بازدید 55411

حذف دریاهای شمال و جنوب از نقشه ایران؛اهمال يا توطئه؟

در حالی که تنها 196 سال از آغاز تجزیه 3.5 میلیون کیلو متر مربع از سرزمین های ایران در شمال و شرق به دست اشغال گران روس و انگلیس می گذرد، شواهد نشان مي دهد توطئه های پشت پرده ای در کار است که حدود سرزمینی ایران را در دریاهای شمال و جنوب ایران محدود نمایند که هدف نهایی این اقدامات، مي تواند تلاشي براي فراهم آوردن زمینه های فکری و عملی تجزیه ایران تلقی شود...
کد خبر: ۹۳۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۹ 13 April 2010
سرويس سياست خارجي ـ در حالی که توطئه های بین المللی علیه ایران و تمامیت ارضی آن با شدت و جدیت دنبال می شود اين موضوع در داخل نيز هر روز ابعاد جدیدی پیدا می .
 
به گزارش "تابناك"، در حالی که تنها 196 سال از آغاز تجزیه 3.5 میلیون کیلو متر مربع از سرزمین های ایران در شمال و شرق به دست اشغال گران روس و انگلیس می گذرد، شواهد نشان مي دهد توطئه های پشت پرده ای در کار است که حدود سرزمینی ایران را در دریاهای شمال و جنوب ایران محدود نمایند که هدف نهایی این اقدامات، مي تواند تلاشي براي فراهم آوردن زمینه های فکری و عملی تجزیه ایران تلقی شود.
 

 
به ترتیب نقشه ایران باستان، ایران در سال 2006 میلادی (1385) و نقشه تجزیه طلبانه غربی ها علیه ایران که وضعیت سال 2020(1399) را به زعم آنها برای ایران ترسیم می کند
 
بر همین اساس چندی است استفاده از نقشه های کشور ایران بدون استفاده از مرز های خلیج فارس،دریای عمان(مكران) و دریای مازندران در رسانه های مختلف بیگانه به کار گرفته و تبلیغ می شود.

در همین راستا رسانه های گروهی بیگانه از جمله صداي آمريكا و بی بی سی در راستای هویت زدایی از آب های سرزمینی شمال و جنوب ایران در نشان برنامه ها و گزارش های تصویری خود از ایران تنها حدود خشکی های ایران را به کار می گیرند و آب های شمال و جنوب ایران را حذف می کنند.
 
 

اين گزارش مي افزايد، عدم حساسیت کافی به ترسیم صحیح نقشه های ایران توسط ایرانیان متاسفانه سببب شده که حتی برخی نهاد های رسمی و دولتی كشورمان اخیرا در نقشه های مورد استفاده خود به طور کامل خلیج فارس ، دریای مازندران و دریای عمان را حذف بکنند که این بی توجهی می تواند زنگ خطری برای تمامیت ارضی و منافع بلند مدت ملی تلقی شود.

در حالی که در نقشه های متداول در ایران با قصوری آشکار، نقشه های جغرافیایی ایران با فشردگی زیاد تهیه می شود به صورتی که نیمه شمالی دریای مازندران ترسیم نمی شود و یا بخش های جنوبی خلیج فارس(کرانه های امارات) در نقشه های ایران حذف می شوند لازم است برای حفظ هویت ایرانی دریاهای شمال و جنوب ایران، دریای مازندران ، خلیج فارس و دریای عمان (مکران) ، به ویژه در نقشه های رسمی ریاست جمهوری، دولتی، دیپلماتیک و رسانه های گروهی ایرانی به طور کامل و با همه مرز های خود مورد استفاده قرار گیرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۰
بسيار متاسفانه وقتي كه داخلي ها اينگونه اند چه توقعي از بيروني ها خصوصا بيروني هاي دشمن داريد.؟!
اینقدر اهمال کردیم که شده حالا توطئه
خدا رحمت کند پدر و مادر تابناکیها که
این قدر حساس هستید ای کاش سایر قلم بدستان نیز یک دهم روزنامه های عربی که آشکارا تمامیت ارضی این خاک را نشانه گرفته اند غیرت داشتند بنویسید از بحرین از فلات ایران از گرجستان از ......
كجا هستند اقايوني كه دم از حفظ استقلال و تماميت ارضي اين مرز و بوم ميزنن؟
خدايا اين روباه مكار انگليس لعنتي را هدايت فرما .
وقتي خودمون در مراسمهاي مختلف رنگ سبز پرچممون را آبي رنگ مي كنيم چه انتظاري از كشورهاي خارجي ميره.
تابناک عزیز چندین بار که پرچم ایران تغییر رنگ یافته بود اینجانب گفتم که آبهای ایران از نقشه حذف شده است!!!! پس از ماست که بر ماست
با تشکر از تابناک
موضوع به نظر من خیلی جدی تر و پیچیده تر است و فکر می کنم همه اتفاقات پیش افتاده به نوعی در خدمت این توطئه بوده است. جای دارد همه مسوولان بیش از پیش حساسیت نشان داده و در برابر کوچکترین بی حرمتی به نقشه ایران سنگین ترین واکنش ها را نشان دهند. و هر کس که دلش برای میهنش می سوزد فارغ از هر گرایشی باید اینگونه اعمال را به شدت محکوم و با ان مقابله کند. دوست دارم که تابناک بررسی کند ایا اینگونه موارد می تواند مصادیقی از یک جنگ نرم علیه کشور باشد. غفلت از ابرقدرتها هیچگاه بخشودنی نیست فرقی هم بین شرق و غرب وجود ندارد.
وقتی ما حرمت پرچم خودمون رو خذف نمیکنیم و تو رنگش دست میبریم چه توقعی از خارجیها دارین ...؟؟؟!!!
دریای مازندران!؟
وقتی که نقشه ایران درکتابهای درسی بدون دریا چاپ می شود , وقتی که جوابی قاطع در مورد نام خلیج فارس گرفته نمی شود, وقتی که تخت جمشید درآستانه فروپاشی کامل است, وقتی تنها سند مکشوفه نام خلیج فارس در بوشهر تخریب می شود وقتی نوروز این جشن جهانی تا30 سال نادیده گرفته می شود چه انتظاری از دیگران داریم ازماست که برماست درود بر تابناک
قبل ازاینکه خارجیها دست به این اقدام بزنند ازداخل شروع شد پس توطئه امریکا وانگلیس نیست بلکه توطئه نوکرانشان میباشد
اگه بيش ازاين سنتي فكركنيم بقيه اش هم حذف ميشه
درياي خــــــــــــزر درسته.
واقعا که از این انگلیسی ها هر مکری برای آسیب زدن به ایران بر می یاد. ولی دارن پولشونو دور می ریزن.
متولی باید حرمت امامزاده رو نگه داره. رنگ سبز پرچم که حداقل تو سه تا مراسم آبی میشه اونطرف آب هم همچنین مواردی پیش میاد.
ما که هر وقت نظر دادیم نذاشتن.
فکر کنم خود تابناکی ها می شینن نظر میدن
اسمش میذرارن آزادی نظر.
دادش وقتی نظرات رو سلیقه ای میخواهین بردار این نظرات کاربران رو.
وقتي توي كشور خودمون كنفرانس ميزاريم و سهم ايران از درياي خزر از 50 درصد به 11 درصد كاهش پيدا ميكنه بازم جاي سوال باقي ميموونه
وقتي قرار نظامهاي پادشاهي از تاريخمون حذف بشه،‌اونموقع قدمت ايران به 31 سال ميرسه حالا شما چطوري صحبت 196 سال قبل ميكنين؟
بعضی ها منافع ملی را به منافع کشورهای دیگر ترجیح میدهند!!!
جناب تابناک
لطفا نمونه ای از اهمال کاری های داخلی را برای افکار عمومی منتشر کنید
مگر در تلویزیون ایران نقشه دیگر کشورها با حدود آبی نشان داده می شود؟
وضع بحراني تر از اين مسائل است. در برخي موراد داخلي ها وحتي نيروهاي انقلابي بدون داشتن سوئ نيت آب به آسياب دشمن مي ريزند. تا كنون نسبت به مسئله بومي وغير بومي در برخي از استانها توجه نموده ايد آينده ده سال بعد اين موضوع وگسترش اين ايده در ساير استانهاچه عواقبي را به دنبال دارد .جا دارد ضمن كارشناسي دقيق اين موضوع از سوي دستگاههاي ذيربط وامنيتي با گسترش دهندگان فرهنگ قوم گرائي بجاي ايران گرائي برخورد شود.
بابا نوروز رو که همه ساله همه جشن می گیرن، اینقدر به در و دیوار نزنید !!!!!!!!! من تعجب می کنم که بعضی ها به جای دقت در هدف این اعمال از سمت کشور های عربی و اروپائی و آمریکائی چرا دنبال اهداف سیاسی خودشون هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
درشرایط فعلی ماباید درتمامی ابعاد وسطوح کاری مملکت دقیق بوده وبا سرعت ووسواس به موضوعات پیرامونمان بیندیشیم وحرکت کنیم که در شرایط کنونی بهانه به دست دشمنانمان ندهیم هرکس در هر لباس وموقعیتی که هست باید درست عمل کند امروز روز ندانم کاری وقصور در حالی که دشمنان به جانمان تاختن جایز نیست پس هوشیار باشید ومسایل را بادقت باید پیگیری کنیم و......
تابناک عزیز ای کاش که دیگر رسانه ها چون تو عمل می کردن
دورود بر تابناک
بر اساس قرارداد تركمنچاي سرزمينهايي كه از ايران جدا شدند براي 99 سال جدا شدند كه متأسفانه پس از 99 سال ايران هيچ ادعايي راجع به بازپسگيري سرزمينها نكرد و هم اكنون همه مستقل شدند.
دریای شمالی ایران همانطور که در جهان کاسپین خوانده می شود و در زبان عربی هم بحر القزوین نامیده می شود فقط یک نام جاویدان دارد
دریای قـــــــــــــــــــــــــــــــزوین
لطفا خود شما اسم درياي خزر را تحريف نكنيد هر وقت خودتون صداقت داشتيدوحقيت رو قبول كرديد اونوقت به ديگران ايراد بگيريد. وقتي شما وخوانندگان محترمتون كشور مسقل قفقاز وآسياي ميانه رو جزو خاك ايران ميدونيد وبا لحن قلدر مابانه درمورد آنها مقاله مي نويسد انتظار چنين نقشه هايي رو هم بايد داشته باشيد.
آفرین بر شرفتان تابناکی های عزیز که این مهم را در خبر ویژه خود درج کرده اید.من در مسیر خیابان های تهران همین چند روز اخیر صد هابنر تبلیغی آبی رنگ از نقشه ایران دیده ام که دریاهای شمال و جنوب ایران از آن حذف شده است.چه کسی مجوز این کار را صادر کرده است؟
مسوولان سیاست خارجی، آقای متکی لطفا پاسخ دهید چرا در نقشه های رسمی ایران دریای مازندران ناقص چاپ می شود و تنها نیمی از خلیج فارس نشان داده می شود؟می دانید امارات همه نقشه های خود را آن گونه ترسیم می کند که جزایر سه گانه ایرانی در نقشه های آنان و با رنگ خاک آنان جای بگیرند تا ادعاهای خود را توجیه نمایند؟آیا ما در برابر شهیدان جان برکفی که جان پاک خود را جهت حفظ تمامیت ارضی ایران فدا نموده اند پاسخی داریم؟من حذف دریا ها را از نقشه ها به همراه تحریکات قومی توسط بیگانگان و دامن زدن به اختلافات زبانی در ایران و همزمان تبلیغات دامنه دار و شدید جهت فدرالیسم در راستای توطئه ضد ایرانی تجزیه ایران می بینم که امثال برنارد لوییس انگلیسی و لیبرمن آمریکایی در حال اجرای آن هستند.در این نقشه ها آذربایجان،کردستان،خوزستان و بلوچستان از خا ایران تجزیه شده فرض می شوند.... ایرانیان باغیرت رسانه هایی که حد اقل شناسنامه ایرانی دارید،مسوولان وطن پرست و ایرانی تبار به هوش باشید زنگ خطر به صدا در آمده است.
متاسفم که سایت های خبری دیگر ایران از جمله ایرنا ،فارس و ایسنا در این باره لب فرو بسته اند.آیا اینان واقعا ایرانی هستند؟
با سلام به همه عزیزان
جای بسی تاسف دارد وقتی مسئولین این حساسیت را در مورد اینگونه هجمه ها به هویت ایرانی ندارند.در شگفتم وقتی می بینم بعضی جاها از نام مجعول خلیج(فارس) به جای نام زیبای خلیج فارس استفاده می شود و کسی هم خم به ابرو نمی آورد و حتی در همین تهران اگر از روی پل میرداماد عبور کرده باشید نام شرکتی را با همین عنوان جعلی می بینید و تازه سوالی ار مسئولین هوایی ایران دارم چرا اجازه داده اید شرکت هواپیمایی امارات به نام خلیج(فارس) در ایران فعالیت داشته باشد؟با سپاس فراوان
شما اگه صادقين به متن خبرها و مقالات خودتون توجه كنيد كه در موارد متعدد متاسفانه از كلمات ناقص براي خليج فارس استفاده كرده ايد . متاسفم براتون
برين از آقاي متكي بپرسين !!!
ايشون بلاخره داري نظر هستند و راه كاري جدي دارند .. البته راهكار احتمالا منجر به اين بشه كه خود ايران رو هم از نقشه سانسور كنن !!!!
جناب تابناک!
گمان میکنم بر درج نظر حتماً باید بهت گفته بشه که " ای اقا من تا حالا هزار دفعه نظر دادم اما نظراتم رو درج نمی کنین"
بگذریم
جناب تابناک
تمام دنیا به دریای خزر یا به قول شما مازندران (اسمی که پهلوی برای دریا گذاشت) می گن کاسپین
کاسپین اسمی اصی و ایرانیه اما ما می گیم " خزر" ! خزر اسمی هست که مهاجمان مغول بر روی دریا گذاشتند و ما هم مدام میگیم خزر
حالا چه ایرادی داره که این خزر رو از ما بگیرن!!! وقتی خوذمون اونو به اسم ایرانیش صدا نمی زنیم!!!
ای خدا!!!
درود بر شما تابناکی های عزیز که همواره با حساسیت اخبار درست را منتشر می کنید و جای بسی تشکر دارد بخاطر حس مسئولیت و وطن دوستی شما عزیزان و متاسفم که بسیاری از سایت های باصطلاح مهم سکوت کرده اند جای تعجب دارد.
يادم مي آيد روزي كه دوم ابتدائي بوديم به ما مي گفتند در مدرسه و دعاي صبحگاهي بگيد مرگ بر شوروي حالا پول ما تو جيب اونهاست و جوانهاي ما معتاد و بي كار و ... فكر كنم همون شورويست كه حالا شده روسيه درسته پس اميد وارم كه كل درياي مازندران رو بگيرند اميد وارم
وقتی که شما بهمین راحتی اسمه دریای خزر رو مازنداران مینویسید این کارها از روسیه و انگلیس بعید نیست!
ملت ایران صرف نظر از رنگ ونژاد و قومیت ومذهب و سلیقه های مختلف سیاسی و فرهنگی واجتماعی اشان و خلاصه زبانم لال با همه اخلافات بی حد و حصرشان در یک چیز 100% متحدند و آن تمامیت ارضی ایران از شمال و جنوب و دریا و خشکی و کوه و دشت و...است که ذره ذره خاک ان و قطره قطره اب آن به خونشان وابسته است. برای حفظ آن از مال و جان و همه هستی اشان می گذرند و در این راه به احدی از متجاوزین رحم نمی کنند. و یکصدا میگویندچو ایران نباشد تن من مباد و این مطلب را بارها اثبات کردند. خواهش می کنم از تابناک به کوری چشم همه بدخواهان یک نقشه کامل و زیبا از سرزمین ایران را به زیبایی در بالای صفحه تابناک به همه ایرانیان عزیز تقدیم کند.
چه توطئه ای چه کشکی بلاخره یه نه گفتن روسیه تو شورای امنیت دستمزد میخواد دیگه از دریا که دیگه چیزیش نمونده حالا به چسب به چین و واردات آشغالاش
هويت و حدود وثغوري كه بخواهد با تبليغات يك شبكه تلويزيوني از بين برود بگذار برود پس هزاران سال سابقه تاريخي وديني ما كجاست پس حكومت ما چكاره است كه يك شبكه كه از داخل يك اتاقك پخش مي شود توانايي اين را داشته باشد كه حدود مملكت ما وهويت مارا از بين ببرد (ضمنا" مي دانم كه اين متن را درج نمي كنيد گفتم كه گفته باشم)
بابا تابناک ای ول دمتون گرم
شما رژيم درياي خزر به خليج فارس و درياي عمان هم تعميم داده شده و سهم 50% در ياي خزر كه روسها به ننگين ترين شكل به 11.3% كاهش دادند به آنها نيز (بي سروصدا) سرايت كرده
هر کس پا به حریم خصوصی کسی گذاشت اول باید پاشو خورد کنی سپس بندازی بیرون این مسئولین از بس به اینها میدان دادن خیلی پرو شده اند
دریای کاسپین درسته
نه دریای ما ز ند ران !!!!!
از تابناكي‌هاي عزيز كمال تشكر را داريم بخاطر اين زحمتي كه كشيدند و افكار عمومي را از ماجراي جريان توطئه و كم كاري دستگاه ديپلماسي پرده برداشته‌اند.
جا دارد و در برنامه‌هايي ماند سياست ايراني و جهان سياست كه از صدا و سيماري جمهوري اسلامي نيز پخش مي شود، اين مباحث طرح و پاسخي روشن براي افكار عمومي داده شود
در آذر ماه 88 سميناري با موضوعيت امنيت و توريسم در هتل عباسي اصفهان برگزار شد كه جاي اين دو پهنه آبي در نقشه ايران بنز همايش خالي بود براي مطالعه مي توانيد مراجعه كنيد به politicalgeography.blogfa.com
در ضمن درياي كاسپين صحيح است.
تقشه ایران بدون آب های سرزمینی، نقشه ایران نیست.
از این موضع گیریهات خوشم میاد تابناک با اینکه جهت گیری سیاسیتو قبول ندارم ولی گاها بعضی مطالب می نویسی که باعث می شه من هر روز بهت سر بزنم ممنون از حس میهن پرستیت
خلیج همیشه فارس و دریای خزر عزیز شناسنامه ایران و جزء لاینفک ایرانند ، همه ی هموطنان به عشق میهن زنده اند مسئولین نگذارند ذره ای از مرزو بوم این مملکت حتیدر اذهان دیگران کم شود.
از ماست که بر ماست.!
**** پيشنهاد:
در كتابهاي درسي بخصوص دوره ابتدايي 1-صفحه اي سفيد جهت نقاشي نقشه ايران با درياي شمال وجنوب اختصاص داده شود.
2-بر روي "سربرگ نامه ها "و همچنين بر "قالب سايتها سازمانها و خبر گزاريهاي" علاوه بر نام سازمان" نقشه ايران بانام درياها "درگوشه اي زده شود.
3-بر روي پيراهن ورزشكاران تيم هاي ملي
این چه سکوتی ، چه سیاستی است که ایران پیش گرفته !
خوش به حال اهالی کناره دریاهای شمالی و جنوبی .
بهترين دفاع حمله است . پس مطالعه ، تحقيق و بررسي كنيم كه براي باز پس گيري ايران شمالي ( كل قفقاز ) چه بايد كرد ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل