بازدید 22720

احتمال كاهش 20 درصدي قيمت مسکن

کد خبر: ۹۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۴ 14 April 2010

از آنجا كه در سال جاري ميزان توليد افزايش مي‌يابد و گروه‌هاي هدف به مقصد مي‌رسند، احتمالا با كاهش 20 درصدي قيمت مسكن روبه‌رو خواهيم شد.

ابوالفضل صومعلو ـ ‌معاون امور مسكن و ساختمان وزير مسكن و شهرسازي ـ ‌در گفت‌وگو با ايسنا، درباره وضعيت بازار مسكن با بيان مطلب بالا اظهار كرد: با توجه به شتاب در اجراي طرح مسكن مهر و همچنين نظر مقام عالي وزارت مسكن در راستاي بهره‌برداري از 500 هزار واحد مسكوني اين طرح تا پايان امسال، به نظر مي‌رسد كه امسال سال رونق در ساخت و ساز باشد.

وي با بيان اين‌كه در سال جاري دسترسي مردم به مسكن مهر آسان‌تر مي‌شود، تصريح كرد: وزارت مسكن و شهرسازي مسوول حل مشكلات مردم نيازمند به مسكن است و برنامه وزارت مسكن در اين راستا برنامه خوبي بوده و در نوع خود يكي از اقدامات كم نظير نظام مقدس جمهوري اسلامي به شمار مي‌رود.

او در پاسخ به اين سوال كه آيا قيمت مسكن در سال جاري ثابت مي‌ماند يا از روند نزولي برخوردار مي شود؟ خاطرنشان كرد: يكي از اقدامات شاخص دولت در بخش مسكن در سال گذشته كاهش 30 درصدي قيمت مسكن بود و در سال جاري نيز همه بر عدم افزايش قيمت مسكن اتفاق نظر دارند.

 

 
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۰
دولت اقدام کرد برای کاهش قیمت مسکن ؟؟ این یک مسئله جهانی نبود . مبنای این حرفها چیه کاهش نیاز به مسکن یا کاهش دستمزدها ؟ در سال چه تعداد ازدواج رخ میده ایا با کاهش ساخت و سازی که میبینیم قراره جوانها مگر در چادر زندگی کنند که با خوشبینی میگویند قراره ارزان بشه ؟ من بی سواد میفهمم که این آرامش قبل از طوفانه لطفا این نظر من رو در ارشیو نگه دارید 1 سال دیگه بعد از انفجار قیمت ها حال این اقا را بپرسید
خالي بندي به اين بزرگي حتما تو تهران اين اتفاق نمي افته ممكنه پرند رو بسازن
راستي قدرت خريد مردم چند درصد كم شده است؟ براستي اين سوال بي پاسخ مانده كه چطور مي شود زماني كه قيمت مسكن 80 درصد بيشتر از وضعيت فعلي بود< تعداد معاملات(قدرت خريد) قريب هزار درصد بيشتر بود!
ببینیم و تعریف کنیم!
به نظر کاهش قیمت بخاطر کاهش توان خرید مسکن است و در واقع نبودن پول کافی عامل رکود و کاهش قیمت مسکن است.
وقتی می تونیم از کاهش قیمت مسکن به صورت علمی صحبت کنیم که تعداد معاملات کاهش نداشته باشد.
ولی ظاهرا کاهش قیمت مسکن صرفا بخاطر وضعیت بد اقتصادی مردم است و کاهش توان خرید.
خسته شديم از اين احتمالات.
خدا اجاره نشيني رو نصيب مسئولان محترم بكنه تا بفهمن چه دردي داره. ببينم بازم به فكر احتمالات مي افتن.
آمين
فقط حرف حرف حرف . آخه کی خونشو ارزونتر از مقداری که خریده میده ؟
آخرش بخریم یا نخریم؟ چی کار کنیم؟
ای بابا 4 سال پیش با سیاست غلطشون قیمت مسکن رو 100% زیاد کردن حالا می خوان 20% کم کنن؟!!!؟!!1
تو نون شب موندیم کو پول که خونه بخریم؟
با 18 تومن وام بریم خونه 100میلیونی بخریم؟
دقيقا مثل ارازان شدن كالا ها در شب عيد و رئز عيد و بعد از عيد ارزاني اونم تو ايران يعني چي ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
30+20=50%
تهران چي؟ تهران هم همينطوريه يا نه؟
هر که میتونه زودتر بخره ، مطمئنا گران میشود !!!!!!!!!!
چگونه ممكن است كه با افزايش تورم (تا همان عددي كه مورد تاييد دولت است) و به تبع آن افزايش دستمزد كارگران و پيمانكاران قيمت مسكن تا اين حد كاهش مي يابد؟ در ضمن با توجه به كسادي بازار خريد و فروش مسكن و عدم استطاعت مردم جهت خريد خانه معضل اجاره خانه ها كماكان پابرجاست.
چرا با این اخبار متضاد مردم را در خرید مسکن گیج می کنید بهتر نیست کمی هم واقعیتها را ببینیم هر سال ما افزایش قیمت تمام کالاها را داریم چطور امکان دارد مسکن با وجود افزایش قیمت آجر و سیمان و بقیه مصالح ارزان شود؟ من خودم می خوام خونه بخرم موندم سر دو راهی که بخرم یا نخرم ؟ فقط اینو می دونم که قیمت مسکن الان مناسب برای خریداران واقعی هست، تو را به خدا با تیترهایی که ربطی به متن نداره مردم را آزار ندهید.
بزک بمير بهار نمي‌آد !!!
آقا اينها همه سوپاپ اطمينانيه كه براي زمان اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها طرح ميشه . كدوم افزايش ساخت و ساز ما كه تو اين شهر زندگي ميكنيم شاهد كاهش بيش از 50 درصدي ساختو ساز هستيم . آيا اين مفهومش همان حلوا حلوا كردن نيست.
وقتی شهرداری متری یک میلیون تومان عوارض برای ساخت (مسکونی) میگیره پس چطور می شود قیمت تمام شده آپارتمان ساخته شده پایین بیاید؟
همانطور که پارسال کاهش داشت؟؟ لابد امسال هم همونطوری کاهش داره؟!!!
درود بر شما که این اخبار خوب و مثبت را ونتشر می کنید .تا خاری باشد در چشم دلال ها و بورس بازان مسکن که این نیاز حیاتی و ضروری مردم را در سود های آنچنانی و ثروت های بادآورده می بینیند. واقعا اگر دولت به معاملات و تعداد آن ها در سال برای هر شخص حدودی را تعریف کند مگر بنده یا شما در عرض یکسال چند بار می خواهیم خانه خرید و فروش کنیم و با اصلا به چند تا خانه احتیاج داریم که بعضی ها با داشتن چند خانه و زمین کارشان فقط دلال بازی است . خوب اگر مجبور شوند پول هایشان را در بانک ها می گذارند و بانک ها میتوانند با سرمایه گذاری های کلان هم ایجاد اشتغال کنند و هم جلوی کمبود کاذب و دلال بازی را بکبرند . انشائالله با کمک شما بتوانیم وضعیتی ایجاد کنیم که آن هائی که مستاجر و خانه ندارند بتوانند بعد از عمری صاحب خانه شوند . مرگ بر دلال ها و سودجویان مسکن
اگر اين آقا و رئيسش به جاي اين همه مصاحبه كارشان را انجام مي دادند شايد گشايشي مي شد اما اينها در همين دوهفته گذشته ده تا مصاحبه كرده اند و فقط وعده ارزاني و فراواني و ... مي دهند يعني در واقع آرزوهايشان را مي گويند. مردم كه زير آب زندگي نمي كنند خودشان واقعيتها را مي بينند.
تجربه سی ساله نشان داده است هر موقع مسئولین در مورد کاهش قیمت صحبت کنند مطمئن باشید عکس آن اتفاق می افتد به عنوان مثال در تاریخ 8/1/89 میلگرد خریدم کیلوئی 735تومان در 23/1/89 خریدم کیلوئی 815تومان قطعا"با بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی صحبت از کاهش قیمت مسکن سرابی بیش نیست لطفا"مسئولین مارا راهنمائی کنند ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها