارتباطی مخابرات رو برای ترانزیت ترافیک کشورهای مجاور اجاره بدند. پس چرا الان با حذف 20% این ظرفیت سرعت اینترنت در کل کشور اینطور افت کرده؟!
می شه نام چندتا دیگه از اون بسیار کشورهای دیگه رو که با این مشکل مواجهند رو بگین ؟!
معلوم نیست این لنگر کشتیها کی دست از سر اینترنت ما برمیداره!
چرا يه دفعه اينترنت رو قطع نمي كنند بريم صدا و سيماي عزيز رو فقط ببينيم.
آقا اصلا چه کاریه که هی هر روز تیتر کنید که " جزئیات دلایل کندی سرعت اینترنت در كشور" ؟
بگذارید هر بار که سرعت خوب شد بنویسید:"جزئیات دلایل تندی سرعت اینترنت در كشور"
این جوری هم کاره شما راحت میشه، چون عملا این اتفاق عمرا بیفته و هم ما احساس نمی کنیم داره به شعورمون توهین میشه.
نمي فهمم چطور است كه هميشه بعد از حل شدن مشكل لنگر كشتي هايي كه به فيبرهاي نوري گير مي‌كنند تعداد سايت‌هاي فيلتر شده چند برابر مي‌شود!
خب گفتن اين كه در حال آبديت بانك فيلترينگ هستيم اينقدر سخت است؟
دو خط آخر را پر رنگ كنيد. جناب نابغه مي گويند كندي به خاطر قطعي در ايتاليا است و مي خواهند مشكل را با افزايش ظرفيت ارتباطي در داخل حل كنند!!
هميشه تقصير ديگران است.ما كه حرف نداريم
جزئیات نمی خواد که . کلیاتش اینه که ما بی عرضه ایم و مدیریتمون ضعیفه
من چند سال است که با اینترنت سر و کار دارم هر چند وقت یکبار برای کندی اینترنت در هر مقطعی یک بهانه جدید ارائه می شود اگر الان یک تحقیق در این مورد انجام دهید معلوم می شود حداقل برای چندمین بار است که قطعی ارتباط به مشکل قطعی در تنگه هرمز یا تنگه جبل الطارق ربط داده می شد فعلا هم که صحبت از ایتالیا هست البته بعید می دانم این رشته به این زودی ها ختم شود و ما مشتاقانه منتظر شنیدن بهانه های جدید هستیم متاسفانه اینترنت در کشور ما در نازل ترین سطح و سرعت ارائه می شود و سال به سال نیز این نزول مشهود است .
ببخشید جناب وزیر ارتباطات . یک سوال تخصصی داشتم . چرا با وی پی ان اینترنت مشکلی نداره و تمامی سایتها با سرعت بالا لود می شوند . ضمنا زمانیکه که تریس می کنید تمامی سرورها با پینگ تایم مناسب جواب می دهند ولی گیت وی کشوری اینقدر طول می کشه . لطفا دروغ نگوئید.
تخصص من سیسکو و شبکه های لوکال است.
با تشکر
از الان پیش بینی می کنم دلیل اصلی کندی اینترنت در ایران در اردیبهشت وقوع آتش فشان در ایسلند و لغو پرواز متخصصانی است که قرار بود ارتباز کابل نوری را دوباره وصل کنند.
میشه بگن دیگه کدوم کشورها مشکل افت سرعت دارن؟؟؟!!!؟؟
ای بابا! هر وقت کابل پاره میشه یه تعداد سایت جدید فیلتر میشن!
اگر اين بهانه ها نبودباز هم سرعت پايين بود
بابا گیر ندین دیگه کار کار لنگره لنگر کشتی که شعور نداره که فکر کردین همه شعور دارن. لنگر می ره می افته رو سیم سیم پاره می شه دیگه . تازه این لنگر کشتی اینقدر بی شعوره که همش کابل اینترنت ایران رو پاره می کنه .
بچه که بودیم میگفتن لنگرها رو بکشید کشتی میخواد حرکت کنه! حالا چرا این کشتی ها با ترمز دستی پایین حرکت میکنند؟
من که اینترنت با سرعت بالا خریداری کرده ام پول اون رو هم ازم می گیرن ولی کاش سرعت اینترنتم یک سوم اون چیزی باشه که دارن پولشو می گیرن . آیا این ظلم نیست ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار