بازدید 54585

تسهیلات مسکن کارکنان بانکها افزایش یافت

شورای عالی مسکن در جلسه دیشب خود افزایش سقف تسهیلات مسکن کارکنان بانکی را تصویب کرد که بر اساس آن، بانک مرکزی، وزارت امور اقصادی و دارایی و مسکن و شهرسازی موظف به تهیه دستور العمل مربوطه شدند.
کد خبر: ۹۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۶ 18 April 2010
شورای عالی مسکن در جلسه شنبه شب خود افزایش سقف تسهیلات مسکن کارکنان بانکها را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شورای عالی مسکن در جلسه دیشب خود افزایش سقف تسهیلات مسکن کارکنان بانکی را تصویب کرد که بر اساس آن، بانک مرکزی، وزارت امور اقصادی و دارایی و مسکن و شهرسازی موظف به تهیه دستور العمل مربوطه شدند.

جزئیات مصوبه شورای عالی مسکن از زبان بهمنی

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در گفتگو با مهر با تائید این خبر درباره تسهیلات مسکن کارکنان نظام بانکی کشور گفت: بانک مرکزی به تمام بانکهای کشور اعلام کرد که به کارکنانی که در گذشته برای اخذ تسهیلات مسکن قراردادی را منعقد و یا واحدی را خریداری کرده اند و هم اکنون با مشکلاتی مواجه شده اند و یا برای آنها ایجاد تعهد شده است، تسهیلات مسکن آنها به روال گذشته و به هر طریقی پرداخت شود تا کارکنان سیستم بانکی با مشکلی مواجه نشوند.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: در سایر موارد نیز شورای عالی مسکن در جلسه بعد از ظهر شنبه خود مصوب کرد که بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت مسکن و شهرسازی دستور العمل جدیدی تهیه کنند تا بر اساس آن کارکنان نظام بانکی از تسهیلات مسکن به نحو بهتر و با سقف بیشتری استفاده کنند.

وی با اشاره به مصوبات این جلسه شورای عالی مسکن تصریح کرد: از سوی دیگر وزارت مسکن و شهرسازی نیز قول داد که در مواردی که همکاران بخواهند از تعاونی ها یا زمینهای وزارت مسکن استفاده کنند، این زمینها در اختیار آنها قرار گیرد، بنابراین مشکلات مربوطه در این خصوص حل شد.

بهمنی با تاکید بر اینکه دستورالعمل مربوطه در آینده بسیار نزدیک ابلاغ خواهد شد، اظهارداشت: بر اساس این دستورالعمل سقف وام مسکن برای کارکنان نظام بانکی نسبت به گذشته افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر، سقف وام 18 میلیون تومانی مسکن برای کارکنان بانکها به صورت قابل توجهی افزایش یافته است که رقم آن در زمان ابلاغ دستورالعمل اعلام خواهد شد.

لغو مصوبه 8 اسفند سال 88 شورای عالی مسکن

به گزارش خبرنگار مهر، شورای عالی مسکن در تاریخ 8 اسفندماه سال گذشته به ریاست رئیس جمهور تصویب کرد که پرداخت هرگونه تسهیلات خرید مسکن از سوی بانکها و موسسات مالی خصوصی و دولتی تحت هر عنوان اعم از کارمند و غیره ممنوع شود.

بر این اساس از تاریخ ابلاغ این مصوبه اعطای تسهیلات خرید مسکن فقط به مشتریان صندوق پس‌انداز بانک مسکن و مواردی که دارای مجوز شورای مسکن است، مجاز است. البته این مصوبه نارضایتی کارکنان بانکها را به همراه داشت.

در پی این مصوبه بانک مرکزی در نامه هایی از مدیران عامل بانکها درخواست کرد که اسامی کارکنان بانکها که تسهیلات دریافت کرده اند و آنهایی که در سال 89 مشمول دریافت تسهیلات هستند را اعلام نماید.

این مصوبه اسفندماه سال گذشته شورای عالی مسکن گویا در پی ارایه گزارش رقم تسهیلات یکی از مدیران شبکه بانکی به رئیس جمهور  بوده است.

بر اساس این گزارش بانک مرکزی در سال 87 به منظور کنترل قیمت مسکن، اعطای وام خرید مسکن توسط بانکها را ممنوع کرد، زیرا بانکها درآن مقطع زمانی عامل افزایش قیمت مسکن عنوان می شوند و پس ازآن ارائه این نسهیلات فقط توسط بانک عامل مسکن صورت می گیرد.

در پی تصمیم مذکور ارائه تسهیلات خرید مسکن از سال 87 به بعد توسط تمام بانکها فقط به کارکنان نظام بانکی صورت می گرفت که با مصوبه اسفندماه سال 88 متوقف شد اما هم اکنون شورایعالی مسکن این تصمیم را لغو کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۰
انتشار یافته: ۰
دنيا مال كارمندان بانك و شركت نفت و غيره است
ميشه بگين چرا بايد كاركنان بانكها تسهيلات ويژه دريافت كنند ؟
مگه خون آنها از مردم رنگين تر است ؟
متاسفانه براي دريافت يك وام 2 ميليوني توسط مردم بايستي ضامن چك سفته و ... رديف كنيم اما براي خودشان ( كارمندان بانكها ) انواع و اقسام وام بدون سود در نظر مي گيرند .
آيا اين يكي از نشانه هاي ظلم و تبعيض نيست ؟
از نظر خدمات هم كه همگي ما مي بينيم چگونه خدمات مي دهند .
واقعا بايستي ساختار بانكي كشور متحول شود .
كارمندي كه پس از يك سال استخدام در بانك حدود 60 ميليون تومان وام بدون سود ( به عناوين مختلف ) دريافت مي كند چه فرقي با كارمندان ديگر ارگانها و مردم بيچاره دارد ؟
کجای این عدالته که کارمندان یک ارگان خاص اینجوری بهره ببرند؟؟؟؟ وزارت نفت و بانک ها و ... در حالی که کارمند دولت هستند مزایای بسیار بیشتری نسبت به بقیه خصوصاً فرهنگیان دارند! آقایان وزیر آیا این همان شعار عدالت خواهی رییس جمهور است؟
با یه مقایسه بین سقف وام کارکنان بانکها و موسسات تابعه را با سایر کارمندان ادارات دیگر ارزیابی کنید متوجه عدالت میشین .
3 میلیون تومان کجا و 40 میلیون تومان کجا
خوش به حال کارمندان بانک که هر دو یا سه سال می توانند وام مسکن خود را نسبت به قبل افزایش دهند (متمم) ولی تو رو به خدا اینقدر چشمشان به مال مردم نباشد در ضمن بی خیال کارمندان دیگر ادارات فقط بانکی به بانکی وام می دهد
vaghean lazeme chon hoghoghe ona kheili paeine bayad ham vameshon afzayesh peyda kone baghye karkonan ham dandeshon narm mikhastan karmand bank beshand . moshkele khodeshone
بد بخت فرهنگیان که دو ریال هم وام تعلق نمی گیرد
بقيه كارگران و كارمندان به جز كاركنان شبمه بانكي هم كه مشگلي براي تامين مسكن ندارند كه بخواهند وام بگيرند .اين 18 ميليون هم براي آنها اضافه است .؟؟؟؟؟
مگه كاركنان نظام بانگي خونشان از بقيه رنگين تر است. به همه كارمندان دولت و موسسات عمومي غير دولتي اين وام را پرداخت كنند. يك كارمند چند سال كار كرده در بانك به راحتي انواع وام هاي مسكن با مبالغ زياد مي گيرند و به راحتي صاحب خانه مي شوند اما كارمندان ديگر ادارات بايد بيست سال بگذره ذره ذره پول پس انداز كنند تا يه خانه اي كه در مقايسه با وام داده شده به كارمند بانك در بيست سال قبل مبلغ ناچيزي است خريداري كند.
جلوي اين بي عدالتي هارا بايد گرفت.
آقاي بهمني رييس بانك مركزي به جاي پارتي بازي براي كارمندان بانكها لطفا بخشنامه نمايند تا وام مسكن بدون سپرده گذاري همانند كارمند بانكه ا به همه پرداخت شود.
خوش خبرباشید.دمتان گرم
دست شما دردنکند
با تشکر ازشورای عالی مسکن وتلاشهای آقای بهمنی
يعني کارکنان ساير ادارات بروند بميرند فقط کارمندان بانک که کم وام وتسهيلات ميگيرند بايد خانه دار شوند دست شما درد نکند
از تصمیم اخیر صمیمانه تشکر می گردد
كارمندان بانگها هنوز يك سال نشده صاحب خانه ميگردند. فكري هم به حال ساير كارمندان دولت بفرمائيد .آنها به اندازه كافي بهرمند ميگردند .
مگر کارکنان بانکها تخم دو زرده می گذارند ؟ از کیسه مردم حاتم طایی می شوید؟ کارکنان بانک حداقل بعد از ازداج ماشین و خانه دارند چون با پول سر کار دارند و نباید بی پول بمانند وگرنه دزدی می کنند قضات به فلان دلیل اعضاء هیات علمی به فلان دلیل اخر چرا از مال مردم خوب اگر راست می گویید یک کمی از خودتان مایه بگذارید حقوق و پاداش و ماشین و خانه و سفر و .......نگیرید بدهید به ان بد بختر از خودتان ؟؟؟
رقم جديد 50ميليون تومان است .برن حالشو ببرن بااقساط ماهي 100 هزار تومانش!!!!!!
باتشکر از مصوبه جدید .
سلام . جناب تابناک شما هم فقط نظرات مخالف تایید کنید .
فکر کنید شما در نانوایی کار کنید و نتونید یک نان خوب برای خودتان بگیرید یا در یک میوه فروشی باشید و نتونید ، میویه بخرید .
در بانکهایی که در سالهایی اخیر نجات بخش اقتصاد بیمار بوده اند و میلیاردها دلار تسهیلات به مشتریان پرداخت می شود ، دوستانی هستند که از پرداخت سهیلات خرید مسکن به انها شاکی می شوند ؟
قابل توجه منتقدان به خبر ،اگر شما تونستيد يك هفته پشت باجه دوام بياريد و هفته اي يكي دوبار كسري صندوقتون از جيب بدهيد واكثر روزهاي هفته مخصوصا هفته هاي آخر سال 2 شيفت كار كنيد و شبهاي پاياني سال تا ساعت 12 شب دنبال ترازنامه و پيوستهاش باشيد و صف طولاني سهام عدالت جواب بدهيد وو و ....اونوقت مي تونيدبگيد كارمندهاي بانك خونشون رنگين تره يا كارمندهايي كه پشت ميزشون تا ساعت 12 روزنامه مي خونن و باقيش تا 2 ميرن دنبال كارهاي ديگه
قابل توجه نظر دهندگان محترم:::::::::::::سایر ادارات که اینقدر ارعا دارند روزانه به اندازه 10 دقیقه کارمفید انجام میدهند؟؟؟؟!!!!!؟؟؟؟؟؟
کارمندان بانکها در طول 7 ساعت کاری در طول روز قریب به حداقل 5:30 دقیقه کار مفید انجام میدهند.
ما بانکی ها حاظریم همه مزایا با بانک را با کارکنان ادارت دیگر عوض کنیم
کدامیک از شما کارمندان عزیز ادارات دیگر از ساعت 7 صبح یعنی نیم ساعت قبل از باز کردن درب بانکها در سر کار حضور دارید
کدامیک از شما از صبح تا یک ساعت بعد از اینکه درب بانک به روی مشتری بسته میشود در سر کار حضور دارید(5 عصر)
کدامیک از شما مرخصی های استحقاقیتان به دلیل کار زیاد بانک ابطال میگردد
کدامیک از شما عزیزان در محلی کار میبکنید که بعضی روزها حتی نمیتواید دستشویی بروید و اگر 5 دقیقه پشت باجه خود نباشید هزار فحش و بد و بیراه را شاهد هستید؟
کدامیک از شما از کار کردن استرس دارید.یک صفر اشتباه بزنید در بعضی موارد تمام زندگی خود و خانواده تان را باید بدهید.
کدامیک از شما اگر بخواهید از کشور خارج شوید برای مسافرت یا حتی زیارت باید مجوز حراست داشته باشید؟
عزیزان همه اون مزایایی که ما میگیریم که اون چیزی نیست که شما فکر میکنید به ارزش راحت رفتن از سر کار و احساس آرامش خیلی از شماست که ما نداریم.
و......
انصاف داشته باشید
جناب تابناک بارها و بارها در مورد مسایل مختلف نظر گذاشتم هیچوقت درج نشد! اما حقیقتاً مدیونی اگر ایندفعه هم درج نکنی
خدمت دوستان محترمی که نظر گذاشتن فکر می کنن توی بانک چه خبره
دوستان گرانقدر! خواهر بنده الان حدود 7 سال کارمند بانکه.
هفت ساله که ایشون فقط میاد خونه و باید از خستگی بخوابه چرا که بانک پرکارترین ارگان توی ایرانه( به معلم ها و بعضی از دیگر از ادارات بر نخوره ولی والله که بانک کارش و مسئولیتش فوق العاده زیاده) سال 88 سال ششمی بود که ایشون مشغول بود و بعد از 6 سال میخواستن یه وام 16 تومنی بهش بدن که اون هم ظاهراً با مشکل مواجه شده. دوستان عزیز اکثر ماها توی هر شغلی که هستیم اگر به اندازه یه کارمند بانک کار کنیم نتیجه ای که عایدمون میشه خیلی بیشتر از یه کارمند بانکه اما چون سیستم بانک جوریه که ارباب رجوع زیادی داره و بنابراین فشار کاری زیادی روشون هست ناچاراً باید زیاد کار کنند تا کارها رو جمع کنند. دوستان عزیز زمستونها 6 صبح از خونه بیرون اومدن کار سختیه اما کارمندای بانک که ساعت 6.45 دقیقه باید بانک باشن این کار رو میکنند چون اجبار دارن یعنی تقریباً مثل سربازا از خونه بیرون میان. ساعت 4 تعطیل میشن اما حساب و کتاب کارهاشون معمولاً یک ساعت و نیم طول میکشه یعنی توی روزهای معمولی معمولاً 5.30 کارشون تموم میشه و تا بیان خونه ساعت 7 شبه. راستی میدونین چند تا از خانمهایی که کارمند بانک هستند برای همیشه مجرد می مونن؟ چون نه می تونن خستگی بهشون اجازه میده به خودشون برسن و نه اینکه وقتشو دارن. میدونین چند تا از کارمندای زن کارشون به طلاق میکشن چون نمی تونن هم به خونه برسن هم به کار.بیشتر در مورد بانکهای دولتی صحبت میکنم بانکهای خصوصی کمی وضعشون بهتر هست هر چند همون کارمند های بانک خصوصی هم اگر کسی رو نداشته بشن که تر و خشکشون کنه ول معطلند.
راستی من خواهرم هنوز خونه هم نخریده و شاید با برداشتن این وام فعلاً هم نتونه بخره. میدونین چرا معمولاً کارمندای بانک بهتر از بقیه میتونن زندگیشون رو جمع کنن؟ چون معمولاً وقت تفریح و مسافرت ندارن! چون به خاطر کار زیادی که میکنن پولشون برکت بیشتری داره! برکت مال همون حلقه ی مفقودی هست که این روز نبودن اون گریبانگیر یکی مثل من هم شده. راستی میدونین حقوق کارمند بانک چقدره؟ خواهر خودمو عرض می کنم با اضافه کار حدوداً 450 تومان. دوستان عزیز حتماً کاترتون به ادارت مختلف کشیده شده، بینی و بین الله چند چقدر شده که کارمند فلان اداره سر جاش نبوده حالا یا مرخصی بوده یا جایی رفته اما تا حالا چند بار شده که کارمند بانک محلتون نباشه؟ خیلی از ماها هر روز با بانک سر و کار داریم واقعاً مرخصی کارمند بانک رو یادمون میاد؟ راستی بیشتر بچه های بانک زود پیر میشن زود موهاشون می ریزه. صورتشان زود چروک میشه و غالبشون بیماریهای گوارشی دارن. دوستان من هیچ جایی مثل بانک مرخصی گرفتن سخت نیست. البته فرهنگی ها هم معمولاً به سختی مرخصی میگیرند اما حداقل هفته ای یکی و دو روز تعطیل هستند و تابستان هم! تازه عزیزان فرهنگی با یکی و دو روز تعطیلی در هفته و یک تابستان تعطیلی دومین کار سخت رو دارن( البته با در نظر گرفتم شان اجتماعی و تحصیلات، مطمئنن کارگران زحمت کش ما هم زحمت زیادی می کشن اما زحمت فعلا در مورد کارمندان هست)-- حرف زیاده خیلی زیاده - امیدوارم مرغ همسایه رو غاز که نه شتر مرغ نبینیم.
بدرود - صدر - تهران





کارکنان بانکها کارشان بسیار سخت و طاقت فرساست.وریسک وخطر کار مالی بادیگر کارها قابل مقایسه نیست.وحتی درزمان تعطیلات عید نیز که همه جا تعططیل است باجه های کشیک بانک کار میکند.فرهنگیان عزیز سه ماه تابستان-پانزده روزعید وروزهای دیگر سال به عناوین مختلف مثل آلودگی هوا تعطیل هستند ودرهفته 3یا4روز به مدرسه می روند آیا این موارد را هم درنظر می گیرید
میشه بگین کدوم اداره همپای بانک کار می کنه؟
از اینکه توی همچین مملکتی زندگی میکنم متاسفم
شکی در این نیست که در دایره کارمندی، زحمت کش ترین کارمندان ، کارمندان بانکها هستند.
وام هایی که شما میگین کجا هست که سر کسی بی کلاه نمونه. ضمناً جوری که شما میگین یه کارمند بانک در عرض ده سال باید بره بالای شهر خونه بخره نه اینکه بیشترشون اگر خونه بخرن پایین جمهوری انقلاب می خرن.
کسانی اعتراض دارند و کارکنان زحمتکش بانک را با سایر کارکنان دولت مقایسه می کنند اگر عرزه دارند و می تونند بیان کارمند بانک شن و همه این سختیها را هم تحمل کنند و وام مسکن بگیرن مخصوصا اون عزیزی که کارکنان زحمتکش بانک را که در سال 1 هفنه هم نمی تونند مرخصی برنو با فرهنگیان که 9 ماه از سال تعطیل هستند و مفید 3 ماه هم کار نمی کنند و اکثرا هم دارای دو شغل می باشند مقایسه می کنند طی تحقیقی که به تازگی اعلام شده تنها کارمندهایی که در ایران به اندازه ژاپنیها مفید 8 ساعت در روز کار می کنند کارمندان زحمتکش بانک هستند تازه با این همه خطرات و استرس و فشار کاری که کار بانک داره را با هیچ شغلی نمیشه مقایسه کرد عزیز هموطن یکم منصف باش بعد نظر بده .
در جواب عزيزان معترض مگر ميشود شما به عنوان مثال در آشپزخانه اي مشغول به كار باشي و مشكل نهار و شام را داشته باشي و از طرف ديگر شما فشار كاري يك كارمند بانك و هزينه هاي جبران ناپذيري كه او در قبال اين مزايا مي پردازد را مي دانيد ؟
بنده كارمند بانك هستم اولا" آرزو مي كنم تمامي مردم با كمك دولت صاحب خانه شوند . بهره مندي از مزاياي شغلي از امتيازات هر شغلي است مثلا" نانوا براي خريد نان هيچ وقت مشكل ندارد و امثالهم ضمنا" من نمي دانم چرا فرهنگيان عزيز هميشه خودشان را با كارمندان بانك مقايسه مي كنند ، نصف سال را تعطيل هستند بقيه سال را هم كه همه مي دانند چطوري تدريس ميكنند، استرس كاري آن چناني هم ندارند چرا خودشان را با از لحاظ كاري با كارمندان بانك كه فرصت خوردن يك چايي هم با مشكل پيدا ميكنند،مقايسه نمي كنند . مطمئنا" يك كارمند بانك حداقل دو يا سه برابر يك فرهنگي عزيز فشار واسترس كاري دارد و انصاف نيست فقط پولي كه ميگيرند مدنظر باشه ، به جرات مي توان گفت پركارترين قشر كارمندي در ايران هستند
كاركنان بانكها بيش از 8ساعت كار مفيد دارند اما كارمفيد ساير ادارات به 45دقيقه هم نمي رسد .وقتي ما سركار ميريم ساير ادارات هنوز در خواب هستند .تسهيلاتي را كه بانكها به كاركنان خود پرداخت مي نمايند ساير شركتها ازجمله بيمه ها نيز براي كاركنان خود دارند .ساير ادارات زمين به پرسنل خود ميدهندوام مسكن براي ساخت نيز از بانكها دريافت ميكنند .شركت مخابرات ،برق ،آب و...با استفاده از حسابهاي خود نزد بانكها از وام كالا ، خريد خودرو ،ضروري اسفاده نموده بعد دريافت وام براي كارمندانشان حساب رابه بانك جديد منتقل نموده ومجددا از بانك جديد همان تسهيلات را دريافت مي نمايند.فرهنگيان ونظاميان وساير كاركنان دولت زمين را با قيمتهاي نازل حدود هشتصد هزار تومان دريافت نموده وبه قيمت شصت تا يكصد ميليون تومان بفروش رسانيده اند كه بيش از تمامي وامهاي كاركنان بانكها است .حتي اگر هم اخراج شوند نه زميني پس ميدهند ونه وام مسكني ،قسط آنرا به بانك ميدهند .اما كاركنان بانك با قطع رابطه استخدامي از هستي ساقط شده وبايستي تمامي بدهي خود راتسويه نمايند .كدام ازشما كاركنان دولت 8ساعت كار ميكنيد.
حقوق كاركنان بانكها با وجود اندك تحولي هنوز با خيلي از شركتها از جمله مخابرات ، برق ،نفت ،اب وخيلي از ...قابل مقايسه نيست .روح و جسم وجان مارا بانك فرسوده نموده است .
متاسفانه با وجود اينكه چرخه اقتصاد بر دوش بانكهاست اما كاركنان آن هميشه خصوصا در اين زمان مورد بي مهري دولت قرار گرفته اند .ما نه وزيري و نه اتحاديه اي و نه انجمن صنفي و نه مكاني داشته ايم كه ازخود دفاع كنيم .
حتي مديران بانكها نيز هميشه به فكر خود بوده اند و در تصويب موارد رفاهي اول منافع خود را درنظر گرفته اند و هرگز دادرسي نداشته ايم .
ما فرهنگیان که اصلاً چیزی به نام وام مسکن نداریم ... !!
ما تو بندرعباس یه تعاونی مسکن داریم که نبودش بهتر از بودنشه .... یه سری خونه تحویل دادن که بدون زلزله خونه ها ترک خورد ، ترکی حدود 4 سانتی متر ... اوضاع یه فرهنگی لیسانس و فوق لیسانس رو با یه کارمند دیپلم بانک مقایسه کنید ... نظام هماهنگ پرداخت هم اجرا شد ، نه ؟!!! .... ع د ا ل ت !
( حسین - دبیر آموزش و پرورش )
باداشتن این همه مسولیت مالی در کارخدمات بانکی و اینکه همه مردم میدانند کارمفید پرسنل بانک بیش از 8ساعت بوده و چه در سرما چه در گرما و چه در مواقع آلودگی هوا چه در تعطیلات رسمی ، کارمندان بانک موظف به انجام خدمت بانکی به مردم بوده، واقعا" جای بی انصافی است که بعضی ها اظهار نظر غیر منصفانه می نمایند.
اگر وام کارکنان 10بانک ها بخصوص بانک ملی10 برابر هم بشود کم است.چون 10 برابر شمائی که از صبح تا عصر فقط روزنامه تو اداراتتون خونده میشه کار میکنن.
با سلام خدمت تمام مطلعین از وام های سیستم بانکی و کارمندی و نیز بیخبران از این پهنه خبری!!!!!
از سخنان عوامانه که بگذریم به یک دعا بسنده میکنم و بس:
"خدایا همونطور بگردون که فکر میکنن . . . "( منظور اونجوری که خیلی خوش بحالمونه)، آمین.
آقای فرهنگی
شما که از 365روز سال 360روزشو به عناوین مختلف تعطیلین چرا؟
حقوق کارکنان بانکها بسیار کم است تا جایی که اکثر آنها برای گذاران زندگی می بایست تمام ساعات عصر خود را بعنوان باجه عصر و اضافه کار در محل کارخود باشند این تسهیلات نیز هم اکنون به کل مردم در قالب مسکن مهر پرداخت می شود
کار کارمندان بانک قابل مقایسه با سایر ارگانها نمی باشد. شروع کار ساعت 7 صبح پایان کار حداقل ساعت 7 شب. میزان کار مفید کارکنان بانکها خیلی بیشتر از سایر کارمندان می باشد.در تمامی روزهای تعطیلی کارکنان بانک موظف به حضور در محل کار و ارائه خدمات به مشتریان می باشند. هر مشتری به خاطر داشتن هر حساب ناچیز در بانک ارث پدرش را از کارکنان بانکها می خواهد. معلمان سه ماه تابستان تعطیل تمام ایام عید تعطیل سایر کارمندان با یک بارندگی و برف تعطیل ولی کارمندان بیچاره بانک حتی اگر زلزله و سل بیاید موظف به حضور در محل کار می باشند.در ضمن وام بدون بهره را هر جا دیدید سلام من را هم برسانید یک وام مسکن می دهند با بهره 12 % و اقساط 30ساله یعنی کارمند بانک تا آخر عمرش و بازنشستگی باید اقساط منزل را بدهد. خودتان قضاوت کنید فشار کار و استرس برروی یک کارمند بانک بیشتر است یا سایر ادارت دولتی مثل برق ، گازو شهداری و دارای و ......
همه کارکنان دولت از مزایایی مثل تعاونی مسکن و مسکن سازمانی بهرمند میشوند ولی کارکنان بانکها از این مزایا محروم هستند این حداقل کاری است که بانک می تواند برای پرسنلی که بیشترین ساعت مفیدکاری در در بین کارکنان دولت دارد انجام دهد
بعد از مقایسه میزان کار مفید در روز-استرس وارده به کارمندان بانک-حساسیت شغلی و در آخر خودتان مقایسه کنید وضعیت سلامتی جسمی-روحی و ظاهری یک کارمند بازنشسته بانک با یک کارمند بازنشسته از سایر سازمانها0
تابحال شده حجم کار کارمندبانک را با سایرکارکنان مقایسه کنید ویا فیش حقوقی دو کارمندهم رده در بانک و آموزش پرورش مقایسه کنید تا ببینید چه اجحافی در حق کارکنان بانکها می شود و صدایشان در نمی آید
افراد معترض چرا سختی کار بانکها نمی بینند .چرا ساعت کاری 7صبح تا 7بعداز ظهر رو (مقایسه با ساعت کاری مفید بقیه ادارات خصوصاً اموزش و پرورش)نمی بینند .چرا استرس و فشار و تنش و انواع دردو مرض کارمندان رو نمی بینند که باید تو سن 20تا30سالگی عمل دست و پا و کمر انجام بدن .چرا تحمل کردن برخورد بد بعضی از مشتری ها رو نمی بینند که ارث باباشونو از کارمند بانک میخواند؟چرا کسر صندوق هارو نمی بینند که باید از جیب کارمند بره چرا کلاهبردای ها،چک جعلی ها رو نمی بینند.اون کارمندایی رو ببینند که خونه باباشون می فروشن تا تاوان طمع بعضی از مشتری ها رو بدن .شب عید که معلوم نیست تا کی باید سر کار باشیم (مرد و زنشم تفاوت نداره) وتعطیلات عید کدوم اداره ای سر کاره ؟راستی یکی از وامهای بدون بهره بانکها رو !!!! به ماهم که کارمند بانکیم معرفی کنید بریم استفاده کنیم .بی زحمت تسهیلات کارمندای بانکها رو با بقیه ارگانها مقایسه کنید .
کارکنان بانک زمين سهميه اي نگرفته اند اين حقشون است که تسهيلات دريافت کنند وبداتيد که منظم ترين ادارجات در ايران بانکها هستند
تابناک عزیز همیشه خبرای خوش داشته باشی و موفق باشی
وام 18 میلیون تومانی را که دولت به همه در قالب مسکن مهر یا سود4درصد می دهد ولی سود وام کارکنان بانکها ابتدا 4 و تصاعدی تا 12 درصد می شود اینجا هم کارکنان بانکها متضرر می شوند از طرفی بانکها از خیلی از مزایا که دولت به کارکنانش می دهد محروم هستند با حجم بالای کارکارکنان بانکها این حداقل کمکی است که بانک میتواند به کارمندان خود کند
کارمندان دیگر دولت که مسکن نمی خواهند برای چی وام بیشتر بگیرند؟؟!!!!
خوش به حال بانكيها و شركت نفتيها...همشون بعد از 5 سال ،صاحب خونه و ماشين ميشن...اين عدالت جمهوري اسلاميه..
كارمندان بانكها مثل ساير كارمندان دوشغله نيستند وتمام اوقات خويش راوقف خدمت به مردم مكنند .واقعا"كه حق آنها بيش از اينهاست .
باتشكر از آقاي بهمني دلسوز وبا درايت .خداوند به شما سلامتي دهد .
اگر ساعات کاری کارکنان بانکها را با سایر ادارات مقایسه بفرمائید و فرسایش و کهولت و اعصاب خردی کارکنان بانکها را پس از بازنشستگی با معلمین عزیز که تاج سرماهستند و سایر ادارات محترم مقایسه کنید متوجه میشوید که واقعا اختلاف از زمین تا آسمان است ولازم به ذکر است که درصد بالایی از حقوق کارکنان رحمتکش بانها صرف اقساط تسهیلات میشود بنابراین اگر این تسهیلات نباشد کاربانک ارزش مادی دیگری ندارد .لطفا منصف باشید .
دوست عزيز ؛ كارمندان بانك وقتي ساعت 7 صبح مي ايند بانك و تا پاسي از شب پشت گيشه نشستن و كار مي كنند ؛ تخم دو زرده كي سهله تخم 7 زرده هم ميگذارند، معلم ها در سال 60 يا 70 روزه كاري ميروند سر كار و.... وام هم مي خواهند... يا كارمندان بقيه ادارات وقتي در روز نيم ساعت هم كار مفيد نميكنند وام مي خواهند چه كار...
اینها سپرده هایی است که کارکنان بانکها با خون دل خوردن جمع می کنند تا چرخ اقتصاد مملکت به گردش در آید کارکنان سایر ادارات زمانی که در تعطیلات نوروزی و غیره و غیره در حال عیش و نوشند کارکنان بدبخت بانکها دارن عرق می ریزند ضمنا ریال به ریال که سپرده در بانکها هست با عرق جبین کارکنان خدوم بانکها جمع آوری شده و یک ریال آن هم مال دولت نیست که حاتم بخشی کنه حالا اگر هم مثلا یک مسئولی بدلیل تقدیر از گوشه ای از زحمات این کارکنان مخلص بخوان یک وام آن هم وام مسکن با بهره 12/ به کارکنان بدن شدن پارتی باز ؟ نه برادر چشات رو باز کن ببین دور و برت چی می گذره
به نظر من اینجور وام ها حرامه در حالیکه بقیه کارمندان برای دومیلیون وام ماهها باید به بانکها مراجعه کنند اما اونا بدون کوچکترین زحمتی وام چهل میلیونی میگیرند
فرهنگیان عزیز از 365 روز سال 150 روز را بخاطر تعطیلات تابستانی عید نوروز الودگی هوا و ... در تعطیلی بسر می برند در حالی که کارکنان بانکها حتی در تعطیلات نوروز نیز مشغول خدمت به مردم می باشند
حمیدرضا صفری
شما را به خدا کارکنان بانک را با کارکنان شرکت نفت و گاز مقایسه نکنید. فشار کاری که کارکنان بانک متحمل می شوند با کارکنان شرکت نفت قابل مقایسه نیست همچنین مزایای شرکت نفت و گاز خیلی بیشتر است. قسمت زیادی از مزایای کارکنان بانکها حق آنان است. لطفا نظر بنده را درج کنید.
دوست عزيز
1:با توجه به ساعت مفيد كاري كه براي كارمندان بانك 8 ساعت مي باشد و مقايسه با ديگر ادارات:
2:دريافتي يك كارمند ليسانس با 5 سال سابقه 500 تا 600 هزار تومان هست
3:مشكلات اجتناب نا پذير مانند كسري صندوق كه براي تمامي همكاران بكرار اتفاق افتاده
4:حساسيت كار با وجوه نقدي بالا
اگر اين وامها نباشد الله اعلم
کی گفته کارمندان بانک بعد از یک سال خانه دار میشن. همسر من کارمند بانک هست. 4 سال سابقه داره ولی هنوز خونه نداریم. تسهیلات هم شامل ایشون نشده.
کی گفته که بعد از یک سال وام می دهند!والا ما که کارمند بانکیم می دونیم که حداقل 4 تا 5سال بهد از استخدام طول می کشه که وام مسکن بدن !تازه معلومه اگه کارمند ای بانک هم مثل کارکنان بعضی ادارات محترم مثل شهرداری و غیره یک ساعت صبحانه و نیم ساعت نماز و دو ساعت مرخصی ساعتی شون طول م ی کشید و آخر ساعت هم نیم ساعت جلوی دستگاه حضوروغیاب صف می کشیدن و تازه اون یکی دو ساعت باقی مونده رو هم روزنامه می خوندن و بافتنی می بافتن ،و به ارباب رجوع می گفتن برو هفته بعد بیا ،معلومه که لیاقت وام مسکن رو نداشتن!!!!!!!!!!!!
معرفت هم وطنان عزیز ما در همین حد است از نوشته هاشون معلومه که دقیقا در جریان مشکلات کارمندان بانک و خانواده هایشان نیستند. سایر ادارات اگر فقط یک ساعت به اندازه یک کارمند بانک مفید کار کنند در کل سیستم جامعه تحولات گسترده ای صورت می گیرد. اون شبهایی که راحت می خوابید و مسئولین شعبات با زنگ تلفن به خاطر آژیر بانک مجبورند خودشون رو سریع به شعبه برسونند تو هر ساعتی از زمان استراحت که حقشونه اما ازش می گذرند. خانواده هاشون هم در عذابند، یا زمانیکه شب عید همه دنبال خرید و چیدن سفره هفت سین هستند کارمند بانک بعد از سال تحویل میاد خونه، زمانیکه در یک روز به خاطر یک لحظه حواس پرتی ممکنه میلیون ها پول کم بیارند و از جیبشون بگذارند...
همه اینها جزئی از استرسهایی است که یک کارمند بانک داره اگر تو خانواده بانکی باشید می بینید که عمرشون از بقیه کمتره، اکثرا درد معده یا سکته ای هستند و از نظر جسمی سریع تر تحلیل می روند.
ضمنا فقط بانک نیست که وام مسکن داره وزارت بازرگانی، وزارت نفت، هواپیمایی ارگانهایی هستند که این امتیازها را چه بسا بیشتر و بهتر دارند سایر ارگانها هم اگر ندارند تسهیلات غیر نقدی شامل حالشون میشه .
من فکر می کنم مردم از این ناراحتند که بانکها تسهیلات ویژه را بدون ضامن و مدارک لازمه در اختیارشان قرار نمی دهند. این مدارک را می گیرند بعضی بی معرفتها قسط نمی دهند اگر نگیرند چه می شود.
در کشور مسلمان ایران ما هنوز یاد نگرفته ایم که برای دیگران آرزوی خوشبختی بکنیم و می خواهیم اگر ما مشکلی داریم دیگران هم مثل ما مشکل دار شوند برادران من به جای این همه ایراد بهتر نیست بگوییم دولت خوب است برای بقیه نیز تسهیلاتی فراهم نماید . آیا واقعا هیچ فکر کرده اید ساعت کار مفید کارمند بانک با بقیه چه تفاوتی دارد ؟ در بدترین شرایط گرما و سرما که خیلی از سازمانها تعطیل می شوند فقط بانکها و بیمارستانها تعطیل نیستند . در ایام عید نوروز که همه در حال استراحت و مسافرت هستند اکثر کارمندان بانک ناچار از حضور در سر کارشان هستند . عمر اکثر آنها بعد از بازنشستگی به 60 هم نمی رسد و دچار حمله قلبی می شوند باز هم بگویم ... بهتر است واقع بین باشیم و برای خوشبختی دیگران خوشحالی کنیم .
کارمندآموزش و پرورش با سابقه 20و مدرک لیسانس مستأجراست و کارمند بانک با مدر ک دیپلم و 5 سال سابقه دارای خانه و ماشین است.آفرین به این عدالت که بر قرار شده.
چرا کارمندان بانک با این همه سختی و مشغله کار که بیشترین بهره وری کاری رو هم دارن باید هر روز نگرانی وام رو داشته باشن چرا یکی به فریاد ما نمیرسه مگه بانک به جز وام چی داره حقوقش که نصف کاری رو که میکنیم هم نیست ما فقط به وام دلمون خوشه وگرنه اونقدر کارمون زیاد هست که نمی تونیم بریم جای دیگه کار کنیم
من بانکی نیستم وامیدوارم این وام به همه تعلق بگیرد ولی می خوام بگم خداییش فکرنکنم کارکنان هیچ سازمانی مثل بانکی ها زحمت بکشن یعنی دیده ام حداقل 170% ازساعت کارمقرر بیشتر کارمیکنند نه مثل بعضی ها که درروز 1ساعت کارمفید ندارند ویابعضی ها که 3 یا 4ماه ازسال راتعطیل هستند و1000 انتظارهم دارند
با سلام . من يكي از كارمندان نظام بانكي كشور مي باشم و در جواب دوستان عزيز بايد عرض كنم كه كارمندان بانكها 4 ماه تعطيلات آموزش و پرورش را ندارند. و 44 ساعت در هفته كار موظف و سخت دارند . حقوق آنها متناسب با حجم كار آنها افزايش نداشته است و تمام اميد آنها به وامي است كه در طول سي سال خدمت اقساط آن را پرداخت مي كنند.
همچنين آنها امكان پرداختن به مشاغل دوم و سوم را با توجه به حجم كار و ساعت كاري ندارند. انشاالله كه شرايط پرداخت تسهيلات براي تمامي هموطنان تسهيل گردد.
همه سازمانها وام مسكن دارند.بانكها هم همين طور.ضمنا نرخ اين وام مانند بانك مسكن است وبه كارمندان 5 سابقه وبالاترآن هم به نسبت حقوقشان ميدهند نه به همه كارمندان.وام جديد هم فقط براي ساخت مسكن است نه خريدمسكن كه ان هم كسي بضاعتش راندارد.بنابراين براي اين قشرزحمتكش كه ساعت كارشان از7صبح قبل ازهمه كارمندان شروع مي شودوتابوق سگ هم بايداضافه كاربمونند حتي درايام تعطيل رسمي هم كه بقيه درخواب نازتشريف دارند انها سركارنداين همه شايعه الكي درست نكنيد.
بابا اینقدر در مورد کارکنان بانک ها بی انصاف نباشید ،به خدا قسم اگه یک کارمند در طول روز کار مفید انجام بده وحقوقشو حلال کنه فقط کارمند بانکه ،انهایی که به این قانون اعتراض دارن اگه تونستن حتی یک روز جای ما کار کنن به جای 50میلیون 100میلیون بگیرن ،بیچاره کارمندان بانکها نسبت به دیگران نصف مزد زحماتشونو نمیگیرن.
اون زمانيكه كارمندان ادارات وسازمانها زمين گرفتند وتوانستند ساختمانهاي چند طبقه ساخته واز هيچي كلي سرمايه بدست آوردند فكر كارمندان بانكها بودندكه چيزي جز وام دريافت نكردند
خواهش می کنم این نظر منو چاپ کنید
هر شغلی یک مزایایی داره و بانک هم فقط وام، کسانی که اعتراض می کنید من کارمند بانک دولتی هستم با حقوق ماهیانه 350000 تومان، اگه فقط حقوق ما را درنظر بگیرند اندازه یک کارگر ساده حقوق می گیریم. فکر می کنید با حقوق 350000تومان با مدرک فوق لیسانس و بدون وام چند صد سال طول میکشه ما خانه دار شیم؟ چون این پول کرایه خونه هم محسوب نمیشه
فقط مردم ظاهر رو نگاه می کنن هیچکدوم از افرادی که بالا نظر دادند تا حالا یکبار محض خدا یکبار فیش حقوق یک کارمند بانک دولتی رو دیده اند!؟؟؟
تازه برخی از همکاران ما اط این وام استفاده نمی کنند چون نه میشه باهاش خونه خرید و هم اینکه از این حقوق کم برای قسط وامهای دیگه کم میشه
تمامی دوستانی که با نظرات خود تمام تلاش کارکنان بانک را زیر سوال بردهاند باید یک روز دربانک مخصوصا دولتی کار کنند و از فشار کار نتوانند یک فنجان چای داغ بنوشند کارکنند که صد البته همه به سختی کار بانکها مطلعند امیدوارم که اقای بهنی بیشتر ازاین به این کارکنان لطف داشته باشد که باعث دلگرمی ما شودجمعی از کارکنان بانک ملی ساوه
من كارمند بانك هستم و دوست دارم همه كارمندان و دركل همه هموطنان از مزاياي موجود در كشور استفاده يكساني ببرند 0ديگر اينكه تنها مزيت كارمند بانك همين وام است و ساير ادارات و سازمانهاي دولتي نيز مزاياي خاص خودشان را دارند كه ما نداريم ولي به چشم نمي آيد
شما که اینقدر به بانکیها اعتراض می کنید و وقتی می روید به شعبه بانک تمام عقده روزانه خودتون رو سر تحویلدار بدبخت خالی می کنید... فقط برای یک روز تصور کنید که یک تحویلدار هستید که حتی موقع چای خوردن هم مردم با نفرت بهتون نگاه می کنند و خودم بارها شنیدم که میگن "اون چایی کوفتش بشه" تازه با حقوق 250000 تومانی که به یک تحویلدار می دن فرض کنید که کسری هم بیارید و از جیب بزارید
این اتفاق بارها می افتد و برای نزدیکان من هم افتاده که در اوایل کار تحویلداری یک کف زن 7 تراول 100000 تومانی رو زده حالا تحویلدار بدبخت باید حقوق سه ماهش رو برای کسری بپردازه
کدوم یک از شماهایی که بالا کامنت گذاشتید با این خطر مواجه بودید که با تمام کاری که در کل ماه انجام دادید مجبور شدید نه حقوقی بگیرید تازه باید برای تسویه کسری تا آخر ماه پول قرض کنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار